תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 06:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד בעייתי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  ריקו  
הצטרף: 25 מרץ 08
הודעות: 29
מיקום: הרצליה
סאונד בעייתי
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 20:01   
שלום כולם

זה הפורום שנראה לי הכי מתאים לשאול בו את זה:
הסאונד במוזיקה שלי נשמע רע - מצועצע ועמום.
חילקתי לסטראו צלילים שעובדים ביחד,
דאגתי עם האקולייזר שאף תדר לא יעלה אחד על השני,
וזה עדיין רחוק מלהיות נקי.

אני עובד עם קיובייס SX ורוב הפלאגאינים שלי איכותיים,
כמה אפילו איכותיים ביותר וגם הם נשמעים לא כמו שהם אמורים להשמע.
דרך אגב גם הכרטיס קול איכותי, ההגברה טיפה פחות (מגבר מיקצועי של מסיבות
ורמקולים של מערכת ביתית איכותית)
אבל עדיין זו לא הסיבה


תודה ולילה טוב
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 20:10   
הסיבה העיקרית לסאונד בעייתי בדרך כלל היא הקלטות לא טובות מלכתחילה .

אם הציוד שלך ברמה סבירה אתה אולי לא תוציא תוצאות ברמה סופר מקצועית אבל אם עובדים נכון בהחלט אפשר להגיע לתוצאה מספקת ובטח יותר ממצועצעת או עמומה

עם איזה כרטיס קול אתה עובד , איזה מקרופונים יש לך , האם החדר שלך מטופל אקוסטית או לחילופין נשמע טוב ? האם הנגנים או ההפקה מקצועיים ? באיזה סגנון מוסיקלי מדובר ?
  ריקו  
הצטרף: 25 מרץ 08
הודעות: 29
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 21:10   
הכרטיס קול של M-AUDIO דגם... DELTA משהו.
גם קטעים בלי שירה לא נשמעים טוב (והשירה גם לא מוקלטת אצלי)
בעיקרון אני קלידן ואני עושה את כל התפקידים
לפעמים זה טראנס, אלקטרו, קלאב, אלקטרו בוסה נובה, ועוד.
האקוסטיקה אצלי לא מי יודע מה באמת, אבל דברים בגדול נשמעים שם טוב.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 21:13   
או שתעלה דוגמאות או שתמשיך לקבל תגובות שכבר חזרו עליהן מליון פעם והשערות

ואני לא יהיה שונה:
אתה עובד מול רפרנסים בזמן העבודה? אתה לוקח את הקטעים שלך ושומע במערכות אחרות, מול הרפרנסם שלך?
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 21:19   
ריקו ידידי
יש המון דברים בדרך לסאונד טוב חוץ מאיקיו ו"שלא יעלה אחד על השני"
זה כמו שהדרך לארוחת גורמה דורשת יותר מסתם חיתוך של ירקות.
תיחשף, תיצור, תקשיב המון, תמשיך להסתקרן ודברים יבואו לך. אל דאגה.
עכשיו אם באמת יש בעיה ספציפית עם הסאונד שיוצא לך
וזו בעיה שחוזרת על עצמה אז תעלה לפה חתיכת אודיו ונראה מה העניין.
_________________
פייסבוק
Evish
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 21:45   
אם רוב הכלים הם וירטואליים כלומר מבוססי דגימה , אז כנראה שהבעיה היא בעיקר בעיבוד ובמיקס

במקרה הזה אין אפשרות אחרת מלבד לשפר את האוזן ולקבל נסיון ,

או על ידי לימודים כלשהם או על ידי עבודה יום יומית ושיפור לאורך שנים .

אתה יכול למשל לצפות בקלטות וידאו , ללמוד מספרים לצפות באנשים מקצועיים בעבודה , להשוות את הקטעים שלך לקטעים מקצועיים שנשמעים טוב , להעלות קטעים לפורום ולתת לאנשים להסביר לך מה לדעתם בעיתי במה שעשית , מה ניתן לעשות ואיזה טיפים לקבל כדי להגיע לתוצאה שאתה רוצה , בקיצור לחקור לטעות ולהמשיך ...

עצם העובדה ששמת לב שמשהו לא נשמע טוב היא כבר צעד משמעותי לשיפור כי יש כאלה שאפילו לא היו ממש שמים לב ואתה כן , עכשיו אתה מתחיל לעבוד וללמוד יש לך אתגר מקצועי .

אני אתן לך כמה דוגמאות למיקס בעייתי ,

למרות שהפרדת את הכלים ביסודיות , יכול להיות שהפרדת אותם גם יותר מידי והם לא נדבקים האחד לשני וכתוצאה מכך כל הסאונד נשמע מפוזר ורפוי כשכל כלי חי בעולם שלו
ולא מתחבר כלהקה אחת .

אולי השתמשת ביותר מידי ריוורב וכתוצאה מכך כל השיר נשמע עמום ורחוק ,

אולי השימוש שלך בקומפרסורים מוגזם וכל החיים נעלמו מהשיר , אולי העיבוד יצר לך כלים שונים שמנגנים באותם התדרים בו זמנית ועושים בלגן ,

אולי הבס שלך עמום כי הוא והקיק עולים אחד על השני ...

בקיצור כפי שנאמר כאן יש הרבה דברים שאחראיים על הסאונד הסופי , התאזר בסבלנות ויהיה בסדר

בהצלחה
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שבת 01 נוב',08 23:28   
בעיני הכלל הכי חשוב ביצירה הוא "זהב לאורך כל הדרך".

כל שלב וכל חלק צריך להיות באיכות הגבוהה ביותר האפשרית,
וכל שלב נוסף בעיבוד מטרתו להגדיל את מה שקיים, ולא לפתור תקלות.

צריך חומר גלם טוב, הקלטות טובות, דגימות טובות, סינטוזים טובים,
שיוצרים הרמוניה טובה, מלודיה טובה, תיזמור טוב ומבנה טוב,
עם ניהול תדרים נכון ודינמיקה נכונה תוך שימוש במעבדי אות טובים - וכן הלאה.
כמובן שגם לציוד איכותי ולסביבת עבודה מאוזנת יש משקל בלתי-מבוטל.

התוצאה הסופית תלויה בחוליה החלשה ביותר בשרשרת.
תתחיל מהאזנה קפדנית לעבודות הנוכחיות שלך, ונסה לאפיין מה עובד, ומה מצריך שיפור.
חזק את הצדדים החלשים בהפקה שלך דרך התנסות ולמידה, לבד או עם שותפים.

אין נוסחאות קסם (למרות שישנם עקרונות עבודה מוכחים שכדאי להכיר),
ואין תחום בודד ששליטה גבוהה בו היא הבטחה לסאונד מנצח.
מדובר במספר גורמים שמתקיימים בתלות הדדית, וחשוב לזכור זאת.

בהצלחה בהמשך,
עודד
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  ריקו  
הצטרף: 25 מרץ 08
הודעות: 29
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: רביעי 04 פבר',09 21:08   
או קיי, אחרי שהקשבתי לכולכם, התאמנתי, קניתי הגברה מתאימה,
ולפי הזמן שעבר אפשר להבין שבאמת עבדתי.
תכננתי כל צעד מראש, הסאונד השתפר, נשמע טוב בכל מערכת ובכל אוזניות,
אבל באיזה מקום השיפור שלי נעצר, והסאונד נשמע כמו של מוזיקה מלפני 10 שנים ככה (נראה לי).
עכשיו יש פה www.myspace.com/romeomf ששה שירים וכל אחד נשמע טיפה יותר טוב מהקודם
(הם מסודרים לפי סדר העשיה חוץ מהקטע האחרון)
עכשיו אני אשמח לשמוע מה אתם יכולים להאיר לי

תודה ולילה טוב
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון