תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
רמקולים לאוטו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
רמקולים לאוטו
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 09:54   
אהלן חברים.

בשעה טובה, יש לי אוטו חדש #smile הוא מגיע עם מערכת שמע של היצרן (מאזדה) ואני מעוניין לשמור אותה. אבל, רציתי לפנק אותו ברמקולים טובים.
אין לי כרגע מסגרת תקציב מסויימת בראש - אני יותר רוצה לקבל מושג.

הסיבה שאני כותב פה ולא בפורום רכב כלשהו היא שהרבה פעמים המערכות היקרות והטובות נשמעות חרא לטעמי (מפוצצת בבאסים וממסכות על הכל), ואני מפחד שבפורום רכב יכוונו אותי למשהו כזה. כאן יש מספיק אנשים שיודעים איך צריכה להישמע מוסיקה!

אני לא הולך לשמוע טראנסים וכאלה, וממש לא חשוב לי להרעיד את השכונה. לא מעניין אותי שיהיה ווליום מחריש אוזניים. אשמע בעיקר מוסיקה קלה, וחשוב לי שתשמע טוב - כמו ששומעים במוניטורים טובים.

יש הצעות?
_________________
קריינות
clinton
Act Compatible
הצטרף: 24 ספט' 02
הודעות: 633
מיקום: אצ'קלונה
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 10:20   
מזל טוב ,

זה בטח מאזדה 3 , אחלה אוטו.

השאר פחות....

המזדות מגיעות עם רדיו דיסק אינטגרלי שלא ניתן להחליף(אלא אם כן בא לך לפרק חצי אוטו) ,

בברירת מחדל הוא לא קורא MP3 ,

והכי גרוע , הוא נשמע זוועה , והכי הכי גרוע , אין לו יציאות RCA למגבר .

הרמקולים המקוריים שמגיעים עם הרכב תת רמה , אבל הם ברמה של הרדיו , אז לסיכום ,

אם אתה אוהב מוזיקה בדיוק כמוני , נדפקת !

אני תקוע עם מזדה 3 כבר שנה וסובל עם הסאונד כל נסיעה , למרות שהחלפתי את הרמקולים ,

שמתי מגבר וסאב , זה נשמע גרוע .

ההצעה שלי , אל תשקיע שקל , זה יהיה בזבוז .
_________________
Motivation is when your dreams put on work clothes
http://www.hapil.co.il
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 10:28   
מדובר דווקא במאזדה 2, עם דיסק שקורא אמפישלוש, למרות שהאוזניים שלי משתדלות שלא לשמוע אמפישלוש #smile

כמו שאמרתי, אין לי רצון לפרק את הרדיו דיסק האינטגרלי.

רציתי לדעת מה ניתן לעשות במסגרת המגבלות.

אם אין לרדיו יציאות RCA למגבר - אז איך שמת מגבר? איך הרדיו יוצא?

אני פשוט לא מבין דבר וחצי דבר במערכות שמע לרכב... תצטרכו להיות עדינים ואיטיים איתי.
_________________
קריינות
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 11:07   
בדגמי מזדה 3 הותיקים הרדיו בלתי שמיע לאנשים כמונו, בדגמים האחרונים (שנתיים) הוא שופר קצת. הוסיפו על כך את איכות השידור בארץ, ואנחנו דפוקים עד העצם...
הבעיה היא שאי אפשר לשמוע כלום ברכב הזה (מנסיון #sad ) עקב רעש כביש חזק.
מזדה 2 זה סיפור שונה. אין לי נסיון.
לגבי מערכת אינטגרלית, הדרך המהירה והכי פחות פולשנית היא להחליף לרמקולים אחרים, ושכך מומלץ להיכנס למתקינים שמסוגלים לתת לך לבחור מתוך כמה דגמים שיותקנו זמנית לעת הבדיקה בלבד, ותשמע איתם דיסק מוכר או רדיו לכמה דקות עם רכב סגור.
יש גם את סוכניות אוטו דיפו שעושות זאת.
כשמוסיקאי רוצה לרכוש רכב ולוקח נסיעת מבחן (חובה), יש להדליק את הרדיו בווליום נמוך ולבחון את מובנות הצליל בעת נסיעה על אספלט רגיל (לא מהסוג השקט).
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 12:03   
אני מעדיף טוויטר נפרד שיהיה גבוה יותר מאשר הרמקול הגדול (ולא במבנה קואיקסלי ).
יש בזה שיפור משמעותי לדעתי במובנות ובפנורמה, אבל יש סכנה של טוויטרים מוגזמים וחדים, צריך לבדוק אם אפשר להפנות אותם קצת הרחק מהאוזן (ברכב של העבודה ,מותקנת לנו מערכת 3WAY אימתנית. גיליתי שכיוון של הטוויטרים מהדש-בורד לחלון הקדמי הענק "מורח" את הגבוהים טיפה ומרכך אותם)

מאחר והמגברים הבנויים הם לא יותר מ50W,אל תתפתה לרמקולים של 937462347W, חפש את נתוני הRMS ולא הPEAK או קשקושים אחרים שהם מציגים, ונסה לחפש כאלה שמציגים נתון של נצילות, זה מראה על איזהשהי רצינות אצל היצרן וזה יכול לעשות הבדל משמעותי.
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 12:26   
תודה רבה על התגובות המועילות.

רעש הכביש במזדה שתיים סביר מאוד. כרגע, בנסיעה "רגילה" ניתן לשמוע את הרדיו גם בעוצמה הנמוכה ביותר.

עוד שתי שאלות -
א. כרגע מותקנים רמקולים רק בדלתות. האם יש יתרון ברור בהתקנת רמקולים מאחור? כמובן שהדבר צורך פולשנות גבוהה יותר, ואני מנסה להבין כמה הדבר יועיל באמת לחויית ההאזנה - לעומת טוויטרים בחלק הקדמי למשל.
ב. לגבי נתוני נצילות ועוצמה - מה תהיה התאמה מושלמת למגבר של המערכת האינטגרלית? (אנסה להשיג נתונים על ההספק שלו, ואפרסם אותם כאן כשאמצא).
_________________
קריינות
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 13:05   
א. רק ליושבים מאחור, למרות שבאוטו קטן יש לזה יותר השפעה על מי שיושב מקדימה. אני באופן אישי לא אוהב את ההרגשה של הסאונד שמגיע מאחורה (כשאין איזון) או את ההרגשה של ה"בריכה" שכזה מאוזן.
האיזון אגב הוא יחסי למושבים הקדמיים, ז"א שאיזון כזה עבור מי שיושב מאחורה הוא עוצמה גבוהה בהרבה.

ב. נצילות תמיד צריך שתהיה גבוהה ככל הניתן. לא מאמין שתמצא משהו בנצילות של רמקולי PA, אבל פחות מ90dB זה בדיחה לא מוצלחת על חשבון המגבר, בגיגול מהיר לא מצאתי רמקולים לרכב עם יותר מ93dB אצל קנווד ופיוניר.

העוצמה היא הפיקציה הכי גדולה בעולם הרכב, מוכרים רמקולים לאנשים ברחוב ומסבירים להם שזה עובד כמו מנורה, מנורה גדולה יותר = יותר אור, רק מה שלא אומרים להם שלהבדיל מנורה שיש לה מאיפה לשאוב את ההספקים האלה בצורה בלתי מוגבלת, לרמקול באוטו יש מגברון שבמקרה במאוד טוב (למגבר פנימי) הוא מגיע ל50 וואט.
אין כמעט רמקולים לרכב שזהו נתון הRMS שלהם, ואלו שכן ישנם הם או טוויטרים או רמקולים של 3-4 אינץ' בערך.

אם אתה לא בעניין של לבנות מערכת, חפש קודם כל רמקול בגודל הפיזי של ההכנה אצלך, ומשם תתחיל לחפש. באופן אופטימלי, הרמקול צריך להיות מדורג באותה עוצמה של המגבר או פחות, אבל אין הרבה סיכוי שזה יקרה, ולכן חפש את מה שהכי קרוב, אין טעם לשלם על "וואטים" מיותרים. את הרמקולים שמצאת דרג לפי נתוני הנצילות, זה יתן לך מושג לגבי העוצמה שתקבל מהם, אבל זה בערבון מוגבל בהנחה שהנתון אכן מדוייק.
בכל מקרה, יכול להיות שגם רמקולים עם נצילות נמוכה יותר יתאימו לך מבחינת העוצמה, ואז עדיף לבחור לפי האוזן ולא לפי מספרים
efi86
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 14:52   
לא רק שאין עדיפות לרמקולים מאחורה אלא יש עדיפות לבטל רמקולים אחוריים ולהשתמש רק ברמקולים קדמיים (ראה ערך קומפוננטים בגוגל או משהו) שממוקמים נכון ומוגברים נכון, להשלמת הסאונד הזה מוסיפים סאב בהתאם לדרישה מהמערכת.

מערכת שתשמע כמו שצריך באמת זאת עבודת אומנות למציאת הרכיבים המתאימים ביותר לאוזן ולרכב, מיקומים נכונים, כבלים נכונים, מגבר איכותי וכמובן השילוב שלהם ביחד. זה לא פשוט בכלל ויש הרבה שממעיטים בזה נורא או כי לא אכפת או כי זה יקר יחסית להגיע לזה או כי הסאב שלהם כל כך חזק שבכל מקרה הם לא ישמעו יותר באוזניים תוך כמה ימים.

לדעתי, תקנה איזה זוג קומפוננטים של מורל (חברה ישראלית) לא חייב להיות משהו יקר, יש להם דברים טובים גם זולים, תעשה איזה הרכבה כמו שצריך (לא פחות מ5 ורבע אינץ'! שלא יעבדו עלייך! ועדיפות ל6 אינץ')

מגבר אני מאמין שיש איזשהי אופציה לחבר למרות שאני לא מומחה בזה, אבל תמיד אפשר אם באמת רוצים - רוקפורד מצויינים! אבל יקרים יחסית, לייטינג אודיו יעשו עבודה נאמנה במחירים סבירים,

וסאב יכול להיות כל דבר קטן וחביב שיתאים לך בבגאז' אם הוא לא נועד לפרק את החלונות, הדגמים של הבזוקה יחסית קטנים ונשמעים לא רע בכלל
אייל10
Expert
הצטרף: 23 יונ' 04
הודעות: 1441
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 18:03   
"חווית משתמש" אישית שלי, בכל המכוניות שהיו לי עד כה (one at a time... #biggrin )
(לרוב - מכוניות קטנות...)

עם רמקולים אחוריים - זה הרבה יותר כיף.
גם כשאתה הנוסע היחיד (ואתה יושב ליד ההגה, מן הסתם #smile )

"אין מה להשוות בכלל" לרמקולים קדמיים בלבד #smile

זה בולט יותר (איכות השמע) בנסיעה עירונית עם עצירו?ת, שבה הרדיו הרבה יותר דומיננטי.
לשמוע עם 4 רמקולים (קדמיים + אחוריים) בחניה, בסוף הנסיעה, כשהמנוע כבר מודמם,
זה הכיף הכי גדול. לא רוצים ללכת הביתה #biggrin

אבל גם בנסיעות בינעירוניות, כשהמנוע נוהם #wink פשוט שומעים הרבה יותר טוב (כאן
הכוונה יותר לעוצמה הכללית ול"נוכחות" של המוסיקה,
כי איכות השמע קצת הולכת לאיבוד בגלל הרעש).

שוב מדגיש - חוויית משתמש אישית שלי (לאורך שנים).

שיהיה בכיף ובהצלחה.
_________________
פסנתרן/קלידן, מורה לפסנתר
Ctzvi
הצטרף: 23 ספט' 04
הודעות: 328
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 01 אוג',08 19:17   
לפני שלושה שבועות החלטתי גם אני לשדרג את איכות הסאונד באוטו. אני אשמח לחלוק מה שלמדתי בדרך.

כפי שאני רואה זאת, עומדות בפניך שתי אפשרויות, אשר כבר הוצגו כאן.
האפשרות הראשונה היא התקנת סט קומפוננט מקדימה (מורכב מקרוס-אובר קטן, וופר אשר מורכב בדלת, וטוויטר אשר מותקן בדרך כלל על הדשבורד) והתקנת סאב.
היתרונות של סטאפ זה הם בהשגת 'במה קידמית' וצליל בס עשיר יותר. החסרונות הם שמיעה מייטבית רק במושבים הקדמיים (ניתן להתקין עוד 2way קטן בדלתות האחוריות או אפילו עוד סט קומפוננט מאחור לשיפור המצב - מה שכמובן מסבך את כל ההתקנה) והכרח בהתקנת מגבר. (דרך אגב ניתן לחבר מגבר ישירות ליציאות הרמקולים ברדיו דיסק דרך מנחת יעודי).
האפשרות השניה היא התקנת סט קומפוננט מקדימה, ושני רמקולים אובליים (6x9) על המגש האחורי.
היתרונות הם פשטות ההתקנה (ניתן בדרך כלל להגיע לתוצאה סבירה גם ללא מגבר), הנאה לכל הנוסעים ברכב, וכמובן חיסכון של המקום שתופסת תיבת סאב.
לא כדאי להתקין רק סט קומפוננט מקדימה ללא סאב או רמקולים אחוריים. המחסור בבאסים יהיה מוגזם.

כאן כמובן רק אתה יכול להחליט. הוויכוח על במה קדמית או צליל היקפי כנראה לעולם לא יגמר והוא בעיקר עניין של טעם.

אני בחרתי בסופו של דבר באפשרות השניה, מתוך שיקולים של חיסכון בעלויות ובמקום, ומתוך העובדה שאני נהנה מתחושת הצליל ההיקפית - לי זה מזכיר שמיעה באוזניות מול שמיעה במוניטורים אשר ממוקמים מולי. הרכב בו מדובר הוא רנו קליאו B, אשר קניתי משומש עם רדיו דיסק פשוט של JVC בעל הגברה מוצהרת של 4x50 (לא RMS)
מקדימה התקנתי סט של jbl מדגם (gt5500 (40W RMS ומאחור רמקולים של infinity מדגם (9613i (100W RMS.
אני מאד נהנה מהתוצאה, ומספר חברים שבבעלותם מערכות מאד רציניות גם הביעו הערכה מהביצועים ביחס לעלות (בעיקר העובדה שהם נשמעים מצויין ללא הגברה). לא נגעתי באיקיו של הרדיו (כמובן שביטלתי את אופציית ה loudness הידועה לשמצה) והם נשמעים מאד מאוזנים. רמת הפירוט מצויינת וניתן לעקוב בקלות אחרי כלי מסויים בתוך המיקס. הבס נעים ומהודק ולא גורם לוויברוצים מיותרים והטוויטרים לא צורמים.
עלות הרכיבים הכוללת - 1350 ש"ח ללא התקנה (550 קומפוננט, 800 אחוריים).
כמובן שזוהי רק דוגמה כדי שתקבל מושג לגבי עלויות. רמקולים מגיבים אחרת במכוניות שונות (בקליאו למשל יש שמשה אחורית מעוגלת מאד, מה שבוודאי משפיע על הרמקולים האחוריים).

מקווה שעזרתי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון