הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 27 אוק',06 21:44
האוזן האנושית שלנו מגבירה את התדרים שבין 2 עד 5.5 קילו הרץ, זה אומר שבשלב המיקס, כשאני רואה, בעזרת אנלייזר או שעון הפיק של הערוץ שתפקיד הבאסליין קצת יותר גבוה משאר הצלילים להסתמך על השעונים ולהנמיך את הבאסליין? (שיושב על תדר שמיתחת ל 400 הרץ) או שמה להסתמך על מה שאני שומע ואם תפקיד הבאס נשמע טוב אז להשאיר אותו ככה ששעון הפיק מראה שהוא מגיע לעוצמה קצת יותר גבוה ביחס לאחרים...?
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
פורסם: שישי 27 אוק',06 23:07
עוצמה של בס במיקס זה שיקול אומנותי, לך רק עם האוזניים
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שישי 27 אוק',06 23:34
תעבוד עם האוזניים, לא עם העיניים.
האנלייזר הוא רק כלי עזר,אל תסתמך עליו, אלא על האוזניים שלך.
אם אתה מכיר את החדר בו אתה עובד, ואת המוניטורים, ואתה יודע שמה שנשמע לך טוב עכשיו יישמע טוב גם במערכות אחרות, אז זה מה שקובע.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שבת 28 אוק',06 11:52
כן ולא,
לפעמים ההקלטה מכילה תדרים נמוכים מאד בעוצמה גבוהה שכמעט לא נשמעים בשום מערכת טיפוסית, מצד שני הם יוצרים עומס על המגברים והרמקולים שמתבטאים דווקא בעיוות של כל תחום התדרים, בגלל תופעות כאלה כדאי להציץ באנלייזר או באמצעים אחרים.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: ראשון 29 אוק',06 01:07
אני חושב שבאמת הכי כדאי הוא להסתמך על מה שאני שומע, הבעיה הרצינית שלי כרגע היא שאני לא מכיר בצורה מקסימלית את המוניטורים שלי עם סביבת החדר שלי ולכן חשבתי שאולי עדיף לי להסתמך על השעונים.... אני פשוט צריך לעבוד עוד הרבה עד שאני יכיר יותר טוב את הסביבה שאני עובד בה... כשאני יכיר אותה ברמה מקסימלית אני באמת יוכל להיות בטוח באוזניים שלי...
תודה רבה..
הצטרף: 10 יול' 06
הודעות: 24
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 29 אוק',06 02:58
תנסה ללמוד את החדר ע"י שמיעה של איזשהו דיסק שאתה מכיר טוב ותשמע איך הוא נשמע בחדר , ומצד שני תבדוק איך המיקס מגיב במערכת שאתה מכיר ותלמד משהו. ואם אתה סאונדמן אז תתחיל באמת להשתמש באוזניים ולא לעשות חישובים מתמטיים על... מוזיקה...לעזאזל!