הצטרף: 29 מאי 09
הודעות: 37
מיקום: תל-אביב
פורסם: רביעי 23 יונ',10 19:47
סלחו לי אם השאלה נשאלה בעבר לא מצאתי תשובה מדוייקת לשאלתי.
יכול להיות שאני לא מבין פה משהו נכון אבל מההבנה הבסיסית שלי בדית'רינג, יש מצב שהרעש "הרנדומלי" שנוסף למיקס יצר התאבכות בונה (הביטוי לקוח מהספר "סאונד" של חיים גוזלי, לא מכיר מילה אחרת) עם הרעש שנוצר עקב טעויות 'quantization' (מילון הסאונד העברי שלי לוקה בחסר) ובכך בעצם להגביר את הרעש הקיים?
מי מבטיח לי שמתוך כל הרנדומליות הזאת לא עולה הסתברות שדווקא הגלים יבנו אחד את השני ויתעצמו ולאו דווקא יהרסו?
תודה לעוזרים
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
פורסם: רביעי 23 יונ',10 22:01
אין כאן עניין של התאבכויות. לא על זה מושתת עקרון הדית'רינג.
התאבכויות תמיד מתקיימות כאשר יש הבדל פאזה בין שני תדרים זהים - וזה יכול לקרות (וגם קורה כל הזמן) בין הרעש לבין האות עצמו (המוסיקה).
זה חלק ממה שמתרחש כאשר מערבלים שני אותות יחדיו. ככה עובד העולם.
ולכן, תמיד תתקיימנה התאבכויות (הורסות ובונות, במידות שונות, תלוי בתדר) בין הסקסופון לפסנתר, לבס, לרעש הדית'רינג ולכל אומות העולם.
הדית'רינג מסיח את תשומת לבך מרעש הכימות באמצעות מיסוך פסיכו-אקוסטי, ושוב, אין קשר ישיר להתאבכויות.
רעש הכימות משנה את עוצמתו ביחד עם האות, ולכן קל לך להבחין בו.
רעש הדית'רינג חזק מרעש הכימות ולכן ממסך עליו, רק שרעש הדית'רינג נמצא כל הזמן בעצמה קבועה (3 דיבי מעל רצפת הרעש של המערכת), ולכן המוח שלך מפרש אותו כמשהו לא חשוב, ומתעלם מקיומו.
הצטרף: 29 מאי 09
הודעות: 37
מיקום: תל-אביב
פורסם: רביעי 23 יונ',10 22:28
תודה על ההסבר המרענן אבל בכל זאת ויכול להיות שזה חוסר ההבנה שלי לגבי דברים יותר בסיסיים מדבר.
אמרת הרי שהתאבכות מתרחשת כל הזמן אז למה פה דווקא אתה מוציא אותה מהמשוואה?
הרי אם היא מתרחשת, עד כמה שמתרחש פה מיסוך לא קיימת האפשרות שבטעות רעש הדית'רינג שנוצר יגרום להתאבכות בונה שתיצור איזשהי נקודה ספציפית שבה נוצר רעש מספיק חזק ( עקב התאבכות בונה) כדי שתשמע שתבחין בו ותוכל להבדיל בינו לבין רעש הדית'רינג או הכימות (מה שבאיזשהו מקום הולך נגיד העקרון של דית'רינג), או שזה שוב אני שלא מבין?
*דרך אגב, ניסיתי להכנס לדף שלך (room-acoustics) ונתקלתי בשגיאה*
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
פורסם: רביעי 23 יונ',10 22:30
יונתן, האם רק עצמת הדית'רינג (ובעקבותיה המיסוך) חשובה, או שיש חשיבות גם לעובדה שהדית'רינג מפזר את האנרגיה של רעש הקונטיזציה ע"פ כל תחום התדר במקום בהרמוניות?
בעצם כשאני חושב על זה, האם עצמת הדית'רינג לא נקבעת לפי הפרשי העצמה בין 2 רמות קונטיזציה סמוכות? כלומר, אם ארצה ש 4.5 יעוגל 50% מהזמן ל 4 ו 50% מהזמן ל 5 (בצורה רנדומית), אצטרך להוסיף דית'ר בעצמה ספציפית, בלי קשר לרצפת הרעש של האות, לא?
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
פורסם: רביעי 23 יונ',10 22:52
אתה לא מוסיף דית'ר לפי בחירה מתי שבא לך לפי הפרויקט - או שתוסיף אותו או שלא.
דית'ר אינו נשמע מכיוון והוא אכן קרוב מאוד לרצפת הרעש של המערכת ולא של האות,
כך שאין סיכוי בכלל שהוא יקבל ייצוג כשלעצמו שניתן יהיה לשחזר אחר כך.
הוא נועד בעצם להחליק עיוותים שנובעים כתוצאה משגיאות כימות,
ע"י הגברת הסיגנלים החלשים ביותר באות כך שיהיה יותר קל לממיר לזהות את שינויי העוצמות
וכמובן לייצג אותם יותר נאמנה בתור LSB - התוצאה היא למעשה החלקה של נקודות העוצמה החלשות ביותר.
להבדיל מג'יטר (ריצוד) הנובע כתוצאה ממהירות שעון לא אבסולוטית של הממיר,
אותו פותרים ע"י PLL או DCO
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס