הצטרף: 21 ינו' 09
הודעות: 8
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 26 מרץ,09 18:53
הייתי שמח לשמוע גם מבוגרים.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 27 מרץ,09 09:24
מגמות קומפוזיציה וניצוח באקדמיה (גם בירושלים וגם בת"א) הן מהמעולות ומהמעמיקות שיש בעולם
השאלה, מה אתה מחפש ואם ברור לך שאי אפשר ללמוד את התחום בהתכתבות או במסלול מהיר.
4 שנים של קריעת תחת
הצטרף: 21 ינו' 09
הודעות: 8
מיקום: תל אביב
פורסם: רביעי 01 אפר',09 16:17
לא החלטתי אם ניצוח מקהלות או ניצוח תזמורת וזה חלק מהעסק;
אני לא יודע מה אפשר לעשות אחרי הכשרה כזאת ואם התואר עצמו מקדם ואם חובה ללמוד את כל המערכת הזאת על מנת להיות מסוגל לנצח (תזמורות ברור לי שחובה אבל מקהלות זה בגדר סימן שאלה אצלי.
בקיצור - הרבה שאלות , מעט תשובות..
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
פורסם: רביעי 01 אפר',09 19:22
קודם כל, ניצוח הוא ניצוח. לפני שיורדים לפרטים יש לדעת לקרוא פרטיטורה, להכיר את הצורות המוסיקליות וללמוד לעשות אנאליזה, ללמוד הרמוניה וקונטרהפונקט- בקיצור, ללמוד לדבר בשפת המוסיקה, כדי שהניצוח יהיה אמצעי להביע את מה שאתה מרגיש לגבי היצירה, ולא סתם ניפנוף בידיים.
בנוסף יש לעבוד חזק מאד על סולפז', שכן היכולת לשמיעה פנימית של טקסט מוסיקלי היא קריטית עבור כל מנצח.
אחרי כל אלו, נכנסים לפרטים- בניצוח תיזמורת לומדים את תורת הכלים (אופן הפקת הצליל, מנעדים וגוונים, טרנספוזיציות, ארטיקולציות אופייניות וכיוב').
בניצוח למקהלה עובדים בצורה ישירה עם הזמרים על הפקת צליל ואינטונציה- אתגר גדול בפני עצמו.
בשני התחומים יש להתאמן הרבה- זה מקצוע שדורש ריכוז רב, קשר עין יד, קורדינציה טובה וכו'.
התשובה אם כן- ללמוד חייבים, לא חשוב איך (מורה פרטי / מוסד). זה מקצוע שדורש לימוד עיוני והרבה אימון.
היתרון במורה פרטי- לימודי התיאוריה מאד ממוקדים, ולא "מבזבזים" זמן על חובות לתואר כמו קורסים חוץ-מוסיקליים או סמינריונים (אם כי לדעתי זה מאד חשוב להיות בעל אופקים קצת יותר רחבים)
היתרון במוסד- המפגש עם סטודנטים אחרים ומורים שהם הגדולים בתחומם, ומסגרות ביצוע שמאפשרות אימון על רטוב.
התעודה עצמה לא מקדמת אותך בכלום, זה רק חתיכת נייר. מה שחשוב הוא התוכן ואולי הקשרים שיווצרו במהלך הלימודים.