תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אהלן , מחפש עצות והצעות בנוגע לשידרוג האולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (200) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
אהלן , מחפש עצות והצעות בנוגע לשידרוג האולפן
הודעה פורסם: שני 18 אוג',08 20:03   
מה העניינים ? הכל בסדר ?

אני אשמח אם תעזרו ותכוונו אותי בנושא הזה כי זה עניין די רגיש #smile
שפכתי יותר מדי כסף על הדברים הלא נכונים בעבר ואני מעוניין
הפעם לרכוש את הציוד שבאמת יועיל לעבר הצרכים שלי מהאולפן.

האולפן הביתי שלי בנוי ממחשב (שעליו מתבצעת רוב העבודה)
RME HDSP9632 - כרטיס קול כמו שאתם כבר יודעים אני מניח.
מוניטורים של Dynaudio BM6A (שאין מצב שאני אחליף בעשר שנים הקרובות)
כרטיס UAD , Focusrite Liquid Mix פלאגינים .
מקלדת שליטה של M-Audio Keystation 88Pro
פרהאמפ של יהורם לב Integrity 2
מיקרופון Blue baby bottle .

טוב אז האווירה היא דיגיטלית כמו שאתם שמים לב אני מפיק יוצר ומקליט
בז'אנרים הפחות אקוסטיים.
ההקלטות שלי הן בעיקר שירה וגיטרות (אקוסטית וחשמלית).

אני מחפש לשפר את שרשרת ההקלטה שלי ואת שרשרת הסאונד בכללי ,
מהממירים עד למיקרופון וחזרה
(אני לא יודע עד כמה הממירים של RME HDSP9632 איכותיים,ועד כמה
ההחלפה לממירים אחרים יהיו משמעותיים בסטאפ שלי)

התקציב הוא 40,000ש"ח.

בעיקרון אני מחפש מיקרופון ממש טוב להקלטות זמרים בסגנון ה אראנבי
כזה שקולט נמוכים בריאים, וגבוהים "נוצצים" .
וציוד עזר למיקס והקלטות (אולי קומפרסור חיצוני או משהו אחר) , ואגב אם
מישהו השווה את ה integrity2 של יהורם לפרהאמפים של API/Neve או כל
פרהאמפ קצה עליון עולמי אחר אני אשמח לדעת כמה ההבדל משמעותי, כי
אישית אהבתי את הסאונד הבריא והמלא שיש לאינטגריטי רק שאני לא יודע
איך הוא ישתלב עם מיקרופון יוקרתי לעומת פרהאמפ קצה עליון ,אשמח לקבל
תגובות על הציוד הנוכחי ומה כדאי להחליף או לשדרג כדי להשיג תוצאות טובות
יותר.

תודה על העזרה ובבקשה בלי התחכמויות יתר #smile
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 00:00   
העיצוב של יורם הוא חסר שנאי (Transformless) ומבוסס לפי מה שאני מתאר לעצמי (דרישת -+ 18V) על צ'יפ IC כלשהו של That או אולי Texas Instruments שמאפשרים כניסה ויציאה מאוזנים.

NEVE וAPI הינם חיות שונות לגמרה וכמו כן NEVE וAPI שונים לגמרה אחד מהשני
כאשר אחד מבוסס טראנזיסטורים (Neve) והשני מבוסס באופן מוחלט על עיצוב Opamp ספציפי (שפיתח דין ג'נסן משנאי ג'נסן המפורסמים) שמעניק גם סאונד מסויים וגם ביצועים מסויים.

מה שמשומתף לשניהם הם שהם מציעים שנאי גם בכניסה וגם ביציאה מה שמביא לפרהאמפים צבעוניים שניתן לדחוף ביציאה לעוד תוספת של צבע (הגבר גבוה ובכך לקבל רוויה של השנאי,בשילוב עם פאד הנחתה ביציאה על מנת להימנע מדיסטורשן\קליפינג בשלב ההמרה מאנלוג לדיגיטל).



מיקרופונים טיפוסיים בR&B הם הU67 של נוימן הC800 של סוני וה251 של ELM\טלפונקן.

אישית לא הייתי שם את כל ה40 על שרשרת של ערוץ מיקרופון יחיד+פרהאמפ משום שאתה מגביל את עצמך,
ורסיטליות זה שם המשחק.
אם לא חשוב לך השם היוקרתי שימשוך לקוחות או האותנטיות של מיקרופון מסויים אלה הביצועים והצליל הייתי מסתכל על מס' יצרנים שמציעים עיצובים מודרניים המתבססים\מושראים ממיקרופונים קלאסיים.
לדוגמא peluso,lawson,telefunken,pearlman,bock audio
וגם מערכות מודולריות כמו אלו של RED וBLUE שמציעות "ראש" או בסיס בעיצוב שפופרת עם קפסולות שונות המבוססות על עיצובים מפורסמים כמו הKK47,KK67,251 וגם עיצובים שלהם.



לגבי הRME,לא הייתי דואג במיוחד ,טכנולוגיית הממירים שלו עדיין לא נחשבת מיושנת ותוכל לבקלות "להחזיק" אותו לעוד שנתיים-שלוש.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 01:23   
שמעתי הרבה על ה800G של סוני,ולפי איך שהבנתי רוב זמרי האר'אנ'בי בארה"ב
משתמשים בו...אבל הוא יקר מאוד,ממש מחוץ לתקציב ששמתי למיקרופון,
זה די יוריד לי משמעותית מהתקציב הכללי ומאפשרות לרכוש ציוד אחר מלבד
שרשרת ההקלטה.

לא ממש משנה לי המותג העיקר שיצלצל טוב,הכיוון שלי למיקרופון,לאחר בירורים
והמלצות הוא אחד מאלה :

peluso VTB
blueberry
Neumann TLM49
AKG 414 TL2 or XL2
peluso 22 251

אגב,מי מייבא את המיקרופונים של peluso לארץ ? אם יש כזה.

אני לא מעוניין לשים את כל ה40,000 על שרשרת הקלטה אלא לשדרג
את הציוד באולפן שלי כדי לקבל סאונד כולל איכותי יותר , ויותר כלים
להקלטות ומיקס.

חשבתי לשים חלק מהסכום על כרטיס UAD נוסף כי זה כלי מאוד שימושי
במיקסים והסאונד שלהם ממש נקי וחד.

או שאולי לרכוש ציוד חיצוני להתערבות במיקסים הדיגיטליים וככה להוסיף
נפח לעניין , כמו קומפרסור חיצוני.

יש הצעות ?

תודה.

לפחות הממירים ירדו מהרשימה #smile
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 02:29   
קומפרסור צבעוני (Urei,UA audio\teletronix) יכול בהחלט להוסיף עוד נפח וגוון להקלטה.
לטעמי יחס העלות-תמורה של הUA לעומת כוח העיבוד NATIVE שקיים היום הוא לא משתלם,
הפלאגינים של UA נשמעים מעולה אבל מהר מאוד תמצא שכוח העיבוד נגמר,הייתי מחכה לUAD2 שיגיע בערך בעוד X זמן עם בואו של המשיח #smile

אני לא חושב שיש יבואנים בארץ למיקרופונים שציינת חוץ מאשר BLUE וAKG.
מה שכן אני בטוח שתוכל למצוא בארץ מספר אולפנים שמחזיקים את הפלאוסו,
ראיתי בבאזר שחבר הפורום עודד מוכר את דגם הU47 שלהם,אולי תדסקס איתו על מנת להבין את טיב המיקרופונים של היצרן.

לגבי הBLUE blueberry,
ברשותך כבר מיקרופון Solidstate ,לכן הייתי מחפש מיקרופון שפופרת בשביל הצבע האופייני שלו.
ה
Mojave Audio 200 והMaudio Sputnik בתחום המחירים הנמוך יותר (600-800 דולר) גם כן שווים בדיקה בתור מיקרופון נוסף לארון.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 03:46   
מה אתה אומר על הקומפרסור + פרהאמפ הזה אגב ?
http://www.highprofileaudio.com/AuroraAudioGTQC.html

ולגבי המיקרופון, אני חושב שאני אלך על הVTB של פלוסו אולי יש למישהו מהפורום
מושג איפה משיגים אותם בארץ ?...
ועוד מיקרופון נוסף אני אבדוק את המיקרופונים שהזכרת.

השאלה האם כדאי לי לרכוש פרהאמפ נוסף או להשאר עם האינטגריטי ולהוסיף
קומפרסור , ו 2 מיקרופונים, והיואיידי הבנתי מוציאים גרסא שנייה , השאלה מתי
אז זה מסתכם בקומפרסור ו 2 מיקרופונים בעצם, ואולי פרהאמפ ?...

אם כך, יש עוד הצעות למיקרופונים ?

העניין הוא שהמיקרופון שיש לי ה baby bottle מאוד דומיננטי בlo mid והוא
ממש לא מחמיא לזמרות , רק לקול נמוך... זה בעיה, הבנתי שהבלו ברי מאוד
פתוח בגבוהים בגלל זה לקחתי אותו בחשבון...

תודה
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 03:51   
אגב איפה אני יכול לשמוע ,לרכוש בארץ את ה Mojave Audio 200 ?
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 06:44   
לדעתי אתה הולך לזרוק עוד 40 אלף שקל על דברים לא נכונים.

אם אתה לא מרוצה מהתוצאות שיוצאות לך מהאולפן עם הציוד שיש לך (ואני מסיק שאתה לא מרוצה מהמשפט הראשון השלך), מיקרופון, פרה-אמפ וקומפרסור ב40 אלף שקל יהיו 40 אלף שקל שאתה זורק לפח. אל תצפה שזה מה שיביא לך את התוצאות שאתה רוצה, כי זה לא הולך לעשות את זה.

ההבדל בין הציוד שלך לציוד שמדובר בו כאן לא יהיה של שמיים וארץ! לא שאין הבדל - אבל לא ענק יחסית לדברים אחרים שאפשר לעשות ויביאו הבדל משמעותי באמת.

אם אתה רוצה להשקיע בציוד עזר למיקס, כפי שהגדרת, תשקיע בסביבת ההאזנה שלך (טיפול אקוסטי!). זה הדבר שישפר לך את המיקסים בצורה הכי משמעותית שתוכל לדמיין.

עשה לעצמך טובה: תשקיע אחוז אחד מהתקציב שלך (400 שקל). קח שעתיים בחדר מטופל אקוסטית (=אולפן טוב) שעובד עם אותה תוכנה שאתה עובד, ורצוי גם עם כרטיס של RME, כדי שלא יהיה הבדל במחלקת ההמרה. בוא לשם עם הרמקולים שלך, ומקסס שם. אני מבטיח שתצא לך תוצאה הרבה יותר טובה, ובסוף תהיה משוכנע שחלק (גדול?) מ40 אלף השקלים שלך כדאי שילכו על השקעה באקוסטיקה, ולא בציוד. גם אם אתה לא מאמין לי, נראה לי שווה לך לבדוק את הנקודה - היא עלולה לחסוך לך עוד 40 אלף שקל שיזרקו לפח. אם אכן תגיע למסקנה הזו, פנה ליועץ אקוסטיקה (לפני שתזרוק 40 אלף שקל על ספוגים) ותתאימו ביחד את הפתרון המושלם בשבילך.

הכי חשוב - תמשיך למקסס עד שיצאו לך תוצאות יותר טובות. עם הציוד ברמה שיש לך (וגם פחות ממנו) אפשר לעשות אלבומים שנשמעים פיצוץ.
_________________
קריינות
Adiel Levi
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 08:05   
עודד צודק 100%
יש לנו נטיה טבעית לתלות את הסיבות לאי שביעות רצוננו בעזרים חיצוניים, ולקוות שבמידה ונשנה שם משהו המצב ישתפר.
אני חושב שלהשתדרג בתבונה זהו צעד מבורך, אולם עליך לזהות את החוליה החלשה בשרשרת האולפן שלך ואותה לחזק.
אני הייתי שוקל להוסיף מיקרופון יותר מתאים וממירים יותר איכותיים.

בכל מקרה שיהיה בהצלחה #thumbsup
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',08 14:08   
עודד, ברור שאתה צודק, העניין הוא שאת הנקודה הזאת עברתי כבר מזמן,

אני לא מרוצה מהתוצאות שיש לי באולפן ואני יודע שציוד חיצוני יעזור לי להשיג
את מה שאני רוצה, הרי זה המטרה של ציוד מלכתחילה, לא ? הכל סאונד בעצם,
כי אם לא אז לא היה הבדל בעצם בין אולפן מסחרי ב מיליון וחצי לאולפן ביתי
בחמישים אלף ובשתיהם נוכל לעשות אלבומים מסחריים, לזה אתה חותר ?...

כי אני לא חושב ככה ואני מעוניין לשדרג את האולפן שלי לאט לאט מבחינת
ציוד, מאחר ולחדר כבר דאגתי ממזמן,בעזרתו של יהורם לב אגב,אז אפשר להוריד
את היועץ האקוסטי מהפרק.

עכשיו, אני מעוניין להשיג סאונד מסויים מההקלטות, המיקרופון לא מתאים, אני
די בטוח שאני רוצה עוד מיקרופון אחד לפחות,אולי 2.

לגבי הפרהאמפ אני לא סגור עדיין, קומפרסור חיצוני יכול להוסיף לי צבע
אחר לסאונד ואין ויכוח על זה ...

מה שמעניין אותי זה
ציטוט:
"ההבדל בין הציוד שלך לציוד שמדובר בו כאן לא יהיה של שמיים וארץ! לא שאין הבדל - אבל לא ענק יחסית לדברים אחרים שאפשר לעשות ויביאו הבדל משמעותי באמת. "


מה זה "משהו משמעותי באמת ?"

ואגב עשיתי כבר עשרות אם לא מאות מיקסים, יש לי עדיין איפה להשתפר
אבל אם לא הייתי מרגיש שחסר לי משהו לא הייתי חושב להשקיע עכשיו
40 אלף על ציוד , תאמין לי .

עדיאל - מה רע בממירים של hdsp9632 ?

הצעות ועצות יתקבלו בברכה
  Sliding Chords  
הצטרף: 29 יונ' 05
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 אוג',08 16:04   
מישהו ?... קצת עזרה מחבר'ה בעלי ניסיון יותר רציני משלי עם
ציוד רחב יותר משלי שיוכל להסביר לי מה יכול להועיל במצב הנוכחי?....
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
עמוד 1 מתוך 7

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון