תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הגשה למאסטרינג - עוצמות/פורמט/איכויות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  Idan Katz  
הצטרף: 15 יול' 06
הודעות: 59
מיקום: חולון
הגשה למאסטרינג - עוצמות/פורמט/איכויות
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 21:18   
אהלן,

בימים הקרובים אגיש בפעם הראשונה מיקס שלי למאסטרינג, ויש הרבה דברים שאני עדיין לא יודע.

ראשית - בעניין העוצמה: הבנתי שיש סטנדרט של -3DB (אם הטכנאי יבקש אחרת אז אחרת..לא קריטי).
השאלה היא איך אני מגיע לעוצמה המבוקשת ולמה בדיוק הכוונה?
כלומר - לשחק עם המאסטר עד שהשיר כולו לא עובר את המינוס 3? (ואז כמובן שרוב השיר יהיה מתחת, ורק בשיאים יגיע עד ל-3)
או ש-3 יהיה פחות או יותר הממוצע? (עד כמה קריטי אם יעבור טיפה?)
האם להשתמש בלימיטר ע"מ להגביל ל-3? (נשמע לי הזוי שכן השימוש בלימיטר אמור להיעשות בזמן המאסטרינג עצמו, לא?)

והאם יש הבדל בין העוצמות של הערוצים עצמם לבין קביעת העוצמה ע"י המאסטר בלבד? (כלומר, אם אני מנחית את המאסטר לעוצמה המבוקשת - הכל עובר בשלום?)

בעניין הקובץ עצמו - אני שומר כWAV - האם 2 הערוצים בקובץ אחד או ימין ושמאל מופרדים?
בנוסף, על איזה סאמפל רייט?
רק עכשיו גיליתי שהפרוייקט של השיר הוא 24 ביט ו44KHZ. האם נמוך מידי? את הWAV יש לי טעם לשמור על 96? יעזור לי לשנות את הסאמפל רייט של הפרוייקט עכשיו? אני מאמין שזה ידפוק את הערוצים..

סורי על הבורות#smile
תודה לעונים,
עידן.
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 21:50   
הכי טוב שתדבר עם טכנאי המסטרינג אליו אתה מגיש, כדי לקבל הנחיות מדויקות.
בפעמים שדיברתי עם טכנאים ההנחיות היו, כמו שאתרי - פיקים במינוס 3 DB לכל היותר (כלומר עוצמה ממוצעת הרבה פחות מזה), בלי לימיטר או קומפרסור על ערוץ המסטר, שני הערוצים בקובץ WAV או AIFF סטראופוני, באותתו תדר דגימה ורזולוציה בו הערוצים הוקלטו (כלומר להשאר על 24/44.1).
לגבי משחק עם המסטר או ערוצים נפרדים - בדיוק יש כאן שרשור שלם על הנושא הזה בדיוק.
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
ofir_segal
הצטרף: 05 ספט' 05
הודעות: 366
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: רביעי 29 יול',09 21:59   
אקדים ואומר למקרה שמישהו יסתור את מה שאגיד - זה מה שאני עושה.

ציטוט:

ראשית - בעניין העוצמה: הבנתי שיש סטנדרט של -3DB


סטנדרט של לפחות -3db - אני לרוב ממקסס ב -10, אף אחד עדיין לא התלונן #biggrin

ציטוט:
כלומר - לשחק עם המאסטר עד שהשיר כולו לא עובר את המינוס 3?


לא

ציטוט:
או ש-3 יהיה פחות או יותר הממוצע? (עד כמה קריטי אם יעבור טיפה?)


זה לא קריטי אם יעבור טיפה אם תעבוד בשיטה שאני מציע, הסבר בהמשך.

ציטוט:
האם להשתמש בלימיטר ע"מ להגביל ל-3? (נשמע לי הזוי שכן השימוש בלימיטר אמור להיעשות בזמן המאסטרינג עצמו, לא?)


צודק במאת האחוזים, זה באמת הזוי ולכן התשובה היא לא #biggrin לחבר'ה האלה יש לימיטרים קצת יותר רציניים.
ציטוט:


והאם יש הבדל בין העוצמות של הערוצים עצמם לבין קביעת העוצמה ע"י המאסטר בלבד? (כלומר, אם אני מנחית את המאסטר לעוצמה המבוקשת - הכל עובר בשלום?)


כן יש הבדל גדול, לא אני לא יודע להסביר אותו אבל אני שומע אותו.

אני במקומך הייתי מתרגל למקסס בסביבות -10 (תמיד תעבור את זה קצת בסוף וזה יתייצב על מספר יותר גבוהה קצת), היה לי קצת קשה להתרגל אבל מאז כל מה שאני עושה נשמע יותר טוב אחרי מסטרינג.

ציטוט:

בעניין הקובץ עצמו - אני שומר כWAV - האם 2 הערוצים בקובץ אחד או ימין ושמאל מופרדים?
בנוסף, על איזה סאמפל רייט?
רק עכשיו גיליתי שהפרוייקט של השיר הוא 24 ביט ו44KHZ. האם נמוך מידי? את הWAV יש לי טעם לשמור על 96? יעזור לי לשנות את הסאמפל רייט של הפרוייקט עכשיו? אני מאמין שזה ידפוק את הערוצים..


wav stereo interleaved זה פורמט השמירה שאני עובד איתו שוב, אף אחד עוד לא התלונן.
אני גם מקליט באופן קבוע ב24 על 44 ושולח למסטרינג באותו אופן, שוב עד עכשיו טפו טפו הכל בסדר #lol

שיהיה המון בהצלחה.
_________________
אופיר סגל
Ground Floor - a recrding hideout
העמל 25 רעננה
053-2777420
facebook :
http://www.facebook.com/ofir.segal
  Idan Katz  
הצטרף: 15 יול' 06
הודעות: 59
מיקום: חולון
הודעה פורסם: חמישי 30 יול',09 00:39   
תודה רבה.

אז מה היתרון בלהקליט על 96?
ואם אפשר לינק לדיון על ההבדל בין הגבלת ווליום דרך המאסטר לערוצים עצמם?
אני פשוט לא מוצא אותו.
  Idan Katz  
הצטרף: 15 יול' 06
הודעות: 59
מיקום: חולון
הודעה פורסם: חמישי 30 יול',09 00:49   
חזל"ש - מצאתי#smile
SynthEtnic
הצטרף: 10 יול' 09
הודעות: 54
מיקום: באר שבע
שלום לכולם
הודעה פורסם: שלישי 11 אוג',09 14:41   
אם אתה מקליט בקיובס אז לפני שאתה מתחיל פריויקט אחרי שעשית פרויקט חדש תלחץ
Project ->Project SetuP

ותבין את כוונת הטכנאי
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שישי 28 אוג',09 11:56   
here is a tip-- when you mix somthing- do the best you can but dont
overdo it- dont think how it should sound after mastering- let it beclose to what you want it to sound but do give headroom and freqncy space for the mastering to add- what i mean in general is - the next step is there to improve it- dont do the next step becuase then it will be hard to improve

and here is another tip- when you give the mix to the client - dont put a limiter on it so he will have level to here- the client will get used to that and expect that in the mastering give him a mix that is -3 db and let him enjoy your mix with the fact that it will be improved

i have seen people give clients "leveled" mixes and tell them the mastering will be different and then somhow accidently the "leveled" file was sent to
mastering


there are allot of missconseptions about mastering- and one of them is that people tend to overdo thing in the mixing stage what is needed to be done in the mastering
_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון