נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שבת 22 אוג',09 08:45
לפעמים אפשר לקבל עצות מהמקורות הבלתי צפויים לחלוטין.
עצות שלרוב עוברות חולפות מבלי שנשים אליהן לב. לרוב הן לא עוסקות במיקרופון הטוב ביותר להקלטה ב200 שקלים או בהצבה המדוייקת של המיקרופון מול, ליד או בזוית מול המגבר. עצות אלו עוסקות בנגן ובדרך שבה הוא מפיק את עצמו - לא בדרך שבה הוא מפיק את הסובבים אותו.
ובמה דברים אמורים בלינק שלמעלה?
באחת התלונות הגדולות ביותר של נגני גיטרה בזמן הקלטה: הסאונד לאחר הקלטה אינו דומה כלל לסאונד שלי כשאני מקשיב למגבר בחדר!
הסאונד לאחר הקלטה רזה ודק בעוד שבחדר הוא שמן ומלא! מכאן רבות העיצות איך לשפר את ההקלטה כמו "למה אתה לא משתמש במיקרופון חדר", "שים מיקרופון של תוף רגל" "שים 15 מיקרופונים על המגבר ואולי נמצא שילוב מענין" ועוד כהנה וכהנה - בעוד שהפיתרון אינו שם כלל.
במצבים רבים נגני גיטרה רגילים לשמוע את הסאונד שלהם מעמדה הגבוהה משמעותית מרמקול המגבר עצמו ובזוית גבוהה מעל הרמקול הפונה קדימה. רק לעיתים רחוקות תמצאו נגן גיטרה שוכב על הרצפה כדי לבחון את הסאונד הנובע מהרמקול ממש. בעמדה גבוהה זו הטון עשוי להיות שונה לחלוטין ממה ששומע מיקרופון המופנה אל הרמקול או הסאונד ששומע הקהל שיושב מול במה במועדון.
ומה ההבדל?
בעמדה הגבוהה גיבור הגיטרה אינו שומע את התדרים הגבוהים וחלק משמעותי מתדרי האמצע הגבוה שמנסרים את חלקו העליון של ראש המאזין שיושב או עומד מול המגבר ובהכרח מה שגם שומע המיקרופון באולפן. בעמדה זו הסאונד נשמע שמן ומלא בעוד שמול המגבר הוא עלול להיות חזק ודק.
במידה וסאונד זה מגיע בתוספת עוצמה גבוהה המרגשת את החלל שבו נמצא המגבר נוסף לסאונד גם גודל הנובע לא מהמגבר אלא מהחדר שסביבו ומההקשר בין רמקול המוצב על ריצפה לבין הרצפה עצמה (תוספת נמוכים).
כל אלו מוליכים את גיבור הגיטרה שלנו לייצר סאונד חסר דיוק אמיתי, חזק מדי, ושאינו עובר נכון מיקרופונים. הפתרון נמצא בהישג יד ואינו כרוך בהשקעה כספית... זה לא המיקרופון, לא הכבל, לא פרה אמפ - זה התנהגות המוזיקאי והדרך שבה הוא יכול להבין טוב יותר את מערכת הגיטרה-מגבר שלו.
הפתרון הפשוט: הטיית המגבר אחורה בזוית שמאפשרת לגן לשמוע את הסאונד מגיע אל אזניו ולא אל קרסוליו.
לחילופין אפשר להגביה את המגבר על כיסא בר ואפילו להטותו בזוית כשהו עומד על כיסא רגיל.
בצורה זו יתרגל הנגן לשמוע את הסאונד האמיתי של המגבר - אותו הסאונד שיקליט המקרופון וישמע הקהל בהופעה. שינוי תפישתי זה יביא בהכרח לשינוי הדרגתי בטון שמפיק הנגן מהמגבר שלו.
היתרון הגדול ביותר לנגן עצמו הוא שבעת שהשיג את הסאונד האמיתי מהמגבר שלו - הוא יכול להיות משוכנע כי זה גם הסאונד שיעביר מיקרופון הממוקם היטב מול המגבר, הסאונד שיוגבר בהופעה או הסאונד שימע הקהל מול המגבר במועדון קטן.
פתאום כמעט כל מיקרופון יהיה "נכון" פתאום כל הקלטה תהיה "מדוייקת" ופתאום לא יהיה צורך ב-3 מקירופונים על המגבר ואפשר להסתפק במיקרופון אחד.
פתאום אפשר לקבל עצה מעשית, בסיסית ומאד חשובה ממערכת תמיכה לסיקוונסר. יש יתרונות רבים לידע בסיסי וכנראה שרק הדרכים להעברתו מדור לדור משתנות בהתמדה. איך שהעולם משתנה...
_________________
הפקה ומיקס
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
פורסם: שבת 22 אוג',09 16:28
רביץ, מדובר על הסאונד גרידא כאשר מה שאתה שומע אם אתה מקשיב למגבר שלא ישירות
שונה לגמרי ממה שבעצם בוקע מ ה ר מ ק ו ל ישירות ונקלט ע'י המיק.
מדובר על הבדלים בעמידה מול רמקול המגבר והבנה מה בדיוק יוצא ממנו
מאשר לעמוד לא ישירות מול המגבר עצמו ולקבל תמונת סאונד אחרת לגמרי
ממה שמתקבלת במציאות ועדיין לעמוד על שלך ולבקש שהסאונד שאתה שומע
יהיה הסאונד במיקס - הבנת?