Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: רביעי 16 ספט',09 21:10
את המאסטרינג לאלבום תעשה עם השירים לפני המאסטרינג הקודם.
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
פורסם: רביעי 16 ספט',09 21:12
או קי אז יש בעיה קטנה.
בוא ונניח והמסטרינג שעשו לכל שיר בנפרד נשמע טוב אך הוא ישמע שונה לגמרי בשיר הבא אחריו בדיסק במיוחד עם עשו את זה אנשים שונים.
האם אתה שומע שינויים קריטים בשירים כאשר אתה שומע את האלבום ברצף?
אני ממליץ לקחת את כל הטרקים לאיש מסטרינג אחד ושיבדוק את "הנזק" וכמובן שאם ניתן לאזן את הטרקים מבלי לעשות מאסטרינג חוזר.
בהצלחה
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: רביעי 16 ספט',09 21:22
יש הבדל בין מאסטרינג לשיר בודד - לרוב כדי לתקן בעיות טונאליות נקודתיות ולהגביר כדי שיתחרה בחומר אחר ברדיו, לעומת מאסטרינג לאלבום שלם שהיעוד שלו הוא לתת מעטפת אחידה של טונאליות ועוצמה לכל השירים (בעצמך אמרת שהחומר הוקלט באולפנים שונים, בטח גם ע"י בידי אנשים שונים) לקבוע סדר שירים, פיידים ומרווחים בין שירים.
לא צריכה להיות בעיה בלעשות מאסטרינג מחדש, זה נעשה בהרבה מקרים, שיוצא למשל סינגל לרדיו הרבה לפני שיוצא האלבום. ומצד אם נעשתה עבודה לא דורסנית מדי, סביר להניח שאפשר באמת לאזן ביניהם.
הבעיה היחידה לדעתי(וזניחה אם נעשתה עבודה טובה ואתה הולך לאיש מקצוע רציני בחדר איכותי), היא שאם הקלטת ברזולוציה מעל 44/16, במאסטרינג הקודם כנראה שכבר הורידו לך לרזולוציה הנ"ל, ולכן עיבוד נוסף יהיה לא ברזולוציה המקסימלית האפשרית.
אבל שוב, זניח אם החומר עובד טוב והולך לידיים הנכונות.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שלישי 22 דצמ',09 22:21
העובדה שהחומר נערך על פלטפורמות שונות איננו קשור
אתה צריך להגיע למצב (בהנחה שאתה מרוצה מהמיקסים) שיש לך L/R לכל שיר, או, מה שמקובל אצל הרבה אנשי מסטר: L/R של הפלייבק ו L/R של השירה (בפורמט, בעומק וברזולוצייה האיכותיים יותר).
אני מניח (אני מקווה), שהמיסטור של הטראקים לא נעשה כחלק מתהליך המיקס.
אם כן - אז זו פראקטיקה לא נכונה וזה מה יש.
אני מניח ומקווה, שסיימת מיקס, הוצאת את הומר לערוצי L/R ואז ניגשת למאכת המאסטר.
את הערוצים האלה, (לפני המאסטר) תביא למיסטור של האלבום השלם.