תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מעבר ממקרופון דינאמי לקונדנסר...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
מעבר ממקרופון דינאמי לקונדנסר...
הודעה פורסם: שבת 10 יול',10 23:03   
היי!
יש לי אולפן בייתי שאני עובד בו עם sm58, אבל אני מרגיש שהגיע הזמן לרכוש קונדנסר...

קראתי ביקורות מאוד מאוד טובות על RODE NT1A (שהוא בתחום המחיר שנוח לי גם כן..)
ואמרו עליו שהוא מקרופון מעולה, ושמעתי אותו קצת ביוטיוב (למרות שזה לא כזה נקודה לשיפוט אבל זה נתן לי קצת מבט כללי על הסאונד שלו) ואהבתי!

1. קראתי פה בפורומים שמישהו אמר שRODE NT1A וsm58 יתנו לי בערך את אותה תוצאה, ומאוד פחדתי מזה - מה יש לכם לומר על זה? באמת יש מצב שההבדל לא יהיה נשמע כל-כך?

2. בנוגע לבידוד החדר זה לא בעיה כ"כ כי הקירות של החדר שלי חיצוניים, ואלה שלא - אני בדר"כ מקליט כשאין אף אחד בבית... מה שכן - החדר שלי לא מטופל אקוסטית, אבל יש בו מיטה גדולה, ארון גדול וסיפריית עץ גדולה.. הסאונד יהיה כל-כך נורא?

3. יש לי במיקסר כוח פאנטום, אבל אני לא יודע אם כדאי לסמוך עליו - הסאונד כ"כ נורא עם הכוח פאנטום שיש במיקסר? חשבתי על לקנות את הפרה-אמפ+קומפרסור הזה-
http://www.pcpower.co.il/product_info.php?cPath=127_162_216&products_id=1594
... (גם זה שזה קומפרסור גרם לי לרצות את זה...)..
לעומת זאת יש גם את זה
http://www.pcpower.co.il/product_info.php?cPath=127_162_216&products_id=1272
שעולה פחות ואין לו קומפרסור - אבל אם הוא שווה מבחינת סאונד אני מעדיף לקנות אותו... מה אתם אומרים?

תודה רבה רבה למי שיענה #smile
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 00:14   
1. יש הבדל די גדול בין השניים, ודאי שהתוצאה תהיה שונה.
מה אתה מעוניין להקליט?

2. הסאונד תלוי בהרבה גורמים, החדר אחד מהם. להתחלה סביר שזה יספק אותך, תרגיש בעיקר את ההדהוד של החדר מה שיכול קצת להציק אם אתה מחפש הקלטה יבשה במיוחד. אפשר גם לאלתר פתרונות זמניים עם שמיכות ודומיהם.

3. פאנטום נועד רק לספק את מתח העבודה הדרוש בשביל שהמיקרופון יעבוד, אין לו השפעה על הסאונד.
לא קישרת כאן נכון למוצרים אז אין לי מושג לגביהם.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 00:41   
תודה רבה רבה על התגובה המהירה!

נכון שפאנטום נועד רק לספק מתח, אבל לפי מה שהבנתי, פרה-אמפ טוב נמדד באיכות שבו הוא מגביר את האותות שהוא מקבל, שכן הוא צריך להגביר אותם בצורה דרסתים שהוא עלול לפגוע בסאונד -
זה נכון, לא? ואם כן, כוח פאנטום מובנה במיקסר לא פוגע בסאונד? (מיקסר של YAMAHA)

בנוגע לקישורים -

כשכתבתי-
"הפרה-אמפ+קומפרסור הזה..."
התכוונתי לזה -
http://www.pcpower.co.il/product_info.php?cPath=127_162_216&products_id=1594

כשכתבתי-
"לעומת זאת יש גם את זה"
התכוונתי לזה -
http://www.pcpower.co.il/product_info.php?cPath=127_162_216&products_id=1272

סליחה על אי הנוחות....
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 01:59   
אגב, אני מקליט בעיקר שירה (ודיבוב) אבל גם גיטרה אקוסטית.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 03:30   
1. ההבדל יהיה שמיע. עד כמה, מדובר בעיקר בעניין של יכולת ההבחנה שלך. הדבר העיקרי שתרגיש הוא רעשי הרקע בחדר, שפחות מטרידים עם דינמי. רוב הקונדנסרים גם נשמעים יותר "פתוחים" (עם יותר תדרים גבוהים). האם זה טוב או לא - רק אתה תוכל לשפוט. אגב, ה-SM58 מיקרופון מצוין שמסוגל להנפיק תוצאות ברמה בינלאומית.

2. קשה לענות על זה, אבל כמו שאמרתי ב-1, ודאי תשים לב להידהודים ול"צליל החדר" יותר עם קונדנסר. בזמנו גיליתי שנדרשת הרבה מאד עבודה - תחילה באיטום החדר, אחר כך בטיפול אקוסטי - כדי להפיק מהקונדנסרים שלי את המיטב שציפיתי מהם. נסה לראות אם תוכל להשאיל קונדנסר כלשהו לבדיקות לפני הקנייה, כי יכול להיות שנכונה לך אכזבה.

3. הפאנטום שיש במיקסר שלך בסדר גמור. תעשיית האודיו תשמח לחלוב ממך עוד כסף על פריאמפ יעודי, אבל לעניות דעתי, ואני חושב שיש לא מעט שמסכימים איתי, בסכומים הנמוכים ההבדלים בין הפריאמפים המובנים שבמיקסר שלך לבין פריאמפים עצמאיים קטנים מאד. זאת משום שבפריאמפ זול אתה משלם הרבה מאד על ה"תשתית" של הפריאמפ - שנאי הכוח ושאר המעגלים שדרושים להפעלתו, מעבר למעגל ההגבר - והם בדרך כלל (1) זולים ו-(2) מהווים אחוז ניכר מעלותו של המכשיר. בגדול, בסכומים שציינת הפריאמפים במיקסרים טיפוסיים (מאקי, ימאהה וכו') עובדים היטב ואין טעם לקנות יחידה חיצונית, אלא אם כן שמעת ספציפית יחידה מסוימת ואמרת לעצמך שיש לה איזשהו מאפיין ייחודי שלא תוכל לחיות בלעדיו (בדרך כלל אין כאלה - לפחות אני לא מצאתי).

כמתחיל, אני מייעץ לך לקנות כמה שפחות. הסתדר עם מה שיש לך. אם אתה קונה, אתה חייב להיות מסוגל לענות בבירור על השאלה, "למה זה טוב?". ציינת בהודעתך ש: "אני מרגיש שהגיע הזמן לרכוש קונדנסר...", ואני חושד שאתה מרגיש כך רק בגלל שאמרו לך או שאתה לא מרוצה מהתוצאה שלך, אבל כל עוד אינך מסוגל להסביר לעצמך, "אני חייב לקנות קונדנסר כי הוא יתקן את הבעיה הספציפית הזאת ... ", פשוט אל תקנה אותו.

מה שלא תבחר, שיהיה בהצלחה, וחזור עם שאלות אם יש. ננסה לעזור כמה שאפשר.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 06:03   
כפי שנאמר: "תעשית האודיו תשמח לחלוב ממך..."

סמוך על עצמך קצת. אל תחשוש כל-כך מהמיקסר שלך. אם אתה מקליט גיטרה אקוסטית קונדנסר יכול לעזור מאד לעומת 58. גם שירה ודיבוב יכולים לעבוד מצויין עם קונדנסר. בקש לשמוע את המיקרופון עם הקול שלך ועם הגיטרה לפני שתקנה ואז תחליט.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 11:34   
רק להוסיף על כל מה שנאמר כאן למעלה.

אני מכיר מקרוב את מצבך, בפרספקטיבה של כמה שנים קדימה -
קרי, אולפן ביתי, בעיקר לסקיצות, וקצת מעבר,
מקליט אצלי כל מה שניתן לצרכים הנ"ל (גיטרות, שירות, וקצת נשיפה).

הרבה התלבטתי אם להשקיע מעבר - לכרטיס קול טוב יותר (עובד עם M_AUDIO ADIOPHILE) ,פרה אמפ (אגב, עובד גם כן עם מיקסר של יאמהה)...
ונכון לרגע זה אני בהחלט לוקח מרווח נשימה עד שאני קונה משהו בתחום.

כן, רכשתי מלאי של ציוד שיספק לי סביבת עבודה סבירה - מוניטורים אולפניים, אוזניות אולפניות,
וכן - גם מיקרופון קונדנסר.
אבל כאן אני חיב לציין, שבתחום הזה כל זמן שאתה לא סגור על סאונד או גוון ספציפי אלא רק בשלב הבדיקות והלמידה -
רכוש לעצמך קונדנסר פשוט שייתן לך כיוון.
לי אישית יש סמסון CO1 (שקיבלתי כמעט בחינם מכל מיני זיכויים של תלמידים שהיו לי בכלי זמר #smile )
והוא מספק לגמרי.
גם בהרינגר B-1 או B-2 (כמדומני שזה הדגם...) עושים אחלה עבודה במחיר נמוך.

כמובן שה RODE באופן כללי הם מיקרופונים ברמה אחרת, אבל השאלה היא למה אתה צריך את זה?

הנקודה היא שיש כאן שני אפיקים של לימוד שתכליתם היא אחת: אין טעם להוציא ים כסף על ציוד לאולפן ביתי!

אפיק אחד הוא - הלמידה לנצל נכון את הציוד שברשותך. כמו בנגינה (שם ההמחשה יותר קלה לקבלה), שנגן טוב יישמע טוב גם על כלי פשוט, גם בסאונד ובאולפן.
אפיק שני - ככל שתלמד יותר, האוזן שלך תדע להבחין באיכויות, ברמה שלא תאפשר לך להתפשר על המיקרופון/פרה אמפ/אקוסטיקה ברגע שהם ייצטרכו לך. ואז חבל לך על ההשקעה הגדולה , כי כשתרצה לעשות הפקה איכותית באמת, תלך לאולפן חיצוני שיש בו את כל התנאים הידע והנסיון בתחום...

אני באופן אישי - ככל שהתאפקתי יותר בקניות ציוד - זה דרש ממני יותר ברמת הידע והשליטה באולפן. (והפלא ופלא - האיכות עלתה עם הזמן!)

בהצלחה!
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 11:59   
קודם כל - תודה רבה רבה לכולם!

הסיבות שבגללן אני רוצה להתקדם לקונדנסר הן -

1. אני אוהב את הסאונד שלו.

2. אני מפחד לעמוד מול דינאמי שכן צריך לעמוד קרוב אליו, ואם פתאום אתה שר/מדבב משהו קצת חזק, יש דיסטורשן ישר. אם אני מתרחק ממנו טיפונת מרגישים את זה, ולא נוח לשיר ולדבב כשאתה מרגיש שאתה כבול למקרופון ואם אתה זז טיפה, הסאונד לא טוב. מול קונדנסר אתה יותר פתוח לצעוק, לזוז...

3. בעיקר בדיבוב, מאוד מפריע לי שאני לא יכול לשים על ה58 פופ-פילטר, כי ברגע שאני שם, אני צריך מרחק של כמה ס"מ בין הפופ פילטר למקרופון, ומרחק של כמה ס"מ בין הפופ פילטר לפה שלי - ואז אני כבר רחוק מידי מהמקרופון והפופ פילטר והמרחק בין המקרופון הורסים את הסאונד. (יש לי פופ פילטר ממתכת שהביאו לי)

4. הקלטת גיטרה אקוסטית נשמעת בדר"כ יותר טוב, ונוחה הרבה יותר עם קינדנסר.


נראה לי שמוצדק לקנות קונדנסר בגלל הסיבות האלה, לא?
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 12:08   
1. להשתמש במונח של "להתקדם" זה לא בדיוק...

אולי ביחס ללרכוש משהו שחסר לך זה התקדמות, אבל קונדנסר ודינאמי הן שתי "חיות" שונות. (כמו שלקנות גיטרה חשמלית זו לא בהכרח "התקדמות" ביחס לגיטרה קלאסית).

2. מה שכתבת בהודעה האחרונה זה לא מה שרשמת למעלה.
3. "אוהב את הסואנד שלו" זה נחמד, אבל זה על בסיס יוטיוב (מפורטת שם שאר השרשרת? שימוש בפרה-אמפים/קומפרסורים/תנאים אקוסטיים?) יצא לך להשוות אותו לקונדנסרים אחרים?
4. סתם לידע כללי - גם מול קונדנסר - ואפילו יותר, בגלל שהוא הרבה יותר רגיש... כל תנועה וזווית ביחס למיקרופון משפיעה ישירות על הסאונד...
5. שוב, טוב להתקדם ברמת הידע, ההכרה מול ציוד לצרכים שונים, וגם עושה רושם שטוב שיהיה לך קונדנסר - בהתאם לשימושים שלך.
אני אישית הייתי מתחיל ממשהו פשוט, ועם הזמן לומד איזה קונדנסר ספציפי אני מחפש.

ביקשת לשמוע כאן מנסיון של אחרים,
ועושה רושם שאתה קצת נעול על משהו ספציפי, שאתה מחפש בסה"כ לשמוע שמדובר במוצר טוב.

אז אם זו הנקודה - התשובה היא כן.
אם אתה מחפש מעבר - להתייעץ ולשמוע דעות - יש לך כאן מספיק חומר למחשבה...
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 11 יול',10 12:34   
1. אוקיי, אבל כן יש התקדמות מסויימת כשאני מחזיק בידיי 2 חיות מסוגים שונים #wink

2. תסביר..?

3. בסרטון ששמעתי בו את הסאונד שלו היה ילד בן 15, עם גיטרה ביד ששר שיר. החדר שלו היה לא אקוסטי, ואני מתאר לעצמי שאין לו שם מעבדת סאונד. בכל מקרה - כשכתבתי "אני אוהב את הסאונד שלו", לא התכוונתי בהכרח למקרופון שציינתי, אלא לקונדנסר בכלל. לקונדנסר יש סאונד, לטעמי - פחות אגרסיבי לאוזן מדינאמי.

4. פה אני לא מסכים איתך. הקלטתי בחיי בעשרות אולפנים גם למטרות דיבוב וגם למטרות שירה - ולא הרגשתי בכלל כבול למקרופון כמו שאני מרגיש עם ה58.

5. אתה צודק, וזה בדיוק מה שאני עושה #wink


כן, כי אני באמת מרגיש צורך בקונדנסר, אבל בגלל נסיונכם ביקשתי לשמוע מה אתם חושבים על זה...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון