תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 16:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בסיסט מתחיל- תרגילים,טיפים,המלצות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (50) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
בסיסט מתחיל- תרגילים,טיפים,המלצות
הודעה פורסם: רביעי 07 ינו',09 19:40   
שלום לכולם,

התחלתי ללמוד באס לפני כ-3 חודשים למדתי כמה שיעורים עם מורה אבל בגלל שהכסף התחיל לאזול לי והשיעורים יקירים יחסית לצפון (100 ש"ח ל-45 דק' #doh )
אני הולך למורה בתקופות ארוכות יותר...

בימים שבין השיעורים הללו אני רוצה להתאמן על הש"ב שקיבלתי ועל עוד הרבה דברים שצריך לדעת,לזכור,לשנן ולהכיר.
נעזרתי עד עכשיו באתר http://www.studybass.com/
שעזר לי הרבה
אבל רציתי לשאול כמה שאלות על באס בכלל ובפרט אשמח עם תענו

פרקטיקה

- בנושא החסימות של המיתרים אני משתמש באגודל לחסימת מיתר מי ועם שאר היד את שאר המיתרים, עם האצבע השלישית (לפני הזרת) אני חוסם את מיתר לה כאשר אני מנגן על המיתרים הגבוהים (יש לי 4 מיתרים)

השיטה הזו טובה?יש שיטות אחרות?חסרונות/יתרונות?

- לגבי הצמדת האצבעות אל המיתרים כאשר אני מנגן על מיתר מי, עם האצבע שאר האצבעות צריכות להיות באוויר הוא מוצמדות למיתרים התחתונים?

- כאשר אני מנגן תו מסויים ואז את האוקטבה שלו (כמו הריף של Money) עם איזה אצבע עדיף לנגן את האוקטבה?עם הזרת?או האצבע השלישית?

אימונים

אני מתאמן בעיקר על נגינה נכונה,על זכירת כל הצלילים על הצוואר וגם את הש"ב שקיבלתי לזכור את כל הצלילים שבכל סולמות המז'ור והמינור

- יש לכם הצעות לתרגילים שייפתחו את הנגינה (כמובן שאני משתמש במטרונום וגם במקצבי תופים)

- הש"ב שקיבלתי (לזכור את כל הצלילים שעל כל סולמות המז'ור והמינור) יש לכם טיפים שיעזרו לי לזכור או שהטיפ הכי טוב הוא לשנן
המורה רוצה שאני אגיע לרמה כזו שהוא ינגן אקורדים כמו C6,Am7 וכו' ואני ישר ינגן את הבאס ואת ההדגשה

אלו הם שאלותיי #biggrin

כמובן כל טיפ עצה או כל דבר אחר שיעזור בהמשך הדרך יתקבל בחום
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: רביעי 07 ינו',09 22:24   
לגבי פרטיקה וטכניקה.
לגבי חסימת המיתר מי עם הבוהן אני מניח שאתה מתכוון לטכניקת פריטה ביד ימין. (אם אתה ימני כמובן)
אותי לימדו שהבוהן מתקדמת איתך. אתה מנגן על מי, הבוהן נשענת על הפיקאפ, אתה עובר ללה, הבוהן חוסמת את מי, אתה עובר לרה, הבוהן חוסמת את לה וכן הלאה.
זו רק טכניקה אחת ליד ימין מתוך רבות.
אני כבר לא חושב על זה כשאני פורט, זה בא בטבעיות.
הכי חשוב זה להוציא צליל בריא ונקי ובלי מיתרים אחרים שמצלצלים (אם אתה לא מעוניין בכך כמובן), תהיה הטכניקה אשר תהיה, פריטה, בוהן, סלאפ, מפרט, טאפ ו3 או 4 אצבעות. זה כבר יותר עניין של פ'יל וסאונד שאתה רוצה להוציא.
לגבי השאלה עם האוקטבה. אני מאמין שאתה מדבר עכשיו על יד שמאל ונגינת האוקטבה על הצוואר. אם כך, בעיקרון עדיף עם האצבע השלישית (קמיצה) אבל זה דורש גמישות וכוח. עם זרת יותר קל. כדאי לתרגל עם הקמיצה, כדי שהיד "תיפתח" ותתרגל, אבל לא על חשבון כאבים. במיוחד אם הפיזיקה אינה מאפשרת. (בעלי ידיים ואצבעות קטנות או מגבלות אחרות).
לגבי אימונים: המשך עם התרגילים שקיבלת ותוכל להמציא לך תרגילים חדשים על אותו בסיס ולמצוא עשרות ברשת וכו'.
תוכל לעשות מנוי ל BASS PLAYER (מומלץ) או מגזיני שונים - תמיד יש כל מיני תרגילים והדגמות.
אבל לטעמי, כל זה מהווה 30% או 40% מתהליך הלימוד.
השאר זה נגינה עם מוזיקה וכשתרגיש שאתה מוכן, נגינה עם נגנים אחרים. (אלא אם כבר אתה עושה זאת).
נגינה עם מוזיקה- להתחיל לנגן עם מה שאתה אוהב, דברים פשוטים בהתחלה, בהתאם לרמתך והרגשתך. להקשיב לבס ליינס של הלהקות והבסיסטים האהובים עליך. אבל את אליין קרון שים בצד עדיין.
אני למשל התחלתי בזמנו עם U2, אהוד בנאי, משינה, פורטיס וכאלה. הכי פשוט.
פוליס למשל יש לסטינג אחלה בייסליינס פשוטים לכאורה, אך מחזיקים ומשמעותיים למוזיקה.
רגאיי וכו.
בלוז וכו'.
ביטלס כמובן חובה לכל בסיסט ומוזיקאי באשר הוא. יש פשוטים ויש יותר מורכבים.
לאט לאט תתקדם עם הרמה והשמיעה תתפתח. זיהוי האקורדים ישתפר.
תתקדם בסוף תגיע לנגן RUSH. #smile
אם אתה רוצה אקורדים ותוים לשירים כאלה, אין בעיה למצוא באינטרנט או עם GUITAR PRO וכו'.
אבל לדעתי חשוב גם בלי, רק כדי לפתח את השמיעה.
מקווה שעזרתי.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: רביעי 07 ינו',09 22:47   
כמה הערות:

1)
יכול להיות שלא הבנתי אותך נכון ושתומר כבר ענה לך על השאלה.
ציטוט:
כאשר אני מנגן תו מסויים ואז את האוקטבה שלו (כמו הריף של Money) עם איזה אצבע עדיף לנגן את האוקטבה?עם הזרת?או האצבע השלישית?

בקריאה ראשונה חשבתי שאתה מדבר על יד ימין, אם ככה אז תנסה בהתחלה לנגן רק עם 2 אצבעות (האצבע המורה והאמה).
כנראה שלא לזה התכוונת אבל כבר יצא לי לראות הרבה בסיסטים מתחילים שמנגנים עם שלוש אצבעות של יד ימין וגם אם הם מצליחים זה נראה לי מכשול בדרך עבודה.

2)
ציטוט:
הש"ב שקיבלתי (לזכור את כל הצלילים שעל כל סולמות המז'ור והמינור) יש לכם טיפים שיעזרו לי לזכור או שהטיפ הכי טוב הוא לשנן
המורה רוצה שאני אגיע לרמה כזו שהוא ינגן אקורדים כמו C6,Am7 וכו' ואני ישר ינגן את הבאס ואת ההדגשה


זה לא קשור לבס ספציפית, אבל לדעתי בכל הנוגע לתיאוריה שינון הוא דבר בעייתי. "ידיעת" חומר תיאורתי (סולמות במקרה שלך) רצוי שתנבע מהבנה של העיקרון ולאחר מכן הרבה תרגול - וזה שונה מלשנן. כשמשננים מנסים ללמוד משהו בעל פה - שלומדים תיאוריה בודקים כל צעד שעושים (כמו למדוד מרווחים בשביל לבנות את הסולם) וחוזרים על זה מליון פעם אם צריך, בסוף זה יכנס.
זאת דעתי.

3)
דבר אחרון, אולי יעזור לך לקרוא את ההודעה האינסופית שזיו (לא מכיר אותו אישית) כתב בפורום אחר, לגיטימי?

מקווה שעזרתי
תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: רביעי 07 ינו',09 22:57   
אני הבנתי שהשאלה על האוקטבה מתייחסת ליד סמול ולנגינת האוקטבה על הצוואר וכמו כן תיקנתי בהודעתי המקורית.
לכן כדאי גם להיות יותר ממוקדים בניסוח השאלה.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הודעה פורסם: חמישי 08 ינו',09 14:01   
תודה רבה על התשובות #thumbsup

עכשיו לשאלה הקשה יותר לתשובה...
נגיד ואני זוכר את סולמות C,D,E בע"פ
ויש לי שיר עם רצף האקורדים הנ"ל
יש לכם טיפים או תשובה בסיסית למה צריך לעשות ריף פשוט על האקורדים הנ"ל
איך אני יכול לקשר ביניהם ולהוסיף עוד צלילים כדי שהליין יהיה יותר עשיר?

ואפשר לקבל תרגילים ספציפים יותר אני לבנתיים מתאמן על סולם מז'ור עם מטרונום אני מגיע למהירות שמספיקה לי (140) אבח יש עוד תרגילים?
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: חמישי 08 ינו',09 15:03   
יש מלא דרכים להוביל בייסליין מ C ל D ל E . אפילו בלי לנגן את השורשים האלה בכלל.
זה תלוי במלא גורמים.
איזה C D E? מינור? מג'ור? 7? 9? 11? DIM? SUS?
לשם כך יש ללמוד תיאוריה, ןלהקשיב להרבה מוזיקה ולנתח מלא בייסליינים.
ואז לפי נסיונך את מפתח ידע ומילון של פראזות ורעיונות.
בקיצור, אל תעזוב את המורה כל כך מהר. ופורום ברשת זה לא תחליף.
איך אתה מנגן את הסולם מג'ור? בכל תו? בכל פוזיציה?
אוקטבה אחת או 2? גם הלוך וגם חזור?
אם כל התשובות נכונות, אז תעבור למינור.
אם לא כל התשובות נכונות, תעבוד על זה.
ולא חייבים כל כך מהר ב 140. לאן אתה רץ? משרות הבסיסט במטאליקה ואיירון מיידן עדיין תפוסות עד כמה שידוע לי.
עדיף יותר לאט ושכל תו ישמע ברור ויציב.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הודעה פורסם: חמישי 08 ינו',09 15:23   
אממ...
כן אני מבצע מז'ור למעלה ולמטה ועובר בין אקורד לאקורד
המהירות הייתה סתם בשביל הכיף (אני לא מחפש מהירות...)

לא הבנתי את הפוזיציות שאמרת וגם את האוקטבות צוכל להבהיר קצת?

תוכל לתת לי דוגמא למעבר בין האקורדים בלי לנגן את השורשים?

- ואת המורה לא עזבתי... רק רציתי להתאמן בבית כדי לבוא מוכן

ד"א כמה ממליצים להתאמן ביום<?
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: חמישי 08 ינו',09 15:32   
התכוונתי לשתי אוקטבות של הסולם. נגיד מדו 1 (מיתר לה סריג 3) עד ל דו 2 - (מיתר רה 10) ועד ל דו 3 (מיתר סול 17) וכך הלאה. ברצף.

וזה גם עבודה על הפוזיציות. כמו שאת דו אתה יכול לנגן במיתר לה סריג 3 וגם במיתר מי סריג 8. וכן הלאה. בכל התוים.

מקווה שהובנתי. קשה לי להסביר דרך האינטרנט.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: חמישי 08 ינו',09 15:56   
אכן קשה להסביר דרך האינרטנט.

בכל מקרה, נשמע שחלקן הגדול של השאלות\בעיות שלך אינן קשורות ספציפית לבס אלה לתיאוריה כללית.

אולי כדאי לך לקחת גם כמה שיעורי תיאוריה.
(נראה לי גם ששיעורי תיאוריה קבוצתיים לא עולים הרבה, ואם אתה לומד במוסד מסודר - קונסרבטוריון - הגיוני שזה בחינם, תבדוק...)

תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 08 ינו',09 22:10   
סליחה אם אני משנה קיצונית את הלך הרוח אבל לדעתי באסיסט טוב חיייייבבבבבבבב אבל חייייבבבבב רקע טוב על גיטרה בשביל להבין הרמוניה / ליווי / הולכות וכו'

אני חושב שאם תבין נגינה נכונה בגיטרה החשיבה שלך כבאסיסט תשתפר פלאים

עוד טיפ שלקחתי מראיון עם מוזיקאי ענקקק בשם נונו בטינקורט, אקס גיטריסט להקת אקסטרים, תלמד לנגן אפילו בצורה בסיסית על כלים נוספים, אני הייתי ממליץ לך בחום להתנסות קצת על תופים כי ככה תבין טוב יותר את תפקידי הבאס

כל באסיסט טוב שאני מכיר מנגן קצת על גיטרה ותופים, אולי לא ברמה של נגן סשנים אבל לפחות מחזיק קצב עם דינמיקה נכונה !

לגבי טכניקה בהרבה מיקרים זה מה שנכון ונוח לך

הרבה נגני Fאנק מקפידים על סלאפים עם אגודל כלפי מעלה ולעומת זאת FLEE אחד הסלאפיסטים המדליקים לטעמי מנגן עם האגודל כלפי מטה
אני מניח שאפשר למצוא עוד דוגמאות אבל לעת עתה בהצלחה....באס זה כלי נהדר
_________________
תומר אסולין, מפיק מוזיקה&סאונד | 052.2888002 | www.atomer.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון