תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
התעסקות עם עוצמה בשלב המיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
התעסקות עם עוצמה בשלב המיקס
הודעה פורסם: שני 23 יול',07 06:27   
מעניין אותי לדעת האם בתהליך המיקס אתם משקיעים זמן בהעלאת העוצמה הכללית של המיקס שלכם, כאשר הReference שלכם (שבדרך כלל עבר כבר תהליך מאסטרינג) נשמע יותר חזק מהמיקס שלכם.

האם אתם מביאים את המיקס לעוצמה החזקה ביותר שאפשר מבלי לגעת בערוץ המאסטר? האם אתם בכלל מתעסקים בזה? האם אתם מתעסקים בערוץ המאסטר בשלב המיקס? אם כן - עד לאיזו רמה?

ראיתי טכנאים שעושים גם וגם (וגם), ותהיתי מה יש לאנשים פה לומר על הנושא.

גם לי יש דיעה, אבל אשמור אותה לעצמי בינתיים.

(שימו לב שבכוונה אני שואל על הדאגה לעוצמה בשלב המיקס, לפני המאסטרינג)
_________________
קריינות
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 23 יול',07 07:08   
כל האמצעים כשרים ואינם נעולים כדי להביא את התוצאה לאן שאתה רוצה שהיא תגיע.
כל עוד נשמר נתיב אות נכון, ויחס אות-לרעש-דינמיקה בריאים, והתקורה מרשה: אין ממש חוק, ואכן לעתים זה מתבקש, טכנית, ולעתים נשאר כך, אמנותית (רק נשמע שהוא חלש יותר).
ערוץ המסטר אינו קדוש גם במקרה הזה, אם נגיעות קלות מסדרות את המצב, או שמשמש לתנועה גלובלית קדימה ואחורה בהתאם להתקדמות.
וזה לא בהכרח "עוצמות" שיוצרות את ההבדל, ועדיף שהמקורות (ערוצים) יעצמו את התוצאה מאשר מסטרינג, גם כך לא יכול להיות שמדובר בהבדל גדול, אחרת חוזרים להתחלה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Erezfr
הצטרף: 05 אוק' 05
הודעות: 93
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שני 23 יול',07 09:28   
אני מעדיף לא להתעסק עם המאסטר, אני פשוט מנמיך את ה Reference כך שישמע פחות או יותר בעוצמת המיקס.
ofirg
הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 256
מיקום: טורונטו
עוצמת מיקס RMS -10db
הודעה פורסם: ראשון 14 אוק',07 12:44   
טכנאי מיקסים בכיר בארץ
אמר לי שמערכת דיגיטלית צריכה לעבוד כמו אנלוגית מבחינת העוצמות
במיוחד כשעושים מאסטרינג אנלוגי.

כלומר. אם בVU אנלוגי יש את הNOL (ה0VU) במקביל ל-18db-
אז המיקס גם צריך להיות בעצמו הנמוכה הזאת כדי שכשבמסטרינג
הוא יוצא למיכשור אנלוגי הוא יגיע אליו בעוצמה אופטימלית (NOL)
ולא בעוצמה מקסימלית שתכניס את המכשיר לדיסטורשיין
ובכלל תעביד את המערכת לא בתחום האידיאלי שלה.

בנוסף הוא אמר לי שבמסטרינג אנלוגי כשהמיקס חזק מידי פשוט
עושים PROCESS על כול המיקס להנמיך אותו לפני שמתחילים לעבוד.

אומנם הוא הטכנאי היחיד ששמעתי את זה ממנו
אבל הוא עשה הרבה מאוד וגם ממיקסים שלו שהוא שלח לארה"ב
הוא אמר שכך אמרו לו הטכנאי מאסטרינג שם

אשמח גם לשמוע אם מישהו נוסף פה שמע על כך
אלירן-complex
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: ראשון 14 אוק',07 13:08   
בשיחה שלי עם אחד הטכנאים פה בארץ, שחתום על כמה הפקות, שוחחנו על עוצמה.
הוא האזין למשהו שעשיתי ונאלצתי לעשות לו (סוג של) מאסטרינג בעצמי עקב חוסר תקציב.
והזמרת מרוצה עכשיו מ Level אבל אני לא? הסנר איבד את האטק, ונמרח.
הוא שבמצב כזה של צורך ב Level אחרי שהוא שם לימיטר על המאסטר ומה שהוא בחר הוא דוחף בפרוטולס את ערוץ המאסטר עוד למעלה גם כשמגיע לאדום, עד שהוא שומע הבדל.
הוא טוען שכך גם ההפקות מחו"ל מגיעות כשעושים להם אימפורט לסשן.

אינני חושב כך, לא בדקתי עוד, רק כתבתי חו"ד מעניינת של מישהו.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: ראשון 14 אוק',07 14:33   
מנמיך את הרפרנס, עובד במינוס 10 כמו שצויין מעליי -
מעבר לרעיון העומד מאחורי אי-כניסה לעיוות במכשירים חיצוניים ואף פלאגים (פלאג יתנהג אחרת באם יקבל אות בלבל נמוך מאפס פיק) -
תענוג לא "לחשוש" מהאפס כל הזמן.
(סטיה קלה מהנושא... אז שוב, שלא תתפצל פה השרשרת - מנמיך את הרפרנס)
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: ראשון 14 אוק',07 14:40   
כשלומדים לבנות מיקס נכון התוצאה הסופית מגיעה ברוב המיקרים לנקודה הדינמית הרצויה. גם בדיגיטל וגם באנלוג.
המסטר שוהה באותה הנקודה מתחילתו ועד סופו של מיקס (ה-0). לאחר המיקס אין לי זמן, רצון, וצורך להתעסק עם התוצאה. ברוב המצבים טכנאי מסטרינג יכול להרים עוצמתו של מיקס חלש בדרך טובה ובכלים טובים. אם אין לו כלים טובים לעניין זה אני משתדל ללכת לאחר - שלו יש. שאחרת יכולתי לעשות הכל בעצמי, לבד.
בעונה שחונה זו שבה הפורמט הדיגטלי מפותח דיו, אין לי צורך למקסם את חלון הדינמיקה במלואו. נראה לי שהרבה אנשים ואולי גם כמה טכנאים אינם מבינים שמה שחשוב הוא לא מה קורה בחלק העליון של החלון אלא מה שקורה בחלק התחתון שלו...

לא מכיר את הNOL אבל יכול לספר ארוכות על הNull
_________________
הפקה ומיקס
ofirg
הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 256
מיקום: טורונטו
הודעה פורסם: ראשון 14 אוק',07 15:08   
NOL = normal operating level

והשיחה שלי לא היתה אם לגעת בפיידר של המאסטר
אלא מה העוצמה האידיאלית שבה צריך להיות מיקס.
כי רוב הטכנאים שואפים למקסימום
כשצריך לשאוף לNOL
שבדיגיטלי זה באזור ה 18DB- ופיקים ב 10-
MORRM
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: ראשון 14 אוק',07 22:10   
תלוי בפרויקט...
אבל בעיקרון:
כל הערוצים אצלי יוצאים בניפרד/ ב"גרופים" (לדוגמא:BD, SNR... ELC GTR, AC GTR... SOLO, VOX, VOC וכו...)

בערוצים מסוימים בדרך כלל אני יבחר להכניס לימיטר כדי לדחוף עוד קצת את הסיגנל (BD, SNR, VOC) תלוי בסוג הפרויקט,

את הבלאנס בין הכלים אני מבצע במיקסר החיצוני, כשבדרך כלל אני דואג להוציא במאסטר,
בסביבות ה-3db-.
Ziggy3000
הצטרף: 17 ספט' 07
הודעות: 32
מיקום: Tel aViv
אם הנמכתי את הרפרנס
הודעה פורסם: רביעי 17 אוק',07 16:39   
אני לא קצת עובד על עצמי? הבהרה לפני שנתחיל- אני עובד ברמת הסקיצות וחדש בעסק #smile
תגידו לי אם אני עובד נכון- אחרי שסידרתי בלנס בין כל הערוצים אני עושה אודיו מיקסדאון ופותח את המיקס בערוץ חדש 1 ואת הרפרנס בערוץ חדש 2. אני פותח את המיקסר ומוודא ששני הערוצים החדשים האלה נמצאים באותו לבל כדי לדעת אם הקלטתי חזק מדי או חלש מדי.
אז אני יכול לשנות EQ ולבל לערוץ של המיקסדאון, ולסגור את זה שם (אחרי שהתייחסתי לכל המיקס כמול הרפרנס, יענו לא לפי ערוצים נפרדים).
אפשרות שבטח יותר טובה היא להשוות את הרפרנס לא למיקסדאון אלא לכל הערוצים ביחד, ואז לנסות לשחק שם על כל ערוץ בנפרד ולנסות למצוא את הכיול הכללי הנכון. אבל, בעיה שקרתה לי כמה פעמים היא שערוצי הגיטרות והשירה נכנסים לקליפ (אחרי קימפרוס עדין)בלבל נמוך מדי (בהשוואה לרפרנס), ואז אני לא יכול להגביר את שאר הערוצים כי הם ימסכו אותם...
2 אפשרויות שחשבתי עליהן הן להחליש את עוצמת הכניסה בכרטיס הקול או לקמפרס עוד קצת ולקוות לטוב...

ועוד שאלה- בהנחה שצריך לעבוד כשכל הערוצים פתוחים (לא רק הרפרנס והמיקסדאון), אתם מתייחסים כאן לשלב שלפני השליחה לערוצי הסטריאו השונים, או שאחרי, או שאתם מסדרים את הכל ביחד?


זה היה ארוך אני יודע.... תודה מקרב לב #smile
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון