תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 09:35
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחפש תובנות לגבי הקלטת כינור באולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
מחפש תובנות לגבי הקלטת כינור באולפן
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 03:26   
היי,

שבוע הבא אני מקליט מוזיקה לסרט, כלי יחיד, כינור. לנגן שני כינורות. לטענתו אחד בהיר יותר וקטן יותר, השני גדול ומלא יותר.
לרשותו גם פיקאפ.
לצערי עומדים לרשותי חדרים שמצלצלים רע. כמה חדרים יבשים, ויש אופציה להקליט בחדר גדול מאוד מצופה בעץ "נוטפדר"
ותקרה אקוסטית. חדר טוב לתופים אבל יבש מדי לדברים אחרים.

יש מספר מקרופונים שעומדים לרשותי - RODE NT1, AKG 414,AT 4050, BLUE 8 BALL, ADK TC, גאן מייקס של AKG 451.
C1000, CK's, ואפילו CROWN PCC.


הפרדוקס - בבחדרים היבשים והלא נעימים אולפן מאובזר יותר, פרא סבירים, אאוטבורד ידידותי וחדר הקלטה.
החדר עץ הגדול הוא חדר חזרות עם ציוד הקלטה בסיסי שאביא איתי, פרא של סאונד קראפט G4, ממיר של מוטו אולטרה לייט
וכמעט אפס איבזור- הכל מהתוכנה.

אני חושב ככה - אני רוצה צליל חם וגדול, ופחות מבריק. ללכת על החדר הגדול, לתחום איזור מסויים עם רפלקטורים (איזה?)
להיות נדיב במייקינג עם דיירקט מהפיק אפ ולקחת כמה שיותר צלילבמה שפחות בעיות פאזה. מיקסר לא טוב, קומפרסורים של DBX במקרה הטוב,ריורב אללה יסתור.
(באולפן היבשי יש 1176 וLA2 ועוד הפתעות קלסיות)

הקטע שאני באמת מאמין שלחדר יש משמעות הרבה יותר גדולה מלציוד. האוויר וההחזרים יקבעו את הצליל, ציוד רק שם כדי לקלוט אותו יפה.

מה אתם חושבים?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 08:26   
לדעתי שני המשתנים החשובים ביותר הם החדר והמיקרופונים. אחר כך יש את היכולת שלך לבצע מוניטורינג אמיתי בזמן ההקלטה. להרבה נגנים בכלים האלה יש נטייה לסבול מחדרים יבשים מה שמשפיע על הביצוע והאינטונציה. אישית הייתי נוטה יותר ללכת על החדר גדול.

לגבי מיקרופונים אין לי הכרות מספיק מעמיקה עם הדגמים שציינת, אני יכול רק לציין שלכינור הייתי בוחר מיקרופון עם אופי צליל "כהה" ורך באופן יחסי. במצב מסויים, בגלל השיקול הזה, העדפתי אפילו sm58 על קונדנסר שעמד לרשותי - למרות שכמובן לא צריך להשליך מכך על המצב שלך.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 08:36   
מה הסגנון?
הוא הולך לנגן פרטיטה של באך? קח אותו לחדר הכי יבש שאתה יכול
הוא צריך לנגן מקאמים ערביים?
הוא מכפיל את עצמו?
הוא סוליסט במיקס...

בקיצור - שפוך מעט אור על מה אתה מחפש

באופן כללי, חדר גדול ויבש זה דווקא מאד נכון לכלי מיתר במגוון גדול של סגנונות
אם הוא צריך לחדור מיקס אינטנסיבי כמו במוזיקה ערבית או במקבילה הים תיכונית, אז זה מעניק לך אפשרות להרים לו גיין ולהוציא אותו החוצה.
אחרי שתבחר חדר, תנסה להחליט אם אתה הולך על דיאפרגמה צרה או רחבה ואיך תהיה ההצבה
אני לא רואה שום טעם להקליט את הפיקאפ
בזבוז זמן ואנרגיה
הפיקאפ זה לחזרות והופעות חיות
milkbauer
הצטרף: 17 פבר' 08
הודעות: 49
מיקום: זכרון יעקוב
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 10:17   
הבעיה בכינור היא באמת שהוא כלי שצריך מרחב כדי שהסאונד שלו יתעצב. לא סתם בקלוז מייקינג הוא נשמע צורם ולא נעים...
אני הייתי משתמש בחדר היותר גדול (לא ששמעתי את החדר עליו מדובר, אבל נראה לי שזאת האופציה הכי בטוחה פה), מציב אותו באמצע החדר ומשתמש ב414 כמיקרופוני חדר, ומקליט גם שני מיקרופונים קלוז מייק, כדי שתהיה שליטה בין חדר לדיירקט, או במקרים קיצוניים ליצור חדר באמצעות ריוורבים בשלב המיקס.
כדאי אולי גם להשתמש בפיקאפ, סתם כדי לראות איך נשמע (לא יצא לי לשמוע אף פעם...) ואולי הוא יוכל לשמש אותך כגיבוי נוסף, למקרה שתאלץ ליצור חדר אחר במחשב....

בהצלחה!
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 10:24   
ציטוט:
ואולי הוא יוכל לשמש אותך כגיבוי נוסף, למקרה שתאלץ ליצור חדר אחר במחשב....


פיק אפ של כינור הוא לגמרי לא פיק-אפ של חשמלית שאפשר להקליט "יבש" ולשלוח למגבר או מדמה מגברים במועד מאוחר יותר. כנ"ל פיק-אפ של אקוסטית.
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 10:28   
דרור לפי הציוד אני מנחש שאתה מדבר על האנלוגי בספיר בהקשר של החדר תופים היבש?
אם שאר החדרים גם בסביבה ויש לך את הזמן להתנסויות הייתי מנסה להקליט את הכינור בקונטרול רום, יכול להביא תוצאה טובה, אפילו להעביר אותו דרך ה-LA2A עם פיק רידקשן עדין מאד למטרות חימום נוספות, מצד שני את זה תוכל לעשות גם אח"כ.

ואם זה אכן האולפן אז לידו יש לך גם את הדיגיטלי עם היאמהה שגם בו שווה לנסות להקליט בקונטרול.

בכל מקרה בשניהם יש לך גם תאים די יבשים וחסרי אופי אז אפשר לנסות שלל מיקומים ולקחת את מה שהכי החמיא, שוב בהנחה שיש זמן.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 10:56   
יורם - מדובר ביצירה/מלחין (לא הבנתי עדיין מה זה מי) בשם Chardash\monty ( איך במאים תמיד נופלים לצ'יזיות, פשוט מדהים).
כלי אחד סולו שאותו תנגן הדמות במסך. המיקס היחיד שהוא צריך לחתוך זה הסרט- בגלל שמדובר בכלי יחיד של דמות מרכזית, הוא צריך להיות בולט וגדול, אין איפה להתחבא.
ציטוט:

מציב אותו באמצע החדר ומשתמש ב414 כמיקרופוני חדר


לא נראה לי, קודם כל, אני לא יודע איפה בחדר הכינור יהיה במיטבו, זה האתגר לחפש את המיקום הטוב ביותר עם האוויר הטוב ביותר.
מיקום לא יכול להקבע באינטרנט. 414 זה מיקרופון מאוד "קשה", וכינור זה כלי יחסית "קשה" (כשאני אומר קשה אני מניח שאנחנו מבינים אחד את השני), אני אחפש לשלב מיקרופונים רכים יותר.

לגבי מיק חדר, בפעם האחרונה שניסיתי PCC, גיליתי את אחד מסודות היקום.

אמיר - אני בהחלט בנטייה לחדר הגדול מהעץ והפחות יבש, ולוותר על אאוטבורד ומוניטורינג טוב ולהרוויח אוויר טוב, ויכולת לבצע מניפולציות בחלל בעצמי. הקונטרול בספיר גם לא מדהים, והחדר ימהה זה כמו צוללת. דרך אגב, באולפן האנלוגי, אין אפשרות להוריד את הדיפיוזרים מהקיר?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 11:12   
לא ניסיתי אף פעם את היאמהה אבל שומעים שיש לו אופי כלשהו, בלי הקלטה קשה לי להגיד אם יחמיא או לא, מה שכן יש גם קצת רעש מסביב.
הקונטרול יותר ידידותי מהתאים החנוקים האלה, לדעתי תופים יצלצלו בו הרבה יותר טוב, שווה לנסות את הכינור.

על איזה חדר עץ גדול מדובר?
בחדרי הקלטה נראה לי שאפשר להוריד את הפלטות (מהתקרה בטוח, די בטוח שגם מהקירות) רוב הסיכויים שגם בקונטרול אבל לא ניסיתי.

יש לך אפשרות להוציא מיקרופונים מהמחסן? נסה את ה-Apex המנורתי, הפתיע אותי לטובה.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 12:21   
אני, מנסיוני, לא בטוח שאתה צודק.
אם הוא לבד, אז הוא צריך להיתחם לתחום מאד מצומצם שידבר עם האמביאנס הכללי של החויה הויזואלית
אין טעם להוציא אותו וומבלי, אם בסופו של דבר, בסרט הוא מנגן צ'ארדש במסבאה דחוסה.

ומכאן, אני חושב שאתה תרוויח יותר אופציות מהקלטה יבשה.
דבר עם הבמאי, נסה להבין איפה נמצא הצופה ביחס לחוויה שהוא רואה על המסך.
אם הצופה, לדוגמה, הוא כפרי שעובר בכיכר השוק ושם מנגן כנר על ארגז אז צריך להיות ריחוק מסויים, לפחות מטר-שנים מהכלי, ואולי נכון יהיה ללכת על דיאפרגמה צרה ומגבוה.
אם האשה נכנסת לבית ובעלה מנגן כינור במטבח, בחירת ההצבה והמקרופון יטו לכיוון מהדהד, ואולי הצבה שתיקח קיר או משהו כזה.

אתה מקליט פס קול לקולנוע, אתה חייב להתייחס למסר הבימתי.
זכור שהבמאי בסרט, מחליף (עם אוצר מילה קלוקל) את מעצב הסאונד בתקליט
הוא צריך להסביר לך מה משרתת החווייה הויזואלית ואתה צריך למצוא פיתרון ברוח זו
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: חמישי 08 אפר',10 12:42   
ממה שציינת 414 AKG מניסיון של שנים מוצלח ביותר על כינור במרחק של עד מטר פלוס מינוס.הקלטתי איתו בכמה צורות-2 בתצורת סטריאו X וכמיקרופון אמביינס ולרוב RE20 כמיקרופון קרוב או פיקאפ אם יש.
תמיד,אבל תמיד בלי יוצא מהכלל האות המרכזי ששיחק תפקיד במיקס באחוזים היה מה 414 .מתאים כמו כפפה ליד בשביל כינור.רק אחרי זה יבוא ה CK ואחריו ה PCC ,עם היתר אין לי הכרות ארוכת שנים.
מעבר לזה ,יכול להיות שה LA2 יעזור במיקס ,ותבחר רוורב HALL שמן ולא חד ותשים במידה .
_________________
http://hofman.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון