תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 07:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כיצד לגשת למיקס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (155) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  rastomas  
הצטרף: 04 פבר' 07
הודעות: 121
מיקום: בכפר
כיצד לגשת למיקס?
הודעה פורסם: שישי 27 אפר',07 15:59   
שלום לכולם

אני ממש בחתולים יש לי אולפן ביתי מאוד בסיסי ואני מנסה כרגע לאסוף כמה שיותר חברים שרוצים להקליטת לעזור להם בעיבוד של הקטע וכו'. לאחרונה הקלטתי שיר לחבר ואני כרגע בשלב המיקס הייתי שמח אם תוכלו לתת עצות או הפניות בפורום כיצד להתחיל את התהליך של המיקס כמה קווים כלליים נק' חשובות וכו'

תודה מראש

RASTOMAS #thumbsup
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שישי 27 אפר',07 17:42   
אם אתה חסר ניסיון אני מציע לך למצוא קטע דומה במהותו לקטע שאתה עובד עליו וללמוד אותו - היכן הכלים מבחינת העוצמה, ה-PAN, כמות הרוורב וכולי - ואחר כך ממש לחקות אותו בלי שום בושה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 27 אפר',07 19:03   
ישנן הרבה דרכים לעשות מיקסינג.
מבין כולן, כולן קבל נוסחא קלאסית שעובדת היטב כקו מנחה:

1. התחל מהבאס והתופים. מרגע שהבאס והתופים עובדים טוב יחד, לסאונד יש בסיס יציב.
2. הוסף את האלמנט המרכזי - השירה למשל. שים אותו בפרונט, אך לא חזק מדי.
3. הוסף תפקידים תומכים (רית'ם סקשין, גיטרות קצב, קולות רקע).

זאת העמדה ראשונית טובה, שממנה אפשר אח"כ להתפתח הלאה.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 27 אפר',07 22:39   
נסה את השרשור הזה (וגם חיפוש נוסף בפורום יעזור לך לדעתי)

יש בשרשור הזה כלמיני גלישות אבל גם כמה נקודות שכדאי לך לקחת לתשומת לבך.


גישה אחרת שאני עובד לפיה (שלא כל כך מוזכרת ברוב ברוב הדיונים על הנושא הזה וחבל), היא פשוט להתחיל לשמוע את החומר, לפתוח את כל הערוצים ולהתחיל לבנות לך באלאנס, להחליט החלטות, מה האלמנט ה"מוביל" בשיר, מה האלמנט התומך שלו, ולבנות לפיהם באלאנס בתוך השיר.
עם הנסיון תוכל ללמוד לכוון את עצמך קצת יותר, אבל בגדול אני חושב שהאופי של המיקס נקבע כאן, אח"כ זה בעיקר לפתור בעיות (התנגשויות תדרים, דינמיקה ) ושימוש באמצעים יצירתיים כמו צידוד ואפקטים, שלא זה המקום לפרט עליהם.
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
תתחיל בלי אפקטים
הודעה פורסם: שבת 28 אפר',07 21:53   
אני גם התחלתי כמוך, בלי שום ידע בתחום ובלי לימודים בשום מוסד ואני יכול להגיד לך שיש אצל מתחילים את התחושה שצריך כל הזמן להוסיף עוד אפקטים, לא משנה ממש מה, מעמיסים VSTים כמו מטורפים. גם אני הייתי כזה ועכשיו, שלוש או ארבע שנים אחרי שעמדתי מול שאלות בסיסיות כמו שאתה שואל היום, אני עדיין בתהליך גמילה מהאשליה שכלים אלו משרים.

תתחיל בלי אפקטים בכלל! תשמע קטעים שישמשו כרפרנס ותלמד את התלת מימד שלהם (מיקום של קרוב ורחוק והצדדים של הסטיריאו), תנסה לחקות אותם.

אל תפריד את שלב המיקס מהשלבים שקדמו לו. כשאתה מחפש תפקיד רקע, תנגן אותו וגם תקליט אותו כמו תפקיד רקע וכמובן שפה אין חוקים אבל תמיד אפשר לבחור דרכי הקלטה שידגישו את הדומיננטיות של הכלי מצד אחד, או ירככו אותו מצד שני.

אל תפחד לשחק עם כל כפתור שאתה רואה. ימינה שמאלה, חזק חלש, ועדיף שתעשה את זה בעיניים עצומות.

בסוף תבחר לך איזה EQ אחד, קומפרסור אחד וריברב אחד ובחן את התמהגותם עם החומר.

זאת בכל מקרה דעתי, יכול להיות שרבים לא יסכימו איתי, אבל אפשר לומר בפרוש שאצל מתחילים תמיד רואים הכי הרבה VSTים פרוצים מהרשת, ואם תשאלו אותם "למה כל-כך הרבה?" תשובתם בדרך כלל תחפה על חוסר ניסיון.

ותמיד תעבוד עם האוזניים
אני מקווה שעזרתי

תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
unknown_
הצטרף: 25 פבר' 04
הודעות: 125
הודעה פורסם: שבת 28 אפר',07 23:03   
כמה קווים כלליים:
דמיין איפה אתה רואה כל כלי/תפקיד במרחב התלת מימדי ודאג להציב אותו שם. הדרך לעשות
זאת היא באמצעות Panning ובאמצעות כמות השליחה לריוורב. לכלי שאתה רוצה שירגיש
מאד קרוב תן מעט מאד רייורב או בכלל לא. לכלי שאתה רוצה שירגיש רחוק תן הרבה ריוורב
(מה שככל הנראה יעלה את העוצמה הכללית שלו במיקס, ולכן יש צורך להוריד ווליום בערוץ
של אותו כלי).
טיפ: תפקידים קצביים, בעיקר נמוכים (בס מכל סוג שהוא, בייס דראם) בד"כ לא נשמעים טוב
עם הרבה ריוורב, ונוטים ליצור סאונד מרוח.
בכל אופן, אם זה לא ברור, אז בד"כ נהוג לפתוח ערוץ ריוורב אחד עבור כל המיקס, ולשלוח אליו מכל
ערוץ את הכמות הרצויה. כמובן, שחשוב להגדיר את הפרמטרים בריוורב עפ"י סוג החלל שאתה
מבקש ליצור או לבחור פריסט מתאים.
חשוב לציין שמיקס טוב מתחיל כבר בעבודת ההלחנה/עיבוד. כדאי להגיע לתוצאה סופית טובה
חשוב קודם כל לבחור תפקידים וכלים שישמעו טוב ביחד וישלימו אחד את השני, ורק אז לדאוג למיקס.
_________________
http://www.myspace.com/danmurciano
  rastomas  
הצטרף: 04 פבר' 07
הודעות: 121
מיקום: בכפר
הודעה פורסם: שישי 04 מאי,07 03:42   
תודה רבה אנשים

אני תמיד אשמח לדעת עוד

RASTOMAS
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שישי 04 מאי,07 11:22   
ציטוט:
חשוב לציין שמיקס טוב מתחיל כבר בעבודת ההלחנה/עיבוד. כדאי להגיע לתוצאה סופית טובה
חשוב קודם כל לבחור תפקידים וכלים שישמעו טוב ביחד וישלימו אחד את השני, ורק אז לדאוג למיקס.


ובעניין הזה, טיפ: אם אתה מעלה את הפיידרים באופן אקראי והתוצר לא נשמע טוב על ההתחלה, יש סבירות גבוהה שהעיבוד שלך לא טוב. מיקס טוב מתחיל משיר שנשמע טוב והופך אותו לשיר שנשמע מצוין.

ציטוט:
בכל אופן, אם זה לא ברור, אז בד"כ נהוג לפתוח ערוץ ריוורב אחד עבור כל המיקס, ולשלוח אליו מכל
ערוץ את הכמות הרצויה. כמובן, שחשוב להגדיר את הפרמטרים בריוורב עפ"י סוג החלל שאתה
מבקש ליצור או לבחור פריסט מתאים.


ואת זה כדאי רק לסייג: לא מן הנמנע שיהיו שניים או שלושה רוורבים שונים באותו השיר (כגון hall לכינורות ו-plate לקול), אבל בדר"כ בידיים לא מיומנות הדבר גורם לבילבול ולכן באמת כדאי, לפחות בהתחלה, לדבוק ברוורב אחד, ואפילו לוותר עליו לחלוטין ולהחליפו ב-delay (אם מדובר בשיר עמוס והרוורב מוסיף עומס מיותר).

טיפ נוסף: אם אתה לא יכול לייצר מיקס טוב מאד עם הפלאגינים שבאו לך עם הקיובייס (בהנחה שאתה עובד עם קיובייס), משהו לא בסדר עם השיר או עם היכולת והניסיון שלך. אין צורך בשום WAVES או URS או UAD כדי לייצר מיקס שנשמע מצוין.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
  rastomas  
הצטרף: 04 פבר' 07
הודעות: 121
מיקום: בכפר
שתי שאלות חשובות
הודעה פורסם: שישי 04 מאי,07 20:41   
העברתי את הקטע למערכת ביתית ו שמעתי שBASS יצא החוצה ממש יותר מדי אבל עם המוניטורים זה נשמע טוב אז אני מתאר לעצמי שיש לי בעיה קשה באקוסטיקה בכל מקרה אין לי מה לעשות הנידון כי המקום בו נמצא האולפן זה המקום היחיד ברשותי איך אני יכול להתגבר על הבעיה הזו?
עוד שאלה היא איך אני מחשב את ה DB בMETER לפי מספר הערוציםת הבנתי שיש מן נוסחא בשביל זה?

אשמח מאוד לעזרה RASTOMAS
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 04 מאי,07 21:07   
מיקס טוב (או לא טוב...בעצם קיים כזה דבר מיקס רע?) מסתכם בהרבה יותר מיחסי עוצמות בין התפקידים השונים ככה שתשכח מנוסחאות.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון