תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:09
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחפש רמקולים בעליי צליל אולפני לאחר שמיעת הרבה ביתיים.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  tomey  
הצטרף: 10 ינו' 09
הודעות: 4
מחפש רמקולים בעליי צליל אולפני לאחר שמיעת הרבה ביתיים.
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 10:07   
כבר זמן מה אני מחפש רמקולים ביתיים ולא מוצא משהו שעונה על צרכיי.עד היום היו לי רמקולים מהסדרה הגבוהה של B&W ומכרתי אותם עקב כך שהטווויטר צרם לי מידי והמיד היה מורגש מידי ביחס לשאר.
אני מחפש רמקולים עדינים (טוויטר לא צורם או מתכתי מידי,באס לא מפציץ,מיד נעים), במה אחורית-שדה קרוב, וורסטילים שטובים בהרבה סגנונות
התקציב שלי הוא 6000-7000 ש"ח לזוג.
הרמקול היחידי שעשה לי את זה מכל בחינה (לאחר שמיעה של הרבה ביתיים) זה דווקא רמקול אולפני Genelec 1032A אבל מהסדרה הקודמת לא הכי חדשה.
אני משדר בקול הקמפוס 106 ויש לנו את הרמקולים האלה באחד האולפנים והוא פשוט מדהים.
הכל נשמע טוב עליו, הכל חד אך לא צורם, יש מיד מורגש ונעים, במה אחורית.פשוט מושלם
רק חבל שהוא עולה מעל 20K .....
ניראה לי אבל שזה הצליל שאני אוהב ומחפש.....צליל אולפני בעל שדה קרוב.
מישהו מכיר משהו בסגנון בתחום המחיר שלי שעולה על צרכי [מה?!]
אני צריך את הרמקולים לחדר שינה ולשמיעת מוזיקה ולא לשימוש אולפני......אני פשוט כניראה אוהב את הצליל האולפני כניראה.
royi madmoni
הצטרף: 05 ינו' 09
הודעות: 24
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 11:23   
2 זוגות רמקולים שאני הייתי ממליץ עליהים בחום:
1. mackie hr624 ה-6 אינצ שלהם נשמעים מעולה לטעמי ועומדים בתקציב שלך
2.dynaudio bm6a גם כן 6 אינצ מבחינתי אפילו נשמע יותר מדהים אבל עולה קצת יותר מהתקציב שלך
2 הזוגות שדיברתי אליהים מוגברים
בהצלחה #search
_________________
פתרונות סאונד ואקוסטיקה
yraziel
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 909
מיקום: מרכז
נסה את hs80 של ימאהה
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 14:35   
או אם הם גדולים לך לחדר, את אחיהם הקטנים, hs50
_________________
ישי רזיאל ג'ינגלים ומוסיקה לפרסום
  tomey  
הצטרף: 10 ינו' 09
הודעות: 4
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 15:14   
הרמקולים הנ"ל מוגברים.
אני יכול לחבר אותם ישירות למקור כמו DVD למשל או שהם חייבים לעבור דרך פרה.
אני מכיר טוב מאוד את עולם הסאוונד הבייתי וקיימים המוני פרה עם מנורות במחירים של בין 5K ל-30K
האם בעולם הסאווד האולפני קיימים PRE עם מנורות בשביל לעדן קצת את הצליל והגבוהים והאם יש במחירים של 2-3K וברמה טובה.
אני בכלל ניראה לי שכל העולם הבייתי זה גנבה לאור יום....אתה צריך להשקיע איזה 40K בשביל סט נורמלי ובסט אולפני אני יכול לגמור את הסיפור עם 10K
עוד שאלה אחרונה...אני רגיל שאחד מהאספקטים המודדים רמקול טוב הוא המשקל שלו כי כפי שאתם יודעים כמה שיותר כבד פחות וויברציות ופחות צביעת סאוונד. משום מה הרמקולים האולפניים יחסית קלים וזה עוד אחרי שיש בתוכם מגבר.....? איך אין צביעה במשקלים כאלה נמוכים?
לפי מיטב ידיעתי משקל טוב לרמקול מדפי הוא 10 קילו ומעלה וכמה שיותר יבורך.
giraffe
תומך
הצטרף: 14 ספט' 05
הודעות: 824
מיקום: חדרה !?!?
ברוך הבא
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 15:40   
קודם כל יש לך טעם טוב. genelec אכן רמקולים טובים מאוד.
אולם עולם הסאונד האולפני (משתדל ש)לא מתעסק בפוזה כי אם במהות. על מי אני עובד? גם פה יש מלא פוזה אבל זה לא קשור כרגע.

רמקול nearfield אמור להפיק כל מני דברים- ויברציות של הארגז הן חלק מאופיו של הרמקול וסיבה לאהוב אותו או לא. למעשה חלק ממהות הקופסה היא לייצר ויברציות אשר הרמקול לא תמיד מספק בצורה מיטבית.

בקיצור- המשקל הוא לא מדד האם רמקול הוא טוב או לא. ברגע שאתה נכנס לעולם הרמקולים האקטיביים. אתה בעצם עוקף את המגבר הביתי שלפעמים נותן צבע לסאונד שבו אינך מעוניין ולכן רמקולים אקטיביים בדרך כלל יעבדו יותר טוב מקומבינה של מגבר+רמקול אשר אינם מוכרים לך היטב. יש יוצאים מן הכלל גם פה. אבל כרעיון כללי זה נכון.

למה לך פרה אמפ אם אתה מחפש שקיפות. חלק מהעניין ברמקול אולפני הוא לשמוע מדוייק.

מומלץ לקרוא איןספור שרשראות על מוניטורים אולפניים באגף "סביבת האזנה"
_________________
"אנשים רצו דמוקרטיה ? נו, הם קיבלו...."
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 16:44   
שים לב שאם אתה שומע משהו באולפן, ואח"כ שומע אותו בבית, יהיו הבדלים. למעשה זה מה שיכול להוציא את כל ה"רעות" מהרמקולים הקודמים שלך.

ציטוט:
צליל אולפני בעל שדה קרוב

להבדיל מהעולם ה"אודיופילי", "שדה קרוב" לא מתאר מושג של עומק (כמו הקשקוש של במה אחורית קדמית) אלא עמדת האזנה וייעוד טכני של הרמקול. רמקול שדה קרוב מיועד להיות קרוב אל המאזין.בתיאוריה כמובן.
מה שזה אומר עבורך זה, שהג'נלקים שנשמעים לך פיקס 2 מטר מהפנים, בהצבה נכונה מבחינת גובה, לאו דווקא ישמעו ככה שתשב 3-4 מטר מהם בסלון. לרמקולים אולפניים יש לפעמים עם איזור צר יחסית שבו התמונה היא מלאה, יציאה מהאזור הזה תיתן סאונד אחר לגמרי.


ציטוט:
הם חייבים לעבור דרך פרה

רק מיקרופון, גיטרה ופטיפון "חייבים" לעבור דרך פרה, כל היתר עוברים דרך פרה כי המוכר בחנות אודיו רוצה למכור לך עוד מוצרים.
להפך, באולפן המטרה היא לייצר שרשרת כמה שיותר קצרה.


ציטוט:
בכלל ניראה לי שכל העולם הבייתי זה גנבה לאור יום

ברוך הבא לעולם האמיתי..... נראה לך באמת הגיוני שיש כבלים כיווניים? שכפתורי עץ טובים יותר ככפתורי ווליום? שרמקול ב40K הוא פגז יום אחד אבל אחרי חצי שנה הולך לו הסאונד וצריך לקנות משהו חדש?


להכביד רמקול זה צורה נחמדה לייקר אותו, אני רואה את המוכרים מלטפים את הרמקול ואומרים "בוא תרגיש איזה כבד הוא" בחשיבות עצמית מקצוענית כזו #wink
באולפן אנחנו מעדיפים להיות יותר ריאליסטים ולרכך ויברציות באמצעים כמו ספוגי בידוד, ספייקים או סטנדים.
איפה שמקשיבים לסאונד, למשקל אין משמעות.

מילה אחרונה לגבי מוניטורים להאזנה, שים לב שמוניטורים טובים מעבר לתמונה העומק והפנורמה הטובה שהם נותנים, נותנים גם פירוט, לפעמים עודף עבור מי שרוצה ממש להנות ממוזיקה, פתאום אתה מגלה שהדיסק שאתה כ"כ אוהב נעשה עם באלאנס אחר ממה שחשבת, שהצבע שלו קצת פחות HIFI ממה שאתה רגיל וכהנה.
YMMV, מומלץ לקחת את הרמקולים לבדיקה בבית.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 18:31   
סליחה, אבל לבטל את כל תחום הסאונד הביתי כ"גניבה לאור היום" זה לא רציני.
קודם כל, יש הרבה "שמן נחשים" גם בתחום האודיו המקצועי. אחר כך, יש הרבה מאד מוצרים ביתיים איכותיים שמספקים חוויית האזנה מדהימה שהרבה מאד אנשי אולפן לא חוו מעולם. יצא לי לשמוע לא מעט מערכות ביתיות שחשפו פרטים די מביכים במיקסים שבדקתי. הייתי אומר שאם אותם טכנאי סאונד היו עובדים עם מערכת כזו הם לא היו נותנים למיקס לצאת כך מדלתות האולפן.
נכון שיש רמקולים אולפניים שיישמעו טוב בתנאים ביתיים ולהיפך, ובהחלט ייתכן שתמצא עסקה טובה אם תשווה ותבדוק ברצינות. ספציפית לגבי ג'נלק, לי יש את ה-8030 החדש ואני מאד אוהב את הצליל שלו. זה לא אומר שהוא יישמע טוב יותר מרמקול ביתי באותו מחיר.
אם מדובר על מוגברים אתה צריך לבדוק את תיאום העצמות בין הרמקול לקדם-מגבר שלך, מכיוון שחלק מהאולפניים המוגברים מצפים לקבל קו מאוזן בעצמה של +4dBu, מה שנמצא ביציאת מיקסר אולפני ממוצע אבל לא ביציאה של קדם-מגבר ביתי.
לגבי ויתור על הקדם - לא מעשי לדעתי, ולו רק משיקולי נוחות של שליטה על הווליום והחלפה בין מקורות צליל. אפילו אם אתה משתמש רק ב-CD (מסופקני בימינו) תזקק לפחות לשליטה פסיבית על ווליום ללא צורך לכוון כל רמקול בנפרד.

ועוד:
האם שמעת את הג'נלק ואת ה-b&w באותו חדר? רמקולים אולפניים בדרך כלל יימצאו בחדר מטופל אקוסטית...
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שבת 10 ינו',09 20:11   
ציטוט:
האם שמעת את הג'נלק ואת ה-b&w באותו חדר? רמקולים אולפניים בדרך כלל יימצאו בחדר מטופל אקוסטית...


להרחיב, לחזק ולהדגיש:

אחד מההבדלים בגישת התכנון בין מוניטורים אולפניים לבין רמקולים ביתיים קשור במה שקורה לאנרגיית ה-Off Axis של הרמקול, כלומר זו שמתפזרת לכיוונים שאינם 0 מעלות (כלומר, לא מול הרמקול).

בהכללה רצינית מאוד:
חדר סלון טיפוסי לרוב לא מטופל אקוסטית ולכן יש צורך בהיענות off-axis טובה (כלומר, דומה מבחינה ספקטראלית למה שקורה בon axis) וזאת מכיוון שבסופו של דבר היענות הרמקול בנקודת ההאזנה היא אינטגרציה של שני הדברים (=סיכום של הצליל הישיר ורפלקציות ראשונות מהקירות).

חדרי בקרה (להוציא חדרי מסטרינג) מתוכננים כך שאנרגיית ה-offaxis או נבלעת או מעוכבת עד כדי שלא תשנה את ה-timbre של הצליל בנקודת המיקס.

דבר זה מאפשר לרוב המוניטורים הזולים להיות פשרניים ומחייב רמקולי HiFi (האיכותיים מביניהם, כמובן) להפגין ביצועים טובים יותר.

זאת אחת הסיבות ש(רוב) המוניטורים שנשמעים נפלא בחדר בקרה מטופל במרחק כלום-וחצי מהם (=הצליל הישיר חזק מאוד), נשמעים דרעק בסלון טיפוסי.

כמובן שהאוזן שלך היא זו שקובעת, אבל בדיוק כמו ש-UV אמר, במיוחד במקרה הזה - חשוב שתשמע את שתי האפשרויות בחדר המיועד (או חדר בעל מאפיינים דומים לצורך העניין).
  tomey  
הצטרף: 10 ינו' 09
הודעות: 4
שמיעה במקומות מטופלים אקוסטית
הודעה פורסם: שלישי 13 ינו',09 13:23   
את ה-GENELEC שמעתי באולפן שממש ממש לא מטופל אקוסטית ועדיין הוא נשמע נהדר
על ה-B&W אין מה לדבר...אני פשוט כבר לא אוהב אותם והם נמכרו
אני מחפש מוניטור טוב עד 8000 ש"ח שיהיה לשימוש בייתי כך שאני אפילו יעדיף עם הגבוהים שלו לא יהיו חדים מדי . אני לא מחפש מוניטור למיקסוס שישמיע כל פרט.
אני אוהב לשמוע את המוזיקה קצת רחוקה ממני , כלומר לא בתוך הפנים שלי לכן חשבתי על שדה קרוב בשביל להרחיק קצת את המוזיקה ממני. השאלה האם ממרחק של 3 מטר זה ישמע טוב?
החדר שלי הוא חדר קטן. לא מטופל אקוסטית
יש עוד הצעות ? חנויות שאני יכול ללכת אליהם לשמוע רמקולים?
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שלישי 13 ינו',09 19:53   
Adam מאוד מהנים להאזנה אם כי לא הייתי ממקסס עליהם או כותב עליהם.
יכול להיות שתאהב גם Tannoy
אישית עד היום אני מאוהב בזוג System 600 פאסיביים ששמעתי פעם,
מדהימים
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון