הצטרף: 17 ינו' 06
הודעות: 7
מיקום: רמת גן
פורסם: ראשון 13 ספט',09 14:54
שלום . אני מודע לעובדה שיש כאן המון שרשורים בנושא ואני אציין
שקראתי לא מעט מהם. אבל בכל מקרה השאלה שלי היא ממוקדת ולא מצאתי לה תשובה.
ישנם שני דגמים שאני מתלבט בינהם ורציתי לשמוע
את הדעות.
האחד הוא הkrk rokit 6
והשני adam a5
בנוסף יש לי שאלה . האזנתי לa5 , גם בסביבת החדר שלי וגם במיוזיק שופ
עכשיו, הדעות לגבי המוניטור הזה כולן טובות ומשבחים אותו
אבל בשמיעה שלי, האישית , נשמע לי כאילו התדרים הגבוהים מתעלים על
הבסים ויוצרים תמונה שבה הם לא כל כך ממוזגים יחדיו,( שלא כמו בa7
שבהם היה לי ניתן לשמוע בבירור את הנמוכים והגבוהים בצורה הומוגנית).
עכשיו השאלה היא... מי לא בסדר? אני או המוניטור. האם הוא באמת מצויין
ואני צריך ללמוד אותו עם הזמן? ומה באמת עדיף לי לבחור מבין שני הדגמים האלה
לפי הידע והניסיון האישי שלכם
תודה מראש
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
פורסם: שני 14 ספט',09 06:29
כמעט ענית לעצמך על השאלה...
אני מציע לך לקחת את הrokit לבדיקה אצלך...
אם תאהב אותו- תיקח
לא אהבת- אל תיקח ותמשיך לחפש...
בחירה של מוניטור היא לא אם אנשים אחרים אוהבים אותו או לא...
חשוב שאתה תאהב, שיהיה לך נח לעבוד איתו והכי חשוב שתבין אותו...
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
פורסם: שני 14 ספט',09 11:54
יש חוץ מהזוג שכתבת עוד עשרות של מוניטורים...
למה דווקא אלו ?
הצטרף: 17 ינו' 06
הודעות: 7
מיקום: רמת גן
פורסם: שני 14 ספט',09 14:47
דבר ראשון תודה רבה על העזרה.
ולמה דווקא אלו? כי ממה שקראתי הגעתי למסקנה
שאני צריך מוניטור שהוא לא גדול מ6 אינץ'
+ הפונקציה של המחיר.
יש לך המלצה אחרת בתחום הזה?
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
פורסם: שני 14 ספט',09 16:04
אני מאוד אוהב את הMACKIE - יש להם גם 6 אינץ' וגפ הם לא יקרים
אבל זה לא משנה...זה עניין של טעם..וריח
יש מוניטורים שמאוד מדויקים..שלא כיף לשמוע איתם מוסיקה ומאוד מעייף וקשה לעבוד איתם על סאונד ...כי לוקח המון זמן וידע עד שאתה מגיע לתוצאה טובה
אבל בסופו של התהליך זה נישמע "בחוץ" פצצה
ויש מוניטורים שהם יותר "עגולים"...שכביכול כל התהליך של היצירה הוא יותר "כייפי" ואתה יכול להגיע לתוצאה טובה בפחות זמן ...וגם מאוד כיף לשמוע איתם מוסיקה והם נותנים "השראה"...
במקרה השני אתה צריך להכיר את החדר ואת המוניטורים מאוד טוב בשביל להגיע לתוצאה טובה - כי כביכול המוניטורים בנויים בצורה כזאת שהם לא מכריחים אותך להוציא סאונד טוב - אלא "צובעים את הסאונד" וגורמים לו להישמע טוב
ובמיקרה הראשון...גם אם אתה לא מכיר היטב את החדר שלך (מבחינה אקוסטית) וגם לא את המוניטורים - אז תצא לך תוצאה טובה בסוף (אחרי הרבה יאושים והרבה עבודה) מהסיבה שהמוניטורים בנויים בצורה כזאת שהם מכריחים אותך להוציא סאונד טוב...
הדרך הכי מקובלת לעבוד זה לשלב 2 זוגות של רמקולים בתהליך היצירה - זוג אחד שיותר עגול ומיפה את הסאונד וזוג שני (בדר"כ YAMAHA NS10) שנותנים לך את התמונה היותר אמיתית...וכך יש לך מקום לעבודה עד שזה נשמע טוב בשתי הזוגות.
בהצלחה בבחירה אחי מקווה שעזרתי במשהו...