הצטרף: 27 פבר' 09
הודעות: 94
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 20 יול',09 19:32
שאני מתחיל פרויקט, ואז אחרי יומיים שלושה הבייס ליין כבר לא נשמע כלכך מגניב, וכל הפרויקט פתאום משעמם..
חוץ מלהזדהות איתך, אין לי כלכך פתרון, תנסה אולי לעזוב את זה לכמה זמן, אח"כ להמשיך זה עוזר. אבל זאת שיטת עבודה גרועה.
בהצלחה.
_________________
Tor
הצטרף: 10 פבר' 03
הודעות: 174
מיקום: Haifa massive, Tel aviv passive
פורסם: שני 20 יול',09 19:50
אני סובל מהבעיה הזו גם. אני מכיר אותה בשמות "תסמונת 4 התיבות" ו"תסמונת היוצר להארדיסק"...
המליצו לי לעבוד בבלוקים נפרדים (פתיחה, בית, פזמון...), אפשר להפריד את הבלוקים האלה בכמה תיבות כדי שבלוק אחד לא יפריע בעין כשעובדים על השני, והמהדרין אף יפתחו פרוייקט נפרד לכל בלוק...
הצטרף: 24 יונ' 09
הודעות: 48
פורסם: שני 20 יול',09 20:14
ראובן, קלעת בול בכמה נקודות -
אני אכן"מתפנן" על קטע שיצא לי טוב ו"חורש" עליו, בין אם זה במהלך ההכנה ובין אם זה סתם ההאזנות חוזרות של "בוא נראה מה יצא לי עד עכשיו".
ולפעמים אני גם מנסה לקחת קטעים ישנים שעשיתי ולהחיות אותם מחדש.
הבעיה היא שאני חייב לשמוע הרבה פעמים את הקטע שהכנתי כי כל פעם אני מגלה דברים חדשים (וגם אני מתלהב ממה שיצרתי וזה עושה לי חשק לשמוע את זה) שחסרים, למשל:
"פתאום שמתי לב שצליל X, לא מתאים, בוא ננסה למצוא צליל חדש"
"אולי נוסיף סטרינג ברקע?"
"אולי נוסיף מנגינת רקע?"
וכו' וכו' וכו'
אז מה שאני צריך זו בעצם משמעת עצמית של להגביל את עצמי לא להאזין יותר מדי לקטע שיצרתי?
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
פורסם: שני 20 יול',09 21:33
קודם כל, כן, כולנו עברנו/עוברים/נעבור מחסומים יצירתיים.
לפי דעתי יש משהו שגוי בזרימת העבודה שלך שמונע ממך להתקדם הלאה.
כמה שאלות:
- מה הידע התיאורטי שלך במוסיקה ? אני לא מדבר על קיובייס אלא על בסיס של תיאוריה והרמוניה.
- כמה אתה מאזין באמת למסגנון שאותו אתה יוצר ?
- כמה הפרעות וגירויים שונים יש לך במקביל ? (טלוויזיה באולפן , אינטרנט או גרוע מכך פלייסטיישן...)
- יישמע לא קשור, אבל כמה פלאג-אינים מותקנים לך ? האם כשאתה פותח כלי חדש יש לך 10 אפשרויות או 100 ? - אותו דבר לגביי דגימות זמינות.
- האם אתה משתמש ברפרנסים בתהליך היצירה שלך ?
אני מאמין שעל חלק מהשאלות תבין את התשובות ולמה שאלתי אותן מיד כשתקרא.
הבעייה העיקרית שאני מוצא במה שהעלית היא שאחרי 50 שניות לא היה לך מה לחדש לי, יש מעברים כל תיבה שלישית, אבל הכי חסר - אין ליד/זמר/ת ! יש רק ליווי, נחמד וחביב ככל שיהיה, הצבת תפאורה אבל אין שחקנים...
הפתרון הכי מהיר שאני יכול להציע עוד לפני שתענה על השאלות הוא פשוט לצרף מישהו אליך, בצורה כזו שעה זו שעה, וקיימת מחוייבות של האחד כלפי השני, כמו גם השלמה.
זה יכול להיות סיפור לא פשוט למצוא את המשלים שלך באולפן התנגשויות הם חלק מזה,וזה ממש לא תמיד עובד, אבל אם תמצא מישהו כזה , אין לי ספק ששניכם תרוויחו.
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
הצטרף: 24 יונ' 09
הודעות: 48
פורסם: שני 20 יול',09 22:09
אוקיי, אני אנסה לענות לך
- אין לי ידע תאורטי במוזיקה, כל מי שאני יודע למדתי מהאזנה לעבודה של אחרים ומאינטואיציה. אני בשבועות אלה חושב אם ללכת ללמוד ב-BPM, ההתלבטות היא שאני לא יודע כמה זה יתרום לי (לא מכיר אישית מישהו שלמד שם אז קשה לי להעריך מה "מקבלים" מהלימודים שם).
- את האמת האוסף שלי לא גדול, אני מאזין לאמנים מסויימים אבלך אין לי ג'יגות על ג'יגות של מוזיקה.
- אולי לפעמים האינטרנט מפריע, אבל לרוב אני לא מחובר לאינטרנט כשאני יוצר.
- יש לי בסביבות ה-10 פלאגינים (אחרי סינון מתוך 20+ שהיו ונמחקו), אבל אני מרגיש שרק בודדים מהם איכותיים באמת.
-מה הכוונה ברפרנס? שימוש במוניטורים....?
אני משתמש ב-FLSTUDIO, ואולי שיטת העבודה שם כבר שחוקה בשבילי (למרות שתאכלס אני מוצא אותה מאוד אינטואיטיבית בשבילי, הרבה יותר מקיובייס למשל).
כן יצרתי מנגינה עיקרית בשיר, אולי הצליל לא מודגש מספיק ולא עולה על השאר, אבל זה עניין למאסטרינג ולא לשלב הראשוני של היצירה, לא?