תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:20
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Leveling ל-50 קיואים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  חגי דוידוף  
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2188
מיקום: מרכז
Leveling ל-50 קיואים
הודעה פורסם: חמישי 11 פבר',10 11:40   
הי,

בשעה טובה סיימתי 50 קיואים להצגה.
אני מחפש דרך יעילה לייצר לכולם Level אחיד בצורה מדויקת.
ניסיתי שתי דרכים:

1) יצירת Level אחיד ע"י הקשבה וכיול Db.
2) יצירת רשימת Leveling (ע"פ RMS) בעזרת TT DR Offline Meter (המצוין), וכיול Db ע"פ המידע היבש.

שתי הדרכים לא ממש צלחו לי בייצור Level אחיד לאורך כל הקיואים.
לא מדובר בקפיצות ווליום מפתיעות ומוגזמות, כי אם בחוסר עקביות לא רצויה.

אשמח לשמוע טיפים לנושא #smile

בברכת יום טוב,
חגי
_________________
אתר הבית
FaceBook
Twitter
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: חמישי 11 פבר',10 12:04   
do you have access to a dB SPL meter?
then you would have a realistic reference (although not perfect).
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 11 פבר',10 14:26   
מנסיון (מועט) בהפעלה של הצגות, הקיואים לא צריכים להיות באותה עוצמה, אלא עדיף שמראש יהיו מכוונים ככה שהפיידר נשאר בנק' קבועה פחות או יותר, והם מראש מסודרים בעוצמה הנכונה.

ככה אין הפתעות כשלוחצים על PLAY, אין קיואים "מפגיזים" (אלא אם צריך) ואין קיואים חלשים מדי שמתפספסים (נניח דיבור של מישהו מחוץ לבמה שנשמע חלש מדי).

הכי טוב זה לסדר פחות או יותר באולפן, לעשות חזרה אחת ולסמן כל קיו כמה DB הוא צריך לעלות/לרדת לעומת הקודם, ואז עם אוטומציית ווליום לתרגם את זה חזרה באולפן, ולייצא לרצועות נפרדות (את האוטומציה עושים כשכל הקיואים פרוסים בפרוייקט אחד על הטיים-ליין)

יכול להיות שמה שמפריע לך הם שינויים בדינמיקה של הקיואים עצמם? נסה טיפה לצמצם את הטווח. נסה גם לתת לזה קצת זמן אם אתה מנסה להשוות משמיעה, בשמיעה שניה (ושלישית) יש לך יותר סיכוי כבר לשמוע דברים שוב.

כעקרון אני ממליץ על שמירה על ווליום מתאים מראש וטווח דינמי מצומצם יחסית כדי להבטיח קלות תפעול ומינימום התערבות למי שיושב על המיקסר (בתלות בהצגה, לא כולם מפעילים מקצועיים, עדיף שיתעסקו בתזמון עצמו ולא בעוצמות) וIDIOT PROOFING, ושאף קיו לא ילך לאיבוד בגלל טעות אנוש .
  חגי דוידוף  
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2188
מיקום: מרכז
re:
הודעה פורסם: חמישי 11 פבר',10 19:42   
הי,

No SPL Meter #pardon

שחר, אכן רעיון טוב לגבי האוטומצייה.
יש סיבה מסוימת שאתה ממליץ לעשות אוטומציה בפרויקט משותף אחד,
ולא כל טרק אינדיבידואלית ע"פ המדידות שלקחת?

אלף תודות #sorry
_________________
אתר הבית
FaceBook
Twitter
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שבת 13 פבר',10 09:02   
המבחן היחיד המשמעותי להשוואת עוצמות הוא אם זה נשמע אותו דבר. עזוב מיטרים.
אגב, ה-DR אכזב גם אותי מהבחינה הזאת. בדיקת עוצמה ב-RMS בווייבלאב הניבה תוצאות יותר צפיות ואמינות במקרים בהם התכן המוסיקלי היה דומה (אחרת אין משמעות להשוואה).

+ 1 לרוב הפוסט של שחר.
מטבע הדברים לא כל הקיואים בהצגה יהיו באותה עוצמה. סיכוי קטן שתצליח להגיע למצב שהפיידר של ה-CD לא זז כלל בהצגה, וזה גם משתנה מיום ליום, לפי הקוליות של השחקנים, האולם, הקהל וכו', (יותר נכון, תצליחו, זה חלק שיעשה ביחד עם במאי ורצוי גם עם סאונדמן). וגם תצטרך יותר מחזרה אחת כדי לתאם עוצמות כמו שצריך (אם המונטאז' להצגה נמשך כמה ימים, המוסיקאי יהיה כמעט כל יום, ובסוף כל יום ואולי במהלך יום יהיה דיסק חדש עם תיקונים להצגה). עם זאת, כמה שפחות תזוזה של הפיידר של ה-CD בהצגה יותר טוב.
  חגי דוידוף  
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2188
מיקום: מרכז
RE:
הודעה פורסם: ראשון 14 פבר',10 00:49   
תודה על עזרתכם חברים, נלך עם האוזניים #thumbsup
_________________
אתר הבית
FaceBook
Twitter
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 14 פבר',10 01:34   
גם אני חוזר עכשיו מהצגה... לפחות לא הייתי צריך לעשות הקמות ופירוקים....

המטרה בפרוייקט אחד ל"מאסטרינג" הוא הפשטות שבדבר. ככה תוכל לשחזר בקלות את תנועות הפיידר מהחזרה, בלי לפתוח 50 פרוייקטים נפרדים, וגם תוכל לבחון את כל הקיואים אחד אחרי השני בצורה נוחה ואוטומטית בזמן השמעה (באולפן), לקפוץ בין זמנים שונים להשוואות מהירות וכו'
אם אתה יכול לקחת את המחשב לחזרה, אז בכלל יתרון גדול למיידיות של העניין
  חגי דוידוף  
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2188
מיקום: מרכז
re:
הודעה פורסם: שבת 20 פבר',10 22:44   
הי,

בשעה טובה העבודה מאחורי.

רציתי לחלוק אתכם את שיטת העבודה שיושמה לבסוף:
הגעתי עם הלפטופ, 48 קיואים ברצף מסודרים ב-CD Architect (שנשלפה מהבויידם).
מעטפת הווליום בין הערוצים הותאמה תוך כדי המונטאז' ישירות לתוכנה:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
סוף המונטאז' - לחיצה על צריבה ונגמר הסיפור.

פשוט ויעיל להפליא.

תודות רבות לשחר על העצה המצויינת #thumbsup
_________________
אתר הבית
FaceBook
Twitter
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון