תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד בחדר חזרות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  המעביר  
אורח
הודעה פורסם: שלישי 22 מאי,01 21:35   
אהלן..
יש לי בעיה שבטח נוגעת להרבה אנשים שמנגנים בחדרי חזרות...
וזה ענין הבאלאנס והסאונד בחדר
לפעמים ,אפילו באותו חדר,הסאונד הכללי הוא מעולה
ולפעמים מחורבן ביותר
עכשיו השאלה היא כזאת..
איך בדיוק לגשת לענין הבאלאנס והסאונד בחדר?
בהתאם למה לעשות אי.קיו למשל?
בהתאם למה לקבוע את עוצמות?
איך עדיף להתמקם בחדר?
בתודה מראש ל"אקט" ולכולם
e-eitan@zahav.net.co.il
e eitan
  המעביר  
אורח
הודעה פורסם: שלישי 22 מאי,01 21:36   
אם לא היו בעיות אז לא היו צריכים טכנאים, לא?
זו האמנות להתאים ולאזן את הסאונד, ולא תמיד זה קל
כמו בכל מקצוע, ויש להתמודד עם אתגרים,
אך לפני שמנסים לנתח את המצב ולא נכנסים ישר לתוך הגלים:
גודל החדר לא צוין, וזה מרכיב קובע,בייחוד אם החדר מרובע
שלא לדבר על האקוסטיקה שבו, אם קיימת בכלל, ומכאן
גם חשיבות המיקום של הכלים.
הגישה שמנתחת מראש עשוייה לעזור, ויש לשקול:
האם כל כלי בנפרד נשמע בסדר?
האם יש כלי שמהדהד מדי או מפריע לאחרים?
האם החדר מכיל בלימה אקוסטית (ספיגה) על הרצפה והקירות?
רצוי להתחיל בלי איקיו בכלל, ואם כבר להשתמש בו
אז רק למטרות הנחתה של תדרים, ולא הגברה של מה שאין או שנעלם.
יש להתחיל לכוון עוצמה מהכלי החלש ביותר
ולהוסיף כל פעם כלי אחר ולהתחיל לאזן בהדרגה ביניהם.
אם יש כלי שבכל מקרה שולט, לנסות לבודד אותו
אקוסטית במקצת או לדומם אותו (שמיכה, גומי).
המיקום בחדר שונה לגבי כל כלי, יש כלים שייהנו מקירבה לקיר
ויש כאלה שייגרעו כתוצאה מכך -
בדוק כל כלי לגופו, ולהבדיל מהופעה, מקם אותם
לפי איכות הסאונד ולא להופעה מול קהל.
בזמן החזרה צא מהחדר, דלת פתוחה או סגורה
והקשב כמה זמן מבחוץ -
תופתע לגלות בעיות או רעיונות לפתרון בשיטה זו.
אם לפעמים הסאונד מעולה, אז מה ההבדל?
כלים שונים, נגנים אחרים או עוצמה אחרת?
חשוב על זה. נתח את המצב לפני הקפיצה למים.
ראובן מ®
music@act.co.il
קקטוס
הצטרף: 22 יונ' 01
הודעות: 6
הודעה פורסם: שבת 23 יונ',01 00:42   
אני חושב שראובן נתן תשובה די טובה, בהתחשב שאין לנו נתונים על החדר והציוד, אבל כמה טיפים מנסיון :
1.לא להפציץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חשוב מאד! לפעמים בכדי להגיע לסאונד טוב, צריך להחליש קצת כדי שיהיה אפשר לשמוע.{לפני 4 שנים לא הייתי מאמין על עצמי שאני יאמר את זה....}

2.האוזן שלנו היא אחת מהדברים המופלאים, הריגשים והלא מובנים שיש, ו בווליום גבוהה למשך זמן האוזן פשוט נסתמת.
כמה פעמים קרה לך שבתחילת החזרה היה אחלה סאונד, ואחרי 2-4 שעות הכל נשמע על הפנים?

3.הפסקות!! אם אתם בווליום חזק אז שווה לעשות הפסקה כל שעתיים בערך כדי להרגיע את האוזנים!!

טיפ: אטמי אוזניים. שווה להשתמש באטמי אזניים. השמיעה שלנו הולכת ונעשת יותר ויותר גרועה עם השנים.....{לתינוק יש שמיעה מושלמת!!!!-20hz-20khz }אז למען אזניכם הרגישות השתמשו באטמי אזניים!!
אני קניתי לאחרונה אטמי אזניים ב 600 ש"ח! אלו אטמים שמותאמים אישית לאוזן {יוצקים שעווה לאוזן} אני לא יודע איפה אפשר להזמין כאלה בארץ...אבל אם יש אז כדי ללכת לרןפא אזניים קודם כדי לנקות את האוזניים!!{לא תאמינו מה יוצא משם....מדהים}

מקווה שעזרתי..
בהצלחה!
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 23 יונ',01 02:14   
A word in general: “The sound” is produced by the performers.
All an engineer does is amplify or print to tape, emphasizing the better parts.
Keep it simple at first, and if there’s a problem check out the players.
Only after U were convinced there’s nothing wrong there (performance, arrangement, monitoring etc.) look 4 tech related problems.

Peace,
Zooot


 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון