תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:44
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לפטופ, פלייבק, סקוו'נס וקליק - מועיל או מכשיל בהופעה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (245) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  gadigoldman  
הצטרף: 12 יונ' 02
הודעות: 233
לפטופ, פלייבק, סקוו'נס וקליק - מועיל או מכשיל בהופעה?
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',10 16:38   
הענין כבר מציק לי לאורך זמן,ואתמול בהופעה של אלטון ג'ון נשברתי סופית.
ראיתי הרבה הפקות כולל אומני חו"ל והמסקנה האישית וטעמי ברורים לי יותר מפעם.
הצד הויזואלי אינו חופף את מה שהאוזן שומעת,קולות גוספל של זמרות שאינם בנמצא,וכדומה...אבל כל זה זניח לדעתי כשהמוסיקה והרגש האנושי מתחילים להיאבק במכונה.
בהופעה האחרונה של סטינג,שהיתה חיה חוץ ממעט שירי מחשב,הוא פשוט פספס בהם מבחינת הטיים,והתקשה.ומדובר בנגן בס ענק.
לאלטון יש נטייה טבעית בסולואים לקחת קדימה בסטפ אחד,ואני יושב ושומע את המאבק בטיים המובנה,ורואה איך הוא הוא לוקח קדימה ,וחוזר,קדימה וחוזר...והוא כמובן לא היחידי.
הפרקשניסט היה צריך לתת מכת קלבס,עם ריוורב,ופתאום שומעים משהו לא ברור בעקבות ריצה של אחד הנגנים..
יש סוגי שירים והפקות שתרומת המחשב חשובה ומוצדקת-סאונדים מיוחדים,לופים,דברים שאתה לא יכול להפיק מהנגנים שבנמצא,ואז יש הצדקה וזה שווה,אבל בכוח?לפי דעתי זה גומר את המוסיקליות,ומסרס את הנגנים מבחינת החופשיות שלהם,מכניס אותם למאבק מיותר,ויוצר סאונד לאוזן,שאינו חופף את העין.
לפעמים בהופעה,יש להרים או להוריד את הטמפו טבעית,דינמיקה,והכל בהתאם להתרחשות,הרגש,והתחושה של הנגנים או של הזמר,ומה שאני רואה בשנים האחרונות סוג קבעון ,שלפעמים הוא מבאס ואין בו צורך.
סאונד אחד יותר או פחות לדעתי לא שווה את חיות ההופעה,הספונטניות,ודיכוי הנגנים.
Metheny
Act Compatible
הצטרף: 02 מאי 03
הודעות: 1001
מיקום: אסטרטגי
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',10 16:54   
מסכים מאה אחוז שיש סוגי מוזיקה שזה פשוט חטא לנגן עם קליק, ואלטון זה אחד מהם.
האמת היא שאפילו הייתי מעדיף לשמוע את כל סוגי המוזיקה בלי קליק, והכל עם נגנים חיים - זה היה יכול להיות מעניין.

לגבי לפטופ שמדמה כלים מוזיקליים "אמיתיים" במקום לסחוב את הכלים עצמם, אבל מנוגן ע"י אנשים - זו כבר שאלה אחרת, שאני לא בטוח לגבי התשובה שלה.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',10 17:59   
ציטוט:

הוא פשוט פספס בהם מבחינת הטיים


אז אולי כדאי שיתרכז בלהתאמן על הכלי שלו במקום בלככב בסרטים ושאר השטויות בהן הוא מתעסק בימים אלה. אוסקר פיטרסון לא פיספס תו אחד עד יום מותו. פט מתיני לא מפספס תוים. ואלף ואחד מוזיקאים אחרים ששמעתי לא מפספסים תוים, אז איזה תירוץ יש לסטינג?

אני תמיד בעד הופעה חיה. יש משהו מחשמל בידיעה שהעתיד לא כתוב ושמול העיניים שלך יכולים להתהוות דברים חדשים - פרשנות חדשה, ביצוע מחודש, אינטראקציה בין המוזיקאים. זה נהיה פי כמה וכמה יותר מעניין ככל שההרכב גדל. לראיה: אם תלך בשני ערבים שונים לשמוע את אותה התזמורת עם אותו מנצח מבצעת את אותה יצירה תקבל שתי חוויות שונות.

אם הייתי משלם על כרטיס להופעה חיה ומקבל מחשב במקום, הייתי מרגיש מרומה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
  gadigoldman  
הצטרף: 12 יונ' 02
הודעות: 233
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',10 22:50   
הענין הוא כזה,שגם אצלנו אין כמעט להקות או הרכבים מוסיקליים,או הפקות זמרים שהלפטופ לא עובד בהן,זאת פשוט מודה או סוג של פרסטיז'ה "לרצינות הלהקה"...ובחלקם הגדול פשוט אין צורך,והשימוש הינו מיותר לחלוטין.
לדוגמא-מה יש להפקות הטראש המזרחיות של היום...עוד תפקידי כינורות?ממש מיותר.
אני מעריך שלהפקות מסוימות זה טרנד טכנולוגי חולף בלבד.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',10 00:28   
לפטופים יש לי מספיק, תודה רבה.
אבל כשאני בא לנגן, המכשיר הראשון שיעמוד בדרכי להרגשת חופש מוחלט, יזכה למעיכה אגרסיבית מבנאדם מאד עצבני וחסר סבלנות.
מצטער, אבל יש זמן לנגן, ויש זמן לגאדג'טים, ולא נתקלתי הרבה במצבים בהם היתה חפיפה בין השניים. אני מודע לאופנה הזו שקיימת עכשיו, אבל היא קצת מזכירה לי את האופנה האומללה שהיתה בשנות השמונים שבהם שם המשחק היה לסנכרן סיקוונסרים וארפג'יאטורים, ואת התוצאה כולנו זוכרים.
מי שרוצה לפתוח מעבדת אלקטרוניקה על הבמה, שיהיה לו לבריאות.
לי זה נשמע כמו פספוס מטורף של המטרה, והמטרה, לעומת מה שהרבה חושבים, זה לא לאסוף את מקסימום הסאונדים שאפשר להפעיל בו זמנית, אלא ליצור התרגשות.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
shayb_
Act Compatible
הצטרף: 04 אוק' 03
הודעות: 471
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',10 02:05   
לפטופ זה לא רק להריץ פלייבק
לקלידנים שמנגנים פסנתר+ליד+פדים וכו... במקום לקחת פסנתר חשמלי+סינט+ראק אפקטים לוקחים לפטופ ומקלדת שקולה שעושה את העבודה.
יותר מזה
תראו את הלינק הבא:
http://www.youtube.com/watch?v=4kU0skUZTIw
GCmusic
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
זה מעניין
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',10 07:16   
אבל זה גם פרסומת למק וציוד בהיקף אדיר. טוב לראות שיש להקות שעושות עם זה דברים טובים.
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',10 07:48   
אגב, עוד לפני המחשב הנייד, הרכבים מפותחים על במות ושטח קהל גדולים, השתמשו בסמפלר ל"ייצוב" ההופעה, לא רק בגלל קולות וצלילים, אלא גם ממועקות טכניות שונות שגורמות בסדר גודל כזה לבעיות טיימינג אצל האמנים וגם שמיעת הקהל וצריך רפרנס ממקור אחיד.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  gadigoldman  
הצטרף: 12 יונ' 02
הודעות: 233
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',10 08:21   
ציטוט:
בשנות השמונים שם המשחק היה לסנכרן סיקוונסרים וארפג'יאטורים


נכון ביותר,ולצערי גם בהופעה של אלן פרסונס פרוג'קט בהיכל התרבות היו פספוס טיים רציניים,למרות ששם המחשב היה הכרחי בגלל צביון ההפקה.
עוד משהו שעלה לי לראש,נגנים וותיקים שכל חייהם נגנו בצורה חופשית מתקשים להתרגל לטיים המוכתב..
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',10 08:27   
ציטוט:
נגנים וותיקים שכל חייהם נגנו בצורה חופשית מתקשים להתרגל לטיים המוכתב


זה לא ממש מדוייק:
1) מוסיקאי עם טיים זה מוסיקאי עם טיים, נקודה. מוסיקאים עם טיים ובלי טיים אפשר למצוא בכל דור. פשוט בארצינו הקטנה והפרימיטיבית התחילה מודעות לטיים רק בעשרים שנה האחרונות. תקשיב קצת להקלטות ממש ישנות שעשו פה....זה מגיע לדברים מגוחכים.
2) קצב כמעט תמיד מוכתב, אלא אם אתה מנגן לבד. הוא יכול להשתנות, הוא יכול להשאר קבוע. הנקודה היא סינכרון. עכשיו השאלה היא עד כמה סינכרונים אטומים זה מה שאתה מחפש, וזה כבר עניין לדיון אחר לגמרי.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון