Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שישי 01 מאי,09 23:06
זה שרשור שחוזר על עצמו כל כמה חודשים.
לצערי, זה לא אנחנו שקובעים. זה הלקוח והקהל, ואני חושב שאין לנו שום שליטה על זה. כשמישהו שומע את אותו קטע כשאחד חזק מהשני בעוצמה, הוא אוטומטית יילך על החזק יותר.
רוב האנשים, אם הם ישמעו מאסטרינג שנעשה בשנות השמונים ומאסטרינג שנעשה היום, הם יחשבו שמשהו לא בסדר עם המאסטרינג הישן.
אני גם עבדתי על מאסטרינג של בוב קץ. קיבלתי מספר דוגמאות של אותו מאסטרינג ממספר אנשי מקצוע מכובדים בארה"ב, ושל בוב קץ היה הכי חלש. כשהלקוח שמע את הדוגמאות, התגובה שלו הייתה "אני רוצה את הסאונד של בוב קץ עם הווליום של השני". לך תסביר לו שחלק מהסאונד זה שימוש מתון בקומפרסור, מה שאין באחרים ובגלל זה הם חזקים, בלי שהלקוח יתעצבן ויגיד שזה לא מעניין אותו.
כדי למנוע את הבעיה של עודף קימפרוס, תצטרך לשכנע את כל הטכנאים בעולם לסרב ללקוח. עי מספיק שאחד מסכים, כדי שכל הלקוחות יפנו אליו בגלל זה.
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 01 מאי,09 23:56
טן טן אני מסכים עם כל מילה
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: שבת 02 מאי,09 11:54
המעיכה ברדיו היא בלתי נמנעת בגלל מגבלות רוחב פס - ככל שהפיקים יותר גבוהים, רוחב הפס של התחנה גדול יותר והשידור יעלה על תחנה אחרת. אז מועכים בצורה מטורפת כדי להשיג הכי הרבה עוצמה בתוך מגבלות רוחב הפס. וכמובן לשפר את יחס האות לרעש. בקיצור, ברדיו אין סיכוי שלא יקמפרסו ובאכזריות רבה. העניין הוא שמוזיקה שכבר מקומפרסת בטירוף תיפגע מהתהליך הזה יותר ממוזיקה שיש בה דינמיקה.
לגבי הז'אנרים שנשמעים יותר טוב כשהם מעוכים למוות כמו היפ הופ וכו', זה נכון - מה שצריך לעשות איתם, בעולם שבו המוזיקה יותר דינמית, זה כן לקמפרס כרגיל, אבל להוריד את העוצמה של האלבום כך שיישמע באותו ווליום כמו אלבום שלא נמעך למוות.
הצטרף: 21 מאי 05
הודעות: 227
מיקום: מרכז
פורסם: שבת 02 מאי,09 18:49
לא הגיע הזמן שיעברו לשדר רדיו באופן דיגיטלי?
אפילו באופן דחוס...
עדיף קובץ MP3 באיכות 128Kbps על הXXX שקולטים אנלוגית...
ראבאק אנחנו עדיין תקועים במאה הקודמת מהבחינה הזו.