S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: חמישי 26 אוק',06 21:10
אז חבל שלא שאלת כך במקום לרדד את הנושא.
מסתבר שלעצב מכשירי עיבוד צליל מוזיקליים "זה לא כל כך פשוט" כמו שסברו מהנדסי התוכנה. האוזן והמוח הם מכשירים הרבה יותר רגישים מכל מכשיר מדידה, והיקום, מה לעשות, הוא כאוטי ומסובך, ומסרב להסתדר בסברוטינות נאות ומסודרות עם עם הוראות for i=5 do...end בקצוותיהן.
זו גם הסיבה שעם כל הסינטולוגיה המתקדמת, שום סינתיסייזר לא יכול להתקרב לצליל גיטרה - היית מצפה לזה, ומאותם שיקולים.
בעתיד אולי נקבל תחליף ראוי, אך כרגע הנטיה של מעצבי הדיגיטל היא לעזוב את העיצוב המקורי, ולהציג חיקויים של מכשירים אנלוגיים מפורסמים, שעוצבו בידי מעצבים מוכשרים.
ברגע שזה "חיקוי" - זה יכול להיות רק קרוב, מאחר ולא ניתן לתאר מציאות רציפה וכאוטית במכשיר קטוע וצפוי מראש.
שלא לדבר על הסיכום באנלוג, שהוא הטריפ הנוכחי, והמהדרין חוזרים למיקסרים אנלוגיים מעוצבים לשנות ה-2000.
אולי בעתיד המורכבות תעלה, ואפשר יהיה לרמות את האוזן והנשמה, ואולי אוזניים שגדלו על MP3 יהיו פחות רגישות להבדל.
ובינתיים הדעה הפופולרית היא ש"דיגיטל לסאונד הוא כמו ניאון לאור" וכיו"ב.
_________________
Peace,
Zooot