Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
פורסם: שני 14 ספט',09 17:33
החלטה שלך... אתה יכול לקחת מחיר על מיקס מרובה ערוצים מראש כדי לחסוך את הכאב ראש של התמקחות על מס' ערוצים...
לדעתי זה גם עדיף מכיוון שאתה לא משאיר פתח להתמקחויות ולתת ללקוח כמה דרגות מיקס יכול לגרום לו להוריד ערוצים או לריב על המחיר בשביל ערוץ אחד יותר וכו'...
בהצלחה.
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שני 14 ספט',09 18:02
ככל שיש לך יותר עבודה על המיקס, זה אומר יותר זמן ולכן ההיגיון שלי אומר לתמחר לפי שעה. לגבי עריכה/הכנה למיקס, אפשר אולי לתמחר אחרת, אבל לדעתי זה יהיה קשה, כי לפעמים יש צורך לשינוי באמצע המיקס, חכן כדי לחסוך כאב ראש וויכוחים, הייתי מתמחר אותו דבר.
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 14 ספט',09 19:19
הגביה לפי שעה קצת מגבילה לא?
העובדה שההתעסקות היא גם אומנותית(וכולנו גם נהנים ממה שאנחנו עושים - אחרת ..)
ותוך כדי מיקס אנחנו גם משתתפים ביצירה,(אוטומציות,אפקטים,קונספט וכו..)
במיוחד שהאומן נוכח והוא לחוץ כלכלית כמו הרוב .
אולי שילוב של שניהם.
לפי שעה על כל מה שקשור להושבה על קליק ו/או מיקסים חוזרים שלא לתיקון המיקס עצמו טכנית.
(תמיד יש את הנודניקים שמבקשים לפתוח שוב ,כדי לבצע פעולה שרוב הסיכויים שהם יתחרטו עלייה אחכ)
מה זה מחיר קבוע למיקס סטנדרטי?
ולפי שעה?
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שני 14 ספט',09 22:36
העבודה לפי שעה מסירה ממך את הויכוחים שאחרי לגבי מה עשית בזמן הזה וכמה ממנו שווה יותר או פחות.
ואם תתן למישהו חבילה אטרקטיבית, ככל שהיא תהיה מושכת, היא תמיד תהיה יקרה ללקוח, במיוחד לישראלים שאוהבים להגיד שזה יקר להם. מה גם שאם הלקוח משלם מחיר קבוע מראש לכל החבילה, אז הוא ידרוש ממך הרבה יותר ממה שזה שווה לך ואתה תעבוד הרבה שעות מעבר. אם תקצוב לפי שעה, הלקוח יעשה חשבון לפי שהוא יבקש ממך עוד ועוד.
הצטרף: 01 מרץ 04
הודעות: 611
מיקום: מושב אמירים
פורסם: שני 14 ספט',09 22:49
אצלי שעת אולפן היא שעת אולפן. וזה לא משנה מה עושים בה : מקליטים, עורכים, ממקססים, ממאסטרים....
אצלי הכל כלול בשעת אולפן - טכנאי, מתופף, קלידן, מעבד, מפיק מוסיקלי וכל מה שאני יכול לתרום.
ולכן גם על מיקס אני לוקח לפי הזמן שהוא לוקח.
אני בהחלט מציע ללקוחות שלי "יום סגור" במחיר משתלם במיוחד כדי שלא נצטרך להסתכל על השעון ופשוט לעבוד בלי טיימר.
גם פה יש פרצות : אז כמה שעות זה יום סגור? 8? 10? 12? 16 ? . התשובה שלי היא - עד שאני מרגיש שאני או האזניים שלי עייפות מדיי. אז אפשר לקחת הפסקה של חצי שעה, או לצאת לאכול/לנוח ולחזור לעבודה רעננים ומפוקסים. אבל בשום אופן לא אפסיק לעבוד רק בגלל שעברו כבר מלא שעות ואם אני אוציא מחשבון אני אראה שהכסף שאני מרוויח לשעה אחרי X שעות הוא רק $$$.
יצא לי כבר שבאו אלי לקוחות ואמרו לי, יש לנו כסף ל 5 שעות. הולך ?
הסברתי להם שזה תלוי במורכבות של המיקס וכו וכו' אבל הם בכל זאת רצו...
במקרים כאלה אני לא קטנוני ולא עומד עם סטופר. בסופו של יום המיקס לקח 6 שעות וחצי. וגביתי רק עבור 5 שעות.
בסופו של דבר הלקוחות האלה חזרו פעם אחר פעם כי הם הבינו שאני קודם כל בן אדם ורק אחר כך בעל עסק.
האמת שזה תלוי גם בסוג הלקוחות.
אם זה כמה מוסיקאים זרוקים, בני נוער שאין להם גרוש אז אני לא אגבה מהם על כל עותק של דיסק שאני צורב ולא אהיה איתם קטנוני על הדקה.
אבל מוסדות גדולים שונים שגם ככה משלמים אחרי 3 חודשים במקרה הטוב אני בהחלט מחייב לפי שעות/דקות כולל כל מדיה שאני צורב.
לי אישית יש עדיין התנגשויות עם הקטע הזה שאני עובד במה שאני אוהב לעשות.
אם מחר אני אשמע להקה שהמוסיקה שלה ממש מדברת אלי ואצטרף להרכב בתור מתופף, האם אני "אנצל" את ההזדמנות ואבקש כסף על חזרות והופעות ?
מאנשים אחרים שדיברתי איתם, שלהיות "מוסיקאי"/ "טכנאים" זה מקור ההכנסה שלהם הבנתי שיותר אין להם בכלל בתודעה דבר כזה לעשות מוסיקה בלי ש"יצא"
להם מזה משהו.
לא יודע, אצלי עדיין קיימת הפרדה בין "לקוחות" ל "אנשים שאני עושה איתם מוסיקה", בין אם זה יהיה כנגן או כטכנאי.
אולי אני תמים מדי ?
_________________
mac pro 8 core "nehalem",protools 10,presonus studiolive 16.4.2,avalon 737,toft atc-2.akg:414,451,d112,240s,solid-tube,c3000,yamaha msp-10,v-drums