תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 01:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ספוגים לחדר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  Crazy_Oded  
הצטרף: 23 אוק' 03
הודעות: 110
ספוגים לחדר
הודעה פורסם: שבת 23 יונ',07 11:55   
יש לי החזרים רצחניים מהקירות שמאחורי המוניטורים

והייתי רוצה להתחיל לעשות אקוסטיקה בחדר

איפה אני קונה ספוגים? ואיזה ספוגים עלי לקנות?
אלון כהן
Act Compatible
הצטרף: 26 מאי 04
הודעות: 480
מיקום: גדרה
הודעה פורסם: שבת 23 יונ',07 12:53   
ציטוט:
והייתי רוצה להתחיל לעשות אקוסטיקה בחדר

לפני שתתחיל "לעשות אקוסטיקה "
תקרא את זה
אח"כ תקרא את זה
ואת זה
וכשתסיים את הכל תשאל שאלה ספציפית עפ"י הקריטריונים שיש בלינקים
שבת שלום
אלון
  Crazy_Oded  
הצטרף: 23 אוק' 03
הודעות: 110
הודעה פורסם: שבת 23 יונ',07 13:59   
אורך החדר: 3 מ'
רוחב החדר: 3.5 מ'
גובה: גובה סטנדרטי.... (פשוט אין לי מטר, ואת המידות רוחב ספרתי לפי מרצפות #smile )
החדר משמש גם כחדר השינה שלי, ואני מכין מוזיקה אלקטרונית נטולת הקלטות עם מיקרופון.
המוניטורים שלי KRK RP6
חדר בישוב שקט, אין פה רשע בכלל וזה כבר נהיה מפחיד
החדר לא מטופל בכלל, יש לי החזרים נמוכים, ואחרי 10 דקות שאני עובד האוזניים שלי מתעייפות והראש שלי מתפוצץ.
שרטוט של החדר:

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

קו אדום: קיר גבס, ומאחוריו קיר בלוקים (היו לי סדקים נוראיים בקיר, והייתי חייב להסתיר אותם איכשהו) (כל שאר הקירות עשויים רק מבלוקים)

ברור לי שאי אפשר לעשות את החדר הזה פיקס.... אבל הקטע של ההחזירם ממש מפריע לי

בידוד לא ממש מעניין אותי כי אני עובד בשעות שאין אחד בבית, והשכנים לא מתלוננים

חבר אמר לי שכדאי לי לשים 2 ספוגים מיוחדים כאלה מאחורי כל מוניטור, אבל אין לי מושג מה הוא התכוון והאם זה יעזור...
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 23 יונ',07 15:17   
לפני שאתה רץ לבנות פאנלים,להדביק ספוגים וכדומה.
בתור התחלה הייתי מציע על שינוי המיקום של שולחן העבודה,
חוק מס' אחד הינו סימטריות.
העבר את השולחן למרכז הקיר הצר יותר כך שאתה יושב במרחק שווה בין 2 הקירות. | X | והמרחק בין המוניטור השמאלי לקיר השמאלי והרחק בין המוניטור הימני לקיר הימני שווים.

נראה שהמוניטורים במרחק של לא יותר מכמה ס"מ מהקיר שמאחוריהם,הרחק את המוניטורים מהקיר בקפיצות של 5 ס"מ והמשך להרחיק עד כמה שאתה יכול (מהבנתי זהו חדר שינה כך שאני מבין שאתה צריך לבצע פשרות) עד שאתה מגיע לנקודה שבה התדרים הנמוכים נשמעים הכי "נשלטים".

שלב שני יהיה לבצע חיפוש בפורום ולראות מה אנשים עשו במצבים דומים לשלך ולחזור לפה עם שאלות נוספות במידה וישנן.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  Crazy_Oded  
הצטרף: 23 אוק' 03
הודעות: 110
הודעה פורסם: שני 25 יונ',07 23:38   
לא הבנתי את המשפט הזה:
להריחק את המוניטורים בקפיצות של 5 ס"מ?

אתה מוכן להסביר?
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',07 00:55   
הכוונה היא ליצור משולש כשבקודקודו אתה יושב, הקודקוד נקרא Sweet Point
או SP בקיצור.
ה SP אמורה להיות בעלת מרחק זהה בין שני הקירות שמצידיה.
המרחק בין ה SP לבין כל מוניטור חייב להיות זהה למרחק בין המוניטורים עצמם
ההמלצות שאני נתקלתי בהן הן מטר בין אוזן ימין למוניטור, מטר בין אוזן שמאל למוניטור,
ומטר ביניהם, כשקפיצות בין 5 ס"מ פשוט לקחת את שניהם ואותך 5 ס"מ רחוק מהקיר
שמאחרי המוניטורים בכל פעם, עד שהתדרים הנמוכים ברמה סבירה
(לא מתבטלים ולא "עומדים").
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',07 01:33   
איזה בלגאן בנוסח טלפון שבור...

ל Crazy_Oded:
1. לשאלתך המקורית: יש מגוון פתרונות "קנה ותלה" שעשויים להקל על בעיית הנמוכים בחדר שלך.
הנחת סופגי נמוכים מאחורי המוניטורים תשפר במעט את ה"מלחמה" שיש בין הרמקול לקיר שמאחוריו, אך סביר שכדי להשתלט על הנמוכים בצורה מניחה את הדעת, תצטרך לטפל קצת מעבר.

2. מכיוון שהחדר מגיב באופן שונה כאשר המוניטורים נמצאים במרחקים שונים מפיאות החדר (אם זה מעניין אותך, חפש בפורום או בגוגל את המילה SBIR), המליץ לך תומר להיעזר באוזן בכדי למצוא את המרחק האופטימאלי עבור המוניטורים והחדר שלך.
מה שהוצע הוא להתחיל קרוב לקיר, ולהרחיק לאט לאט את המוניטורים עד ש"זה נשמע לך סביר יותר".

Sperrow ותומר:
אין קשר ישיר בין הצבת המוניטורים ונק' המיקס במשולש שווה שוקיים, לבין היענות החדר לתדרים נמוכים.
שמירה על משולש שווה שוקיים, מטרתה ליצור איזון בעוצמות ובזמני ההגעה של גלי הקול מהרמקולים לשתי האוזניים של הטכנאי - בעיקר בתדרים הגבוהים, הכיווניים יותר.

ציטוט:
...שמאחרי המוניטורים בכל פעם, עד שהתדרים הנמוכים ברמה סבירה
(לא מתבטלים ולא "עומדים").


אין דבר כזה "לא עומדים".
כל עוד חוקי הפיסיקה שולטים בהתנהגות החדר, ולא מגיה שחורה, תמיד ולעולם התדרים הנמוכים יעמדו בחדר. (כמה נמוכים וכמה יעמדו, זו שאלה אחרת).

המטרה היא מציאת נקודה בה המאזין יושפע מעט ככל האפשר מהגבר (טבור הגל העומד) או מהנמכה (צומת הגל העומד) של מכלול הגלים העומדים בחלל.

בהכללה ובאופן סטטיסטי (כפי שציינתי בפוסטים רבים אחרים), בחדרים מלבניים טיפוסיים, נקודה זו נמצאת במרחק של כ-38% מאורך הציר עליו נמצאת נקודת המיקס.
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',07 02:00   
אני מסכים עם כל מה שאתה אומר פרט לשתיי הסתייגויות:
הראשונה היא שיש קשר אבסולוטי בין הצבת מוניטורים לבין הגבר או חיסור של גלים.
כל קיר מחזיר גל הפוגע בו בהיפוך פאזה לגל המקורי והכלל הזה לא פוסח על הקיר
שמאחרי המוניטורים.
ההסתייגות השניה היא שלא רק שאפשר למנוע היווצרות של גל עומד באופן מוחלט,
אלא להגיע לתת לחץ ע"י בליעה אקוסטית מוגזמת.

ועוד משהו, לעולם אל תכליל בשום צורה אין לזה מקום
במיוחד בחוקיות של האקוסטיקה, המון פעמים נוסחאות נכונות על הנייר
מתבררות כפקשוש במציאות, ולהיפך.
הנה לך "מדע מדויק"
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',07 04:23   
Sperrow :
אני מסכים עם כל מה שאתה אומר פרט לשתיי הסתייגויות:
הראשונה היא שיש קשר אבסולוטי בין הצבת מוניטורים לבין הגבר או חיסור של גלים.


נו באמת. אולי לפחות תקרא בעיון את מה שאני כותב לפני שאתה מגיב?

לרגע לא טענתי שאין קשר בין מיקום המוניטור בחדר לבין ההיענות לתדרים נמוכים של מערכת רמקול-חדר, אלא שאין קשר בין זה לבין תיאוריית משולש-שווה השוקיים:

oh-babie :
אין קשר ישיר בין הצבת המוניטורים ונק' המיקס במשולש שווה שוקיים, לבין היענות החדר לתדרים נמוכים.


אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, בוא נעבור הלאה.

Sperrow :
ההסתייגות השניה היא שלא רק שאפשר למנוע היווצרות של גל עומד באופן מוחלט,
אלא להגיע לתת לחץ ע"י בליעה אקוסטית מוגזמת.


שוב פעם - אתה עושה סלט בין דברים שהם שונים.

לכל גוף יש יכולת פיסיקאלית לרטוט בסדרת תדרים מסויימים - דבר הקרוי היכולת הרזונטיבית של הגוף. במקרה של חדר, אתה מכיר את היכולת הזו בשם "אופני-חדר" (Room Modes).

זוהי תכונה פיסיקאלית, ואין לי, לך ואפילו לגאידמק היכולת לשנות זאת.

קח גוף כזה והשמע לו את אחד מהתדרים בהם הוא "נוטה" לרטוט - וקיבלת את מה שאתה קורא לו "גל עומד".

מכך, ששתי הדרכים היחידות שלך "למנוע היווצרות גל עומד" בחדר הן:

א. לא להשמיע לחדר את התדרים הרזונטיביים שלו.

ב. לפתוח את גבולות החדר - ובכך יצרת שדה חופשי והעסק כבר לא עונה על קריטריון "חדר".

כאשר אתה מוסיף לחדר אלמנטי בליעה (לצורך העניין בתחום התדר הנמוך) אתה לו ורק משכך את הסטיות בהיענות לתדר של חדר שנגרמו עקב קיומם של גלים עומדים בתוכו.

אתה לא מונע את היווצרות הגל העומד ואין ביכולתך לעשות זאת, לפחות לא באמצעים פאסיביים.

מעבר לכך, אין שום היגיון ב"מניעת היווצרותם של גלים עומדים".
הבעיות המודאליות בחדרים קטנים, ברוב המקרים מקורן דווקא בחוסר יכולת של החדר לייצר גלים עומדים במספיק תדרים נמוכים - דבר הגורם פסיכו-אקוסטית להדגשה של הגלים שכן עומדים.

Sperrow :
ועוד משהו, לעולם אל תכליל בשום צורה אין לזה מקום


כנראה בגלל זה כתבת בפוסט הקודם שלך:

Sperrow :
ההמלצות שאני נתקלתי בהן הן מטר בין אוזן ימין למוניטור, מטר בין אוזן שמאל למוניטור,
ומטר ביניהם


לא רק שההמלצה שלך היא האמא של כל ההכללות, היא גם ברוב המקרים לא נכונה.

אני לפחות דאגתי לציין:
oh-babie :
בהכללה ובאופן סטטיסטי (כפי שציינתי בפוסטים רבים אחרים), בחדרים מלבניים טיפוסיים, נקודה זו נמצאת במרחק של כ-38% מאורך הציר עליו נמצאת נקודת המיקס.


וסליחה, אבל בניגוד לזה שאתה "נתקלת בהמלצות" של אחרים, אני הגעתי ל"הכללה" שלי לאחר לא מעט ניסויים, חדרים שתיכננתי, מדידות אקוסטיות שביצעתי לפני ואחרי טיפול ומיקום ציוד בחדר והצלבה של כל המידע הזה עם מודלים מתמטיים שהוכחו על הנייר ובשטח.

Sperrow :
במיוחד בחוקיות של האקוסטיקה, המון פעמים נוסחאות נכונות על הנייר
מתבררות כפקשוש במציאות, ולהיפך.
הנה לך "מדע מדויק"


והנה לך פתגם:
"כל תוכנית היא מקור לשינויים, אבל אם אין תוכנית יש רק שינויים".

אף אחד לא טוען שבפועל רק הנוסחאות מדברות, אבל אם לא תתחיל מסט מסויים, מוגדר ומוכח של חוקים - סביר להניח שהתכנון האקוסטי שלך יהיה מבוסס על וודוו, ולא על מדע.

וגם אקוסטיקאים ותיקים ומנוסים המקבלים הרבה החלטות ע"ב תחושת בטן, מרשים לעצמם לקבל החלטות כאלה מכיוון שהם יודעים שהאינטואיציה שפיתחו במשך שנים מבוססת על מדע ולא על "יאללה' בוא נתקע כאן עוד איזה ספה, נראה מה יהיה".
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',07 06:21   
החוקיות מוכרת, היא ברורה.
ואני לא מכליל "מטר בין אוזן למוניטור" נו באמת,
הרחבה או צמצום המרחקים בהתאם לאוזן,
שוב גם ה"קפיצות" של 5 ס"מ במרחקים של המוניטורים והקיר
תלוי האזנה הרי האוזן קובעת יותר טוב מכל מדיד.
ואני מכיר את עקרון ההדהוד העצמי שיש לכל עצם ביקום,
אם אתה רוצה להתחכם ולגרום לכל החדר להדהד בתדר העצמי שלו,
כל החדר, לא מדיום בין 2 או 4 קירות, אלא כל הקופסא,
נראה לי שרק רעידת אדמה (ולא מהסוג הפוליטי) תוכל לגרום לחדר להדהוד שכזה
כי באמצעים הקיימים בידינו המקסימום שיקרה זה רק הגבר שבין זוג קירות.
לא צריך להגזים עד כדי רעידת אדמה ולא צריך גם לשבור קיר,
אפשר וניתן לשבור את הסימטריות של הקירות
(לא של נקודת האזנה) ובכך למנוע גלים עומדים.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון