תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:48
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ווליום נמוך סאונד שונה ייתכן?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
ווליום נמוך סאונד שונה ייתכן?
הודעה פורסם: ראשון 08 יונ',08 16:11   
שלום,

אני כבר הרבה זמן בניסיון ליצירת קטע אלקטרוני (מינמל), דבר ראשון שאיתו אני מתחיל
הוא קיק ובאס ואז בונה לאט לאט. אני משתמש בשביל הקיקים בחבילה של Vengeance
המינימל האוס והקיקים שם לא בדיוק מה שאני רוצה אבל אני מצליח למצוא פה ושם דברים טובים

עכשיו הבעיה שלי היא שכאשר אני שם את הקיק בקיובייס וגם שאני שומע אותו כקובץ רגיל הוא נשמע יותר מדי פאנצ'י ויותר מידי גבוהים רצים בו אבל שאני מוריד את הווליום ל 10- הוא נשמע מצוין.

זה פתרון טוב לבעיה? יש למישהו פתרון אחר?

על הדרך

כל הקטע של העוצמות במיקס ווליומים וכל הדיצבלים איך כדאי לעבוד?
אין לי מוניטורים ולא כרטיס קול (יש לי מובנה) והם מחוברים למערכת.
על איזה עוצמות לעבוד (אני עובד עובד עם 15 אבל אני לא יודע איך להסביר כאילו כמה זה בדיציבל)
MotiDeli
הצטרף: 04 ינו' 08
הודעות: 132
הודעה פורסם: ראשון 08 יונ',08 16:18   
שינוי בווליום לא יתקן לך שום דבר, יש לך הרבה ללמוד ואני מציע שתתחיל בחיפוש מידע על "עקומות פלטשר מונסון"
idoflax
Act Compatible
הצטרף: 03 ספט' 07
הודעות: 184
מיקום: Liverpool, UK
הודעה פורסם: שני 09 יונ',08 12:05   
הסיבה שבווליום יותר גבוה אתה שומע יותר גבוהים זה בגלל הequal-loudness contour , מדידה שמסבירה את תגובת האוזן האנושית לתדרים שונים בעוצמות שונות.
מה שהוזכר למעלה, "עקומות פלטשר מונסון", זה קשור לעניין.
לסיכומו של עניין, בעוצמות גבוהות יותר אתה תשמע יותר גבוהים (בהשוואה לנמוכים).

יש לך הרבה מה ללמוד
ציטוט:
כל הקטע של העוצמות במיקס ווליומים וכל הדיצבלים
וזה שאתה יודע לעשות ביטים בריזן או פרוטי עדיין לא אומר שאתה יודע להפיק מוסיקה.
בהצלחה.
_________________
http://soundcloud.com/flax_music
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הודעה פורסם: שני 09 יונ',08 19:49   
ציטוט:

וזה שאתה יודע לעשות ביטים בריזן או פרוטי עדיין לא אומר שאתה יודע להפיק מוסיקה.
בהצלחה.


מה הקשר לשאלה ששאלתי?
דבר ראשון אני לא עושה ביטים בריזון או בפרוטי אלא בקיובייס ואני לא עושה ביטים בכלל
מה קשור לשאלה?

שאלתי על כמה ווליום לעבוד שאני מנסה ליצור קטע כלשהוא (ניסחתי אחרת #smile )

עכשיו לגבי השאלה הראשית הבנתי שאם אני שומע סאונד בעוצמה נמוכה אז אני שומע יותר נמוכים מגבוהים (זה גם הסיבה ששומעים באסים מרחוק ממכונית?)
אז כאשר אני מוריד את עוצמת הקיק ל 10- הקיק נשמע לי יותר טוב זה לא יצור לי בעיות בהמשך של עוצמה חלשה?

מקווה שהבנתם #thumbsup
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: שני 09 יונ',08 20:04   
you should check your mix at various levels, precisely because of these changes that you hear.
monitor in a comfortable listening level, just make sure you can hear everything, and your not trying to make it sound right with the volume knob.
you need to make sure it sounds good at any level, and that parts don't start
dissapearing when you lower the level.
the bass from a car is a different issue and has to do with the way different wavelegnths (frequencies) behave.
read around in the forums for information on the common topics.
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הודעה פורסם: שני 09 יונ',08 20:40   
חבל שרשמת באנגלית #sad

אני לא חזק בשפה
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 09 יונ',08 20:52   
חנן - אדם ככל הנראה מוגבל למקלדת לועזית בלבד - הוא כותב מאמסטרדם... #smile
הנה תרגום קליל ובלתי מחייב - בשביל מה יש חברים (באקט) #wink :

עליך לבדוק המיקס בעוצמות שמע שונות, בדיוק בשל השינויים שהינך שומע.
נטר בעוצמת שמע נוחה, וודא שהינך שומע הכל, ושאינך מנסה לגרום לזה להישמע נכון באמצעות כפתור הווליום.
עליך לוודא שזה נשמע טוב בכל עוצמת שמע, ושחלקים מסוימים אינם נעלמים כשאתה מנחית העוצמה.
באס ברכב הינו נושא אחר, וקשור בדרך בה אורכי גל (תדירויות) מתנהגים/ ות.
קרא בפורום אודות הנושאים הרלבנטים.
#thumbsup
idoflax
Act Compatible
הצטרף: 03 ספט' 07
הודעות: 184
מיקום: Liverpool, UK
הודעה פורסם: שני 09 יונ',08 20:56   
מה שניסיתי להגיד זה שכדי שתוכל להבין את הבעיות האלה ולפתור אותם, דרוש ידע בסאונד וסינתזה.
אני בסה"כ ממליץ לך להשקיע וללמוד את הנושאים האלה כי זה מאוד מעניין.
לא התכוונתי לזלזל, אני גם הייתי ככה.

מה שאדם77 אמר זה שאתה צריך למקסס בכמה שיותר עוצמות כדי שזה ישמע טוב בכמה שיותר עוצמות, ואז תדע שזה באמת נשמע טוב.
אל תנסה לגרום למשהו להישמע יותר טוב ע"י להחליש ולהגביר.
ולכן כדאי גם לעבוד עם מוניטורים, כי מוניטור טוב ישקף לך כמה שיותר את הסאונד כמו שהוא "באמת" נשמע.
_________________
http://soundcloud.com/flax_music
sahara
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',08 00:50   
אתה עובד ללא מוניטורים, אני מניח שגם אקוסטיקה בחדר לא קיימת. קח בחשבון תדרים מסויימים שיישמעו שונה לגמרי בגלל הסביבה שבה אתה עובד גם ממה שעקומת פלטשר מונסון קובעת.
MORRM
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שלישי 10 יונ',08 06:32   
כמה עניינים שאתה חייב להבין:
(אחרי שקראת קצת על האוזן, אקוסטיקה, דציבלים, והבנת איך אנחנו שומעים)

חלוקת תדרים

קומפרסור מתוך האתר של אחד החברים כאן

Panning

אני מציע לך בחום להתחיל לקרוא את הטופיקים מהמונחים בשרשרת, מתחילים וכתבות נושא ומדרכים

ולהבין את המכשירים שאנחנו משתמשים בהם וכיצד להפעיל אותם,
וכמובן שכל בעיה שתיתקל בה פנה לעמוד חפש ובמידה ולא מצאת את מה שאתה צריך תוחל כמובן לשאול

בהצלחה #thumbsup וקריאה נעימה #read
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון