תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פרוטוקולים של סאונד - הסבר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (135) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  Fractal  
הצטרף: 14 ינו' 05
הודעות: 28
מיקום: ת"א
פרוטוקולים של סאונד - הסבר
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',07 02:44   
שלום לכולם,

אני מחפש כרטיס קול שיתאים לעריכה, אך באותה מידה גם לכל צורך אחר (סרטים, משחקים וכל צליל אחר שחלונות מנסה להוציא). אני מסתובב בין מפרטים של כרטיסי קול, ומוצא שם שמות של פרוטוקולים שלא אומרים לי כלום (גם אחרי בדיקה בויקיפדיה). אין לי מושג איזה מהם משמש את מערכת ההפעלה לסאונד (WDM, MME או אולי DirectSound? ואולי כל תוכנה משתמשת בפורמט האהוב על מפתחיה?). לצורך העניין, השוואה בין AudioPhile 2496 לגרסת 192 מעלה שהדרייברים תומכים בפרוטוקולים שונים.

מה שבטוח, הבנתי ש-ASIO2 ו-DX הם החשובים לחלק של העריכה. #smile

מה בעצם עלי לחפש?


(מתחיל בפוטנציה)
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',07 03:35   
הדרייבר ה"בסיסי" שמשמש את רוב התוכנות הוא WDM.
רוב משחקי המחשב עובדים עם עם DirectSound.

בתוכנות לצפיה בסרטים, לרוב ברירת המחדל היא WDM, אך בהרבה מקרים אתה יכול לבחור DirectSound במקום.

שניהם חיוניים למחשב שהולכים להשתמש בו לשימושים "ביתיים"...

ASIO הוא החשוב לחלק של העריכה.
_________________
ליאור "מונטיגו"
אורח
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',07 09:19   
אז מה כ"כ יחודי וטוב ב-ASIO?
הוא עושה לי רק בעיות, כך שאני משתמש בו רק בשלבי ההקלטה ה-Render (או Bounce) ומאסטרינג (אולי בגלל ש"ככה אמרו"), ובשאר הזמן מעדיף להשאר על Direct Sound שעובד מצויין עם כל כרטיס בייתי או מקצועי שיצא לי לעבוד איתו.
(אם יש הבדל, אז אני בטוח שלא אשמע אותו עם הרמקולים המעפנים שיש לי כרגע)
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',07 12:01   
ההבדל העיקרי הוא שASIO מתקשר ישירות עם החומרה ללא תיווך של מערכת ההפעלה, ומשיג ע"י כך לייטנסי נמוך יותר בפחות מאמץ.
יצא לי לעבוד תקופה על לפטופ מיושן שסחב קיובייס על כרטיס קול ON BOARD ללא ASIO וברמה סבירה (עבדתי רק על עריכה, ככה שלייטנסי לא היווה בעיה), אבל בכל מקרה, תמיד כדאי לפתור בעיות קיימות ולא להשאיר אותן באויר
  Fractal  
הצטרף: 14 ינו' 05
הודעות: 28
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',07 21:18   
תודה על התשובה המהירה.

באתר של M-audio רשום ש-Audiophile 2496 אינו תומך בפורמטים WDM (גרסת 192 כן תומכת), וגם לא ב-directsound.


יש דרך לעבוד מסביב למגבלה הזו?

אפשר אולי לעבוד עם כרטיס onboard לצרכים הביתיים? היחיו הכרטיסים יחדיו בשלום?


השאלה אמנם מנוסחת בלשון M-audio, אך מתייחסת לכל יצרני הכרטיסים למיניהם במידה שווה.
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',07 12:14   
אתה לא חייב AUDIOPHILE אם כך.
קנה MIA MIDI (למשל) שהוא זהה לדעתי מבחינת כניסות/יציאות ובטווח מחירים דומה, ואתה מרויח גם את היציאות הוירטואליות שלו. ותקבל גם ASIO וגם WDM וdirectsound.
אבל על מה אתה מבסס כשאתה אומר זאת? כתוב כאן directx ו-MME. אני לא חושב שתהיה בעיה עם האודיופיל.
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496-focus.html
_________________
אורן
  Fractal  
הצטרף: 14 ינו' 05
הודעות: 28
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',07 17:43   
אורן

תמיכה ב-MME מספיקה לשימוש ביתי? אם כן, מה ההבדל מבחינתי כמשתמש קצה בין WDM ל-MME?

directx משמעו גם directsound? (ושוב, מה ההבדל עבור משתמש הקצה?)


אני אשמח לדעת שזה שקוף עבורי. עוד אספקט אחד פחות לשבור עליו את הראש. #banghead


תודה על העזרה #smile
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',07 21:22   
גם MME וגם DIRECTX הם מה שנקרא APIs.
API - Application Programming Interface - זהו בעצם ממשק תוכנה סטנדרטי שכותבים "אליו" תוכנות אחרות שאמורת לתקשר עם התוכנה הספציפית.
במקרה שלנו - בתוכנה היא הדרייבר של כרטיס הקול, ואם הוא תומך ב-DIRECTX או ב-MME, אז תוכנות שכתבו על מנת שיתקשרו עם כרטיס קול בשפה של הMME או DX, יפיקו ממנו את הצלילים הנכונים (אליהם התכוון המשורר).
MME הוא API ישן יותר, מקורו עוד ב WINDOWS 3.1 אם אני זוכר נכון. DIRECTX זה אוסף של ממשקים כאלה שכוללים את DirectSound ו DirectMusic אבל גם DirectDraw ו Direct3D (גרפיקה) ועוד.
פלאגיאים של DXi פשוט משתמשים ב-API הזה ולכן אתה צריך אותו.
WDM הוא ברמה יותר נמוכה מבחינת המערכת והוא למעשה ארכיטקטורה בסיסית של דרייברים במערכת ההפעלה. אין מצב בעולם שלכרטיס המדובר אין דרייבר WDM. הגירסאות החדשות יותר של חלונות עובדות רק במודל WDM של דרייברים, המודל הישן מת עם WIN98.
אני בטוח שהאודיופיל לא יעשה לך בעיות, אבל אם אתה חושש, לך על MIA-MIDI, יש לי אותו והוא עובד סבבה בכל היישומים. יש להם גם את אותם הממירים כך שאני לא חושב שיש הבדל אמיתי באיכות הסאונד.
_________________
אורן
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',07 21:46   
this whole topic is a little up side down.
if u would have asked if a consumer product would be enough for recording well, that's one thing.
but will a professional card be enough for watching movies?
yes, unless it was engineered on mars.
(including the audiophile 2496).
a
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: שני 26 נוב',07 00:18   
ציטוט:
this whole topic is a little up side down.
if u would have asked if a consumer product would be enough for recording well, that's one thing.
but will a professional card be enough for watching movies?
yes, unless it was engineered on mars.
(including the audiophile 2496).

האמת היא שהשאלה דווקא היתה במקום. לסאונד בלאסטרים למיניהם ואפילו לכרטיסי און בורד למיניהם יש תמיכה בהאצת או עיבוד מסויים של סאונד למשחקים למשל - EAX וכל מיני APIים אחרים. בגדול לא תהיה בעיה, אבל כרטיס מקצועי או חצי מקצועי הוא פחות טוב מכרטיס און בורד למשחקים עם אודיו תלת מימדי למשל שעושה שימוש ב-EAX. זה יעבוד, אבל לא תהנה מחלק מהאפקטים המיוחדים.
_________________
אורן
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון