S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: שני 08 אפר',02 19:07
במהלך התקופה האחרונה עליתי למטוס וכרגיל ראיתי את הסרט אינימציה המרתק...
למרות הכל אינני מבין עדיין את האיסור על
כונני תקליטור לאחר ההמראה.
מישהו יודע מה הסכנה?
מכשירי תקשורת רדיו (סלולרים, קשר, טלוויזיה/רדיו) והפרעות מובנים לי (נסו לחייג מול מסך טלוויזיה מחשב :smile: )
אבל כיצד מכשיר בעל צריכה של 1.5V עד 3-4V גג משפיעה על מטוס?
ההשערה היחידה שעלתה במוחי היא שבאופן תיאורטי רק עם יותר מחצי מנוסעי המטוס ישתמשו במערכות כאלה יהיו שיבושים במערכות המטוס. אך בכל זאת הקרינה של כונני תקליטורים במיוחד מבוססי סללות נמוכה ביותר.
מישהו יודע את התשובה?
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: שני 08 אפר',02 20:15
טלפון סלולרי וכל מערכת בעלת תשדורת מסוכנת ללא ספק אבל עדיין אני מתקשה לקלוט את הפוטנציאל שיש לנגן תקליטורים נישא לגרום למטוס.
מבחינת עוצמה נראה לי שמחשב נישא הוא מכשיר הרבה יותר מסוכן (רק מפוקח כמו שציינת).
האם תקנות הFCC להן נדרשים כונני התקליטורים לא מספקות?
האם לא ניתן את ההפרעות הקטנות מכונן התקליטורים (במידה והוא חיצוני) ע"י תיק פשוט או חלל ש"יבלע" את ההשפעות.
ובעצם מדבריך ניתן להסיק שכל הפרעה קלה תפריע לאות הרגיש וכן נשאלות מספר שאלות:
- האם הסכנה היא בסיכוך הכבלים שעוברים במטוס? ואלו עלולים להיות הגורם לבעיה?
- האם האותות מחוץ למטוס או באיזורים אחרים לא משפיעים עליו. בדוגמא כמו שנתת - צרפת - ישראל ישנו מספר אדיר של גורמים (טבע ובניאדם) שמפריעים, גם בכל שדות התעופה ישנו שימוש במכשירים סלולרים האם הוא לא עלול להשפיע על האות המשודר? במידה והמכשיר המשדר קרוב ל"הפרעה" שכזו.
- שאלה זו נובעת מבורות: ממה שאני יודע תקשורת המטוס מבוססת על לוויין (כדוגמאת GPS) ותקשורת אלחוטית נועדה לנחיתה וקשר בקרבת מקום (נחיתה/המראה) ההפרעות יכולות להפריע לתקשורת לווינית?
ומה עם אישהולך (WALKMAN) הוא אינו מזיק בשל הסיבוב הנמוך?
הצטרף: 25 נוב' 01
הודעות: 11
פורסם: שני 08 אפר',02 20:38
אני יכול לספר לך, שחבר שלי, אבא שלו טייס.
והוא סיפר לי, שהוא שיחק במחשב, ושם איזה סידי בזמן הטיסה, והתחיל לשחק, משום מה נפל אחד המחשבים.
למזלם יש למטוס איזה 4 מחשבי גיבוי למקרים כאלו.
לכן אנ ילא ממליץ לאף אחד, לנסות את זה בטיסה.
רק לפני כמה ימים טסתי במטוס, והדיילת אסרה עלי לשמוע דיסקמן.
בברכה,
dynamo
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 08 אפר',02 20:41
אכן זה מעורר תמיהה, אך היו דברים מעולם.
ניתן לבלום קרינה בצורה די מספקת מתוך הדיסקמאן, אך זה יהפוך אותו לחסר פרקטיות כמעט מיידית (כל ה"מאן" וה"וו'ק" יורדו מהשמות :smile:
להבדיל מ'אישלך', 'אישדיסק' מערבב במסעו אל הצליל אותות בינריים, ממירים, ושער Clockin... שידוריים בהחלט.
יש עוד 'משדרים' תמימים שעליהם לא מכריזים טרום טיסה, ואציין בעדינות זהירה אפילו תכשיטים מסוימים(!). הבורות המובנת בתחום ה-RF אצל הדיילת, כמו גם טייסים שאינם אנשי כמורה אלקטרונית, מכריחה אותם ללכת על בטוח, כיוון שהפריט הדיסקמאני נעשה ענין של מה בכך בטיסות ארוכות, ונתגלו חריגות טאייוניות ברובם, כולל הפרעות תקשור בין הטיס למגדלי הפיקוח (אודיו!), או פגיעה בטייס המחליף (האוטומטי).
בתור אחד שפעם קצת הטיס ונכווה, אני מודה שזה היה נראה לי פרימיטיבי שזה מהווה בעייה, עדיין בתקופה. לא רק ששמעתי גרוע בשידור רגיל, שהגבב הזה היה מלווה שדרני רדיו מהקרקע זה הכריח אותך לסמוך על העין, שזו פרקטיקה מסוכנת בין עננים.
אבל שוקדים על שכלולים כל העת, ביניהם קידוד והצפנה למניעת קליטה של מסרים שלא נועדו לאותה טיסה, והבדלתם החדה מזיקוקי רדיו אקראיים.
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: שני 08 אפר',02 20:42
קראתי את המאמר בנוגע לTWA (את השאר אקרא בהמשך).
אני חייב לציין שלפתע הדיסקמן בטיסה או אפילו 6 מכשירים סלולרים פחות מדאיגים...
האם מערכות של ח"א וח"י מספיק ממוגנות?
האם העולם מספיק ממוגן (במהלך כל מסלול טיסה ישנו מספר של כלי שיט, מכ"מים, רדרים ושלל צעצועי קרינה והפרעות אלקטרומגנטיות ורדיו).
כיצד אני אוכל לטוס בשקט? לפתע הדיסקמן פחות מדאיג בהרבה :smile:.
מכל מה שזכיתי לקרוא הסקתי את הדברים הבאים:
- להתפלל לפני טיסה
- להתעלם מהדיסקמן ולקוות שאין תחנה פירטית באיזור :smile:
- לצפות לכלי טיסה מבוססי כבלים אופטים (שיוצרים אופטימיות) ודיגיטציה מלאה של תשדורת עם תיקון שגיאות ברמה גבוה.
והכי חשוב ביטחון... ומטיסתי האחרונה ראוי לציין שכישראלי בעולם, הביטחון העולמי נראה יותר כמו מתיחה של משפחת שילון...
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
פורסם: שלישי 09 אפר',02 04:35
בקשר ל-GPS-
במהלך השירות הצבאי שלי, הסתובבתי עם GPS על בסיס די קבוע.
בגלל קרינה מסויימת מציוד אחר (קרינה שלא עולה על קרינה של CDMAN), הייתי הולך תמיד 20 מטר קדימה לכוח עם הGPS, כדי לא לגרום לשיבוש ב-GPS (משהו שהיה יכול להיות מאוד לא נעים). בנוסף היינו הולכים עם 4 GPS גיבוי לפחות כדי - וזה מושג שלא הבנתי עד היום - אם אחד מהם "ידבק" בקרינה, יהיה אפשר להחליף אותו.
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 11 יול',03 11:46
אין לי כלום לחדש רק אנסה להעביר לאומן הרוק מספר נקודות (תחיית המתים):
במטוס סילוני המבצע טיסות ארוכות טווח יש מספר לא מבוטל של מערכות רדיו ותקשורת
(בו-זמנית) ואמנה כמה מהם:
ILS
COM
VOR
NAV
NDB
DME
וזה עוד בלי להכניס מערכות פנימיות בין המטוס לעצמו.
למטוס 747 יש לא פחות מ-274 ק"מ אורך כבלים של חשמל ונתונים בכל מקום במטוס שעוברים גם ממש לידך , מספיק מספר קטן של אנשים שישתמשו בדיסקמן ויהיו הפרעות.