תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בקשת עזרה בבחירה בין מוניטורים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  street-iq  
הצטרף: 17 ינו' 06
הודעות: 7
מיקום: רמת גן
בקשת עזרה בבחירה בין מוניטורים
הודעה פורסם: ראשון 13 ספט',09 14:54   
שלום . אני מודע לעובדה שיש כאן המון שרשורים בנושא ואני אציין
שקראתי לא מעט מהם. אבל בכל מקרה השאלה שלי היא ממוקדת ולא מצאתי לה תשובה.

ישנם שני דגמים שאני מתלבט בינהם ורציתי לשמוע
את הדעות.

האחד הוא הkrk rokit 6
והשני adam a5

בנוסף יש לי שאלה . האזנתי לa5 , גם בסביבת החדר שלי וגם במיוזיק שופ
עכשיו, הדעות לגבי המוניטור הזה כולן טובות ומשבחים אותו
אבל בשמיעה שלי, האישית , נשמע לי כאילו התדרים הגבוהים מתעלים על
הבסים ויוצרים תמונה שבה הם לא כל כך ממוזגים יחדיו,( שלא כמו בa7
שבהם היה לי ניתן לשמוע בבירור את הנמוכים והגבוהים בצורה הומוגנית).

עכשיו השאלה היא... מי לא בסדר? אני או המוניטור. האם הוא באמת מצויין
ואני צריך ללמוד אותו עם הזמן? ומה באמת עדיף לי לבחור מבין שני הדגמים האלה
לפי הידע והניסיון האישי שלכם

תודה מראש
MORRM
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 06:29   
כמעט ענית לעצמך על השאלה...
אני מציע לך לקחת את הrokit לבדיקה אצלך...
אם תאהב אותו- תיקח
לא אהבת- אל תיקח ותמשיך לחפש...

בחירה של מוניטור היא לא אם אנשים אחרים אוהבים אותו או לא...
חשוב שאתה תאהב, שיהיה לך נח לעבוד איתו והכי חשוב שתבין אותו...
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 10:21   
מוניטור זה עניין של התאמה.

התאמה לצרכים, לטעמו של הטכנאי ולסביבת העבודה.

אני לא מכיר את הKRK אבל הA5 לא פחות ממדהימים. אני ממקסס עליהם בלעדית בלי כל חשש, והמיקסים נשמעים היטב בכל מערכת חיצונית, גם במערכות מרובות אלמנטים ובעלות סאב.

למעשה מאז שהתחלתי למקסס עליהם איני מסוגל למקסס על מערכות אחרות וכשאני נדרש למקסס באולפן חיצוני אני לוקח אותם איתי.
_________________
www.shaimantzur.com
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 10:48   
האדם A5 הוא אמנם מוניטור מצויין, אך איננו מתאים לכל אחד או לכל מטרה. לא הייתי ממליץ עליו כמוניטור ראשי ראשון, אלא כרפרנס.
הסאונד המהודק וחסר הפירגון שלו מאפשר ליצור מיקסים שעוברים טוב למערכות אחרות (כפי שהעיד קלימרו),
אך הענות הבאס הנמוכה, והעובדה שהוא לא 'מפנק', עלולים להקשות על יצירה של מוסיקה אלקטרונית, או ז'אנרים אחרים שזקוקים לדיוק בקצוות תחום השמע.
במידה והייעוד הוא למוסיקה אקוסטית או חיה (שירה, גיטרות, קלידים, באס), שרוב האקשן שלה הוא במיד-ריינג', A5 יכול דווקא להצטיין.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
yonatan01
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 11:54   
יש חוץ מהזוג שכתבת עוד עשרות של מוניטורים...
למה דווקא אלו ?
  street-iq  
הצטרף: 17 ינו' 06
הודעות: 7
מיקום: רמת גן
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 14:47   
דבר ראשון תודה רבה על העזרה.
ולמה דווקא אלו? כי ממה שקראתי הגעתי למסקנה
שאני צריך מוניטור שהוא לא גדול מ6 אינץ'
+ הפונקציה של המחיר.

יש לך המלצה אחרת בתחום הזה?
torgoffer
הצטרף: 27 פבר' 09
הודעות: 94
מיקום: תל אביב
בגודל ובמחיר הזה אני ממליץ לשמוע גם ימאהה
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 14:54   
yonatan01
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 16:04   
אני מאוד אוהב את הMACKIE - יש להם גם 6 אינץ' וגפ הם לא יקרים
אבל זה לא משנה...זה עניין של טעם..וריח
יש מוניטורים שמאוד מדויקים..שלא כיף לשמוע איתם מוסיקה ומאוד מעייף וקשה לעבוד איתם על סאונד ...כי לוקח המון זמן וידע עד שאתה מגיע לתוצאה טובה
אבל בסופו של התהליך זה נישמע "בחוץ" פצצה
ויש מוניטורים שהם יותר "עגולים"...שכביכול כל התהליך של היצירה הוא יותר "כייפי" ואתה יכול להגיע לתוצאה טובה בפחות זמן ...וגם מאוד כיף לשמוע איתם מוסיקה והם נותנים "השראה"...
במקרה השני אתה צריך להכיר את החדר ואת המוניטורים מאוד טוב בשביל להגיע לתוצאה טובה - כי כביכול המוניטורים בנויים בצורה כזאת שהם לא מכריחים אותך להוציא סאונד טוב - אלא "צובעים את הסאונד" וגורמים לו להישמע טוב
ובמיקרה הראשון...גם אם אתה לא מכיר היטב את החדר שלך (מבחינה אקוסטית) וגם לא את המוניטורים - אז תצא לך תוצאה טובה בסוף (אחרי הרבה יאושים והרבה עבודה) מהסיבה שהמוניטורים בנויים בצורה כזאת שהם מכריחים אותך להוציא סאונד טוב...
הדרך הכי מקובלת לעבוד זה לשלב 2 זוגות של רמקולים בתהליך היצירה - זוג אחד שיותר עגול ומיפה את הסאונד וזוג שני (בדר"כ YAMAHA NS10) שנותנים לך את התמונה היותר אמיתית...וכך יש לך מקום לעבודה עד שזה נשמע טוב בשתי הזוגות.
בהצלחה בבחירה אחי מקווה שעזרתי במשהו...
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שני 14 ספט',09 21:50   
ציטוט:
יש מוניטורים שמאוד מדויקים..שלא כיף לשמוע איתם מוסיקה ומאוד מעייף וקשה לעבוד איתם על סאונד

מהניסיון האישי שלי עם מס' מוניטורים טובים שמיקססתי עליהם חוויתי בדיוק ההפך ממה שאתה מתאר,
הרבה יותר קל ומהר להגיע למיקס טוב מאשר עם מוניטורים טובים פחות (שעליהם נדמה שהמיקס נשמע וןב אך כשמאזינים מחוץ לאולפן יש הרבה הפתעות לא נעימות)
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
yoavcohen
Act Compatible
הצטרף: 24 מאי 03
הודעות: 961
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 15 ספט',09 00:30   
ציטוט:

וזוג שני (בדר"כ YAMAHA NS10) שנותנים לך את התמונה היותר אמיתית..


אז זהו שדווקא NS10 לא יתנו לך תמונה אמיתית.
_________________
www.YoavHaCohen.com - יואב הכהן.

Logic Pro 8, FF800
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון