תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קומפרסור על יציאת סטראו מדוע ואיך?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  y_young  
הצטרף: 14 אוק' 06
הודעות: 235
קומפרסור על יציאת סטראו מדוע ואיך?
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 12:19   
אהלן לכולם,

הבנתי שכדאי על ערוץ יציאה הסופי(סטראו) לתת קומפרסור, מישהו יכול מעט להסביר?

קומפרסור לא עלול לפגוע בדינמיות של השיר? בית פזמון?

איזה פרמטרים מומלצים? באופן יחסי, מעט הרבה בדרך כלל?

תודה #thumbsup
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 12:25   
הבנת לא נכון , קומפרסור הוא מכשיר שבא לבצע פעולה מסויימת, אם הפעולה דרושה רק אתה יכול להחליט לאור החומר המעובד וכיו"ב.

ציטוט:
איזה פרמטרים מומלצים? באופן יחסי, מעט הרבה בדרך כלל?


כנ"ל

ציטוט:
קומפרסור לא עלול לפגוע בדינמיות של השיר? בית פזמון?


עלול,אבל אולי זה מה שאתה רוצה להשיג.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 12:27   
ציטוט:
הבנתי שכדאי על ערוץ יציאה הסופי(סטראו) לתת קומפרסור, מישהו יכול מעט להסביר?


לא "כדאי" כלום.
מדובר בהחלטה של טכנאי המיקס.


ציטוט:

קומפרסור לא עלול לפגוע בדינמיות של השיר? בית פזמון?


ודאי.
1.) יש טכנאים שמקבלים בחילה מעצם הרעיון.
2.) לפעמים אתה רוצה לפגוע בדינמיות, או לפחות לתת אחידות גבוהה יותר לשיר.

ציטוט:
איזה פרמטרים מומלצים? באופן יחסי, מעט הרבה בדרך כלל?


תלוי לחלוטין בשיר, באפקט שהטכנאי מנסה להשיג ובסגנון העבודה של הטכנאי.
סה"כ מדובר פחות או יותר באותם שיקולים כשאתה שם קומפרסור על ערוץ בודד.

מכיוון שזוהי החלטה שגובלת במאסטרינג ופלישה לתחום עבודתו של טכנאי אחר, לדעתי על טכנאי המיקס לקמפרס את ערוץ המאסטר כאשר הדבר:
1.) "מתקן" איזו פאשלה רצינית בשיר, ואז רק כמוצא אחרון, או
2.) נותן איזשהו "צבע" רצוי לשיר הסופי, כלומר, מדובר בהחלטה אמנותית שתורמת לאופי השיר.
בכל שאר המקרים עדיף שישאיר את העבודה לטכנאי המאסטרינג.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 13:20   
אני מאמין שהתכוונת למקסימייזר, שאכן, מקובל להעביר דרכו את המיקס הסופי כדי להעלות את עוצמת השיר וזה, כמובן על חשבון הדינמיקה
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 14:05   
לא רק שיש שמשתמשים בקומפרסור על המאסטר, לפעמים גם מכניסים אותו בשלב יחסית מוקדם במיקס, מה שמשפיע על ההחלטות שמתקבלות בזמן המיקס ועל כמות הקומפרסיה שתינתן לערוצים הבודדים.

דחיסת המאסטר, כשנעשית נכון ובאופן מתון ביותר לא מתנגשת עם מאסטרינג או עם עבודתו של טכנאי המאסטרינג אלא רק מוסיפה תחושת כוח ו"מלאות" למיקס עצמו.

אופי הקומפרסיה ברוב המקרים יהיה שונה מאופי קומפרסיה של ערוץ בודד, כי כאן משתמשים ביחס דחיסה נמוך יחסית (בד"כ עד 1.5:1), בשחרור יחסית איטי ובהנחתת אות מקסימלית של עד 1.5 או 2 די.בי. במקומות החזקים ביותר. המטרה כאן היא לתת יותר את התחושה אבל (שוב, ברוב המקרים) לא את אפקט הקומפרסיה (שברוב המקרים זו המטרה בדחיסת ערוץ בודד).

יש כמובן המון דרכים לעשות את זה אבל הדגש העיקרי כאן הוא על קומפרסיה מאוד מתונה שלא מועכת והורסת את הסאונד הכללי (אלא אם כן זו המטרה..).
  y_young  
הצטרף: 14 אוק' 06
הודעות: 235
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 14:33   
בעיקרון מה שהתכוונתי היה למה ש SHTIK כתב, אולי בגלל שאינני יודע בדיוק מה זה מקסימייזר...
אם הבנתי נכון זה יתן לכל השיר יותר יציבות וגם יחדד צלילים שנאבדים בעיבוד?

גם השיחרור וגם האטק אמורים להיות יחסית איטיים?


זה השימוש בעצם של ה L2 ו L3 לא?

#Microwave
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 15:13   
מה שאתה אומר לגבי לחדד צלילים שנאבדים, לא כל כך בטוח שזאת המטרה של הקומפרסור במאסטר, אם יש משהו שלא יוצא החוצה כמו שרצית בלי קומפרסור, גם איתו הוא לא ייצא..

לגבי ההתקף, צריך דווקא להיות בצד היחסית מהיר (כמובן כל מה שנאמר כאן יכול להילקח בדרך ההפוכה ועדיין לעבוד - כמו שאומרים כאן כל יום מאה פעם - תשתמש באוזן)

אל תשכח לפצות על ההנחתה כדי לשמוע את ההבדל (עם MAKE UP GAIN). תתחיל להוסיף עד שבמצב BYPASS אין עליית עוצמה ביחס למצב עבודה, אחרת תחשוב שאתה בעצם רק גרמת להורדת עוצמה. כך תוכל באמת להבין מה עושה התהליך (או איך הוא הורס..).

L2 ו L3 הם לא קומפרסורים הם לימיטרים (קומפרסור ביחס של אחד לאינסוף, בניגוד ל 1.5:1 שהזכרתי קודם), ברגע ששמת אחד מהם על המאסטר, התוצאה הרבה יותר דרסטית למיקס, וזאת בעצם פעולה שאמורה להיעשות במאסטרינג.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 19:47   
כאמור, הבחור מתכוון למקסימייזינג ולא לדחיסת המאסטר.
(כצפוי, אגב).

ואכן, קומפרסייה על המאסטר, בסיטואציות מסוימות אינה דבר נדיר.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 21:38   
ציטוט:
L2 ו L3 הם לא קומפרסורים הם לימיטרים (קומפרסור ביחס של אחד לאינסוף, בניגוד ל 1.5:1 שהזכרתי קודם), ברגע ששמת אחד מהם על המאסטר, התוצאה הרבה יותר דרסטית למיקס, וזאת בעצם פעולה שאמורה להיעשות במאסטרינג.


יש מספר שרדשרות בנושא בפורום, בכל מקרה מדובר במכשיר שמבצע פעולה הרבה יותר מורכבת מלימיטר.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שבת 05 מאי,07 22:38   
לגבי הציטוט, התוצאה לא תהיה יותר דראסטית אלא אם השימוש יהיה דראסטי.
בכל תלוי באיך משתמשים במכשיר.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון