S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שישי 01 אוג',08 12:03
אני מעדיף טוויטר נפרד שיהיה גבוה יותר מאשר הרמקול הגדול (ולא במבנה קואיקסלי ).
יש בזה שיפור משמעותי לדעתי במובנות ובפנורמה, אבל יש סכנה של טוויטרים מוגזמים וחדים, צריך לבדוק אם אפשר להפנות אותם קצת הרחק מהאוזן (ברכב של העבודה ,מותקנת לנו מערכת 3WAY אימתנית. גיליתי שכיוון של הטוויטרים מהדש-בורד לחלון הקדמי הענק "מורח" את הגבוהים טיפה ומרכך אותם)
מאחר והמגברים הבנויים הם לא יותר מ50W,אל תתפתה לרמקולים של 937462347W, חפש את נתוני הRMS ולא הPEAK או קשקושים אחרים שהם מציגים, ונסה לחפש כאלה שמציגים נתון של נצילות, זה מראה על איזהשהי רצינות אצל היצרן וזה יכול לעשות הבדל משמעותי.
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שישי 01 אוג',08 13:05
א. רק ליושבים מאחור, למרות שבאוטו קטן יש לזה יותר השפעה על מי שיושב מקדימה. אני באופן אישי לא אוהב את ההרגשה של הסאונד שמגיע מאחורה (כשאין איזון) או את ההרגשה של ה"בריכה" שכזה מאוזן.
האיזון אגב הוא יחסי למושבים הקדמיים, ז"א שאיזון כזה עבור מי שיושב מאחורה הוא עוצמה גבוהה בהרבה.
ב. נצילות תמיד צריך שתהיה גבוהה ככל הניתן. לא מאמין שתמצא משהו בנצילות של רמקולי PA, אבל פחות מ90dB זה בדיחה לא מוצלחת על חשבון המגבר, בגיגול מהיר לא מצאתי רמקולים לרכב עם יותר מ93dB אצל קנווד ופיוניר.
העוצמה היא הפיקציה הכי גדולה בעולם הרכב, מוכרים רמקולים לאנשים ברחוב ומסבירים להם שזה עובד כמו מנורה, מנורה גדולה יותר = יותר אור, רק מה שלא אומרים להם שלהבדיל מנורה שיש לה מאיפה לשאוב את ההספקים האלה בצורה בלתי מוגבלת, לרמקול באוטו יש מגברון שבמקרה במאוד טוב (למגבר פנימי) הוא מגיע ל50 וואט.
אין כמעט רמקולים לרכב שזהו נתון הRMS שלהם, ואלו שכן ישנם הם או טוויטרים או רמקולים של 3-4 אינץ' בערך.
אם אתה לא בעניין של לבנות מערכת, חפש קודם כל רמקול בגודל הפיזי של ההכנה אצלך, ומשם תתחיל לחפש. באופן אופטימלי, הרמקול צריך להיות מדורג באותה עוצמה של המגבר או פחות, אבל אין הרבה סיכוי שזה יקרה, ולכן חפש את מה שהכי קרוב, אין טעם לשלם על "וואטים" מיותרים. את הרמקולים שמצאת דרג לפי נתוני הנצילות, זה יתן לך מושג לגבי העוצמה שתקבל מהם, אבל זה בערבון מוגבל בהנחה שהנתון אכן מדוייק.
בכל מקרה, יכול להיות שגם רמקולים עם נצילות נמוכה יותר יתאימו לך מבחינת העוצמה, ואז עדיף לבחור לפי האוזן ולא לפי מספרים
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
פורסם: שישי 01 אוג',08 14:52
לא רק שאין עדיפות לרמקולים מאחורה אלא יש עדיפות לבטל רמקולים אחוריים ולהשתמש רק ברמקולים קדמיים (ראה ערך קומפוננטים בגוגל או משהו) שממוקמים נכון ומוגברים נכון, להשלמת הסאונד הזה מוסיפים סאב בהתאם לדרישה מהמערכת.
מערכת שתשמע כמו שצריך באמת זאת עבודת אומנות למציאת הרכיבים המתאימים ביותר לאוזן ולרכב, מיקומים נכונים, כבלים נכונים, מגבר איכותי וכמובן השילוב שלהם ביחד. זה לא פשוט בכלל ויש הרבה שממעיטים בזה נורא או כי לא אכפת או כי זה יקר יחסית להגיע לזה או כי הסאב שלהם כל כך חזק שבכל מקרה הם לא ישמעו יותר באוזניים תוך כמה ימים.
לדעתי, תקנה איזה זוג קומפוננטים של מורל (חברה ישראלית) לא חייב להיות משהו יקר, יש להם דברים טובים גם זולים, תעשה איזה הרכבה כמו שצריך (לא פחות מ5 ורבע אינץ'! שלא יעבדו עלייך! ועדיפות ל6 אינץ')
מגבר אני מאמין שיש איזשהי אופציה לחבר למרות שאני לא מומחה בזה, אבל תמיד אפשר אם באמת רוצים - רוקפורד מצויינים! אבל יקרים יחסית, לייטינג אודיו יעשו עבודה נאמנה במחירים סבירים,
וסאב יכול להיות כל דבר קטן וחביב שיתאים לך בבגאז' אם הוא לא נועד לפרק את החלונות, הדגמים של הבזוקה יחסית קטנים ונשמעים לא רע בכלל
הצטרף: 23 ספט' 04
הודעות: 328
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 01 אוג',08 19:17
לפני שלושה שבועות החלטתי גם אני לשדרג את איכות הסאונד באוטו. אני אשמח לחלוק מה שלמדתי בדרך.
כפי שאני רואה זאת, עומדות בפניך שתי אפשרויות, אשר כבר הוצגו כאן.
האפשרות הראשונה היא התקנת סט קומפוננט מקדימה (מורכב מקרוס-אובר קטן, וופר אשר מורכב בדלת, וטוויטר אשר מותקן בדרך כלל על הדשבורד) והתקנת סאב.
היתרונות של סטאפ זה הם בהשגת 'במה קידמית' וצליל בס עשיר יותר. החסרונות הם שמיעה מייטבית רק במושבים הקדמיים (ניתן להתקין עוד 2way קטן בדלתות האחוריות או אפילו עוד סט קומפוננט מאחור לשיפור המצב - מה שכמובן מסבך את כל ההתקנה) והכרח בהתקנת מגבר. (דרך אגב ניתן לחבר מגבר ישירות ליציאות הרמקולים ברדיו דיסק דרך מנחת יעודי).
האפשרות השניה היא התקנת סט קומפוננט מקדימה, ושני רמקולים אובליים (6x9) על המגש האחורי.
היתרונות הם פשטות ההתקנה (ניתן בדרך כלל להגיע לתוצאה סבירה גם ללא מגבר), הנאה לכל הנוסעים ברכב, וכמובן חיסכון של המקום שתופסת תיבת סאב.
לא כדאי להתקין רק סט קומפוננט מקדימה ללא סאב או רמקולים אחוריים. המחסור בבאסים יהיה מוגזם.
כאן כמובן רק אתה יכול להחליט. הוויכוח על במה קדמית או צליל היקפי כנראה לעולם לא יגמר והוא בעיקר עניין של טעם.
אני בחרתי בסופו של דבר באפשרות השניה, מתוך שיקולים של חיסכון בעלויות ובמקום, ומתוך העובדה שאני נהנה מתחושת הצליל ההיקפית - לי זה מזכיר שמיעה באוזניות מול שמיעה במוניטורים אשר ממוקמים מולי. הרכב בו מדובר הוא רנו קליאו B, אשר קניתי משומש עם רדיו דיסק פשוט של JVC בעל הגברה מוצהרת של 4x50 (לא RMS)
מקדימה התקנתי סט של jbl מדגם (gt5500 (40W RMS ומאחור רמקולים של infinity מדגם (9613i (100W RMS.
אני מאד נהנה מהתוצאה, ומספר חברים שבבעלותם מערכות מאד רציניות גם הביעו הערכה מהביצועים ביחס לעלות (בעיקר העובדה שהם נשמעים מצויין ללא הגברה). לא נגעתי באיקיו של הרדיו (כמובן שביטלתי את אופציית ה loudness הידועה לשמצה) והם נשמעים מאד מאוזנים. רמת הפירוט מצויינת וניתן לעקוב בקלות אחרי כלי מסויים בתוך המיקס. הבס נעים ומהודק ולא גורם לוויברוצים מיותרים והטוויטרים לא צורמים.
עלות הרכיבים הכוללת - 1350 ש"ח ללא התקנה (550 קומפוננט, 800 אחוריים).
כמובן שזוהי רק דוגמה כדי שתקבל מושג לגבי עלויות. רמקולים מגיבים אחרת במכוניות שונות (בקליאו למשל יש שמשה אחורית מעוגלת מאד, מה שבוודאי משפיע על הרמקולים האחוריים).
מקווה שעזרתי.