Act Compatible
הצטרף: 25 פבר' 03
הודעות: 211
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 12 יונ',07 16:38
אני לא מכיר ממירים שמיישמים דגימות "עמוקות" יותר מ-24ביט.
32bit float זוהי דרך מסויימת להגיע להגיע לייצוג עוצמות גבוה בהרבה מהדרוש ביישומים רגילים, מה כן - חלק מתוכנות העריכה "ממירות" את הדגימה ל32bit float בכדי לבצע process שדורש את העומק הנ"ל.
המעבר מעומק דגימה נמוך לגבוה יותר לא משפר מאומה באיכות הדגימה מאחר ולא באמת "נוסף" מידע.
ולמעשה, כל שינוי לאחר הדגימה לא באמת יכול להועיל לאיכות עצמה וכדאי שלא ייעשה אלה אם כן יש איזשהו אילוץ או ערך מוסף המתקבל בעשייה שכזו.
יום טוב, נועם.
Expert
הצטרף: 07 אוג' 06
הודעות: 150
פורסם: שלישי 12 יונ',07 16:58
אפשר לבחור באופציה הזאת, למרות שזה לא יישנה את איכות ההקלטה ממימרי הכרטיס - היא לא תעלה מעבר ל-24 ביט. במקרה זה הקלטה ב-32 ביט אותה הגדרת היא יותר עניין של תאימות, של ייצוג המידע.
במקרים אחרים, תמיכת התוכנה בהקלטה ב-32 ביט נועדה בעיקר להתממשק דיגיטלית (כלומר להקליט ממקור דיגיטלי הנותן סיגנל ב-32 ביט, לא ממירים).
אגב, צריך לעשות הפרדה בין הקלטה+השמעה, המוגבלות ע"י ממירי הכרטיס ל- 24 ביט (ולא מעשי להשתמש ביותר מזה בכל מקרה),
לבין עיבוד פנימי של האודיו שנעשה ע"י התוכנה (או חומרת DSP) - עיבוד זה נעשה בכל מקרה ב- 32 Bit Float, ללא קשר ליכולות הכרטיס.
בד"כ, ההקלטה תבוצע ב- 24 או 16, (לפי ההגדרות), ולאחר מכן העיבוד נעשה ב- 32 Bit Float. בעת ההשמעה הסיגנל המעובד יוצא מעולם התוכנה לכרטיס הקול ועובר קוונטיזציה ל- 16/24 ביט, לפי יכולות כרטיס הקול (והגדרות כמובן).
אבל גם אם האודיו יהיה 16 ביט, העיבוד הפנימי על האודיו הזה - מיקס, אפקטים, VSTi, VST ייעשו עליו ב- 32 ביט Float.
במקרה זה, הדבר לא דורש כל התערבות/תמיכה מצד כרטיס הקול - בין אם הוא תומך ב-16/24 ביט ובין אם לא, התוצר מעובד ב-32 ביט ע"י התוכנה, ומתורגם ל-16/24 ביט ברגע האחרון, לפני השמעתו.
כאשר מדובר בכרטיס קול המבצע DSP בחומרה, זה כבר סיפור אחר - על חומרת ה- DSP להתממשק דיגיטלית לסביבת ההקלטה/עריכה, ועליה לשעות זאת ברזולוציה גבוהה. לא רלוונטי לגבי ה- Audiophile.
אגב, למיטב ידיעתי, מחוץ לגבולות התוכנה, אין אודיו טהור באיכות 32 ביט - כי באופן מעשי לא קיימת מערכת חשמלית אולפנית שמסוגלת להשמיע/להעביר סיגנלים אנלוגיים בתחום דינמי של 192dB*.
הסיבה לכך היא שיש גבול לכמה "נקי" יכול להיות הסיגנל שנוכל להעביר בציוד שלנו מחוץ לתוכנה: הרחש התרמי של האלקטרונים שמקפצים להנאתם במוליכים חשמליים מהווה רצפת רעש. רעש זה, הנקרא רעש נייקוויסט, בטמפרטורת החדר הוא בקירוב גס סביב 130dB- עד 140dB- (אם אינני טועה). אם יהיו ניואנסים עדינים יותר בסיגנל, הם ייבלעו בתוך הרעש הזה. לכן אין ממש טעם בכרטיסי קול עם יציאות 32 ביט.
במילים אחרות: אם נמיר לאנלוג סיגנל 32 ביט - הרעש התרמי יהיה יותר חזק משגיאת הקוונטיזציה.
* 192dB עבור 32 ביט - שכן כל סיבית מגדילה את התחום הדינמי פי 2, כלומר ב-6dB בערך: 6*32=192.
Expert
הצטרף: 07 אוג' 06
הודעות: 150
פורסם: שלישי 12 יונ',07 17:21
ה- E-MU 0404 הוא דוגמא טובה, יש לו DSP בחומרה שמתממשק לתוכנה ב- 32 ביט.
על-פי המפרט שלו באתר, הוא מציע יותר מ- 600 אפקטים VST שמואצים בחומרה.
הכרטיס עצמו מקליט באנלוג ע"י ממירים של 24 ביט, או בדיגיטל 24 ביט SP/DIF,
לתוך סביבה (תוכנה) שעובדת ב- 32 ביט, ומתממשקת עם חומרת ה- DSP שלו ב-32 ביט לצורך עיבוד ואפקטים.
כיום זה כמעט תמיד עובד כך, שכן סטנדרט VST הכ"כ נפוץ, מוגדר ב- 32 ביט.
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 12 יונ',07 17:30
נניח שהגובה שלך הוא 5 מטרים.
אם אתה בחדר בגובה 16 מטר ותיכנס לחדר של 24 מטר, האם אתה תהפוך ליותר גדול? לא, רק החדר יגדל. שני החדרים יכולים להכיל אותך בשלמותך.
אבל עכשיו נניח שאתה ענק בגובה 18 מטר, אתה נמצא בחדר בגובה 24 מטר ועובר לחדר של 16 מטר. במקרה זה, ראשך יחתך (2 המטרים העליונים) כי החדר שגובהו 16 מטר לא יכול להכיל אותך.
אותו דבר לגבי ביטים: אם תבצע המרה מ-16 ביט ל-24 ביט, לא תוסיף כלום למידע הקיים, פשוט יהיה יותר מקום להכיל אותו. אם תמיר מ-24 ביט ל-16 ביט, אתה כמעט תמיד תאבד מידע בדרך.