תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:09
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קומפרסור לפני או אחרי ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  clinton  
Act Compatible
הצטרף: 24 ספט' 02
הודעות: 633
מיקום: אצ'קלונה
קומפרסור לפני או אחרי ?
הודעה פורסם: רביעי 23 אפר',08 17:59   
שלום חברים ,

בהקלטות שירה, אקוסטית ובכלל , עד כמה חשוב לקמפרס תוך כדי ההקלטה או שאפשר תמיד

לקמפרס אחרי ולקבל את אותו אפקט ?

מה אתם מעדיפים , אוהבים ?

תודה
_________________
Motivation is when your dreams put on work clothes
http://www.hapil.co.il
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: רביעי 23 אפר',08 18:16   
אני מניח שזה תלוי בתפקיד, לדוגמא בתפקיד דינאמי עם עליות משמעותיות אתה עלול להיכנס לקליפ ואת זה כבר לא תוכל לתקן...
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: רביעי 23 אפר',08 20:21   
כמובן שהכל זה העדפות אישיות, ומה שמתאים לאותה הקלטה אך:

אני מקליט הרבה שירה ואקוסטיות ללא קומפרסור.. ברגע שיש פרה מספיק טוב, הקומפרסיה בהקלטה נשמעת לי מיותרת.

אני משאיר קצת יותר head room בהקלטה, למניעת רוויה.

אני אוהב לשמר את הצבע שאני מקבל ישירות אחרי הפרה אמפ, ולהשתמש בהרבה הקלטות

בקומפרסור תוכנה (אחרי ההקלטה) בעל תכונות פחות חזקות בצביעת הצליל, מאשר קומפרסור out board
_________________
"Pull that kick 2 db down"


http://www.wix.com/supersonicstudio/site
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 24 אפר',08 00:20   
אני מופתע מהתגובה הזו.
הפונקציה של מניעת רוויה באמצעות הקומפרסור היא רק פונקציה אחת.
בנקודה הזו, אני באמת חושב שמי שזקוק לקומפרסור ע"מ למנוע רוויה (ע"ע לימטר) הרי שהוא צריך לבדוק דברים הרבה יותר בסיסיים כשבראש ובראשונה יש לשוחח עם הזמר (או הנגן) על מושגי מפתח הקשורים בדינמיקה אבל גם דברים נוספים כגון: הצבה, בחירת מיקרופון, כיוון שאר חלקי השרשרת (בדגש על עצמת כניסה בפרה אמפ) וכ"ו.

ישנם כלים/תפקידים/זמרים אשר בכוונת מכוון מאתגרים את הנושא הזה של קומפרסייה במובן הצר של הגבלה דינמית ולעניות דעתי, 99% מהבעיות נובעות מנגינה/שירה לא נכונים הנובעים מתפישה לא נכונה של מה זה רגש ואיך הוא צריך להיות מתורגם לערכים של דינמיקה.
ישנם בהחלט מקומות שבהם אין ברירה ויש לחשוב על קומפרסיה כדי להימנע מרווייה.

כאמור, במקום הזה אני בהחלט מסכים שקומפרסור אמור לתקן (ולעניות דעתי כן בשלב הכניסה) את האתגר שמציב הנגן.

אבל קומפרסור הוא הרבה יותר מלימיטר בלבד.
קומפרסור הוא גם צבע
קומפרסור (ובמיוחד כיול הקומפרסור, שיטת העבודה שלו ורגישות הכיול שלו) מספקים לתפקיד אופי (שאמנם לא יכול להחליף את מיתרי הקול של הזמר או אצבעותיו של הגיטריסט אבל בהחלט יכולים לעזור ולשפר.
אולם מעל הכל, קומפרסור הוא מכשיר יסודי בהכוונת הכלי/התפקיד למקום הדינמי הנכון.
כדי שכלי ייתמקם במקומו הנכון יש לעצב את מאפייניו (לא רק הדינמיים) כך שהוא לא יפריע לחבריו.
ולכן, אתה יכול לוותר עליו בשלב ההקלטה אם החלטת שהוא איננו נחוץ אבל לא כי הורדת את רגישות הכניסה.
הורדת רגישות הכניסה היא הכרעה אומנותית בדיוק כמו הנחתת תדר ב-EQ ואיננה באה לענות על חיפוש head room

אבל השאלה היתה אם בזמן ההקלטה או בזמן המיקס.
אני חסיד של "התפקיד הטוב" ומתעב את גישת ה-"will fix it when we'll mix it".
ומכאן שאני מאמין גדול בעיצוב דינאמי של התפקיד כבר בהקלטה.
זה קונספט וטכניקת עבודה.
אני לא חושב שיש בעיה לקמפרס אחרי ההקלטה את התפקיד המוקלט. זה רק עניין של טכניקת עבודה.

כמובן, שכל העסק מדובר על הקלטת over-dub וזה לא המצב כשמקליטים הרכב שלם בו זמנית.
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: חמישי 24 אפר',08 03:40   
ציטוט:
אני מופתע מהתגובה הזו.
הפונקציה של מניעת רוויה באמצעות הקומפרסור היא רק פונקציה אחת.
בנקודה הזו, אני באמת חושב שמי שזקוק לקומפרסור ע"מ למנוע רוויה (ע"ע לימטר) הרי שהוא צריך לבדוק דברים הרבה יותר בסיסיים כשבראש ובראשונה יש לשוחח עם הזמר (או הנגן) על מושגי מפתח הקשורים בדינמיקה אבל גם דברים נוספים כגון: הצבה, בחירת מיקרופון, כיוון שאר חלקי השרשרת (בדגש על עצמת כניסה בפרה אמפ) וכ"ו.


לא... איני זקוק לקומפרסור למניעת רוויה בלבד.. הרי כתבתי בהמשך:
ציטוט:
אני אוהב לשמר את הצבע שאני מקבל ישירות אחרי הפרה אמפ, ולהשתמש בהרבה הקלטות בקומפרסור תוכנה (אחרי ההקלטה) בעל תכונות פחות חזקות בצביעת הצליל, מאשר קומפרסור out board


למדתי במהלך כמה שנים של עבודה, עם מנעד רחב של קומפרסורים, שדחיסה בשלב ההקלטה דווקא מגבילה את תהליך הבישול. הרי עד הבישול ממש, קשה לדעת או להעריך "כמה" ואו באיזה אופן הקימפרוס באמת ישלים את התמונה לאותו ביצוע, באותו
ערוץ הנתון באובר דאב, וזה מתייחס לצבע, דינמיקה, אופי, כיווניות, וכו..
כך שכשאני מגיע לבישול, המצב הוא הפוך מ - "will fix it when we'll mix it"
כל האופציות נשארות פתוחות..
הרבה פעמים אני אבחר לא לקמפרס כלל, מעדיף "לרכב" על הערוץ עם העוצמה, כדי לשמר את אופי וצבע ההקלטה.
ובפעמים אחרות אבחר לשלוח את הערוץ לקומפרסור חיצוני, כדי לקבל את המרקם המסוים שהוא מספק.
כמובן שככל שעובדים עם מבצעים טובים, עיבוד טוב, בחירת מיקרופונים טובה,חדר מטופל אקוסטית, פרה אמפים מתאימים והצבה ראויה, הצורך בקומפרסור בשלב ההקלטה הוא זניח יותר..
_________________
"Pull that kick 2 db down"


http://www.wix.com/supersonicstudio/site
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 24 אפר',08 09:37   
מאוד תלוי. אין חוקים כרגיל.
כל קומפרסור או Channel Strip מתנהג אחרת.
וכל מקור דורש טיפול אחר.
לדוגמא בתופים בסגנון אגרסיבי יותר (פופ, רוק) לדוגמא הקומפרסיה תהיה דומיננטית ויש לא מעט מיקרופונים בהם נרצה להגיע למצב דחיסה אחר אי.קיו.

במקום מה כן מה לא כמה נקודות שזכיתי לראות, ללמוד ולהבין -

קומפרסיה (ושוב תלוי בקומפרסור) לאחר עיבוד של אי.קיו "תרכך" את האות. לכן לסאונד עם הקומפרסור השפעה חשובה במידה ואנו מקצינים תדרים שחלקם גורמים לקומפסור לריכוך (לדוגמא כמות נמוכים גבוה יותר בזכות הדחיסה מהקומפרסור).

בזמן הקלטה -
קומפסור הוא כלי חיוני על כלים מסויימים.
ועדיין רוב המיקסרים (אנשי המקצוע) יעדיפו שהאות לא יקומפרס למוות כאשר הוא מגיע אליהם. הרבה מיקסרים ירצו שירה לדוגמא במצב מספיק טוב כדי שכמו ש- ToneMaster כתב יאפשר להם מספק מרחב תימרון ליצור את ה- Image שהם רוצים.

זה לא אומר לא לקמפרס שירה. אבל זה כן אומר שרצוי אולי לתת צבע עם קומפרסור (ושוב רק כאשר זה הכיוון שמחפשים) ולא להשתמש בהגדרות קיצוניות שיפגעו במקור.

מצד שני יש מצבים כמו הקלטות תופים נניח בהם נרצה בחלק מהמיקרופונים סאונד אגרסיבי יותר שיעשיר את התמונה וזה יקרה בזכות קומפרסיה.

בקיצור...
כל מצב לגופו #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון