תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מערכת היחסים בין מיקסר לכרטיס הקול...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Bokitza  
הצטרף: 03 אוק' 08
הודעות: 12
מיקום: כפר תבור\צהל
מערכת היחסים בין מיקסר לכרטיס הקול...
הודעה פורסם: חמישי 13 מאי,10 21:02   
אחרי ביקור בחלילית חזרתי הבייתה עם המון שאלות...
אני אתחיל ממה שאני רוצה לארגן-אני רוצה להגיע למצב שאני מצליח להקליט פול באנד (משמע תופים, גיטרות, באס, קלידים ושירה)
במחיר איך אומרים-צנוע.
החלטתי שמה שאני צריך זה ככה-
שני קונדנסרים גדולים לאוברהדס לתופים
שור 57 לבייסדראם ולשימוש כללי
ובשור 58 שיש לי ובקונדנסרים סי-3 של בהרינגר שכבר יש לי לשאר הדברים, זה בערך השאיפה, לפחות בינתיים.

ברשותי כרטיס עם שתי כניסות מוגברות ושתי כניסות ארסיאיי (EDIROL FA-66)
ומן הסתם זה הזמן להחליף אותו לערוץ שיכול להכיל את כל הערוצים האלה בסיקוונסר, לא כתמונה סטראופונית אלא ערוץ ערוץ...

יופי-עכשיו לשאלה...
באתי לחלילית והצגתי את מה שאני רוצה, והציעו לי או לקנות כרטיס עם 8 כניסות מוגברות (מדהים לאללה) שעולה מחיר שמנמן
או לקנות כרטיס עם יציאות לא מוגברות אליו אני אחבר מיקסר.
עכשיו, המיקסר ביסודו מעביר לי תמונה סטראופונית דרך יציאות האלט 3-4, למרות שמה שאני רוצה זה להשתמש בכל ערוץ במיקסר
כפרה-אמפ וערוץ שפני עצמו...! ולא כל כך הבנתי אם זה אפשרי... אז שאלתי, והבנתי שחברתי mackie מייצרים מיקסרים
שמיועדים מראש להקלטה, ולכן יש להם יציאות direct out שמוציאות כל ערוץ בנפרד למיקסר... הבעיה שטווח המחירים והפונקציות של
מכשירים כאלה הוא הרבה מעבר למה שאני צריך... אז שאלתי אם במיקסר רגיל, שיש לו יציאת אינסרט, אני לא יכול פשוט להוציא
חיבור לכרטיס הקול, והתשובות שנתנו לי הם "זה שאין אות ריטורן יקצר את האות וזה לא יעבוד" או "אפשר, אם תכניס את הכבל רק חצי דרך
לתוך האינסרט"... קיצור, משהו נשמע לי מוזר. ודווקא נראה לי שמבחינת מחיר, וגם מבחינת הרצון שלי למיקסר להופעות לייב, אופציית המיקסר וכרטיס קול לא מוגבר הרבה יותר מגניב אותי. זהו, אז רציתי לדעת גם מה דעתכם על הסטאפ (אם אתם עומדים להגיד שזה פשרני
אז שלא תחשבו שהאודיופיל בחלילית יפו לא ירק עליי את זה, אבל אתם יכולים להגיד שוב, זה רק יוציא לי עוד קצת רוח ממפרשיי העניים)
וגם מה אתם אומרים על פתרון המיקסר\אינסרט\כרטיס קול...

יום טוב...!
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 13 מאי,10 21:45   
ציטוט:

אז שאלתי אם במיקסר רגיל, שיש לו יציאת אינסרט, אני לא יכול פשוט להוציא
חיבור לכרטיס הקול, והתשובות שנתנו לי הם "זה שאין אות ריטורן יקצר את האות וזה לא יעבוד" או "אפשר, אם תכניס את הכבל רק חצי דרך
לתוך האינסרט"...


קשה להגיב בלי לדעת מה דגם המיקסר שלך.
בגדול יציאות INSERT מוציאות את הסיגנל אחרי הקדם-מגבר (Post-trim בדר"כ) במונו. למיטב ידיעתי אין הבדלים מהותיים בין המאקי לשאר המיקסרים במובן הזה.

לגבי הכנסת הכבל "חצי דרך": חצי דרך איפה - בכרטיס הקול או ביציאת ה-INSERT מהמיקסר? הכנסת כבל "חצי הדרך" בדרך כלל נכנסת לתמונה כאשר
1.) היציאה נותנת סיגנל סטריאו ואתה מעוניין רק בשמאל או ימין (לא קשור למקרה שלך), או
2.) היציאה נותנת סיגנל מאוזן והכניסה מצפה לקבל אות לא מאוזן (אני מניח שזה המקרה שלך, מפני שכניסות ה-RCA לא מאוזנות מעצם בנייתן).
אף פעם לא ניסיתי לפתור בעיה כזו, אבל אני מניח שאפשר לפתור אותה על ידי קיצור הגיד המאוזן והכנסת הכבל כרגיל. חלק מהאלקטרונאים היותר-משופשפים ממני בפורום יעידו האם זה פועל. בכל אופן לא נראה לי שזו אמורה להיות בעיה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 13 מאי,10 22:40   
איזה סלט

יציאת דיירקט היא מה שהיצרן מגדיר אותה להיות, לפעמים עד POST FADER. חובה לברר מה ההזנה שלה לפני שקונים מיקסר.

אינסרט היא לא יציאה אלא שילוב של יציאה וחזרה על אותו נתיב, משהו על משקל של "לנסוע לירושלים דרך חיפה".
יציאת אינסרט בד"כ מחווטת שהיציאה מקבלת תמיד סיגנל, והחזרה ממותגת ע"י מפסק בתוך השקע.
אם נכניס פלאג כל הדרך, בלי שיהיה עליו אות חוזר, חתכנו בעצם את הסיגנל להמשך השרשרת, ומכאן הקומבינה של להכניס את הפלאג רק חצי דרך.
לא אמין מספיק לטעמי.
אפשר לחווט לבד כבל שהפלאג שלו בצד של המיקסר מקצר בין היציאה והחזרה של האינסרט, ובעצם לקבל פיצול פאסיבי אל ההקלטה.
זה עובד אם צריך אבל מיותר בעולם של היום, מאחר ואתה יכול לבצע ניטור דרך חזרה מהמיקסר הפנימי של המחשב:

נניח מקליטים תופים ב8 ערוצים, אתה דוחף פלאג לאינסרט ו"גונב" את הסיגנל מהערוץ( אם תחשוב על זה, אין לך צורך אמיתי בסיגנל בערוץ אחרי הנקודה שממנה הסיגנל הולך להקלטה, ובכל מקרה עדיף לבצע ניטור אחרי מכשיר ההקלטה)
מבצע את המיקס במחשב, ומחזיר ל2 ערוצים פנויים במיקסר החיצוני.
את הערוצים האלה אתה מנתב אל יציאת המוניטור של המיקסר
ושלום על ישראל.
הולך להכין תה ומחכה למתופף שיגיע.
היתרון בשיטה הזו, הוא שעם פצ'פוצ' חכם, אתה יכול להרוויח גם מיקסר סיכום אנאלוגי על הדרך (אם זה הקטע שלך)

אם אתה רוצה מיקסר שישרת גם להופעות, אפשר לגנוב ממנו את הסיגנל כמו שתיארתי קודם ע"י פלאג מקצר/מפצל, או להתשמש במכשיר יעודי שעושה הכל כמו שצריך בלי צורך בקומבינות וסמטוכה. יש היום בשוק מיקסרים שמכילים ממשק רב ערוצי לחיבור למחשב ומתאימים גם לעבודה חיה במקביל.
  Bokitza  
הצטרף: 03 אוק' 08
הודעות: 12
מיקום: כפר תבור\צהל
אני חושב שלא כזה הבנתי...
הודעה פורסם: שישי 14 מאי,10 00:17   
האינסרט מתחבר עם חיבור טי אר אס, לא מאחר שהוא חיבור מאוזן, אלא שדרך נתיב אחד הוא עושה סנד ודרך השני הוא עושה ריטורן.
עד כאן... עכשיו במקרה שאני מחבר אותו לכרטיס קול הוא עושה רק סנד, והריטורן לא חוזר, כי לכניסה של הכרטיס קול אין אופציה להחזיר אות, לא הבנתי איך אני אמור להחזיר למיקסר את האות? אני חושב רק על לחבר מצד אחד טי אר אס למיקסר ומצד שני שני פי אלים, שאחד מתחבר לכניסה לכ.קול והשני מתחבר ליציאה, שמחזירה את האות לריטורן, נראה לי עשיתי סלט... יש דרך אחרת חוץ מלקמבן חיבור כזה?

יש להגיד שעדיין לא קניתי מיקסר, אני מנסה עדיין לבדוק איך אני עושה סטאפ כזה...!
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 14 מאי,10 01:08   
מה שהצעתי לך זה לא קומבינה אלא איך הדברים אמורים לעבוד

ציטוט:
עכשיו במקרה שאני מחבר אותו לכרטיס קול הוא עושה רק סנד, והריטורן לא חוזר, כי לכניסה של הכרטיס קול אין אופציה להחזיר אות

נכון, וגם אין סיבה שיחזור, כי את המיקס/מוניטור מיקס אנחנו עושים במחשב. תוכל גם להשתמש במחברי TS ולחסוך כמה שקלקלים (צריך אבל לוודא שהשליחה נעשית מהטיפ)

ציטוט:
לא הבנתי איך אני אמור להחזיר למיקסר את האות?

פשוט, עם המיקס שעשית במחשב אתה יוצא מהיציאה של כרטיס הקול (זו שאמורה ללכת למוניטור) ונכנס לשני ערוצים פנויים במיקסר, ומשם למוניטור
ז"א שתמיד תצטרך מיקסר שגדול ב2 כניסות על כמות הערוצים שאתה מקליט.

בשיטה הזו המיקסר מקבל בעצם שני תפקידים, הראשון הוא מערך של פרהאמפים להקלטה, והשני הוא מערכת שליטת מוניטורים.

או לחילופין, אם אתה הולך ישירות למוניטור, או דרך בקר עוצמה חיצוני, אין צורך בכלל שתעבור דרך המיקסר בדרך חזרה החוצה.




באופן עקרוני עם קצת חשיבה יצירתית והבנה הכל אפשרי בחיווט, רק צריך לזכור לשמור על עקרון של פשטות ולדעת איך מיקסר עובד ומה צריכה להיות התוצאה.
אני יכול לחשוב על אופציית חיווט למתקדמים שמשתמשת גם בחזרות על האינסרטים כדי לייצר סיכום אנאלוגי במיקסר או מעין סוג של מיקסר INLINE (חפש על זה בפורום או בגוגל, בגדול זה מיקסר כפול באריזה אחת), אבל אני לא יסבך אותך #wink
הכי טוב ,לפני שתקנה תחזור לפה עם דגמים שאתה מתלבט ביניהם ונבדוק איך זה יכול לעבוד לך #thumbsup
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 14 מאי,10 01:33   
ציטוט:
ומכאן הקומבינה של להכניס את הפלאג רק חצי דרך.
לא אמין מספיק לטעמי.

כמובן שהשעה נותנת את אותותיה....
תיקון לטעות שהתחילה את כל השרשור הזה....

מאחר והאינסרט-ריטרן הוא על מגע הרינג בד"כ, הוא זה שנפתח ראשון כשמכניסים את הפלאג חצי דרך, ולכן לא מתאים להוצאה של סיגנל אלא להכנסה של סיגנל למיקסר.
ומכאן שכל הקומבינה של חצי בפנים בכלל לא אפשרית, והדרך להוציא סיגנל היא כמו שתיארתי קודם
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 14 מאי,10 07:51   
אם למיקסר אין יציאות ישירות מהערוצים, נכון שאפשר להשתמש באינסרט ללא בעיה (כולה חיווט נכון) אך אין שליטה באמצעות הפיידר, ואז המיקסר למעשה משמש אותך כיחידת כניסות מיקרופון מרובות. בשביל זה לא צריך מיקסר, יש יחידות כאלה ספציפיות ממש למטרת האולפן הממוחשב (ראה דוגמה) חלקן עם יציאה דיגיטלית לתוך המחשב.
שים לב שיציאת אינסרט מונחתת במעט במיקסרים, וזאת למטרות הצמדה נכונה להתקן עיבוד חיצוני.
אם המיקסר משמש אותך לעיבוד אודיו נוסף בכל ערוץ, ניחא. במיקסר כזה תצטרך כניסת RETURN ליציאות כרטיס הקול, ואפשר (ותהיה חייב) למתג בנישת המוניטור במיקסר מה יושמע, מיקס מהכלים המחוברים להקלטה (לבקרת אות) או מיקס מיציאות הסטריאו של כרטיס הקול, אחרת במצבי הקלטה מסוימים תהיה התנגשות או פידבק או פלאנג' (בגלל השהייה) בעירוב כניסה ויציאה של כרטיס קול לעבר הרמקולים. רוב המיקסרים המיועדים לאולפן ממוחשב כבר לוקחים את זה בראש.

אם אתה רוצה להקליט הרבה כלים בו זמנית, ומטרת המיקסר היא כניסות מיקרופון בלבד - המיקסר מיותר. או כרטיס קול מרובה כניסות עם קדם מגברי מיקרופון בכל אחת מהן (אם ביצועיהם לטעמך), או יחידת פרה-אמפ (כינוי נוסף לקדם מגבר מיקרופון/כלי או מה שאתה מכנה "כניסות מוגברות"), עם או בלי יציאה דיגיטלית ישירה למחשב ו/או יציאות נפרדות לכניסות נפרדות (רגילות) בכרטיס קול.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון