תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 20:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מוניטורים אולפניים - שוכבים או עומדים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
מוניטורים אולפניים - שוכבים או עומדים?
הודעה פורסם: שבת 25 אוק',08 20:46   
שבוע טוב לכולם!
ראובן יקירנו! ברוך שובך, והחלמה מהירה!

ייתכן שכבר דנו כאן בעבר אבל חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי.

לאחר שהתחדשתי בזוג מוניטורים חדש Yamaha hs50

אני מתלבט כיצד להציב אותם בחדר. האם בשכיבה או בעמידה.

א. מה אמור להיות ההבדל?
ב. האם כל מוניטור בנוי לשתי האופציות או שיש מוניטורים שמיעודים מראש לשכיבה? (באתר היצרן לא מוזכר שום דבר בנושא)

ג. ועוד שאלה על הדרך -
במוניטורים האלה יש אפשרות של "תיקון" בנמוכים מיד וגבוהים, לצורך עקיפה של בעיות אקוסטיות (נראה לי שהמונח "עקיפה" יותר מתאים כאן מאשר "פתרון"...). השאלה היא האם הנכון הוא בכלמקרה לכוון את המוניטורים על FLAT, או שטוב כן להשתמש בתיקונים האלה במידת הצורך? (השאלה למעשה האם מראש להתעלם מעצם קיומם של הכיוונים, או לנסות ולבדוק?).

תודה ושבוע טוב!
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שבת 25 אוק',08 20:55   
אני לא יודע אם יש קטע של הגדרות יצרן בנושא הזה למרות שבטח יש..
אבל לי זה פשוט הרבה יותר נוח כשהרמקולים שוכבים עם הטויטרים לכיוונים החיצוניים.
ככה כל האלמנטים בדיוק באותו גובה ויש תחושה של תמונה סטריאופונית ברורה יותר.
_________________
פייסבוק
Evish
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 25 אוק',08 22:03   
פעל על פי הוראות היצרן.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שבת 25 אוק',08 22:43   
ציטוט:
אבל לי זה פשוט הרבה יותר נוח כשהרמקולים שוכבים עם הטויטרים לכיוונים החיצוניים.
ככה כל האלמנטים בדיוק באותו גובה ויש תחושה של תמונה סטריאופונית ברורה יותר.


הדברים שאכתוב עכשיו הם מנקודת מבט טכנית, וגם מאוד תלויים בסוג הרמקול. בסופו של יום, מכיוון שתפיסת הצליל היא סובייקטיבית, כך גם ההחלטה על הצבת המוניטורים.

מבחינה טכנית, השכבת הרמקולים אינה נכונה אלא אם הרמקולים תוכננו לפעול בשכיבה.

הפעולה האינטואיטיבית של השכבת הרמקולים נובעת מהעובדה שבמקרים רבים הטוויטרים אינם בגובה האזניים כאשר הרמקולים "עומדים".

שלב את הנתון הזה עם העובדה שמוניטורים רבים (במיוחד הזולים) הם בעלי היענות off-axis מחורבנת, וקיבלת את כל הסיבות בעולם להיווצרות הדחף הבלתי נשלט של טכנאים לשחק עם אוריינטציית הרמקולים בכדי לתקן את המעוות.

בפועל, וברוב המקרים, הנמכת הרמקולים כך שהטוויטר יהיה בגובה אזניים, או הטיית הרמקולים כך שהטווייטר "יכוון" לאוזניים, כל זאת ללא השכבת הרמקולים יביאו לתוצאות טובות יותר.

בקליפת אגוז, זה קשור בעובדה שיצרני הרמקולים מראש מפצים אלקטרונית על העובדה שהטוייטר רחוק מהוופר, ובאינטראקציה של הטוייטר עם משטחים קרובים (כמו שולחן הבקרה) שבעת השכבת הרמקול מציג החזרים קצרים יותר (ומכך הרסניים יותר, ברוב המקרים)...

שוב, זה מאוד תלוי בסוג הרמקול ובמתאר הפיסי (מיקום ואקוסטיקה) בו הוא נמצא.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 25 אוק',08 23:15   
ציטוט:
שיצרני הרמקולים מראש מפצים אלקטרונית על העובדה שהטוייטר רחוק מהוופר


האם זה אומר שדרייברים המשלבים וופר ביחד עם טוויטר או שופר הינם "עליונים" על העיצוב ה"מופרד" ?
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שבת 25 אוק',08 23:43   
לא בהכרח.

הפיצוי האלקטרוני הוא בסה"כ מסנן המסדר את יחסי הפאזות, ועדיין רוב הרמקולים הם בעלי דרייברים מופרדים.

יש רמקולים טובים כאלה ויש כאלה.

יש המון בולשיט בתעשיית הרמקולים וקשה לדעת היום למה יש בסיס מחקרי ומה סתם גימיק שיווקי.

מפיו של פלויד טול, אחד הגורואים של התעשיה, לשעבר נשיא ה-AES, ראש המחקר\פיתוח של קונצרן הרמן, ואחד שהיה אמון על תכנונן של מאות מערכות שמע:

Floyd E. Toole, "Loudspeakers and Rooms for Sound Reproduction" :

The record/play systems we have enjoyed over the years, and still enjoy, have evolved without a complete underlying scientific basis or rationale.
This does not mean they don't work, but it explains why they don't always work well or deliver predictable listening experiences and why it might be possible to make them work better.



בעולם בו כל אהבל יכול "לתכנן" רמקול, סליחה, לזרוק כמה דרייברים בתוך קופסא ולשווק את זה בתור ההתגלות השניה של ישו, אין פלא שיש כל כך הרבה בלבול סביב הדברים האלה.

ואני לא מדבר על בעלי תחביבים (כן ירבו) אלא על חברות רמקולים שצצות להן כמו פטריות אחרי הגשם וממציאות את הגלגל מחדש במקרה הטוב, או מעוותות עובדות מדעיות במקרה הרע.

כמו שידידי המלומד ג'ף מרטין כותב:
Dr. Geoff Martin :

"Any idiot can build a loudspeaker. And, unfortunately, many do."


#smile

אני, אגב, אינני בהכרח מייחס את הדברים האלה לרמקול המשולב עליו שאלת.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: ראשון 26 אוק',08 00:06   
למה על פי דעתך לא קיים עדיין סטנדרט חדר בקרה-מערכת שמע השואף לשלמות?

האם זה בגלל שמעשית דבר זה איננו אפשרי או פשוט כי השאיפה ל"אינדיוידואליסטיות" של כל אדם אשר מעוניין בחדר יחודי משלו ומוניטור שמתאים לאוזניו היא שמהווה מחסום?
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 26 אוק',08 00:36   
ציטוט:
למה על פי דעתך לא קיים עדיין סטנדרט חדר בקרה-מערכת שמע השואף לשלמות?


מי אמר שלא קיים?

כבר בשנות השישים היה ניסיון ע"י מייקל רטינגר לסטנדרט כזה.

בשנות ה-80, דון דיוויס וצ'יפס דיוויס הגדירו את מודל LEDE. בתוך המודל הזה הם אפילו מתייחסים מפורשות לסוגיית הפאזות של האלמנטים ברמקולים. שם גם נוצר הקשר המעניין עם המחקר המפורסם של קרולין רודג'רס הקושר את היענות האפרכסת לדבר זה (נושא מעניין לטופיק בפני עצמו...).

חדרים רבים נבנו בהצלחה בסטנדרט LEDE והתיאוריות הוכחו בשטח.

אח"כ הגיע פיטר ד'אנטוניו עם מודל ה-RFZ שלו, שגם משתלב עם LEDE (וגם משווק דיפיוזרים של RPG "על הדרך").

באותה תקופה, שוזו קינושיטה וטום הידלי הגדירו סטנדרט שנוי במחלוקת הקרוי Non-Enviornment וטוען להוצאת החדר מהמשוואה (ואלא אם כן יש לך בתקרה אקסטרא מקום למתלי בליעה בגובה 2.5-3 מטר, אין על מה לדבר). גם שם יש התייחסות נרחבת לרמקולים הנתפרים לתוך החדר.

בשנות ה-90 בוב ווקר מה-BBC הגדיר סטנדרט הקרוי CID שהוכיח את עצמו היטב (אבל מעולם לא יושם מחוץ ל-BBC).

והיו עוד כמה נסיונות על הדרך (ESS, פוטנם, רייטסון ועוד).

יש המון שיקולים, לרבות כסף, מקום וכו'...

אם היינו מחוייבים ללכת לפי אחד הסטנדרטים האלה, היו בארץ אולי 2-3 אולפני הקלטה.

אגב, יש גם מקרים בהם כן חייבים ללכת עפ"י סטנדרט (כמו בחדרים תקניים למבחני האזנה עיוורים) ולהם הגדרות משלהם (ר' אוסף ההגדרות של ITU).
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: ראשון 26 אוק',08 09:49   
מעניין,
תודה על המידע.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
רותם הפקות
הצטרף: 12 יונ' 03
הודעות: 652
האם אסור בתכלית האיסור להשכיב מוניטורים
הודעה פורסם: חמישי 30 אוק',08 02:58   
שמיועדים מראש לעמוד ?

(למרות שכבר ראיתי כמה אנשים עם אותו סוג מוניטורים שבכל זאת משכיבים אותם .. )
מה אתם אומרים? #read
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון