S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 19 מאי,07 18:04
* תבדוק בהוראות, אין דבר פשוט מזה
*אם הקומפרסור יגיע אחרי הפיידר, כל תנועה שלו במיקס תשפיע על הקומפרסיה. זה אולי נחמד כאפקט בתנאים מסויימים אבל מפספס את כל הרעיון, קומפרסור במצב הרגיל שלו נמצא בנקודת האינסרט שמגיעה לפני הפיידר .
לגבי קיובייס, תבדוק, זה שיש רק 5 סלוטים לאינסרט לאו דווקא אומר שהאחרונים שלו הם לא POST FADER
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 19 מאי,07 18:44
יש קומפרסור מונו ויש סטריאו, ב"ברזל" אתה יכול להתקל בקומפרסורים שהם DUAL MONO ויש להם כפתור LINK שקובע קומפרסיה זהה לשני הצדדים כאשר צד אחד עובר את הסף ( משתמשים בסט אחד של כפתורים לשליטה), זה חיוני לשמירה על תמונת הסטריאו.
בתוכנה צריך לבדוק כל פלאג לגופו, ולהתיחס גם לאפשרויות חיווט בתוכנה וכו'.
לדוגמא אפשר לקחת את וייבס שהקומפרסורים שלה מופיעים בגרסאת מונו וסטריאו (יכול להיות שיש עוד, אני לא ממש מעורה בכל מה שהולך בשוק היום), חלק מהפלאגים עובדים גם וגם, אבל צריך לקרוא...
לא טעית, לימיטר יגיע אחרון בשרשרת כמו שרשרת הקלטה, שבה אנחנו רוצים להגן על ההמרה לדיגיטל מפני עוצמת יתר, או בתהליך מאסטרינג כאשר הלימיטר מלווה בתהליך DITHERING (למה? תחפש בפורום)
כאשר הקומפרסור מופיע לפני הפיידר, כל התהליך נמצא יותר תחת שליטה מאשר אחרי הפיידר :
הקומפרסור (מכוון נכון) נותן ביציאה שלו סיגנל בעוצמה יחסית אחידה, ללא שינוי (בתיאוריה) בצבע של החומר המוקלט, ודרך הפיידר קובעים את הגובה של הערוץ במיקס, את הבאלאנס, השינוי בפיידר לא משפיע על הדחיסה.
אם נמקם את הקומפרסור אחרי הפיידר, במידה ולא נבצע יותר שינוים בבאלאנס, אז מילא, נגיע לתוצאה דומה, אבל ברגע שתזיז את הפייד, אתה בדרך מלאכותית משנה את הדחיסה, או יותר נכון את הסף של הקומפרסור, וכל הכיוונים שעשית עד עכשיו גם כן ישתנו וידרשו כיוון מחדש, ולכן אתה נמצא במצב של פחות שליטה, ויותר פרמטרים משתנים.