תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 05:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקס תופים: סאונד קרוב, חם ובעיקר בפרצוף
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תופים וכלי הקשה
  שיבי  
הצטרף: 19 פבר' 04
הודעות: 131
מיקס תופים: סאונד קרוב, חם ובעיקר בפרצוף
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 15:02   
אז אני מניח שקשה להבין על מה אני מדבר, אני יסביר.
לאחרונה הקלטתי תופים באולפן (2 אוברהדים, סנר מלמעלה ומלמטה, היי האט, SM58 בלי פופר לכל טום ולפלור, ומיקרופון בתוך הבייסדראם).
הסאונד שאני מחפש הוא סאונד קרוב, חם, לפרצוף. של הרוק המודרני, למשל
audioslave - show me how to live שממש אפשר להרגיש את הבייסדראם ואת הסנר..

1. מה השימוש המתאים באוברהדס למען המטרה שאני מדבר אליה? האם כדאי לפתוח אותם רק כשצריך לשמוע מצילות? בינתיים הם רק הורסים את הסאונד של הבייסדראם והסנר.
2. מה יוצר את הפאנץ' הזה בבייס דראם? למה תמיד הוא יוצא לי מרוח בכל ההקלטות, כאילו משהו מפריע לו "לצאת החוצה"?
3. האם יש איזשהו תכסיס שאני לא מודע אליו?
נמרוד פר
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 15:22   
כשבוחנים סאונד מוקלט, צריך לבחון כמה דברים:
קודם כל את המקור של הסאונד - משמע הבייס דראם עצמו. לכל בייס דראם יש פאנץ' וסאונד אחר.
אח"כ מגיע סוג המיקרופון, שרצוי שיהיה מותאם לכלי שמקליטים. המיקום של המיקרופון גם חשוב. תנסה להוסיף עוד מיקרופון מחוץ לקיק. יש כאלה שמוסיפים עוד 2 חוץ מזה שבפנים.
כמובן אחר כך מגיע הפרה-אמפ, הקונברטור ובסוף המיקס.

בקשר ל show me how to live:
האופנה בזמן האחרון של סאונד תופים במוזיקה אמריקאית לפחות הוא סאונד מאוד מקומפרס, אבל עם פאנץ' גבוה. ז"א בלי יותר מדי דינמיקה, אולי זאת המריחה שאתה מתכוון אליה. תשתמש בקופרסור וגייט ותנסה להגיע לסאונד הזה.

מקווה שעזרתי, נמרוד.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 18:43   
תעלה קטע של החומר המוקלט, רצוי בצורה לא מעובדת.

ציין באיזה מיקרופונים השתמשת ליתר התופים וכיצד הצבת אותם (מרחקים זוויות בפנים בחוץ וכיו"ב).

לגבי הoh חפש באינקס הקלטות כלים , דנו בזה ממש לאחרונה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
  שיבי  
הצטרף: 19 פבר' 04
הודעות: 131
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 20:28   
הקלטנו באולפני סראונד ברמת השרון, אני לא זוכר בדיוק במה השתמשנו.

האוברהדים כפי שהם (ללא עיבוד) כולל פאנינג מלא LR
Click here to watch sampleOH
האוברהדים, אני לא מבין למה, נשמעים יותר מדי שונים זה מזה למרות שהשתמשנו באותו המיקרופון X2.


השאר (בייסדראם, סנר SM58, היי האט)
Click here to watch sampletherest
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 23:04   
בחירת המקרופונים היא רק הצעד הראשון.
שימוש בקומפרסורים ואקספנדרים כדי לאלף סאונד תופים מרוח הוא השלב הקריטי יותר.

לאחר שתטפל בדינמיקה של כל אחד מהאלמנטים האלה,
נסה את השיטה הניו-יורקית של הוספת קומפרסור לתופים ב-SEND במקום ב-INSERT.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
נשמע שהאובר הדים ממוקמים רע
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 23:18   
יש לך המון הי הט אבל שהמתופף מכה על הקראשים הן נשמעות מאוד מרוחקות...
_________________
This one goes to 11!!!
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 18 פבר',07 23:31   
כמה דברים ממש ממש ממש חשובים בתופים:

- מתופף רוצח שיודע להפיק צליל
- תופים מכוונים, בחירת עורות טובה, כיוון ביחס לשיר, כיוון חיובי עבור החדר.
- חדר!

ופה אני עוצר,
אם נעזוב את הציוד ששימש להקליט בדיסק שאתה מדבר (תקשיב לו גם ביחס ל- Revelations) החדר זה הדבר הכי קריטי.
תופים מושפעים מאוד מההחזרים בחדר ובחדרים קטנים מאוד קשה לקבל את הצליל שאתה מחפש.
?
קרא פה בפורום שרשראות שלמות לגבי הקלטות תופים.

במקרה הזה גם שימוש בטריגרים וטכניקות "שיפור" מאוד קשה כי אין חדר בריא. (וגם ריוורבים אף פעם לא מצליחים לפצות/לטשטש חדר).

בהצלחה!
NatiPatishi
הצטרף: 10 פבר' 07
הודעות: 11
מיקום: גבעתיים
להוציא את הטוב ביותר ממה שיש
הודעה פורסם: שני 19 פבר',07 00:07   
אחד הדברים שאמרו פה הכי נכון זה האם הערוצים המוקלטים הם ברמה טובה?
ואני לא מתכוון לאיזה מיקרופון השתמשו כי זה הרבה פחות חשוב מאיך מיקמו אותם ואולי הדבר הכי חשוב זה האם המתופף ניגן בסטייל המבוקש וסיפק את הסחורה אומנותית ?
אם כן אז סביר להניח שיש עם מה לעבוד ולשפר<זה בעצם מטרתו של מיקס להוציא את הטוב מהערוצים ולקדם את כל הסאונד צעד גדול קדימה אל הקצה>
אני מניח שאם אין לך נסיון גדול בתחום המיקסינג יהיה לך קשה יותר מטכנאי שעבר את זה והרבה יותר מזה,אבל נסיון לא יבוא אם לא תתנסה ותעשה טעויות רק ככה לומדים מה לא לעשות

אני אתן לך עצה מה כן לנסות

אם תרצה סאונד בפנים תתחיל מבלאנס נכון בלי אפקטים בכלל ובלי קומפרסורים ובלי איקיו
הבלאנס הוא החשוב ביותר,
אם חשוב לך הבייסדראם<ובמקרה של הסגנון המדובר זה אחד הדברים החשובים ביותר בסט תופים אם לא הכי חשוב>תתחיל איתו ואז תבנה את הסט מסביבו
כלומר סנר ואחר כך היהאט טמטמים ואז לאט לאט תתחיל להרים את במצילות עד שתשמע אותם מאחור<הם לא צריכות להיות חזקות וכך הם לא ישנו יותר מדיי את הסאונד של הבייסדראם ושאר האלמנטים שלך בסט בדרך כלל שומעים מהם את הסאונד הכללי של הסט וזה מה שיפה בהם הם מחברים את כל התמונה

רק אחרי בלאנס נכון יש להתחיל לערב איקייו עך מנת לנקות נמוכים מיותרים
וקומפרסורים על מנת לייצב את הסט

ישנם הרבה דרכים אבל זה כבר שיעור אחר
_________________
http://www.toolsschool.com/#!home/mainPage
בית הספר המקצועי ללימודי סאונד| פרוטולס | קיובייס ומוזיקה אלקטרונית | מיקס ומסטרינג -
נתי פטישי
jdarzi
הצטרף: 08 מרץ 03
הודעות: 152
הודעה פורסם: שני 19 פבר',07 09:35   
האמת היא שחלום חיי לדעת איך מגיעים לסאונד קטלני כמו של מטליקה למשל
ב-NOTHING ELSE MATTER
או גאנז אנד רוזס .... את כל הסט מתחילת ההפקה ועד סופה....

תודה !
yariv12
הצטרף: 03 יונ' 05
הודעות: 72
מיקום: תל אביב
"איך להגיע לסאונד של מטאליקה...."
הודעה פורסם: שני 19 פבר',07 12:54   
וואללה----אהבתי.

לא נראה לי שמטאליקה הקליטו ברמת השרון. (לגבי GUNS N ROSES אני לא בטוח)

#thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תופים וכלי הקשה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון