תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מי מהחברים משתמש במסכם חיצוני למיקס ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
מי מהחברים משתמש במסכם חיצוני למיקס ?
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 03:30   
כמה מכם משתמשים כיום במסכמים חיצוניים למיקס ובאילו מסכמים ? והכוונה גם לאלו שמדי פעם מסכמים גם בפנים וגם בחוץ ...

האם אתם מרוצים מהמוצר שרכשתם ?

האם יש כאן מישהו שהתנסה בסיכום אנלוגי ולא חזר אליו יותר ?

יש מישהו שמסכם בחוץ ומוכן "להישבע " שהמעבר שיפר \ שינה לו את המיקס באופן שהוא אוהב יותר ?

(קראתי כבר את כל השרשורים בנושא סיכום אנלוגי אין צורך להזכיר לי אותם , בכל זאת עברו כמה שנים ואני לא פותח דיון מחודש על מה שכבר דובר בו )

תודה
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 09:33   
ציטוט:
האם יש כאן מישהו שהתנסה בסיכום אנלוגי ולא חזר אליו יותר ?

יש מישהו שמסכם בחוץ ומוכן "להישבע " שהמעבר שיפר \ שינה לו את המיקס באופן שהוא אוהב יותר ?


אהלן תום !

באחד האולפנים שאני עובד בהם מחווט מסכם של דנג'רס אודיו, 16 יציאות מהלינקס.

לצערי דעתי לא השתנתה בנושא ואני ממשיך לחשוב שזוהי אמונה תפלה מיני רבות שאוחזת באולפניסטים עוד מראשית ימי האולפן הדיגיטלי.

בהשוואת הורדות בין קיובייס 5 למסכם של דנג'רס המסקנה הפרטית שלי הייתה ש1500$ הלכו לפח הזבל. הפקרות #biggrin
_________________
www.shaimantzur.com
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 10:10   
משתמש ומוכן להצהיר שלאחר בדיקות "עוורות" - לא מדובר בשינוי עצום, אבל שינוי משמעותי,
שניכר בתחושה שהפנורמה כביכול רחבה יותר והמרכז ברור יותר.
צריך לשמוע ולדעת אם אתה אוהב את זה או לא.
במיקסים שמיועדים להוצאה לאור על גבי תקליטור וכו' משתמש תמיד בסיכום חיצוני.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 10:22   
אפשר לחדד את השאלה?

אתם ממקססים גם דרך המסכם או שממקססים דיגיטלית, וא-ז מורידים לסטריאו דרך המסכם, ומה שיהיה יהיה?
submasq
הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 45
מיקום: רמת הגולן
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 12:18   
באולפן שאני עובד בו יש מסכם של NEVE ולמרות שעוד לא עשינו בדיקת A-B מקיפה יש הרגשה שלמיקסים יש תחושת מימדיות רחבה ועמוקה פלוס הבונוסים של המכשיר מייעלים את העבודה היום יומית ועושים אותה נוחה יותר
כמובן שיש צביעה של הסאונד אבל זה NEVE אז בדכ זה נשמע טוב #clap
אנחנו שולחים יציאות של גרופים ואז עושים EXPORT לתוכנת מסטר
האמת היא שמאז שהבאנו את המסכם אני פשוט התמכרתי, למרות שבטח כל מסכם נשמע אחרת... המסכם של NEVE ממולץ מאוד!

שבת שלום

תומר
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 12:19   
עקרונית , הדרך היחידה שאני מכיר כדי להנות מ"יתרונות" המסכם, היא לשלוח אליו מספר יציאות גדול ככל האפשר. ובכך להימנע מהסיכום הדיגיטלי.

גם במצב שליחות מקסימלי ההבדל קטן מידי(יותר נכון לומר שאין בו יתרון מאשר לומר שהוא קטן) לטעמי כדי שיהיה שווה את הפעולה, על אחת כמה וכמה בסיכום של ערוץ סטריאו בלבד.

במקרה של מכישירים כמו הליין מיקסר של NEVE זה סיפור אחר ושונה לחלוטין.
_________________
www.shaimantzur.com
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 13:30   
ציטוט:
אתם ממקססים גם דרך המסכם או שממקססים דיגיטלית, וא-ז מורידים לסטריאו דרך המסכם, ומה שיהיה יהיה?

הערוצים יוצאים החוצה לסיכום, חוזרים לערוץ סטריאו שנמצא ב-Audition וכף אני עושה מיקס שלכתחילה יוצא לסיכום, אני שומע את המיקס אחרי הסיכום, כך עושים את זה.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
razburg
הצטרף: 01 נוב' 04
הודעות: 49
מיקום: מרכז
מסכם על הקונסולה
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 13:44   
ההבדלים קיימים, מורגשים ולרוב מחמיאים למיקס.

הסיכום באולפנים שלנו מתבצע על הקונסולות ולא על מכשירי סיכום יעודיים.

הקונסולות מכויילות בכל הורדה לרמת ה- 0.1 DB מיציאת הממירים של הפרוטולס ועד לחזרה למחשב אחר בהמרה של האפוג'י.

הסיכום לטעמנו נשמע טוב יותר, רחב ופתוח יותר, ברור יותר וללא ספק שונה מהסיכום הדיגיטלי.

בקונסולות שלנו (ואני מניח שבהרבה קונסולות אולפניות ישנות) קיימים הבדלים מסויימים בין הערוצים השונים ואע"פ שהם מינוריים הסיכום של כולם ביחד יוצר צבע קצת שונה למיקס.

כל מקרה לגופו בהתאם לסגנון המוסיקה, צורת העבודה והיכולת של האולפן להחזיק קונסולה / מכשיר סיכום / כמות ממירים גדולה וכו'.

אני מוכן לקבל ערוצים של פרוייקט ממוקסס, לסכם אותם אנלוגית ולהעלות לרשת ויהיה אפשר לבצע השוואה בין מיקס-דאון דיגיטלי לבין סיכום אנלוגי.
_________________
Tamuz Recording Studios | www.tamuzstudios.co.il
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 13:44   
מוזר.. כמובן שאני ממקסס על קונסולה בפורמט מלא ולא על מסכם פאסיבי, אבל בהשוואות שעשיתי בין סיכום חיצוני פאסיבי (או סמי פאסיבי כמו ה Neve שיש לו פוטנציומטר ווליום בכניסה לכל אחד מהערוצים מה שנותן לו תרון אדיר על פני יחידות סיכום פאסיבי לגמרי כי אפשר לצאת ב 0db מהממירים בלי להקריב רזולוציה שעליה אנחנו נלחמים..) תמיד הסיכום החיצוני ניצח בפער משמעותי בשבילי על מיקס בתוך התוכנה מה שהצדיק את ההוצאה, במוסיקה אקוסטית מלאה בדינמיקה שומעים מאוד ברור את ההבדלים, יש הרבה יותר מקום לכל אחד מכלי הנגינה, שומעים יותר ניואנסים, אפשר לשמוע באופן ברור את הזנבות של הריברבים וכו' , כמובן שמרגע שיוצאים מהקופסה לסיכום חיצוני איכות הממירים נהיית קריטית , ובשביל להתחיל להנות מסיכום חיצוני צריך לפחות 16 יציאות מהתוכנה ולדעת לתכנן את היציאות בצורה הרבה יותר חכמה מאשר ניתוב גרופים פשוט בתוך התוכנה,
למי שלא שמע הבדלים, מעניין אותי לדעת עם איזה מוניטורים אתם משתמשים ?
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שישי 24 אפר',09 17:28   
ציטוט:
בקונסולות שלנו (ואני מניח שבהרבה קונסולות אולפניות ישנות) קיימים הבדלים מסויימים בין הערוצים השונים ואע"פ שהם מינוריים הסיכום של כולם ביחד יוצר צבע קצת שונה למיקס.

אם זה המצב אז הקונסולות צריכות recap
ציטוט:
אני מוכן לקבל ערוצים של פרוייקט ממוקסס, לסכם אותם אנלוגית ולהעלות לרשת ויהיה אפשר לבצע השוואה בין מיקס-דאון דיגיטלי לבין סיכום אנלוגי.

הערת שוליים.. לעולם לא עבדתי על Amek Scorpion אבל עבדתי מספר פעמים על הדגמים הגדולים כמו Angela ו Mozart ועל ערוצים בודדים של 9098 ואני חייב להגיד שמעבר לסיכום הקונסולות האלה מוסיפות לסיגנל עוד המון דברים בדרך אז מי שישמע את ההבדל בין הסיכום הדיגיטלי והסיכום האנלוגי פה ישמע עוד לא מעט תוספות על הסיכום עצמו ולכן זאת לא תהיה השוואה נכונה של מיקס במחשב מול קופסאות סיכום פאסיביות..
גם אם הכל יהיה על bypass בקונסולה אתה עדיין עובר לפחות 2 מעגלי הגברה לפני הסיכום (Line in ו Fader booster ) מה שלא קיים בקופסאות הסיכום המדוברות..
ציטוט:
באולפן שאני עובד בו יש מסכם של NEVE ולמרות שעוד לא עשינו בדיקת A-B מקיפה יש הרגשה שלמיקסים יש תחושת מימדיות רחבה ועמוקה פלוס הבונוסים של המכשיר מייעלים את העבודה היום יומית ועושים אותה נוחה יותר
כמובן שיש צביעה של הסאונד אבל זה NEVE אז בדכ זה נשמע טוב

סתם לידע כללי.. האיש מאחורי חברת Neve מר Rupert Neve לא מיצר קופסאות סיכום בכלל, יש לו מיקסר בפורמט מלא מסדרת Portico ,
Rupert Neve הדיזיינר והבעלים של חברת Neve מכר את החברה שלו ל AMS בשנת 1975 ואנשים רבים מבלבלים בין הסאונד הקלאסי של Neve ידוע מסדרת שמונים כמו ה 1073 \ 1066 \ 1064 \ 33609 \ 2254 וכו' עם המוצרים של AMS שרוב הקשר בינם לבין סדרת 80 של Neve נמצאת בעיצוב החיצוני.. הנה לינק לאתר של Rupert Neve שנבחר למקום ראשון בהיכל התהילה של עולם הסאונד של המאה הקודמת: http://rupertneve.com/ , שמעתי על הרבה טכנאים שאוהבים את ה line mixer של AMS\Neve וכאלה שפחות, עניין של טעם כמובן אבל את הסאונד הקלאסי של Neve לא תמצא שם.. כמובן שבשום צורה זה לא אומר שזה לא מכשיר איכותי (אין לי דעה עליו כי לא עבדתי איתו) אבל צריך לעשות הפרדה בין ה brand לבין הדיזיינר שהמכשירים שהוא עיצב עיצבו (לא משורש עצב #biggrin ) את הסאונד של המאה הקודמת.. זה מזכיר לי שהיה מישהו בארץ שפרסם למכירה ערוצים של Neve, חבר טוב שלי לקח זוג כאלה לבדיקה והביא אותם אלי לאולפן . מדובר בערוצים מקונסולת רדיו משנות השמונים שמזכירים בסאונד וב design ערוצים של Amek ו Soundcraft הרבה יותר משהם מזכירים את הסאונד הקלאסי של Neve.. מכשירים מבוססי IC בניגוד לערוצים הקלאסיים שעובדים בטופולוגיה של :
Discrete transistor single ended class A . אני לא מזלזל בשום מכשיר אודיו, כל מקרה לגופו, רק ידע כללי.. הסאונד הנכסף של Neve שכל טובי הטכנאים מדברים עליו מתיחס אך ורק לסדרת 80, שהדגם האחרון בדיזיינים שלו היה ה 1081 שעובד ב:
Discrete transistor class A\B , כל מה שנבנה אחרי לא נכנס לספרי ההיסטוריה.. בצדק או לא ? לדעתי בצדק, איש איש וטעמו הוא.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון