הצטרף: 06 ינו' 08
הודעות: 82
מיקום: רמת גן
פורסם: שלישי 16 יונ',09 17:55
אהלן
שאלה לכל בעלי הנסיון בהופעות.
לפי מה שאני מבין, ברוב ההופעות מגבירים גם את הגיטרה.
יש לי חבר שטוען שבגלל זה עדיף לקנות מגבר (מנורות) לא גדול וכך לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו ולא להגיע למצב שבו הסאונד מן לא יכול להעביר את הגיטרה דרך הההגברה כי גם ככה הגיטריסט הגביר כדי לסחוט את המגבר.
בבית אין שום סיבה להשתמש במגבר גדול כי גם ככה הניצול שלו יהיה קטן.
השאלה היא אם לא עדיף לקנות מגבר קטן ואיכותי שיהיה זול וקל יותר מאשר מפלצת? ולמה בעצם ברוב ההופעות רואים את הגיטריסט מחובר למגברי 30 וואט ומעלה?
(כשאני אומר מגבר קטן אני מתכוון 15 עד גג 30 וואט)
אני כמובן שואל כי אני כמו כולם מחפש מגבר.
מה אתם אומרים?
שחף
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
פורסם: שלישי 16 יונ',09 22:19
גם מגבר 15 וואט אפשר להכניס בקלות לפידבק.
לא צריך מגבר גדול.
מרשל בגובה שלך זה דאווין טהור. המיקרופון מוציא להגברה אלמנט אחד בלבד.
ברור שאם זה נותן לך השראה ואתה מרגיש ג'ימי פייג' אז זה הערך מוסף, בדיוק כמו הקעקוע מהכתף עד שורש היד, ומעיל העור (פרקטי על במה בארץ בדיוק כמו המרשל 100 וואט 4X12).
_________________
אורן
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: רביעי 17 יונ',09 00:24
יותר טוב להשקיע בהגבהה + זווית למגבר קטן, נניח קייס קשיח עם קומבינת זווית מאשר במגבר גדול כבד ויקר.
אפילו מטאליקה על הבמות הגדולות כבר לא מחזיקים מגברים מעבר למספר מינימלי בשביל ההרגשה, המגברים שלהם יושבים בארגזים אטומים מתחת לבמה.
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: רביעי 17 יונ',09 04:16
ערמה של לוול במוניטור...
_________________
This one goes to 11!!!
הצטרף: 01 יול' 07
הודעות: 97
מיקום: אשקלון
פורסם: רביעי 17 יונ',09 08:58
אם השאלה היא "צורך", אז התשובה היא שאין שום "צורך" במגברים בסדרי הגודל האלה (זה נכון בעיקר להופעות ולסדרי הגודל של ארצנו הקטנטונת). פשוט אין. למעשה, בלי איזה ניסיון בצד הפרקטי של מגברים, במיוחד מנורות, מגברים בסדר גודל הזה פותחים את הדלת לעולם שלם של בעיות שצריך להתמודד איתן (לא כולל ענייני סחיבה וכו').
אני מנגן בעיקר על ראש של מארשל JVM 410, שזה חולרה של 100W, על בוקסה 2X12 של מארשל. גם הופעות, בכל מיני סדרי גודל, וגם הספקתי להקליט איתו קצת. ולמרות שאני מבסוט מהראש לאללה, בהופעות קטנות אני מופיע עם מגבר טרנסיסטור (מארשל וואלווסטייט 80, שזה פשוט הברקה של מגבר בסדרי גודל האלה), כי הראש פשוט חזק מדי, והנה לך כבר צורך בלהחזיק 2 מגברים במקום 1.
מבחינתך, מבחינה פרקטית - מגבר מנורות קטן יהיה פתרון טוב, אם אתה לא מתכוון להופיע הופעות ענק בקרוב. לא הייתי קונה מגבר קטן מדי (לא פחות מ-25W-30W), ולא הייתי קונה מגבר ערוץ אחד. ה-"בעיה" עם אלה היא שככל שאתה מרים ווליום, כיוון שהמנורות נכנסות לרוויה לאט לאט, אתה נכנס לדרייב. לכן, אין לך בעצם קלין בווליום סביר, שיכול לתת לך גם מספיק הדרום לעבודה עם אוברדרייב ובוסט חיצוניים למשל (אם אתה צריך הבדלי ווליום ליציאה לתפקידי ליד וכאלה).
תנסה את הקטנים יותר של ריביירה. מגברים מעולים.
לצורך החלק התיאורטי של הדיון, כן צריך לומר שמגבר 5W לא נשמע כמו 100W, לא משנה איך תהפוך את זה. לא רק בהיבט "תנועת האוויר", אלא ממש ברמת האופי. יש סיבה שאנשים, בעיקר בפינות הכבדות יותר של הרוק, מנגנים על טריפל רקטיפאיירים (150W) נאקלהדים (150W בדגמים מסוימים) וכו', ויש סיבה לזה שממשיכים לייצר אותם. יש לזה סאונד ואופי מסויימים. אם זה לא היה המצב, כולם היו מנגנים על 5W וזהו.
סך הכל, יש שלושה דברים בעולם שיגרמו לכל בנאדם לחייך באופן בלתי נשלט: צליל של כסף, צחוק של תינוק, ו-100W דיסטורשן שמעיף לך רוח על הגב.
הצטרף: 06 ינו' 08
הודעות: 82
מיקום: רמת גן
פורסם: רביעי 17 יונ',09 13:34
היא שברובם אין ריוורב כי אין מקום לקפיץ בדגמים סטייל טייני טרור, פנדר בלוז ג'וניור או הבבלאקהארטים הקטנים שיש ברעש געש.
אז צריך גם פדאל ריוורב.
גם נושא אופי הצליל שאיתי ציין בטוח שונה בין מגברים גדולים וקטנים. אני מאמין לטובת הגדולים.
כל זה גורם לי לחשוב שאולי כבר שווה להישאר עם המגבר פיוי טרנזיסטור (בנדיט 112) שלי. כמה כבר מגבר מנורות קטן יהיה הרבה יותר טוב ממנו?
או אולי ללכת על האמצע- 30 וואט. סגון פיווי דלתא בלוז או ריוורה.
החיים מלאים דילמות.
אני אנסה לשמוע קצת בעצמי.
תודה לכולם.
אם יש עוד דעות... אל תתביישו.