תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אין דיסקמן בטיסה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 19:07   
במהלך התקופה האחרונה עליתי למטוס וכרגיל ראיתי את הסרט אינימציה המרתק...

למרות הכל אינני מבין עדיין את האיסור על
כונני תקליטור לאחר ההמראה.

מישהו יודע מה הסכנה?

מכשירי תקשורת רדיו (סלולרים, קשר, טלוויזיה/רדיו) והפרעות מובנים לי (נסו לחייג מול מסך טלוויזיה מחשב :smile: )
אבל כיצד מכשיר בעל צריכה של 1.5V עד 3-4V גג משפיעה על מטוס?

ההשערה היחידה שעלתה במוחי היא שבאופן תיאורטי רק עם יותר מחצי מנוסעי המטוס ישתמשו במערכות כאלה יהיו שיבושים במערכות המטוס. אך בכל זאת הקרינה של כונני תקליטורים במיוחד מבוססי סללות נמוכה ביותר.

מישהו יודע את התשובה?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 19:53   
זה הרבה יותר בטוח מאותם רגעי אימה של G שלילי, בהם הנוסעים רואים את החרדה איש בעיני רעהו ויודעים שהם לא יכולים לעשות כלום.
ואני לא מאחל לאף אחד לעבור את החוויה הזו...

כל המכשירים האסורים הינם מקריני הפרעות מגנטיות. מי שעמד בסמוך לרמקול כשהסלולרי שלו מתחיל לקבל אות איתור מתא השידור הקרוב (שניה לפני הצלצול), יודע ששדה הקרינה כה חזק באותם רגעים, עד כדי חדירה לכבלי הרמקול והפצת צליליו המאיימים של הסלולר.

זה אולי נסלח ולא נורא בחיי היום יום. לא בטוח, (תרתי משמע).

במטוס יש עשרות מכשירי מדידה עדינים, אשר רגישותם גבוהה בשל הצורך לאתר וללכוד ולפענח אותות חלשים ממרחק, או כאלה הצפופים בסבך התקשורת שבנמל התעופה.

רגישות זו פנטסטית - כל עוד היא לטובתנו, וזה אומר קליטת האותות הנחוצים למטוס לשם ניווט, המראה וגלישה (התבייתות על אותות הולכה מהנמל, מדידת מרחק ממטוסים אחרים ושמירה על גובה נתיב וכיוונו).

התקני שידור שונים, ביניהם הסלולרי, אך לא רק הוא, משדרים וקולטים בתחומי תדר מאוד ספציפיים, ולכאורה לא צריכה להיות הפרעה בין תחום המיועד לסלולר לבין זה המיועד לאחד ממכשירי הניווט במטוס.
לא כך, כיוון שמכשירים מקרינים, מסוגלים, (וברוב המקרים אף עושים זאת) להפיץ תדרים שבתחום הפס הצידי, או הרמוניות, ואפילו חלשות, של אותם התדרים בהם הם מבלים.
כל התקן אלקטרוני ממוחשב מקרין שדה לסביבתו. למעשה הכונן הקשיח בנייד מקרין (אפילו מעצם סיבובי המנוע הגבוהים) בעוצמה זהה לזו של כונן CD-ROM, רק שהוא חסום בתוך מגן בריא ומסוכך. והוא אף טמון בתוך מארז המחשב הנייד, אשר על פי תקני הייצור, מותר לו להפיץ קרינה בכמות מאוד ספציפית (כמו גם מחשבים שולחניים, רק שזה נתון בלתי מבוקר כל כך במארזי פיסי תוצרת בית).

ה-CD-ROM פתוח יותר מכל התקן אחר במחשב (גם כנון דיסקטים, אך סיבוביו איטיים בהרבה), כמוהו ה-דיסקמאן, ומהירות סיבובם, והאלקטרוניקה המשולבת יוצרים יחדיו חגיגה הרמונית המופצת לכל מי שמוכן לקלוט באותו הרגע.
יש כוננים שעושים זאת פחות ויש שיותר.
כיוון שרשויות התעופה גילו חריגה ברוב הכוננים, אז הם טיפחו את משנת ה- Better safe than Sorry.
רגישות מכשירי המדידיה והניווט במטוס, ועוד קרעים או חוסר שלמות בסיכוך של כבלי הולכה שונים לאורכו ולרוחבו של כלי הטיס, יוצרים תנאים מעולים לקליטת הפרעות מגנטיות (שידור של רעשים ואותות רדיו למעשה) המצויים באזור הנוסעים. קליטת אות מסלולרי בתא הנוסעים שווה בעוצמתה לקליטת אות משדה התעופה אורלי בפריז, כל עוד המטוס עדיין בבן גוריון...
הפרעה 'קלה' כזו יכולה לדרדר את המטוס (להלן לינקים).
בבתי החולים המצב די דומה, כאשר מצויים שם מכשירי מדידה מאוד רגישים לקליטת מצבו וחיותו של מאושפז, וכל הפרעה שלא מן המנין יכולה להמית אסון!

להן לינקים לקריאה נוספת:
- מה קרה בטיסה 800 שך TWA?
- שימוש במחשב נייד במטוסים.
- מה ה-FAA מייעץ
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 20:15   
טלפון סלולרי וכל מערכת בעלת תשדורת מסוכנת ללא ספק אבל עדיין אני מתקשה לקלוט את הפוטנציאל שיש לנגן תקליטורים נישא לגרום למטוס.

מבחינת עוצמה נראה לי שמחשב נישא הוא מכשיר הרבה יותר מסוכן (רק מפוקח כמו שציינת).

האם תקנות הFCC להן נדרשים כונני התקליטורים לא מספקות?

האם לא ניתן את ההפרעות הקטנות מכונן התקליטורים (במידה והוא חיצוני) ע"י תיק פשוט או חלל ש"יבלע" את ההשפעות.

ובעצם מדבריך ניתן להסיק שכל הפרעה קלה תפריע לאות הרגיש וכן נשאלות מספר שאלות:
- האם הסכנה היא בסיכוך הכבלים שעוברים במטוס? ואלו עלולים להיות הגורם לבעיה?
- האם האותות מחוץ למטוס או באיזורים אחרים לא משפיעים עליו. בדוגמא כמו שנתת - צרפת - ישראל ישנו מספר אדיר של גורמים (טבע ובניאדם) שמפריעים, גם בכל שדות התעופה ישנו שימוש במכשירים סלולרים האם הוא לא עלול להשפיע על האות המשודר? במידה והמכשיר המשדר קרוב ל"הפרעה" שכזו.
- שאלה זו נובעת מבורות: ממה שאני יודע תקשורת המטוס מבוססת על לוויין (כדוגמאת GPS) ותקשורת אלחוטית נועדה לנחיתה וקשר בקרבת מקום (נחיתה/המראה) ההפרעות יכולות להפריע לתקשורת לווינית?

ומה עם אישהולך (WALKMAN) הוא אינו מזיק בשל הסיבוב הנמוך?
dynamo
הצטרף: 25 נוב' 01
הודעות: 11
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 20:38   
אני יכול לספר לך, שחבר שלי, אבא שלו טייס.
והוא סיפר לי, שהוא שיחק במחשב, ושם איזה סידי בזמן הטיסה, והתחיל לשחק, משום מה נפל אחד המחשבים.
למזלם יש למטוס איזה 4 מחשבי גיבוי למקרים כאלו.
לכן אנ ילא ממליץ לאף אחד, לנסות את זה בטיסה.

רק לפני כמה ימים טסתי במטוס, והדיילת אסרה עלי לשמוע דיסקמן.

בברכה,

dynamo
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 20:41   
אכן זה מעורר תמיהה, אך היו דברים מעולם.
ניתן לבלום קרינה בצורה די מספקת מתוך הדיסקמאן, אך זה יהפוך אותו לחסר פרקטיות כמעט מיידית (כל ה"מאן" וה"וו'ק" יורדו מהשמות :smile:
להבדיל מ'אישלך', 'אישדיסק' מערבב במסעו אל הצליל אותות בינריים, ממירים, ושער Clockin... שידוריים בהחלט.
יש עוד 'משדרים' תמימים שעליהם לא מכריזים טרום טיסה, ואציין בעדינות זהירה אפילו תכשיטים מסוימים(!). הבורות המובנת בתחום ה-RF אצל הדיילת, כמו גם טייסים שאינם אנשי כמורה אלקטרונית, מכריחה אותם ללכת על בטוח, כיוון שהפריט הדיסקמאני נעשה ענין של מה בכך בטיסות ארוכות, ונתגלו חריגות טאייוניות ברובם, כולל הפרעות תקשור בין הטיס למגדלי הפיקוח (אודיו!), או פגיעה בטייס המחליף (האוטומטי).
בתור אחד שפעם קצת הטיס ונכווה, אני מודה שזה היה נראה לי פרימיטיבי שזה מהווה בעייה, עדיין בתקופה. לא רק ששמעתי גרוע בשידור רגיל, שהגבב הזה היה מלווה שדרני רדיו מהקרקע זה הכריח אותך לסמוך על העין, שזו פרקטיקה מסוכנת בין עננים.
אבל שוקדים על שכלולים כל העת, ביניהם קידוד והצפנה למניעת קליטה של מסרים שלא נועדו לאותה טיסה, והבדלתם החדה מזיקוקי רדיו אקראיים.
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 20:42   
קראתי את המאמר בנוגע לTWA (את השאר אקרא בהמשך).

אני חייב לציין שלפתע הדיסקמן בטיסה או אפילו 6 מכשירים סלולרים פחות מדאיגים...

האם מערכות של ח"א וח"י מספיק ממוגנות?
האם העולם מספיק ממוגן (במהלך כל מסלול טיסה ישנו מספר של כלי שיט, מכ"מים, רדרים ושלל צעצועי קרינה והפרעות אלקטרומגנטיות ורדיו).
כיצד אני אוכל לטוס בשקט? לפתע הדיסקמן פחות מדאיג בהרבה :smile:.

מכל מה שזכיתי לקרוא הסקתי את הדברים הבאים:
- להתפלל לפני טיסה
- להתעלם מהדיסקמן ולקוות שאין תחנה פירטית באיזור :smile:
- לצפות לכלי טיסה מבוססי כבלים אופטים (שיוצרים אופטימיות) ודיגיטציה מלאה של תשדורת עם תיקון שגיאות ברמה גבוה.

והכי חשוב ביטחון... ומטיסתי האחרונה ראוי לציין שכישראלי בעולם, הביטחון העולמי נראה יותר כמו מתיחה של משפחת שילון...
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שני 08 אפר',02 21:30   
אמן הרוק
בזמן סיבובי הדיסק בתוך הנגן...
נוצרת קרינה שהערך שלה קצת יותר גבוה מ1.5 וולט(סוללה)..מכיוון שקרינה זה שידור..ושידור זה רדיו..
מטוס אשר טס בטיסה טראנס אטלנטית(לדוגמא)
אינו מקבל שום אות מפני המים שמתחתיו..(GPS אינו קשור בכלל..הוא רק מראה לטייסטייס אוטומטי היכן הוא נמצא)ולכן מהרגע שמטוס חצה את קו החוף המערבי של חופי אנגליה..עד לבערך כמה עשרות בודדות של קילומטרים מחופי לונג איילנד המטוס מתביית על קרן מאוד צרה וחלושה של אותות רדיו שלפיהם הטייס יודע לשמור על נתיבו ועוד נתונים שונים.
תחשוב שאתה מסובב את הנגן שלך ועוד עשרה כמוך יושבים ועושים אותו הדבר..וזה גרם ל-JAMMING
(שיבוש) בלבול או כל צרה אחרת אפילו לכמה שניות...
ובדיוק באותן שניות קריטיות איבד המטוס את האות החלש..וסטה לנתיב אחר...אתה לוגם להנאתך את המשקה שלך..מתבונן בחלון...... ...... ... .. .






_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',02 04:35   
בקשר ל-GPS-
במהלך השירות הצבאי שלי, הסתובבתי עם GPS על בסיס די קבוע.
בגלל קרינה מסויימת מציוד אחר (קרינה שלא עולה על קרינה של CDMAN), הייתי הולך תמיד 20 מטר קדימה לכוח עם הGPS, כדי לא לגרום לשיבוש ב-GPS (משהו שהיה יכול להיות מאוד לא נעים). בנוסף היינו הולכים עם 4 GPS גיבוי לפחות כדי - וזה מושג שלא הבנתי עד היום - אם אחד מהם "ידבק" בקרינה, יהיה אפשר להחליף אותו.

Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',02 18:35   
The prohibition of CD players excludes music by Craig David.
It’s so weak it wouldn’t radiate a fart.

Smoking is forbidden also of course, except Winston lights.

Peace,

Zooot.


hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 11 יול',03 11:46   
אין לי כלום לחדש רק אנסה להעביר לאומן הרוק מספר נקודות (תחיית המתים):
במטוס סילוני המבצע טיסות ארוכות טווח יש מספר לא מבוטל של מערכות רדיו ותקשורת
(בו-זמנית) ואמנה כמה מהם:
ILS
COM
VOR
NAV
NDB
DME

וזה עוד בלי להכניס מערכות פנימיות בין המטוס לעצמו.
למטוס 747 יש לא פחות מ-274 ק"מ אורך כבלים של חשמל ונתונים בכל מקום במטוס שעוברים גם ממש לידך , מספיק מספר קטן של אנשים שישתמשו בדיסקמן ויהיו הפרעות.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון