תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:43
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הגדרה של מיקס - מה היא?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  assphex  
הצטרף: 21 פבר' 09
הודעות: 22
מיקום: תל אביב
הגדרה של מיקס - מה היא?
הודעה פורסם: שני 10 אוג',09 20:28   
ראיתי המון נושאים מעורבבים אבל עדין שאני ניגש למיקס אני לא בטוח מה הוא

קודם כל היתי רוצה לדעת עם אני אמור להתחיל את המיקס מרגע התחלת היצירה \ טראק?

וכן מה זה אומר מיקס מה זה כולל? העם זה רק הווליום של כל ערוץ? העם עבודה עם האקוליזרים למינהם הם גם כלולים בתוך המיקס? או שבעצם זה קשור ליצירת "צבע" לטראק
מה עם קומפרסיה ולימיט זה גם קשור? איפה נגמר המיקס ומתחיל המאסטרינג?


אגב בלי שום קשר היתי רוצה לדעת עם זה חכם לשים על ערוץ מסוים אקוזליזר וגם להשתמש בנוסף באקוליזר שבא עם הקיובייס (לא בתור פלאג אין אלה ממש בתוך הערוץ)

תודה, אלי!
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 10 אוג',09 21:11   
הרבה מסבירים את הענין עם אנלוגיה לעולם הבישול וכנראה בגלל שזה באמת עובד.
במיקס אתה לוקח את שלל הרכיבים שיש לך ומוציא מהם את התבשיל הכי טעים שאתה יכול.

אז מה זה אומר לנו לגבי יצירה מוזיקלית? זה איזון נכון ומתאים מבחינת כמה וכמה פרמטרים, בין אם זה עוצמה, דינמיקה, מרחב סטריאופוני, חלוקת תדרים מתאימה, עומק ואיזון נכון בין התפקידים.
זה להושיב את שלל הערוצים שיש לך למקשה אחת תלת מימדית.
אין כאן חוקים ברורים מדי, אם משהו עובד לך ונשמע לך טוב - תשאר איתו.
חשוב גם לזכור שמיקס הוא תהליך אומנותי מאד ושני טכנאי מיקס שונים עם אותם חומרי גלם יכולים להגיע לתוצאה שונה משמעותית אחד מן השני.

קומפרסיה, איקיו, לימיט ושות' יכולים להגיע גם בשלב המיקס וגם לפני תוך חשיבה על שימוש בהם כאפקט או באמת ככלי למתן צבע, במיקס המטרה תהיה פחות לצבוע (לא מחייב בכלל כן?) אלא יותר למקם מבחינת תחום תדרים ודינמיקה, שלא יווצר מצב שתפקידים נלחמים אחד עם השני אלא שכל אחד מקבל את המקום הראוי לו והטוב ביותר בשבילו.

בענין איך לגשת למיקס גם פה כמובן אין חוקים, אתה יכול לשאול עשרה טכנאים ולקבל עשר תשובות שונות.
אם אתה שואל לדעתי אז זה כמובן מאד תלוי בסגנון עצמו, אם השיר קצבי והגרוב שלו טמון בחטיבת הקצב - בס תופים, אז אני בד"כ מתחיל בקיק ובבס, מוסיף סנר ואז ניגש לתפקיד העיקרי שלי, לעוגן של השיר.
אצלי לפחות אני מוצא שאם אני מתחיל לבנות את המיקס בשלמותו ורק בסוף מכניס את העוגן/תפקיד המרכזי, למשל השירה, לא נשאר לה את המקום הראוי במיקס, כמובן שיש אנשים שעובדים אחרת ויחלקו עלי, לגיטימי - מה שעובד לך, עובד לך!

המיקס נגמר ברגע שאתה מרוצה סופית ממה שהשגת או שהלקוח מרוצה וכו', אתה תחליט מתי זה קורה. כשזה קורה הבא לטכנאי המסטרינג ערוצי ימין ושמאל ותן לו לעשות את שלו. #biggrin

נסה לחפש פה עוד מידע, אני זוכר שחרשתי כל שרשרת אפשרית בנושא ולמדתי כמה דברים חדשים.
בהצלחה #thumbsup
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שני 10 אוג',09 21:35   
תשובה מעולה #thumbsup
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 10 אוג',09 22:26   
תודה שרון. #sorry

שמתי לב שפספסתי את השאלה הראשונה שלך.
פעם דברים היו הרבה יותר מוגדרים, מלחין הלחין, מעבד עיבד וטכנאי המיקס עשה את המיקס, היום בחלק נכבד מהמקרים כולם עושים הכל ואני יוצא מנקודת הנחה שאתה היוצר, מעבד/מתזמר ממקס כמובן וכו'.
במקרה כזה לדעתי עדיף לחשוב על המיקס טיפה לפני אבל הכל תלוי עד כמה הקטע מוכן לך בראש, אם העיבוד מתנגן לך כמעט בשלמותו בראש ברוב המקרים גם תדע איך אתה רוצה שהעסק ישמע כשהוא גמור, תשאף לשם ותכוון לשם ויתכן מאד שעם הזמן תשים לב שבחירות סאונדים שונים שתעשה ותפקידים שונים יעשו גם במטרה לשרת את המיקס הסופי.

אבל שוב, אין חוקים, תזרום עם מה שבא ותתנסה במה שאתה יכול, אתה תמצא את הדרך שלך ככה.
May the schwartz be with you.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון