תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:26
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תפקיד הקלידן בלהקה ממוצעת
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth
  ilan50  
הצטרף: 21 אוג' 05
הודעות: 148
מיקום: באר שבע
תפקיד הקלידן בלהקה ממוצעת
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 16:11   
אני מתחיל לנגן בלהקת ארועים ממוצעת וטיפוסית..מתופף, זמר , גיטריסט (אקוסטית וחשמלית), בסיסט ואני כמובן - קלידן.(היד עוד נטויה לכלים כמו כינור בוזוקי בגלמה וכו')
הסגנון הוא ים תיכוני.

עכשיו ברור שהתופים מנגנים את המקצב, הבס את הבסיס של הגרוב, הגיטריסט בדרך כלל ליווי ואולי מידי פעם איזה סולו.

השאלה היא מה אני עושה פה בכל הבלאגן?
לקחתי לפגישה הראשונה פסנתר ימאהה p120 ועוד אורגן מזרחי/ערבי בתור סינט לסולואים אבל לא כל כך ידעתי מה לעשות.

אני מרגיש שכל התפקידים תפוסים.
לנגן סתם ליויי הרמוני בפסנתר זה פשוט לא הולך - נשמע משעמם ומונוטוני ומרגישים שפשוט חסר משהו.

אשמח לקבל טיפים על דרכי עבודה , עיבודים וכו' (אני זה שצריך איכשהו לעבד את השירים)

תודה מראש.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 16:19   
#lol אתה צודק מאתים אחוז: לרוב באמת כל התפקידים תפוסים, וכל הכבוד שאתה שם לב ולא סתם דופק "שטיחים".
האמת שאתה שואל שאלה שקלידנים הרבה יותר מנוסים ממך מתמודדים איתה כל חייהם המקצועיים, אז אתה מבין שאין תשובה מהשרוול.
אני לא ממש מעורה במוסיקה המזרחית, אבל כפי שהספקתי לקלוט, התפקידים של כל כלי שם הם נוסחתיים לגמרי, וזה אומר מבחינתך כמעט רק דבר אחד: סטרינגס, והמון.
פסנתר? תשכח מזה #lol
תצטרך לצעוד בין הטיפות פה. מצד אחד יש את מה שכל החבר'ה שם מצפים שתעשה (כאמור, סטרינגס), ויש את מה שהאוזן שלך אומרת לך.
נסה את מה שהאוזן שלך אומרת קודם, ותן לאנשים שם לאזן אותך קצת. במשך הזמן אתה כבר תדע לבד הכל, וזה כנראה לא ייקח הרבה זמן.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
mozizo
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 16:37   
עד שייתווספו כלים מזרחיים או אחרים להרכב(בגלמה חלילים וכו"). אתה יכול לנגן את התפקידים האלה בנוסף לתפקידי קלידים קלאסיים.
בהנחה שיש את כל הכלים האלה תפרוש #smile .. וברצינות כמו שעדי אמר יש סטרינגס, לידים של סינטי מיזרחי אפילו פסנתר בשירי בלדות ים תיכוניים. תלוי בחומר כמובן. היום יש הרבה "דאנס מיזרחי" שאפשר בהחלט להכניס גרוב עם סינטים. אקורדיון.. לא חסר. לפעמים באמת תמצא את עצמך קצת משועמם מול המקלדת. אתה יכול להביא ספר להופעה לקרוא בנתיים או סתם להסתכל על "הנוף" הנשי מסביב.. בארועים בדרך כלל מעניין עם השמלות החושפניות משהו.. #biggrin
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 17:53   
קודם כל, כל הכבוד שאתה מרגיש שרוב התפקידים תפוסים ולא "נדחף" בכוח, כמו שהרבה מאד מוזיקאים עושים. זה מעיד על ראייה מערכתית כוללת וכבר הופך אותך לנכס להרכב.

בשלב הראשון, עליך לקבל את העובדה שלא כל אחד צריך לנגן בכל שיר כל הזמן. אם בשירים מסוימים אתה רק מוסיף "ברק", זה גם בסדר. תחשוב עליך כעל איפור ועל השיר כבחורה. צריך לשים אותו בדיוק במידה הנכונה. יותר מדי ואתה מקבל ז!@# בתל ברוך.

מומלץ לתקשר עם שאר חברי ההרכב ולהציע הצעות, כגון "אולי כדאי שבבית השני הגיטרה לא תנגן ובמקום זה ננסה להכניס אקורדיון עם הקלידים כדי לגוון את השיר?".

לגבי פסנתר, בדר"כ הוא לא דומיננטי בלהקות ים תיכוניות והייתי שוכח ממנו כמעט לגמרי (חוץ מבלדות שלפעמים משתמשות בו). את הכל אמרו לפני: סטרינגס, פאדים, אקורדיון, לידים וכו'.

האם יש לך שירים ספציפיים שאתה יכול להעלות? אולי מהאזנה נוכל לתת הצעות יותר קונקרטיות.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
gadigoldman
הצטרף: 12 יונ' 02
הודעות: 233
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 18:02   
למה בעצם שלא תלך ללמוד עיבוד ותתמקצע? #read
mozizo
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 18:04   
מוזר פעם הוספתי יותר מדי קלידים ויצאה לי זו@ה באיזור תעשיה צור שלום..אולי בגלל שאני מהקריות !
  ilan50  
הצטרף: 21 אוג' 05
הודעות: 148
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 19:12   
וואי מלא תגובות ממש תודה לא ציפיתי לקבל כל כך הרבה.

טוב.....אז ככה.

[QUOTE]
אתה צודק מאתים אחוז: לרוב באמת כל התפקידים תפוסים, וכל הכבוד שאתה שם לב ולא סתם דופק "שטיחים".
האמת שאתה שואל שאלה שקלידנים הרבה יותר מנוסים ממך מתמודדים איתה כל חייהם המקצועיים, אז אתה מבין שאין תשובה מהשרוול.
אני לא ממש מעורה במוסיקה המזרחית, אבל כפי שהספקתי לקלוט, התפקידים של כל כלי שם הם נוסחתיים לגמרי, וזה אומר מבחינתך כמעט רק דבר אחד: סטרינגס, והמון.
פסנתר? תשכח מזה
תצטרך לצעוד בין הטיפות פה. מצד אחד יש את מה שכל החבר'ה שם מצפים שתעשה (כאמור, סטרינגס), ויש את מה שהאוזן שלך אומרת לך.
נסה את מה שהאוזן שלך אומרת קודם, ותן לאנשים שם לאזן אותך קצת. במשך הזמן אתה כבר תדע לבד הכל, וזה כנראה לא ייקח הרבה זמן.
[/QUOTE]

תודה רבה על המחמאה אני שומע את זה מהרבה אנשים.
אחת הסיבות לכך היא שיש לי ניסיון כי עבדתי עם הרבה הרכבים כמעבד אבל ברדך כלל כאקורדיוניסט סולן.(קלידים יש לי פחות ניסיון)
התפקידים באמת נוסחתיים למדי , אם ניקח שיר קצבי במקצב המלפוף:
תופים= מקצב 1/16 קצבי + כל פעמה ראשונה בייס דראם
בס= טונקיה מפורקת כלפי מעלה (דו מי סול)(פה לה דו) וכו'...
גיטרה= ליווי מהיר לא יודע בדיוק איך להסביר

שוב אני משתמש בסטרינגים הרבה בריפים שבין הבתים ,בפתיחות וכו' אבל פשוט נשמע לי לא במקום להחזיק אקורד של סטרינג.(מה שהבסיסט דווקא ביקש ממני לעשות)

דבר אחד כבר החלטתי זה לא לסחוב את הפסנתר הכבד (מאוד) הזה ולהסתפק בפסנתרים שיש לי בסינטי למעט שאני עושה איתם.

[QUOTE]
עד שייתווספו כלים מזרחיים או אחרים להרכב(בגלמה חלילים וכו"). אתה יכול לנגן את התפקידים האלה בנוסף לתפקידי קלידים קלאסיים.
בהנחה שיש את כל הכלים האלה תפרוש .. וברצינות כמו שעדי אמר יש סטרינגס, לידים של סינטי מיזרחי אפילו פסנתר בשירי בלדות ים תיכוניים. תלוי בחומר כמובן. היום יש הרבה "דאנס מיזרחי" שאפשר בהחלט להכניס גרוב עם סינטים. אקורדיון.. לא חסר. לפעמים באמת תמצא את עצמך קצת משועמם מול המקלדת. אתה יכול להביא ספר להופעה לקרוא בנתיים או סתם להסתכל על "הנוף" הנשי מסביב.. בארועים בדרך כלל מעניין עם השמלות החושפניות משהו..
[/QUOTE]

א. אני מנגן את כל תפיקידי הכלים שציינת, מה תפקידי הקלידים הקלאסיים שאתה מדבר עליהם?
ב.מה הכוונה להכניס גרוב עם סינט?
ג.אני אאמץ את הרעיון של הספר (אולי סרט אפילו).
קודם כל, כל הכבוד שאתה מרגיש שרוב התפקידים תפוסים ולא "נדחף" בכוח, כמו שהרבה מאד מוזיקאים עושים. זה מעיד על ראייה מערכתית כוללת וכבר הופך אותך לנכס להרכב.

[QUOTE]
בשלב הראשון, עליך לקבל את העובדה שלא כל אחד צריך לנגן בכל שיר כל הזמן. אם בשירים מסוימים אתה רק מוסיף "ברק", זה גם בסדר. תחשוב עליך כעל איפור ועל השיר כבחורה. צריך לשים אותו בדיוק במידה הנכונה. יותר מדי ואתה מקבל ז!@# בתל ברוך.

מומלץ לתקשר עם שאר חברי ההרכב ולהציע הצעות, כגון "אולי כדאי שבבית השני הגיטרה לא תנגן ובמקום זה ננסה להכניס אקורדיון עם הקלידים כדי לגוון את השיר?".

לגבי פסנתר, בדר"כ הוא לא דומיננטי בלהקות ים תיכוניות והייתי שוכח ממנו כמעט לגמרי (חוץ מבלדות שלפעמים משתמשות בו). את הכל אמרו לפני: סטרינגס, פאדים, אקורדיון, לידים וכו'.

האם יש לך שירים ספציפיים שאתה יכול להעלות? אולי מהאזנה נוכל לתת הצעות יותר קונקרטיות.
[/QUOTE]

א.אני אנסה לקבל את העובדה שלא כל אחד מנגן כל הזמן.
ב. אני מתקשר יופי עם חברי ההרכב.(אני יודע שלא התכוונת ספציפית לדוגמא הזאת אבל הגיטרה מנגנת ליווי כל הזמן.

תודות רבות על כל התשובות ומחכה לעוד תשובות

[size=18]ולשאלה הגדולה......כולם מנגנים (חוץ ממני כמובן) והכול יופי רק נשמע ריק , איך אני מוסיף
שאתם אומרים לנגן פאדים זה פשוט להחזיק אקורדים כל השיר[/size]
  ilan50  
הצטרף: 21 אוג' 05
הודעות: 148
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 19:13   
טוב לא כל כך הלך עם הקודים אבל מקווה שתבינו
AsiC
הצטרף: 01 אפר' 05
הודעות: 200
מיקום: זכרון יעקב
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 19:27   
מהניסיון הבאמת מועט שלי בעניין הזה, אם יש לך כלי שהוא הרבה כלים, אז הדבר הכי הכי הכי נפוץ במוזיקה הזאת היא "תשובות" מהקלידים. בדר"כ של סטרינגים כינורות או ליד מאולפף(מלשון LFO) . וחיבורים של סולמות עולים ויורדים בין הבתים לפזמונים.

דוגמא, תקשיב למה שקורה מאחורה, מאוד קל להבין שבBRIDGE הקלידן מתחיל לפעול ולפני זה בסוף כל סיבוב של בית,וגם בסוף כל סיבוב של פזמון.

http://www.youtube.com/watch?v=9qi6yyO9KO0


גם פה אותו סיפור (לא יודע מה הקטע של התמונות בקליפ הזה חח אין לי שום קשר לזה =)


http://www.youtube.com/watch?v=5sIuSdtAt74

בגדול הכלים שציינת הם אלא שמנגנים כל הזמן - באס גיטרה תופים - תפקיד הקלידן בדר"כ בקטעים מהסוג הזה הוא להעלות ולהוריד את הדינמיקה של השירים.


לדוגמא סטנדרטית:
בית ראשון תשובות קצרות
פזמון סטרינג מאחורה "שטיח" ועוד איזה ארפג'
בית שני תשובות יותר מעניינות דינמית ותפקידית
פזמון שני אותו עניין כמו בראשון רק הפעם עם Oneים של פסנתר
סולו ליד ב CPART
פזמון אותו עיקרון

(סתם דוגמא למשהו מאוד סטנדרטי שאם ניהיה ריאליים יעבוד ב 90 אחוז מהמקרים בסגנון הזה)
#sorry
_________________
www.muzik.co.il
umas
Moderator
הצטרף: 04 אפר' 07
הודעות: 605
מיקום: כוכב יאיר
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,10 19:56   
בסגנון המזרחי ים תיכוני נשאר לך עוד מקום..
אבל קלידן רוק, מאיתו?!
_________________
אוריאל מסלנסקי
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון