תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ההבדל בין הקלטה ב88khz ל -96khz משמעותי?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (155) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  jeniv  
הצטרף: 09 מרץ 08
הודעות: 9
מיקום: ת"א
ההבדל בין הקלטה ב88khz ל -96khz משמעותי?
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 14:32   
אני נכנס בימים הקרובים להקליט באחד האולפנים הגדולים אלבום רוק
האם כדאי לי להקליט ב88khz או -96khz? ועד כמה ההבדלים בינהם משמעותיים?
משום מה מישהו אמר לי שכדאי להקליט ב ב88khz משום שזה מתחלק יותר יפה ב2 והרי תדר הדגימה של דיסק הוא 44khz.
תודה על העזרה..
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
אם כבר אז יותר משמעותי הכפולות של 6.
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 14:36   
ואני לא מכיר אנשים שמקליטים ככה, אני אישית עובד על 48 KHZ

(וזה לא 44, זה 44.1.. ככה שזה לא מתחלק לך )
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
Orit
הצטרף: 12 יונ' 08
הודעות: 172
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 14:49   
דווקא כן מתחלק... 88.2/2=44.1

אבל מה הקשר?
_________________
www.myspace.com/oritgurel
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 15:42   
ציטוט:
אני נכנס בימים הקרובים להקליט באחד האולפנים הגדולים אלבום רוק
האם כדאי לי להקליט ב88khz או -96khz? ועד כמה ההבדלים בינהם משמעותיים?
משום מה מישהו אמר לי שכדאי להקליט ב ב88khz משום שזה מתחלק יותר יפה ב2 והרי תדר הדגימה של דיסק הוא 44khz


הדעות בנושא, כמה מפתיע , חלוקות.
#biggrin

בגדול, ההבדלים בין 96 ל88 ברמת השמיעה הם זניחים מאוד עד לא שמיעים,תלוי בממיר ובאופי הסיגנל, ויתבטאו (אם בכלל) בעיקר בתדרים גבוהים במיוחד, (אובר טונים של גיטרות אקוסטיות, חליל, מצילות עדינות וכו').

לגבי התאוריה שהצגת, אכן אוחזים בה טכנאי מאסטרינג אחדים, אך לרוב בכל מקרה לא באה לידי ביטוי כיוון שברבים מאולפני המאסטרינג לאחר הטיפול במכשור אנלוגי המיקס חוזר למערכת אחרת שמקליטה מלכתחילה ב44.1 ולא מבצעת שום חלוקה דיגיטלית. למעשה, הממיר דוגם אות אנלוגי ו"אינו יודע" מה תדר הדגימה של מערכת המקור.

מעבר לכך, וזה אולי הכי חשוב, בחירת תדר דגימה גם היא החלטה אומנותית שעושה טכנאי, (ממש כמו בחירת מהירות סרט בטייפ), ומרבית אלבומי הרוק בעולם שמוקלטים בדיגיטל נדגמים ב44.1 , ולכן, אם אתה אומר שאתה הולך לאולפן גדול אני מציע לך בחום לתת לטכנאי שלך לקבל את ההחלטה בנושא בהתאם לחומר המוסיקלי.

ציטוט:
ואני לא מכיר אנשים שמקליטים ככה, אני אישית עובד על 48 KHZ


תדר הדיגמה הנ"ל משמש סטנדרט בפוסטפרודקשיין, לעומת זאת בתעשיית המוסיקה לא עובדים כך, כיוון שכאמור התדר הסופי הוא 44.1 ולמעשה אין כל יתרון משמעותי מבחינת איכות הצליל בהפרש כה נמוך, ולכן אתה"נהנה" רק מהחסרונות האפשריים של חישוב שינוי תדר הדגימה.

אתם מוזמנים להרחיב את ידיעותכים בנושא על ידי חיפוש צמד המילים "תדר דגימה" בארכיון הפורום.
_________________
www.shaimantzur.com
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
תדר דגימה
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 16:06   
ההבדל בין שתי הרמות מצביע האם המערכת מקליטה תחום תדרים שמגיע ל44100 הרץ או ל48000 הרץ ושניהם הרחק מעבר לתחום השמע. הדיון כיום נסוב סביב הרמוניות עיליות והשפעתן (או אי השפעתן) על התחום השמיע. ההסכמה היא כי להרמוניות עליונות או המחסור בהן השפעה על הדרך שבה אנו חשים סאונד אולם מעבר לכך ההבדל היחסי בין שתי הרמות כל כך קטן שעדין לא מצאו הוכחה מדעית להבדלי איכות לכאן או לשם.
מעבר לרמת ההקלטה ההרמונית נוסף הדיון החשוב על מיקומם של הפילטרים התוחמים את הטווח ההרמוני המוקלט. מיגבלות הפילטרים מורגשות מאד והאפשרות לדחוק את הבעיות לתחום שנמצא מחוץ לתחום השמע הוא שלב חשוב במימוש איכות סאונד במערכת הקלטה דיגיטלית. יישום נכון של הפילטרים הוא אחד המרכיבים הקריטיים המבדילים מערכת אחת מרעותה ולרוב בין "איכותי" ל"גרוע" וכל זאת מבלי להכנס לקושיות דיגיטליות אחרות כמו שעון מדויק, סוג הממיר, ספק הכוח ועוד ועוד ועוד.

הטיעון הקשור בחלוקה מתימטית "נוחה" נשמע קצת מצחיק בעידן שכל מחשב ביתי יכול לבצע מליוני פעולות בו זמנית וקצת עצוב כשיש אנשים שמאמינים בו. לא תזיק הבנה בסיסית בתיאוריה של הקלטה דיגיטלית ומכפלות המערכת המובנות מאז ומתמיד. רמז: אין קשר לחלוקה ב2 בלבד למרות שמערכת הדיגיטלית, שפה בינרית, נשענת על סולם לוגריתמי על בסיס 2...

רוב ההחלטות באיזה תדר/עומק דגימה לעבוד נעוצות בשיקולים שאינם שיקולי איכות אלא שיקולי נוחות. האם הפרוייקט ממשיך באולפן או יוצא החוצה, האם המערכת הבאה תתמוך בתחום/עומק דגימה גבוהים, כמה ערוצים תוכל המערכת של האולפן להחזיק, כמה ערוצים תוכל המערכת הבאה להחזיק, כמה מקום איחסון קיים, האם מערכת התקשורת בין כונן חיצוני ובין המחשב והממיר מחזיקה הרבה ערוצים ברמה גבוהה מאד או מקרטעת ועוד ועוד.
אני עובד מזה שנים ב24 ביט 96 קה"ץ, גם בפרוטולס וגם בנואנדו, אלא אם הלקוח מבקש במיוחד לעבוד בצורה שונה עקב הסיבות שלמעלה או העדפות אחרות. העבודה בתחום זה או אחר אינה משנה כהוא זה את דרך או שיטת העבודה.

כמו שאמרו כבר שנים רבות לפנינו: אם זה נשמע נכון - זה נכון.
_________________
הפקה ומיקס
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 17:33   
אני חושב שמחסור בכוח עיבוד נגיש הוא השיקול עיקרי מפני הפיכת 96000 לסטנדרט.
קשה להריץ באותה נוחות וקלות (לייטנסי נמוך,מס' רב של מעבדי תוכנה) פרויקטים גדולים בתדר דגימה גבוה.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 19:02   
ציטוט:
האם המערכת מקליטה תחום תדרים שמגיע ל44100 הרץ או ל48000


אני משער שהתכוונת להקלטת תחום התדרים עד 22.05 קה"ץ / 24 קה"ץ, אלא אם כן שגיתי בהבנת המשפט.

ציטוט:
הטיעון הקשור בחלוקה מתימטית "נוחה" נשמע קצת מצחיק בעידן שכל מחשב ביתי יכול לבצע מליוני פעולות בו זמנית


כשתדר הדגימה של הפרוייקט כפול מתדר הדגימה של מדית ההפצה, היתרון הוא שאפשר לותר (ב'נוחות') על כל דגימה שניה, ובכך נחסך הצורך לבצע אינטרפולאציה.
אני לא חושב שהתמיכה ברעיון זה נובעת דווקא משיקולים של כוח עיבוד, כפי שמשתמע מהדברים שלך.

האם ההבדל זניח או ניכר לאוזן, ואם אינטרפולאציה זה טוב ליהודים, זה כבר דיון אחר לגמרי. #smile

ציטוט:
כמו שאמרו כבר שנים רבות לפנינו: אם זה נשמע נכון - זה נכון.


וזו אכן השורה התחתונה. #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 21:34   
לאן הלכה האופציה של מחיקת ההודעה?
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 21:49   
ה?מ?ר?ת?? קובץ סגור (WAV סופי) מתדר דגימה נמוך לתדר דגימה (רק קצת יותר) גבוה.
הדיון הוא על בישול של פרוייקט שלם (ערוצים מפורקים) בתדר דגימה גבוה (כמה גבוה?), שיורד לתדר דגימה נמוך בשלב הייצוא.

אם אתה כבר משווה (וכל הכבוד על הניסוי האמפירי), ודא שהניסוי שלך תקף.

עריכה:

רגע רגע, איך בדיוק הפכת פאזה לשני קבצים בתדרי דגימה שונים...?
יכול להיות שלא ציינת שלב כלשהו בתהליך?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 21 דצמ',09 22:38   
my bad, אני מבולבל, צריך לישון יותר. #confused
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון