הצטרף: 19 פבר' 04
הודעות: 131
פורסם: ראשון 18 פבר',07 15:02
אז אני מניח שקשה להבין על מה אני מדבר, אני יסביר.
לאחרונה הקלטתי תופים באולפן (2 אוברהדים, סנר מלמעלה ומלמטה, היי האט, SM58 בלי פופר לכל טום ולפלור, ומיקרופון בתוך הבייסדראם).
הסאונד שאני מחפש הוא סאונד קרוב, חם, לפרצוף. של הרוק המודרני, למשל
audioslave - show me how to live שממש אפשר להרגיש את הבייסדראם ואת הסנר..
1. מה השימוש המתאים באוברהדס למען המטרה שאני מדבר אליה? האם כדאי לפתוח אותם רק כשצריך לשמוע מצילות? בינתיים הם רק הורסים את הסאונד של הבייסדראם והסנר.
2. מה יוצר את הפאנץ' הזה בבייס דראם? למה תמיד הוא יוצא לי מרוח בכל ההקלטות, כאילו משהו מפריע לו "לצאת החוצה"?
3. האם יש איזשהו תכסיס שאני לא מודע אליו?
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
פורסם: ראשון 18 פבר',07 15:22
כשבוחנים סאונד מוקלט, צריך לבחון כמה דברים:
קודם כל את המקור של הסאונד - משמע הבייס דראם עצמו. לכל בייס דראם יש פאנץ' וסאונד אחר.
אח"כ מגיע סוג המיקרופון, שרצוי שיהיה מותאם לכלי שמקליטים. המיקום של המיקרופון גם חשוב. תנסה להוסיף עוד מיקרופון מחוץ לקיק. יש כאלה שמוסיפים עוד 2 חוץ מזה שבפנים.
כמובן אחר כך מגיע הפרה-אמפ, הקונברטור ובסוף המיקס.
בקשר ל show me how to live:
האופנה בזמן האחרון של סאונד תופים במוזיקה אמריקאית לפחות הוא סאונד מאוד מקומפרס, אבל עם פאנץ' גבוה. ז"א בלי יותר מדי דינמיקה, אולי זאת המריחה שאתה מתכוון אליה. תשתמש בקופרסור וגייט ותנסה להגיע לסאונד הזה.
מקווה שעזרתי, נמרוד.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: ראשון 18 פבר',07 18:43
תעלה קטע של החומר המוקלט, רצוי בצורה לא מעובדת.
ציין באיזה מיקרופונים השתמשת ליתר התופים וכיצד הצבת אותם (מרחקים זוויות בפנים בחוץ וכיו"ב).
לגבי הoh חפש באינקס הקלטות כלים , דנו בזה ממש לאחרונה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: ראשון 18 פבר',07 23:18
יש לך המון הי הט אבל שהמתופף מכה על הקראשים הן נשמעות מאוד מרוחקות...
_________________
This one goes to 11!!!
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: ראשון 18 פבר',07 23:31
כמה דברים ממש ממש ממש חשובים בתופים:
- מתופף רוצח שיודע להפיק צליל
- תופים מכוונים, בחירת עורות טובה, כיוון ביחס לשיר, כיוון חיובי עבור החדר.
- חדר!
ופה אני עוצר,
אם נעזוב את הציוד ששימש להקליט בדיסק שאתה מדבר (תקשיב לו גם ביחס ל- Revelations) החדר זה הדבר הכי קריטי.
תופים מושפעים מאוד מההחזרים בחדר ובחדרים קטנים מאוד קשה לקבל את הצליל שאתה מחפש.
?
קרא פה בפורום שרשראות שלמות לגבי הקלטות תופים.
במקרה הזה גם שימוש בטריגרים וטכניקות "שיפור" מאוד קשה כי אין חדר בריא. (וגם ריוורבים אף פעם לא מצליחים לפצות/לטשטש חדר).
בהצלחה!
הצטרף: 08 מרץ 03
הודעות: 152
פורסם: שני 19 פבר',07 09:35
האמת היא שחלום חיי לדעת איך מגיעים לסאונד קטלני כמו של מטליקה למשל
ב-NOTHING ELSE MATTER
או גאנז אנד רוזס .... את כל הסט מתחילת ההפקה ועד סופה....
תודה !