תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
די לווליום בכל מחיר וקומפרסיה מוגזמת. לאן נעלמה המוזיקה ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (240) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
די לווליום בכל מחיר וקומפרסיה מוגזמת. לאן נעלמה המוזיקה ?
הודעה פורסם: שישי 01 מאי,09 22:45   
אני המום כל פעם מחדש. לצערי במיוחד בארץ.

בשנים האחרונות החלטתי חד משמעית שאני לא ממסטר יותר שום דבר שאני ממקסס, יותר מדי אני לא תורם למוסיקה.
שום טכנאי הוא לא סופרמן .לדעתי אסור בתכלית האיסור שאותם זוג אוזניים ולא משנה כמה טובות הן יעשו את כל ההחלטות. זה לא עובד.
לכן בשנים האחרונות יוצא לי כל הזמן לעבוד עם טכנאי מאסטרינג שונים לפעמים בארץ, לרוב בארה"ב.

הלקוחות הורגלו שאפילו אם הם עושים רוק אקוסטי רך המאסטרינג צריך לגרום להכל להשמע כמו היפ הופ בסופה של הפקה. סיפור של ביצה ותרנגולת, הטכנאים מחפשים לתת "WOW factor" ללקוח ע"י השוואת A\B בין המיקס למאסטר כשהמאסטר הוא נורא חזק והכל מאוד בחוץ והמיקס כאילו נשמע "קטן" והלקוח פשוט לא מבין שבכלל לא על זה דברים נמדדים.

כטכנאי מיקס אני פשוט שונא שמוציאים פעם אחרי פעם את המיקסים שלי מהקשרם לטובת ווליום לא ריאלי שגם ככה לא תורם לכלום בגלל איכות הקומפרסורים הירודה וכמות הקומפרסיה של תחנות הרדיו, בכלל בלי להזכיר שכבר אין טכנאי שידור ברוב תחנות הרדיו האיזוריות כך שאנחנו נתונים לחסדיהם של המגישים בתחנות הרדיו שלא לגמרי מבינים (אם בכלל שמים לב) לאיזה ווליום יוצא להם ממיקסר השידור.. הם אפילו לא מודעים לזה שיש קומפרסור בצד השני ורובם המכריע בכלל לא יודע מה זה קומפרסור, אז מה ההיגיון בלהוציא מאסטרים מתים מבחינה דינמית ולהרוג אותם שוב בדרך למשדר ?

על הפרויקטים האחרונים שאני ממקסס אני עובד עם טכנאי המאסטרינג Bob Katz ואני מרגיש שהמיקסים שלי נשמעים פשוט יותר מהודקים, כל התדרים פעילים בצורה מאוזנת ומענגת, יש התייחסות להתפתחות של השיר, פשוט טכנאי מבריק ואיש מקסים, אני לא מצליח להרגע מלקוח שסיימתי למקסס לו סינגל לפני עשרה ימים, קיבל את המאסטר מבוב והיה בטוח שבוב עשה טעות כי הווליום לא מספיק חזק וזה מעורר אצלו סימני שאלה לגבי איכותו של Bob Katz כטכנאי.. פשוט לא יאמן ! אולי מספיק עם השטות הזאת ? המעבדים כותבים פרטיטורות עם דינמיקה, הנגנים עובדים חיים שלמים כדי להגיע לדינמיקת הנגינה המושלמת לטעמם, ואז מה קורה ? מגיע טכנאי מאסטרינג שקובע שדינמיקה היא דבר מיותר והכל צריך להיות "בפנים" ? אתם מבינים עד כמה זה מגוחך ? זה פשוט טיפשי באותה מידה שבמאי יבקש מהשחקנים שלו לצעוק את כל הטקסטים מהתחלה ועד לסוף הסרט כדי שהצופים יבינו את הסרט טוב יותר..

אני מנסה להסביר את זה פעם אחרי פעם ללקוחות שלי, לעיתים רחוקות מצליח.. בשביל להגביר ווליום עד כדי טירוף לא צריך להיות טכנאי מאסטרינג או טכנאי בכלל, צריך כפתור ווליום וממירים טובים, בדיוק כמו שבשביל לדפוק חזק על קלידים של פסנתר לא צריך להיות פסנתרן דגול.. מספיק ילד בן ארבע עם פטיש.

באופן אישי החלטתי שאני עובד רק עם טכנאים שגורמים למיקסים שלי להשמע סובייקטיבית טוב יותר, מענג יותר, שיגרום למי שמאזין למיקסים שלי לרצות להגביר את הווליום ולהתענג.. ממליץ לכל טכנאי המיקס באשר הם לנקוט באותה הגישה ולהתחיל להלחם באמת בפשע הזה נגד המוסיקה.

סופש משובח לכולכם #thumbsup
ארן
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שישי 01 מאי,09 23:06   
זה שרשור שחוזר על עצמו כל כמה חודשים.

לצערי, זה לא אנחנו שקובעים. זה הלקוח והקהל, ואני חושב שאין לנו שום שליטה על זה. כשמישהו שומע את אותו קטע כשאחד חזק מהשני בעוצמה, הוא אוטומטית יילך על החזק יותר.
רוב האנשים, אם הם ישמעו מאסטרינג שנעשה בשנות השמונים ומאסטרינג שנעשה היום, הם יחשבו שמשהו לא בסדר עם המאסטרינג הישן.

אני גם עבדתי על מאסטרינג של בוב קץ. קיבלתי מספר דוגמאות של אותו מאסטרינג ממספר אנשי מקצוע מכובדים בארה"ב, ושל בוב קץ היה הכי חלש. כשהלקוח שמע את הדוגמאות, התגובה שלו הייתה "אני רוצה את הסאונד של בוב קץ עם הווליום של השני". לך תסביר לו שחלק מהסאונד זה שימוש מתון בקומפרסור, מה שאין באחרים ובגלל זה הם חזקים, בלי שהלקוח יתעצבן ויגיד שזה לא מעניין אותו.

כדי למנוע את הבעיה של עודף קימפרוס, תצטרך לשכנע את כל הטכנאים בעולם לסרב ללקוח. עי מספיק שאחד מסכים, כדי שכל הלקוחות יפנו אליו בגלל זה.
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 01 מאי,09 23:56   
טן טן אני מסכים עם כל מילה
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 00:14   
כל מילה בסלע.

באופן אישי אני מעדיף דינמיקה מרגשת על פני עוצמה כללית גבוהה.
When there is no quiet, there can be no loud, כפי שאמר המשורר.
עם זאת, חשוב לזכור שישנם ז'אנרים מוסיקליים מסויימים, אלקטרוניים ברובם,
שבהם הקימפרוס הקיצוני הוא חלק מהשפה של הז'אנר, וגורם שעשוי לשדרג את מידת ההידוק והאנרגיה של הטראק.

מכיוון שמתוקף עבודתי אני נפגש בעיקר עם יוצרים בתחילת דרכם,
אני רואה שוב ושוב את המגמה הקלוקלת של L2 בלתי-שפוי על מיקסים גרועים למדי,
שאליהם לרוב מתלווה האמירה הנמהרת - "זה אחרי שעשיתי מאסטרינג".
לחבר'ה האלה אני חוזר ואומר - תשכחו ממאסטרינג, תעבדו נטו על המיקס שלכם.
במרדף הבלתי אפשרי אחרי העוצמה יש הרבה 'פצועים והרוגים', וברוב המקרים הנזק רב על התועלת.
חסר לכם ווליום? תגבירו את הרמקולים.

באופן אישי אני מאמין שהאפנה של פיק-לימיטינג פסיכוטי תימאס בסופו של דבר, ואנשים יחזרו לדינמיקה ולאווריריות.
השאלה היא רק מתי יתחיל כאב הבטן מכל 'הנקניקיות החמות' שאנחנו מאכילים את האזניים...

ציטוט:
בשביל להגביר ווליום עד כדי טירוף לא צריך להיות טכנאי מאסטרינג או טכנאי בכלל,
צריך כפתור ווליום וממירים טובים, בדיוק כמו שבשביל לדפוק חזק על קלידים של פסנתר
לא צריך להיות פסנתרן דגול.. מספיק ילד בן ארבע עם פטיש.


משפט חזק, אני אאמץ אותו*, ברשותך.

סופ"ש רגוע,
עודד

_______________________
* את המשפט, לא את הילד עם הפטיש
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
LOUDER PERCIEVED BETTER
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 00:22   
לא יודע אם זה באמת הולך לשנות משהו או אם העלו את זה כאן בעבר אבל אני בעד:

רעיון נחמד
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 09:29   
אין לי משספיק נסיון אבל בכל זאת אני חייב להודות שממה שאני מכיר אני ממש מסכים עם מה שאתם אומרים כאן.

רק משהו אחד חשוב לי להבהיר, ודווקא לאלו היותר בקיאים בנושא: אני לא חושב שאפשר להבין מה זה מסטרינג לפני השוואת A\B של לפני ואחרי, ככה לפחות אני מרגיש לגבי (והתנסיתי בזה פעם).
למי שפחות מתמצא, או סתם מתעניין, הנה משהו שממש מתחבר פה טוב לנושא - הדגמה ביוטיוב שמתעסקת בדיוק בזה.

תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 11:21   
כמה שזה נכון.
אבל אני חייב לציין שיש סיגנונות שהווליום בפנים הזה דיי מחמיא להם. חוץ מזה לדעתי צריך לטפל בבעיה שתחנות רדיו מקמפרסות. הרי כל שיר שעובר ברדיו מקבל ואחד הגברה מלכתחילה.
פרה פרה, קודם תעיפו את הקומפרשן בתחנות, אחר כך תנסו לשבור אולפנים לטכנאי מאסטרינג.
#biggrin
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 11:43   
kundara :
פרה פרה, קודם תעיפו את הקומפרשן בתחנות, אחר כך תנסו לשבור אולפנים לטכנאי מאסטרינג

TanTan :
בכלל בלי להזכיר שכבר אין טכנאי שידור ברוב תחנות הרדיו האיזוריות כך שאנחנו נתונים לחסדיהם של המגישים בתחנות הרדיו שלא לגמרי מבינים (אם בכלל שמים לב) לאיזה ווליום יוצא להם ממיקסר השידור.. הם אפילו לא מודעים לזה שיש קומפרסור בצד השני ורובם המכריע בכלל לא יודע מה זה קומפרסור, אז מה ההיגיון בלהוציא מאסטרים מתים מבחינה דינמית ולהרוג אותם שוב בדרך למשדר ?


הסיבה לקומפרסיה האלימה היא חוסר המודעות של מתפעלי השידור שעלול לגרום לנזק במשדרים.
בנוסף אני יכול לומר שרוב התחנות האיזוריות משתמשות בציוד בזוייייייי בארון השידור שאליו מתנקזים כל ערוצי הקונסולה.
הסיבה כמובן היא חוסר מודעות וחוסר רצון להשקיע.
יחד עם זאת אפשר לציין לטובה תחנות כמו רדיו חיפה ורדיו קול רגע (שם המנהל הטכני עושה מעל ומעבר כדי שהסאונד ישמע טוב במסגרות התקציב, בחור נהדר בשם יניב שוורץ שנותן את התחת שלו למקצוע) בהם יש ציוד שמכבד את עצמו וסאונד שמתעלה על האיזוריות האחרות.

kundara :
אבל אני חייב לציין שיש סיגנונות שהווליום בפנים הזה דיי מחמיא

אכן, ז'אנרים מוזיקלים מסויימים אכן נשמעים טוב יותר בעוצמות גבוהות וקימפרוס גבוה אבל יחד עם זאת אסור לשכוח
"טכנאי הסאונד מנסים להשתלט על העולם" #biggrin
_________________
תומר אסולין, מפיק מוזיקה&סאונד | 052.2888002 | www.atomer.co.il
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 11:54   
המעיכה ברדיו היא בלתי נמנעת בגלל מגבלות רוחב פס - ככל שהפיקים יותר גבוהים, רוחב הפס של התחנה גדול יותר והשידור יעלה על תחנה אחרת. אז מועכים בצורה מטורפת כדי להשיג הכי הרבה עוצמה בתוך מגבלות רוחב הפס. וכמובן לשפר את יחס האות לרעש. בקיצור, ברדיו אין סיכוי שלא יקמפרסו ובאכזריות רבה. העניין הוא שמוזיקה שכבר מקומפרסת בטירוף תיפגע מהתהליך הזה יותר ממוזיקה שיש בה דינמיקה.

לגבי הז'אנרים שנשמעים יותר טוב כשהם מעוכים למוות כמו היפ הופ וכו', זה נכון - מה שצריך לעשות איתם, בעולם שבו המוזיקה יותר דינמית, זה כן לקמפרס כרגיל, אבל להוריד את העוצמה של האלבום כך שיישמע באותו ווליום כמו אלבום שלא נמעך למוות.
-ברק-
הצטרף: 21 מאי 05
הודעות: 227
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שבת 02 מאי,09 18:49   
לא הגיע הזמן שיעברו לשדר רדיו באופן דיגיטלי?
אפילו באופן דחוס...

עדיף קובץ MP3 באיכות 128Kbps על הXXX שקולטים אנלוגית...

ראבאק אנחנו עדיין תקועים במאה הקודמת מהבחינה הזו.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון