הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
פורסם: שבת 11 נוב',06 00:39
שאלה לאנשי הקלטות הדיגיטל בינכם...
בקרוב אני עומד להקליט קונצרט של תזמורת בעזרת המכשירים הבאים:
ממיר AD איכותי ביותר המוציא דיגיטל רק ב- AES/EBU .
( Prismsound Dream ADA ).
ממיר נוסף שעושה המרה בתוך הדיגיטל בין AES/EBU לבין פורמט ADAT.
( Lucid 8824 ADAT )
ולבסוף מכשיר ההקלטת כונן רב-ערוצי המקבל רק ADAT ( כניסה אופטית של 8 ערוצים).
Fostex 2424LV
( לצערי זה כרגע המכשיר שיש בידי, כנראה יהיה רצוי להחליף אותו בעתיד - בייחוד שבדיגיטל הוא מקליט רק עד 48KHz ).
אני מתלבט בין 2 אופנים בסינכרון השעון הדיגיטלי של מכשיר ההקלטה ורציתי לשאול את דעתכם:
אני מחבר בין המכשירים באופן הבא:
מהממיר AD ( "האיכותי" ) שולח נעילה על ידי קבל word clock אל הממיר השני ( שכאמור נמצא שם רק על מנת להמיר מAES/EBU ל ADAT ). כמובן שבין הממיר הראשון לשני מחוברים קבלים של AES/EBU ולבסוף בין הממיר השני למכשיר ההקלטה קבל ADAT.
עכשיו יש 2 אפשרויות:
אפשרות ראשונה: נעילת מכשיר ההקלטה על ידי הזרימה הדיגיטלית של הADAT הנכנס.
מה שנקרא במכשיר מצב "AUTO SINC".
אפשרות שנייה:
נעילת מכשיר ההקלטה על ידי קבל word clock נוסף בין הממיר השני אל תוך מכשיר ההקלטה.
שאלות:
איזה מבין 2 האפשרויות של מכשיר ההקלטה עדיפה? האם זה בכלל משנה?
האם בשתי שיטות הנעילה השעון המקורי ( של הממיר האיכותי יותר ) מגיע לידי ביטוי במערכת ההקלטה באותו האופן או שאני מפסיד איכות אם אני נועל באחת מ2 האפשרויות ( עם או בלי קבל word clock)?
תודה לכולכם.
Act Compatible
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 471
מיקום: Somewhere over the rainbow
פורסם: שבת 11 נוב',06 03:35
בהנחה שאין לך אפשרות לבטל את כפל ההמרות ע"י שימוש בממיר אחד:
קודם כל עליך להגדיר את מקור השעון לסנכרון כל המערכת (MASTER CLOCK) - למשל הממיר הראשון, ולהגדיר לממיר השני ולמכשיר ההקלטה לקבל שעון חיצוני.
לדעתי עדיף לך להשתמש ב WORD CLOCK גם לחיבור מכשיר ההקלטה (בהנחה שלממיר השני שלך יש כניסות ויציאות של WORD CLOCK).
בכל מקרה, כדאי לך לעשות נסיון הקלטה לפני הקונצרט על מנת לוודא שלא יהיו בעיות.
בהצלחה!
_________________
"תחנה של הצבא מעלימה שירים
מעלה זמרים מוחקת אחרים
תעשיית שיבוטים ממחזרת את עצמה..."
- ווגאס, RBS
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שבת 11 נוב',06 12:42
בכל מקרה כל המכשירים יסתנכרנו לאחד בין אם תשתמש בכבל wc או לא.
כבל wc משמש בד"כ שרוצים להשתמש במכשיר יעודי שמסנכרן את כל המכשירים אך אינו נמצא בשרשרת המידע, או ממוקם באחורי השרשרת.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
פורסם: שבת 11 נוב',06 19:44
ציטוט של:
Mr. Epic
"בכל מקרה, כדאי לך לעשות נסיון הקלטה לפני הקונצרט על מנת לוודא שלא יהיו בעיות. "
באיזה קומבינציה לדעתך יהיה לי יותר "שקט תעשייתי" ( בזמן ההופעה ) מבחינת בעיות סינכרון אפשריות - בקומבינציה של קבל הword clock או בקומבינציה של הנעילה על ידי שרשרת המידע?
בנסיון הראשון שעשיתי לפני שבוע ניסיתי לנעול את מכשיר ההקלטה על ידי שרשרת המידע, וההקלטה ( כ10 דקות ב5 ערוצים ) עברה ללא תקלות דיגיטל.
כפי שהבנתי מקובל לחשוב שהנעילה האמינה יותר היא נעילה על ידי קבל word אבל אין לי את הידע הטכני להחליט בעניין. כנראה שלא תהייה ברירה אלא לבצע נסיון נוסף, הפעם עם קבל word.
ובהזדמנות זאת אם אנחנו כבר מדברים על קבל word- האם הקבל שכתוב עליו:
RG 59 U coaxial cable הוא הקבל word הרצוי - או שיש קבל word יעודי יותר ?
תומר - אתה מוזמן לביקור באולפן בזמן המיקס או אפילו לאולם בזמן ההקלטה עצמה - מדובר בתזמורת הקאמרית הרצליה בניצוח הרווי בורדוויץ' - קונצרט פתיחת העונה ( החגיגי ) ביום ג ה14/11/06 והקונצרט הנוסף בשבת ה18/11/06. צור איתי קשר אם תרצה להגיע לחזרה.
הנה קצת על תוכניות ההקלטה:
התכנון שלי הוא להקליט בשיטת Decca tree בעזרת זוג הנויימנים M150 כשמאל ימין ושפס MK2S כחוד המשולש ( כאשר על הMK2S יהיה כדור מיוחד המשווה לשפס תכונות אקוסטיות הדומות לM150 ).
בצדדי הבמה ( flanks ) זוג MK2H של שפס. על כלי הנשיפה ועל כלי ההקשה ספוטים
( קרדיואידים) שישתלבו במיקס במידת הצורך.
זוהי יציאת הבכורה של הנויימנים מהאולפן...ואני מתרגש מאד..מקווה שהם לא יאכזבו במקום שהם אמורים להצטיין ( כאמור מקומם הטבעי על במות באולמות עם אקוסטיקה טובה - מה שלא ממש אפשר להגיד על בית חיל האוויר בהרצליה, אבל עדיין יש שם אקוסטיקה קונצרטית כלשהי - בעיקר אחרי שהם שיפרו את המצב בעזרת מערכת אלקטרו אקוסטית משוכללת ( מה שמעלה לי פתאום רעיון - אולי אפשר לבקש feed מהמקרופונים של המערכת, ולהקליט אותם - ככה שיהיה - וכך יהיה לי כבר ערוץ אמביאנט מוכן - מעניין אם יהיה אפשר לסדר את זה)).
הפריאמפים:
Millenia ( משמש כמגבר לנויימנים בכניסת line )
Schoeps VMS למקרופונים של שפס ( 4 ערוצים ).
Signal הירוק של עודד הלוי - פריאמפ למקרופונים של כלי הנשיפה מעץ.
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
פורסם: שישי 17 נוב',06 15:20
איזה כיף , בהצלחה Musician !
בכל מקרה קח clock מה Prism Dream , זה ה Clock האיכותי ביותר שלך, לא כל כך מבין את ההודעה הקודמת בקשר לאסכולות שונות עם דעות שונות, יש לי 3 clocks באולפן שאני יכול לשנות את הסינכרון של כל הריג שלי בלחיצת עכבר וההבדלים הם עצומים, להחליף clock לממיר זה כמעט כמו להחליף ממיר, זה קריטי ול Prism יש clock מדהים, על תוותר עליו
אם אתה יכול תשלח clock ל fostex דרך יציאת ה BNC של ה Prism , ותסנכרן בין ה ADC ל DDC דרך AES , ככה בעצם גם מכשיר ההקלטה וגם ה DDC מקבלים clock באותו זמן בלי שיש הפרש ובלי שתצטרך clock distribution (אם תשלח clock מה ADC ל DDC דרך BNC ואז מה DDC ל DAW דרך ADAT לא ברור מה יעבור ה clock בדרך, חוץ מזה אני באופן אישי כבר לא ממש סומך על ADAT יותר..)
ועכשיו קצת מחוץ לנושא אבל עוד הרבה יותר חשוב מה clock להקלטה, תתעקש שהתזמורת תהיה מכוונת על לפחות 443 , בשום פנים לא על 440 , ה definition של הסאונד והאוברטונים יצאו בצורה משמעותית יותר ברורה וכך גם ההפרדה בין הכלים, הקלטות מודרניות על 440 A נשמעות קצת יבשות מדי, האוזן כבר לא מכוונת ככה, אתה המקליט אז אתה ה tonemeister ואתה קובע את הכללים, תתעקש
בכלל לא בטוח שתצטרך spot on mics בהקלטה, תעבוד על ה Decca tree שלך עד שתקבל באלאנס מושלם, בהקלטות מהסוג הזה keep it simple .. סתם בעיות phase מיותרות, אם העיבוד והתזמור כתובים טוב והמנצח יודע את עבודתו decca tree ו ambience אם צריך יספיקו לגמרי
בהצלחה !
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
פורסם: רביעי 22 נוב',06 11:17
musician , בשמחה, שלח לי הודעה פרטית, איך היתה ההקלטה השניה ?