תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדנת סינטזה #1: כלי מיתר יפני
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
סדנת סינטזה #1: כלי מיתר יפני
הודעה פורסם: חמישי 16 אוג',07 23:31   
מה דעתכם לפתוח כאן ליין של סדנאות סינטזה?
כל אחד מוזמן לשתף את האחרים בסינטוז יציר-כפיו,
ולפרסם הוראות מפורטות כיצד ליצור את הסאונד.

ברשותכם, אני אתחיל...


סדנת סינטזה #1: כלי מיתר יפני

יצירת הסינטוז
1. פותחים שני אוסילטורים בתצורת גל Pulse בסימטריה בינונית.
2. מעלים את האוסילטור השני באוקטבה שלמה (12 סמיטונים).
3. יוצרים דיטיון בן 20 סנטים בין האוסילטורים - הראשון ב-10 והשני במינוס 10.
4. מוסיפים LFO סינוסואידי שמאפנן את ה-PulseWidth בתדר 3 הרץ, עומק בינוני.
5. מקצרים את מעטפת העוצמה כך שתכיל רק decay מהיר בן כ-200 מילישניות.
6. פותחים על הסאונד פילטר LP עם רזוננס נמוך (אך לא סגור לחלוטין).
7. סוגרים את ה-LP עד שמתנקים התדרים הגבוהים ומתקבל סאונד צלול.
8. פותחים מעטפת צבע על הפילטר שמאפננת את הקאט-אוף בדומה למעטפת העוצמה.
9. מעמיקים את מידת ההשפעה של המעטפת על הקאט אוף עד שמתקבל טראנזיאנט בהיר לסאונד.
10. מרטיבים את התוצאה עם קורוס רחב, ומעט דיליי וריוורב.

יצירת המלודיה
1. מתנסים קצת בסולם יפאני שמורכב מהתווים: CDEGA בלבד, על מספר אוקטבות.
2. יוצרים מלודיה ותפקיד באס קרובים זה לזה, שייצרו הרמוניות של שני תווים במקביל.

והנה התוצאה לפניכם: סינטוז כלי מיתר יפאני

ההגדרות האלה הן נקודת מוצא מוצלחת למגוון רחב של סינטוזים נוספים, במרחק שינוי פרמטר אחד או שניים:
פאדים עשירים, לידים חותכים, רית'ם סינטס ועוד...

מקווה שנהנתם ושהסדנאות יהפכו למסורת,
עודד
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',07 09:13   
...ובסדנה הבאה: כיצד לסנטז קריאות חיזור של צרצרים. והמבין יבין.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Daniel T
הצטרף: 13 מרץ 07
הודעות: 8
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',07 09:56   
אחלה רעיון! #thumbsup
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',07 10:07   
רגע בסדנת הסנתוז חייבים לחקות צלילים מהטבע? או של כלים אקוסטיים?
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',07 10:49   
הכל הולך - כל עוד מדובר בסינטוז יפה, מעניין ושימושי. #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
pcp1
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 52
מיקום: ZION
שאלה על חיבור צלילים
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',07 19:55   
יש לי שאלה בקשר ל V-STESION
האם אני יכול לחבר בה שני צלילים ביחד?
ככה שיצרו לי צליל שלישי ?

ועוד דבר אני מאחל בהצלחה לפרוייקט שDS הציע אני חושב שזה יכול לתורם להמוןןן אנשים.
_________________
you ain't but sixteen nigga?
Sixteen?!?!
That's a bad muthafucker
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',07 20:04   
ב-V-Station אתה יכול לצרף שלושה אוסילטורים יחד.
אם הכוונה ב"צלילים" היא לסאונד שלם שאפשר למצוא בפריסט, התשובה היא לא.
את הפונקציה הזאת, שנקראת Layering, ניתן למצוא באלבינו3, למשל.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
pcp1
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 52
מיקום: ZION
הבנתי אוקי הרבה
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',07 20:50   
הרבה תודה
_________________
you ain't but sixteen nigga?
Sixteen?!?!
That's a bad muthafucker
pcp1
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 52
מיקום: ZION
כאחד שלא מחשיב את
הודעה פורסם: ראשון 30 ספט',07 19:22   
עצמו מומחה לסינתזה או אפילו קרוב לזה יש לי כמה הצעות שאם מישהו ירצה לבצע משהו מהן אני חושב שזה רק יטיב עם אנשים שמועניינים להיכנס לעולם הזה שנקרא סינתזה.

אני חושב שאם כבר DSהעלה רעיון מעולה לעשות סדנאות סינתזה יהיה ממש נחמד אם מישהו יפרוס מידע על מושגים שקשורים בסינתזה (לא חושב לכתוב מאמר שלם),רק כדיי לתת מידע בסיסי לאנשים שלא ממש מכירים את כל או רוב המושגים של הסינתזה כמוני אני לא ממש מכיר את הכול ואפילו לא כל מה שDS רשם במאמר הראשון שנכתב פה על יצירת צליל יפאני.

מקווה שמישהו ירים תכפפה ויתן פה מספר מושגים ש"חובה" (או שלא במרכאות)לדעת על הסינתזה.
תודה רבה בלי קשר.
_________________
you ain't but sixteen nigga?
Sixteen?!?!
That's a bad muthafucker
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 30 ספט',07 19:31   
כתחנה ראשונה כדאי לך לקרוא את השירשורים הדביקים של פורום סינטזה:

http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?t=1454
http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?t=5444

אחרי שתקבל בסיס תוכל לשאול עוד שאלות בפורום, ולהנות מהדיון ומהתשובות.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון