תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך זה שאני לא מצליח לסיים טראק?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (360) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  zere  
הצטרף: 24 יונ' 09
הודעות: 48
איך זה שאני לא מצליח לסיים טראק?
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 17:51   
אוקיי,

אז הרבה זמן יש לי את הבעיה הזאת, אולי בעצם מאז ומתמיד #sad

מהלך עבודה טיפוסי שלי:

- פתאום בא לי רעיון מגניב למנגינה.
- אני יושב על המחשב מנסה לבנות ממנה טראק.
- בונה טראק, מגיע בערך לאורך של 2 דקות שכולל בתוכו את ה-intro ואז מעבר למנגינה שממנה הכל התחיל.

וכאן מתחילה הבעיה:
תוך כדי בניית ה-2 דקות האלה של הטראק (עניין של יומיים-שלושה), יוצא לי לשמוע שוב, ושוב, ושוב, ושוב את הטראק של עצמי בזמן שאני יוצר - שזה דבר מובן מאליו שיקרה.

ומה שקורה מכאן זה אחד מהשניים:
- מרוב הפעמים ששמעתי את הטראק של עצמי, הוא פתאום נשמע לי פחות מלהיב, ואני נוטש אותו לטובת רעיון אחר (או סתם נוטש אותו ומחכה שיצוץ רעיון אחר).

-אחרי ה-intro והקטע המנגינה הראשון (שבד"כ יוצא לי "מלא" ואמור לשמש כגולת הכותרת של הטראק), אני פשוט לא כלכך סגור על איך להמשיך. אני חושב שזה נובע מהחשש ליצירת המשך משעמם שלא יתעלה על הקטע ה"מלא" שיצרתי, או שלא....דוגרי, לא יודע. #sad




הבעיה (\בעיות) הזאת ממש מפריעה לי ומונעת ממני להשלים טראקים, וככה נוצר מצב שיש לי מאה קבצים של טראקים בעלי אורך ממוצע של דקה-שתיים, פשוט נטושים להם בכונן הקשיח שלי #sad



האם יש מישהו חווה את זה?
אולי אני מקשיב יותר מדי לטראק של עצמי וממאיס אותו על עצמי?
אולי לוקח לי יותר מדי זמן ליצור קטע שהוא קצר יחסית?


חשבתי לתת את הכותרת "אני לא מצליח לגמור", אבל במחשבה שנייה, יש לה קונוטציות אחרות #biggrin
torgoffer
הצטרף: 27 פבר' 09
הודעות: 94
מיקום: תל אביב
זה קורה לי הרבה!
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 19:32   
שאני מתחיל פרויקט, ואז אחרי יומיים שלושה הבייס ליין כבר לא נשמע כלכך מגניב, וכל הפרויקט פתאום משעמם..
חוץ מלהזדהות איתך, אין לי כלכך פתרון, תנסה אולי לעזוב את זה לכמה זמן, אח"כ להמשיך זה עוזר. אבל זאת שיטת עבודה גרועה.
בהצלחה.
_________________
Tor
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 19:39   
אפשר שדרך העבודה שלך יוצרת מפגעים להמשך.
הבעיה המרכזית היא ריכוז או מיקוד. עליך לקחת כל פרויקט כסיפור שעליך לתאר מהתחלה ועד הסוף, ולעמוד בזה, למרות הכל, עד שיצא לך מתחת לידיים "מוצר".
לגבי דרך הפקה שיוצרת מפגעים, בין אלה ניתן למנות שימוש בלופים, שימוש בדגימות פראזות מוכנות, התפננות יתר על סאונדים מוגמרים במקום להשקיע לרוחב הקטע, השהייה ארוכה שבין ההשראה הרגעית שיוצרת דחיקה/דחייה של ההמשך למועד אחר.
נסה, לפחות בתור אימון, להתרכז במוצר מוגמר למרות שאולי תחשוב שהוא לא מוביל להמשך, או כנס את כל היציאות הטובות לכדי קטע אחד בחיבור נכון ביניהן.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
StupiDream
הצטרף: 10 פבר' 03
הודעות: 174
מיקום: Haifa massive, Tel aviv passive
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 19:50   
אני סובל מהבעיה הזו גם. אני מכיר אותה בשמות "תסמונת 4 התיבות" ו"תסמונת היוצר להארדיסק"...
המליצו לי לעבוד בבלוקים נפרדים (פתיחה, בית, פזמון...), אפשר להפריד את הבלוקים האלה בכמה תיבות כדי שבלוק אחד לא יפריע בעין כשעובדים על השני, והמהדרין אף יפתחו פרוייקט נפרד לכל בלוק...
  zere  
הצטרף: 24 יונ' 09
הודעות: 48
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 20:14   
ראובן, קלעת בול בכמה נקודות -

אני אכן"מתפנן" על קטע שיצא לי טוב ו"חורש" עליו, בין אם זה במהלך ההכנה ובין אם זה סתם ההאזנות חוזרות של "בוא נראה מה יצא לי עד עכשיו".

ולפעמים אני גם מנסה לקחת קטעים ישנים שעשיתי ולהחיות אותם מחדש.

הבעיה היא שאני חייב לשמוע הרבה פעמים את הקטע שהכנתי כי כל פעם אני מגלה דברים חדשים (וגם אני מתלהב ממה שיצרתי וזה עושה לי חשק לשמוע את זה) שחסרים, למשל:

"פתאום שמתי לב שצליל X, לא מתאים, בוא ננסה למצוא צליל חדש"
"אולי נוסיף סטרינג ברקע?"
"אולי נוסיף מנגינת רקע?"
וכו' וכו' וכו'

אז מה שאני צריך זו בעצם משמעת עצמית של להגביל את עצמי לא להאזין יותר מדי לקטע שיצרתי?
  zere  
הצטרף: 24 יונ' 09
הודעות: 48
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 20:48   
להלן מיצג מספר 1,

http://www.mediafire.com/?sharekey=dfc24c1f383e8fc2e62ea590dc5e5dbbe04e75f6e8ebb871

התחלתי אותו ביום רביעי שעבר, עבדתי עליו ברביעי-חמישי ויצרתי בעצם את רוב מה שאתם שומעים.
סופ"ש לא נגעתי בו כי לא הייתי בבית, בראשון נתתי עוד כמה נגיעות, והיום הוא כבר נשמע לי פחות טוב וירד לי החשק לעבוד עליו + אני לא יודע איך להמשיך מדקה 2:00...

מתסכל משהו...
yogevsamina
תומך
הצטרף: 04 אפר' 03
הודעות: 403
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 20:57   
תראה לפי דעתי אתה צריך לחלק את תהליך ההפקה לשלבים , יצירה - עיבוד - הפקה כשבינהם יש מרווח זמן מספיק ולא גדול כדי לתת לך תמונה אובייקטיבית על הקטע .
בשלב היצירה נסה להשאיר את הקטע במצב של מלודיה/הרמוניה בסיסי . תחזור לזה לאחר כמה ימים ותראה אם זה שווה הפקה .
לאחר מכן שב על העיבוד .
במקרה שלך אתה גם היוצר גם המעבד וגם המפיק אז זה קצת יותר טריקי . וחוץ מזה תמיד טוב להביא איזה מישהו לאולפן לשמיעה וחיזוק . זה יכול להיות אשתך או אחות או סבתא . לפעמים אנחנו מקבלים דרייב מחיזוקים של אחרים וזה יתן לך חשק ללכת ולסיים את הקטע .
ציטוט:
"אולי נוסיף סטרינג ברקע?"
"אולי נוסיף מנגינת רקע?"

ובלי אולי ... תוסיף - תשמע - תחליט והלאה לרעיון הבא .
_________________
___________________
www.loolRecords.com
Protools 9 HD 2 Accel
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 21:15   
in my case it has been the "fear to destroy" a good idea.
nonsense.
one of the nesescary skills is to be able to finish tracks.
if you're afraid to ruin your idea, what good comes of it?
so finishing tracks is also something that comes with practice, and there are many aspects to this
but the main one is just to do, don't think "perfect" for now - just do and come up with songs.

I don't think you'll think their perfect, but I've never met a musician that does (and don't want to #smile ).

having fun with the process leads to good ideas, fear of destroying hides them.

good luck.
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 21:33   
קודם כל, כן, כולנו עברנו/עוברים/נעבור מחסומים יצירתיים.
לפי דעתי יש משהו שגוי בזרימת העבודה שלך שמונע ממך להתקדם הלאה.
כמה שאלות:
- מה הידע התיאורטי שלך במוסיקה ? אני לא מדבר על קיובייס אלא על בסיס של תיאוריה והרמוניה.
- כמה אתה מאזין באמת למסגנון שאותו אתה יוצר ?
- כמה הפרעות וגירויים שונים יש לך במקביל ? (טלוויזיה באולפן , אינטרנט או גרוע מכך פלייסטיישן...)
- יישמע לא קשור, אבל כמה פלאג-אינים מותקנים לך ? האם כשאתה פותח כלי חדש יש לך 10 אפשרויות או 100 ? - אותו דבר לגביי דגימות זמינות.
- האם אתה משתמש ברפרנסים בתהליך היצירה שלך ?

אני מאמין שעל חלק מהשאלות תבין את התשובות ולמה שאלתי אותן מיד כשתקרא.

הבעייה העיקרית שאני מוצא במה שהעלית היא שאחרי 50 שניות לא היה לך מה לחדש לי, יש מעברים כל תיבה שלישית, אבל הכי חסר - אין ליד/זמר/ת ! יש רק ליווי, נחמד וחביב ככל שיהיה, הצבת תפאורה אבל אין שחקנים...

הפתרון הכי מהיר שאני יכול להציע עוד לפני שתענה על השאלות הוא פשוט לצרף מישהו אליך, בצורה כזו שעה זו שעה, וקיימת מחוייבות של האחד כלפי השני, כמו גם השלמה.
זה יכול להיות סיפור לא פשוט למצוא את המשלים שלך באולפן התנגשויות הם חלק מזה,וזה ממש לא תמיד עובד, אבל אם תמצא מישהו כזה , אין לי ספק ששניכם תרוויחו.
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
  zere  
הצטרף: 24 יונ' 09
הודעות: 48
הודעה פורסם: שני 20 יול',09 22:09   
אוקיי, אני אנסה לענות לך

- אין לי ידע תאורטי במוזיקה, כל מי שאני יודע למדתי מהאזנה לעבודה של אחרים ומאינטואיציה. אני בשבועות אלה חושב אם ללכת ללמוד ב-BPM, ההתלבטות היא שאני לא יודע כמה זה יתרום לי (לא מכיר אישית מישהו שלמד שם אז קשה לי להעריך מה "מקבלים" מהלימודים שם).
- את האמת האוסף שלי לא גדול, אני מאזין לאמנים מסויימים אבלך אין לי ג'יגות על ג'יגות של מוזיקה.
- אולי לפעמים האינטרנט מפריע, אבל לרוב אני לא מחובר לאינטרנט כשאני יוצר.
- יש לי בסביבות ה-10 פלאגינים (אחרי סינון מתוך 20+ שהיו ונמחקו), אבל אני מרגיש שרק בודדים מהם איכותיים באמת.

-מה הכוונה ברפרנס? שימוש במוניטורים....?

אני משתמש ב-FLSTUDIO, ואולי שיטת העבודה שם כבר שחוקה בשבילי (למרות שתאכלס אני מוצא אותה מאוד אינטואיטיבית בשבילי, הרבה יותר מקיובייס למשל).


כן יצרתי מנגינה עיקרית בשיר, אולי הצליל לא מודגש מספיק ולא עולה על השאר, אבל זה עניין למאסטרינג ולא לשלב הראשוני של היצירה, לא?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 1 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון