תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:45
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תימחור למיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
תימחור למיקס
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 17:20   
היי

בתקופה האחרונה אני ממקסס לא מעט ונתקל במיקסים שמכילים כמות גדולה של ערוצים ,לעיתים הערוצים מוקלטים עם טכנאי/ציוד ברמה לא משהו(בלשון המעטה)
והם דרשים טיפול מאוד מעמיק ע"מ להגיע למשהו נורמלי.

ברצוני לדעת איך אני מתמחר מיקס, האם לכמות הערוצים ואיכותם יש עניין בתמחור?
לדוגמא מיקס שמכיל 60 ערוצים לעומת מיקס של 20 ערוצים .

האם עריכת הערוצים והושבה שלהם יחד למשל בס תופים לא בקליק וכו..
תיקון של תכנות לקוי של תופים (מידי) או של כל כלי וירטואלי אחר ,ברמה זאת את אחרת.
לחילופין במידה והערוצים "חולים" הקלטה באיכות ירודה (מן הסתם העבודה מתארכת)
מה לגבי תמחור לא לפי שעה.
שימוש בחומרה חיצונית.
האם כל אלה משפיעים על מחיר
תודה#smile
sahara
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 17:33   
החלטה שלך... אתה יכול לקחת מחיר על מיקס מרובה ערוצים מראש כדי לחסוך את הכאב ראש של התמקחות על מס' ערוצים...
לדעתי זה גם עדיף מכיוון שאתה לא משאיר פתח להתמקחויות ולתת ללקוח כמה דרגות מיקס יכול לגרום לו להוריד ערוצים או לריב על המחיר בשביל ערוץ אחד יותר וכו'...

בהצלחה.
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 17:58   
כל עוד לא מדובר במקרה חריג (מעט מאוד ערוצים או כמות בלתי נתפסת), אני לא רואה צורך לחרוג ממחיר קבוע.
אם מדובר בזמן רב של פרה-מיקס הנדרש כהכנה (למעלה משעה-שעתיים), אפשר לחשב אותו כשעות אולפן, או לבקש מהאומן שיעשה זאת בעצמו (אם אפשרי) ויחסוך זמן וכסף.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 18:02   
ככל שיש לך יותר עבודה על המיקס, זה אומר יותר זמן ולכן ההיגיון שלי אומר לתמחר לפי שעה. לגבי עריכה/הכנה למיקס, אפשר אולי לתמחר אחרת, אבל לדעתי זה יהיה קשה, כי לפעמים יש צורך לשינוי באמצע המיקס, חכן כדי לחסוך כאב ראש וויכוחים, הייתי מתמחר אותו דבר.
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 19:19   
הגביה לפי שעה קצת מגבילה לא?
העובדה שההתעסקות היא גם אומנותית(וכולנו גם נהנים ממה שאנחנו עושים - אחרת ..)
ותוך כדי מיקס אנחנו גם משתתפים ביצירה,(אוטומציות,אפקטים,קונספט וכו..)
במיוחד שהאומן נוכח והוא לחוץ כלכלית כמו הרוב .

אולי שילוב של שניהם.
לפי שעה על כל מה שקשור להושבה על קליק ו/או מיקסים חוזרים שלא לתיקון המיקס עצמו טכנית.
(תמיד יש את הנודניקים שמבקשים לפתוח שוב ,כדי לבצע פעולה שרוב הסיכויים שהם יתחרטו עלייה אחכ)

מה זה מחיר קבוע למיקס סטנדרטי?
ולפי שעה?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 20:38   
שירותים שמתומחרים לפי שעה הם בדרך כלל שירותים מדורגים, שמידת התפוקה בהם מתכונתית למשך השימוש בשירות.

למשל: כשמסאזי'סט גובה 200 שקל לשעה, אתה יכול להפסיק את הטיפול אחרי השעה הראשונה, או להזמין שעתיים. אם תפסיק אחרי שעה, תקבל "חצי" מהתועלת.

כשמדובר במיקס התשלום הוא על מוצר סופי ולכן לא צריך להיות לפי שעה, אלא פר מיקס. עם זאת, אתה בהחלט יכול לבקש מהמוזיקאי לטפל בטרקים שלו בעצמו לפני, או להסביר לו שהמיקס שלך הוא מיקס נטו, ולהציע לו "חבילת פרה-מיקס" בה תטפל בערוצים בעצמך (למשל, עבור מיקסים עם למעלה מ-30 ערוצים). הסבר למוזיקאי מה הבעיה ועודד אותו לבצע את ההכנות בעצמו וכך לחסוך לעצמו כסף. זהו פתרון הוגן לשני הצדדים.

לחלופין, תוכל לתמחר מיקסים בהתאם לגודלם ולקחת בחשבון את העבודה המקדימה. כך, יהיו מיקסים "קטנים" (עד 20 ערוצים) ו"גדולים" (מ-20 ומעלה).

לשיקול דעתך.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 22:09   
המחיר של מיקס "לפי שעה" איננו משום שהשירות מדורג אלא משום שככה מקובל.
מדובר בעולם שלא תמיד ברור איה מתחילים וממש לא ברור מתי מסיימים.
אחריותו של הלקוח להחליט איפה קו ההתחלה ואיפה קו הסיום ואפשר ורצוי להנחות אותו.
אין שום סיבה שבעולם שתכלה את זמנך במשימות שהן אינן קשורות למיקס בכלל.
יתרה מזו, בעולם המודרני, הרבה טכנאים ממש מבולבלים בין פעולות עריכה והכנה למיקס לבין המיקס עצמו.
אני מאמין שכל טכנאי עושה את מה שטוב לו. מה שטוב לי זה להיות בריכוז שיא.
שעתים של עריכות, המרות, אוטומציות וכ"ו מביאות אותי תשוש למיקס כשכל מה שאני רוצה זה שהעיסק יעבוד וללכת הביתה.
אני ממש דורש מאמנים שמגיעים אלי, לסגור את כל הפינות האלה לפני המיקס (למרביתם יש קיובייס בבית) ולהגיע אלי בגלל האזנים שלי ולא בגלל שאני מריץ עריכות תופים במהירות שיא.
או
להגיע יום אחד ולסיים את כל העריכות ולפתוח את הפרוייקט למיקס רק שהוא באמת מוכן למיקס.

אמהמה - כאמור, כל אחד עובד איך שנוח לו
מצאתי שאמנים שגדלו עם כפית של סטיינברג בפה, משלבים את כל התהליך היצירתי לכל אורכו.
מקליטים קצת, עורכים קצת, ממקססים קצת (מי אמר לימיטר על המאסטר).
הכל בתהליך אין סופי
מי שזה טוב לו - שיבושם לו
אותי זה ממש מוציא מפוקוס.

ועוד ענין:
משפטים מעין אלה ממש מדכאים אותי:
ציטוט:
העובדה שההתעסקות היא גם אומנותית(וכולנו גם נהנים ממה שאנחנו עושים - אחרת ..)
ותוך כדי מיקס אנחנו גם משתתפים ביצירה,(אוטומציות,אפקטים,קונספט וכו..)

כאילו, אם אני עושה משהו שאני נהנה ממנו אז אסור לי לגבות בגינו כסף.
עבודה / פרנסה צריכות להיות סיוט כדי שיהיה לגיטימי לבקש עבורם תמורה.

אז לא
אני נהנה (מאד) משלל עיסוקי אבל יש לי הנאה גדולה לראות אח"כ צ'ק.
אני למדתי דווקא את ההיפך
ככל שמשלמים לך יותר - מעריכים אותך יותר.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 22:32   
מיקס שדורש הרבה יותר עבודה = הרבה יותר שעות.
בדיעבד הם חסכו באולפן/טכנאי ואתה משלם על כך.

לכן הייתי מתמחר על פי "חבילות".
מיקס בלבד,מיקס פלוס תיקוני שירה/תופים/עריכות וכו' ועוד כל מני וריאציות שעולות לך לראש.

כיום זה מובן מאליו שטכנאי המיקס אמור על חשבונו להציל מיקס שדורש שעתיים של עריכה מוקדמות,וטריקים למינהם אך זוהי לא מהות המקצוע,
אל לנו לעודד את המצב שנוצר. #thumbsdown
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 22:36   
העבודה לפי שעה מסירה ממך את הויכוחים שאחרי לגבי מה עשית בזמן הזה וכמה ממנו שווה יותר או פחות.
ואם תתן למישהו חבילה אטרקטיבית, ככל שהיא תהיה מושכת, היא תמיד תהיה יקרה ללקוח, במיוחד לישראלים שאוהבים להגיד שזה יקר להם. מה גם שאם הלקוח משלם מחיר קבוע מראש לכל החבילה, אז הוא ידרוש ממך הרבה יותר ממה שזה שווה לך ואתה תעבוד הרבה שעות מעבר. אם תקצוב לפי שעה, הלקוח יעשה חשבון לפי שהוא יבקש ממך עוד ועוד.
musicproject
הצטרף: 01 מרץ 04
הודעות: 611
מיקום: מושב אמירים
לפי שעה
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 22:49   
אצלי שעת אולפן היא שעת אולפן. וזה לא משנה מה עושים בה : מקליטים, עורכים, ממקססים, ממאסטרים....

אצלי הכל כלול בשעת אולפן - טכנאי, מתופף, קלידן, מעבד, מפיק מוסיקלי וכל מה שאני יכול לתרום.

ולכן גם על מיקס אני לוקח לפי הזמן שהוא לוקח.

אני בהחלט מציע ללקוחות שלי "יום סגור" במחיר משתלם במיוחד כדי שלא נצטרך להסתכל על השעון ופשוט לעבוד בלי טיימר.

גם פה יש פרצות : אז כמה שעות זה יום סגור? 8? 10? 12? 16 ? . התשובה שלי היא - עד שאני מרגיש שאני או האזניים שלי עייפות מדיי. אז אפשר לקחת הפסקה של חצי שעה, או לצאת לאכול/לנוח ולחזור לעבודה רעננים ומפוקסים. אבל בשום אופן לא אפסיק לעבוד רק בגלל שעברו כבר מלא שעות ואם אני אוציא מחשבון אני אראה שהכסף שאני מרוויח לשעה אחרי X שעות הוא רק $$$.

יצא לי כבר שבאו אלי לקוחות ואמרו לי, יש לנו כסף ל 5 שעות. הולך ?

הסברתי להם שזה תלוי במורכבות של המיקס וכו וכו' אבל הם בכל זאת רצו...

במקרים כאלה אני לא קטנוני ולא עומד עם סטופר. בסופו של יום המיקס לקח 6 שעות וחצי. וגביתי רק עבור 5 שעות.

בסופו של דבר הלקוחות האלה חזרו פעם אחר פעם כי הם הבינו שאני קודם כל בן אדם ורק אחר כך בעל עסק.

האמת שזה תלוי גם בסוג הלקוחות.

אם זה כמה מוסיקאים זרוקים, בני נוער שאין להם גרוש אז אני לא אגבה מהם על כל עותק של דיסק שאני צורב ולא אהיה איתם קטנוני על הדקה.

אבל מוסדות גדולים שונים שגם ככה משלמים אחרי 3 חודשים במקרה הטוב אני בהחלט מחייב לפי שעות/דקות כולל כל מדיה שאני צורב.

לי אישית יש עדיין התנגשויות עם הקטע הזה שאני עובד במה שאני אוהב לעשות.

אם מחר אני אשמע להקה שהמוסיקה שלה ממש מדברת אלי ואצטרף להרכב בתור מתופף, האם אני "אנצל" את ההזדמנות ואבקש כסף על חזרות והופעות ?

מאנשים אחרים שדיברתי איתם, שלהיות "מוסיקאי"/ "טכנאים" זה מקור ההכנסה שלהם הבנתי שיותר אין להם בכלל בתודעה דבר כזה לעשות מוסיקה בלי ש"יצא"

להם מזה משהו.

לא יודע, אצלי עדיין קיימת הפרדה בין "לקוחות" ל "אנשים שאני עושה איתם מוסיקה", בין אם זה יהיה כנגן או כטכנאי.

אולי אני תמים מדי ?
_________________
mac pro 8 core "nehalem",protools 10,presonus studiolive 16.4.2,avalon 737,toft atc-2.akg:414,451,d112,240s,solid-tube,c3000,yamaha msp-10,v-drums
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון