תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כיצד אני ניגש לסמפל אודיו?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  joystop  
הצטרף: 14 דצמ' 06
הודעות: 202
מיקום: שומקום
כיצד אני ניגש לסמפל אודיו?
הודעה פורסם: ראשון 05 אוק',08 23:06   
כתבתי כבר כמה וכמה הודעות בפורום ולא קיבלתי עדיין תשובה ממש ברורה.
אני עובד עם קיו בייס sx 3 ואני יוצא מוזיקה אלקטרונית בתחילת דרכי, אני מתחיל פחות או יותר פרוייקט בקיק ובאס שלפי מה שקראתי עדיף שיהיו על מונו ועדיף להכין קודם כל בייס ליין ואחרי להתאים אליו את הקיק.
לקיו בייס יש את הכלים הבסיסים שאיתם אני יכול לעבד את הצליל אך איני יודע איך להתשמש בהם, ובאיזה כלים אני צריך להשתמש עלמנת לעבד את הצליל.
קומפרסור,גייט, לימיטר,איקולזייר,דיסטורשנים,דיליי,קורוס,פלאנגר,ריברב,הליון (סמפלר עם דגימות),פילטרים,פייזר,טרמולו.
ישנם את כל הכלים האלה אך איני יודע את אופן השימוש בהם חיפשתי בפורום למשל חומר על איקיו ולא מצאתי , אז הנה לכם :
פתחתי ערוץ סטיראו ואני שם עליו לופ מוכן איך אני ניגש אליו תחילה ?
עם איזה כלי?
איך אני משתמש בכלי הזה?
_________________
only the brain doing the work
so be nice to him
Radioactive
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 01
הודעות: 1835
מיקום: הותאם בהקטנה
הודעה פורסם: ראשון 05 אוק',08 23:40   
תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה לי שבלי לדעת מה בדיוק אתה רוצה לעשות עם הלופ שלך - אי אפשר לדעת איזה כלי לבחור כדי לעשות זאת. פטיש זה בשביל מסמרים, מברג בשביל ברגים.

אם לדוגמה אתה רוצה לבנות שיר מהלופ שלך, תראה מה חסר ופשוט תוסיף את זה. תוסיף עוד לופ, אחר כך עוד משהו, ותמשיך לבנות את השיר.
_________________
?המודעות שלי בבזאר
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: ראשון 05 אוק',08 23:46   
אתה צריך בסיס כל שהוא, משחק ונסיון זה מצוין אבל עדיף מאד שתדע קודם כל מה מטרת הכלי ומתי להשתמש בו ואז תדע לעבוד פחות או יותר עם כולם.

אקולייזר למשל, על כל צורותיו, בא לתת הגבר או הנחתה של תדרים מסוימים על פי פרמטרים שאתה תקבע. ניקח לדוגמא עבודה על קטע מסוים שמרגיש לך מאד בוצי, יש עומס רב בנמוכים ואתה לא בטוח מה הולך, בכל מקרה זה נורא מעמיס על המיקס. נסה לשמוע מאיפה מגיע הבלאגן, האם יש לך לידים מסוימים שמוסיפים לך תדרים נמוכים שלא רצויים מהם, האם הבס דומיננטי מדי וכן הלאה, שמע את הכלים בסולו, שמע אותם כמכלול במיקס ומשם תתנסה, נסה להגביר תדרים מסוימים, לחתוך אחרים. אקולייזר הוא אחד הכלים הכי שימושיים לעיבוד המיקס שלך.

קומפרסור הוא וסת עוצמה, מה שנקרא פה בפורום AGC? (automatic gain controler)?
תרצה להשתמש בו בקטעים בהם נדרשת בקרת עוצמה אוטומטית על קטע האודיו, זה יכול להיות בגיטרה קצבית שיש לה יותר מדי פיקים בפריטה, זה יכול להיות על זמרת שמתפרעת לה יותר מדי בפזמון ורצוי להנחית אותה מעט, זה יכול להיות על עוד אלף ואחד דברים. כמו כן יש לו שימושים גם לצביעה של סאונד ואף כאפקט לעיתים.
מה שחשוב הוא שתבין את הפרמטרים של הקומפרסור ואיך להשתמש בו, אני משוכנע שיש המון חומר בפורום שיעזור לך בזה.

עכשיו ניקח את הנקודה שלך, פתחת ערוץ, ייבאת לופ, סבבה, מה מכאן? תמשיך ליצור.
אתה יכול לעבוד על הלופ הזה עוד שעה ולהגיע למצב שהוא נשמע לך פצצה, אין מה להשוות בכלל בין מצבו הגולמי לבין המצב שהבאת אותו אליו, עממה? המשכת עם בייסליין ומלודיה נחמדה וגילית שהוא לא יושב לך טוב בקטע בכלל.
הכל צריך לשבת ביחד ואל הכל צריך להתייחס בקונטקסט, צור בסיס מסוים, אזן את העוצמות (תעשה ראף מיקס פחות או יותר) ואז תבדוק מה לא נשמע לך ומה דורש עבודה.
מה גם שחלק נכבד מהלופים והסמפלים מגיעים מאד מעובדים כבר, ככה שצריך כבר בתחילת הקטע לחשוב איזה לופ יעבוד טוב על הקטע הספציפי הזה.

מקווה שהצלחתי טיפה לעזור ולא סתם חפרתי.
  joystop  
הצטרף: 14 דצמ' 06
הודעות: 202
מיקום: שומקום
הבנתי
הודעה פורסם: שני 06 אוק',08 00:29   
Kwebos
קודם כל תודה רבה על התשובה המושקעת והעניינית, הבנתי כמה דברים שלא הבנתי לפני כן רק כמה שאלות לי אלייך לגבי תשובתך.
1) אם אפשר לקלב פרטים קצת או אפילו קישור לאיזה מאמאר שמסביר יותר בפרט את אופן העבודה על האיקולייזר כי אני דיי חלש בו.
האם זה האיקיו:
http://www.guitarcool.com/commusic/jojo/cubase_eq3.jpg

או זה:
http://www.soundonsound.com/sos/may06/images/cubase05062.l.jpg

2)
ציטוט:
הכל צריך לשבת ביחד ואל הכל צריך להתייחס בקונטקסט, צור בסיס מסוים, אזן את העוצמות (תעשה ראף מיקס פחות או יותר)


אם אתה יכול בבקשה לפרט על המשפט הזה.

ואני שוב מזכיר שאני בתחילת דרכי אז יכול להיות שרמשתי פה דברים שישמעו לך פה מאוד מפגר אבל אני משלים ידע לאט לאט

תודה רבה
_________________
only the brain doing the work
so be nice to him
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 06 אוק',08 12:34   
הממ... אני אנסה לחפש איזשהו מאמר, בינתיים לא עולה לי בראש משהו קיים שאני מכיר.
סה"כ איקיו (לפחות פרגראפי) זה כלי שמאד קל לשחק איתו ולהתנסות איתו, אתה רק צריך להבין את המשתנים שהם לא רבים וקלים להבנה.

בלינקים שנתת הראשון זה האיקיו, אבל עזוב את העניין שאפשר להתווכח גם על טיב הסאונד שלו, לדעתי הוא פשוט לא נח לשימוש, קטן מדי ומעיק, לא כיף לעבוד ככה.
כנס לחבילה הזאת, יופי של חבילה חינמית שנשמעת מצוין יחסית ומאד קלה ונוחה לשימוש, ממה שאני רואה היא גם עודכנה מהפעם האחרונה שבדקתי ככה שיש גם שיפורים קלים ותוספות.

תסתכל על האיקיו שם, הוא מחולק לחמישה בנדים, ז"א חמש רצועות שבהן אפשר לשנות את ערכי התדרים. הפרמטרים שם הם התדר - שזה מיקום הנקודה על גרף התדרים, כך תבחר איזה תדר(ים) ברצונך להנמיך או להגביר.
הגיין - העוצמה בדציבלים בה אתה מנחית או מגביר את תחום התדרים הנבחר.
בנדווידת' - רוחב הרצועה (הגדרה קלוקלת שלי, מצטער) למעשה רוחב תחום/קבוצת התדרים אותם תנמיך או תגביר, אשמח אם מישהו יסביר לי במה זה נמדד, מה אומרים הערכים המספריים שם.
יש גם סוגי פילטרים שונים כגון פילטר היי פאס שבו כל מה שמתחת לתדר המסוים נחתך, לו פאס עושה את הפעולה ההפוכה וכן הלאה.
בחר לך בטייפ את ה-Band, נסה להשתמש בו על קטע מסוים, לטעמי כדאי על איזשהו ליד גיטרה שם ממש קל לשמוע את ההבדלים, ופשוט שחק עם הערכים, תוריד, תגביר, רחב, צר, חיתוך מלא, שלף וכן הלאה.

בנוגע לשאלתך השניה, כוונתי הייתה שכל פעולה צריכה לשרת את הקטע, אם אתה מעבד את הלופ שייבאת אתה צריך לעשות את זה בשלב שבו לקטע יש כבר בסיס ובו אתה יודע איזה אופי אתה רוצה להשיג.
יכול להיות שהלופ רווי בנמוכים מה שיצור לך בלאגן ובוציות ואז תרצה לחתוך תדרים נמוכים מסוימים, יכול להיות ההפך. יכול להיווצר מצב שהוא מתנגש עם הסנר למשל ואז תרצה להוריד לו תדרים מסוימים במיד או לא יודע איפה, הכל בהתאם לקטע ולתוצאה הרצויה על מנת להגיע למיקס הטוב ביותר לטעמך.

אין צורך להתנצל על זה שאתה בתחילת דרכך, כולם היו שם מתישהו וגם אני עדיין שם, יש עוד המון עבודה ותרגול שצריכה להעשות ובעיקר לעבוד על אימון האוזן, סה"כ סאונד עושים עם האוזניים ולא עם העיניים ובעזרת גרפים וכפתורים וירטואלים.

בהצלחה.

נ.ב
אשמח אם תתקנו אותי אם טעיתי או לא דייקתי במשהו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון