תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
דעות שונות במסטרינג למה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  אביעדדרעי1  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
דעות שונות במסטרינג למה?
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 18:33   
שלום לכולם
לפני כמה חודשים הפקתי סינגל באולפן שבו עבדתי.
לאחר שסיימתי עם כל ההקלטות כולל מיקס שלחתי את השיר לידי טלי כץ לעבודת מסטרינג.
לפני ששלחתי לו את השיר התקשרתי אליו לשאול אותו כיצד הוא רוצה את השיר כלומר איזו תדירות דגימה ,סיביות,עוצמה וכוי.
תשובתו הייתה תן לי את השיר בדיוק כמו שהקלטת כלומר אם הקלטתי על 48KHZ אני אביא לו אותו על 48KHZ .
הייתי אצלו והכל היה בסדר גמור.
כעבור זמן מה סיימתי פרוייקט גדול של מיקסים לאלבום שבעזרת השם יצא בקרוב.
ושוב צריך לשלוח את השיר למסטרינג הפעם היה זה יורם וזאן.
שוב התקשרתי לשאול אותו כיצד הוא רוצה לקבל את הפרוייקט?
תשובתו הייתה :
44.1KHZ
24BIT
עוצמה מקסימלית מינוס 10 DB
ואני שואל למה מינוס 10 DB ?זה סיגנל חלש מידי.
תודה .
חשוב לציין שהאלבום גמור ומוכן אחרי המסטרינג והכל נשמע טוב.
פשוט מסקרן אותי לדעת.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 19:34   
אני מניח שזה נובע משיטות עבודה שונות, אין אמת מוחלטת לכולם, למה שלא תשאל את הטכנאי שלך למה דווקא ככה #smile
  אביעדדרעי1  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 19:47   
אולי שכחתי לציין שאני הוא הטכנאי.
אורח
יש צורך במקום עבודה...
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 20:23   
בד"כ במאסטרינג עובדים על ציוד אנלוגי שתמיד יודע לתת חם ואהבה לכל... ולכן עדיף לתת לאיש המאסטרינג שלך קטע עם מקום עבודה כלומר מינוס 10DB ישנם כאלה שרוצים מקסימום מינוס 6DB אבל הרעיון הוא להשאיר מקום עבודה לאוספת EQ להגברה של תדרים מסוימים וקימפרוס והגברה וכ"ו זה נכון שזה משתנה מאחד לאחד ובנוסף זה גם מאוד מאוד תלוי בציוד שעליו עושים מאסטרינג...
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 21:16   
אביעדדרעי1 :
אולי שכחתי לציין שאני הוא הטכנאי.

התכוונתי לטכנאי שאתה שולח אליו את החומר

ציטוט:
בד"כ במאסטרינג עובדים על ציוד אנלוגי שתמיד יודע לתת חם ואהבה לכל... ולכן עדיף לתת לאיש המאסטרינג שלך קטע עם מקום עבודה כלומר מינוס 10DB ישנם כאלה שרוצים מקסימום מינוס 6DB אבל הרעיון הוא להשאיר מקום עבודה לאוספת EQ להגברה של תדרים מסוימים וקימפרוס והגברה וכ"ו זה נכון שזה משתנה מאחד לאחד ובנוסף זה גם מאוד מאוד תלוי בציוד שעליו עושים מאסטרינג...


לאו דווקא.
אם הבחור היה עובד עם ציוד אנאלוגי חיצוני היה לו עדיף לקבל כמה שיותר ביטים מתוך הקובץ, ולהנחית עוצמה בצורה חיצונית, על אותם "מכשירים מוסיפי חום ואהבה" שלו....
דווקא הבקשה ל"מינוס Xדיבי" גורמת לי לחשוב שמדובר בdBFS (ובלי להגרר לספקולציות בכלל #smile ) אני מניח שהוא דווקא מתכנן לבצע עיבוד דיגיטאלי .

אישית נראה לי מוזר להדבק למספר "קשיח", זה כאילו הוא אומר לך מראש "אני יגביר לך את השיר בככה וככה דיבי...."
ואם עשית מיקס מעולה שהפיק שלו יותר גבוה?
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
Re: דעות שונות במסטרינג למה?
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 22:34   
אביעדדרעי1 :
שלום לכולם
לפני כמה חודשים הפקתי סינגל באולפן שבו עבדתי.
לאחר שסיימתי עם כל ההקלטות כולל מיקס שלחתי את השיר לידי טלי כץ לעבודת מסטרינג.
לפני ששלחתי לו את השיר התקשרתי אליו לשאול אותו כיצד הוא רוצה את השיר כלומר איזו תדירות דגימה ,סיביות,עוצמה וכוי.
תשובתו הייתה תן לי את השיר בדיוק כמו שהקלטת כלומר אם הקלטתי על 48KHZ אני אביא לו אותו על 48KHZ .
הייתי אצלו והכל היה בסדר גמור.
כעבור זמן מה סיימתי פרוייקט גדול של מיקסים לאלבום שבעזרת השם יצא בקרוב.
ושוב צריך לשלוח את השיר למסטרינג הפעם היה זה יורם וזאן.
שוב התקשרתי לשאול אותו כיצד הוא רוצה לקבל את הפרוייקט?
תשובתו הייתה :
44.1KHZ
24BIT
עוצמה מקסימלית מינוס 10 DB
ואני שואל למה מינוס 10 DB ?זה סיגנל חלש מידי.
תודה .
חשוב לציין שהאלבום גמור ומוכן אחרי המסטרינג והכל נשמע טוב.
פשוט מסקרן אותי לדעת.


שיטתו של טלי יותר בעניין..

הוא ביקש את החומר ללא שינויי תדר דגימה על ידך מסיבה פשוטה:

הסיגנל עובר בכל מקרה לאנאלוג במכשירים שם(eq), כך שהם ידגמו חזרה ל44.1 _khz 16

לכן אין סיבה להמרה מיותרת.


מאותה סיבה של הימנעות מ - resampling ואו המרות מיותרות, עדיף להימנע מלהמיר חומר

שהוקלט ב - 16 ביט ל- 24 לצורך מאסטרינג.

כמו כן חדר מאסטרינג ראוי, יציע המרות יותר איכותיות מהסטנדארט באולפן מיקס (זהו חלק

מהעניין) במקרה של עבודה בדיגיטל בלבד.

לגבי ערך ה db שנדרשת להציג, איני מבין את מטרתו, אני תמיד ממקסס עד ל 02- db peak

על מנת למקסם את הטווח הדינמי - דיגיטלי.

אף פעם לא שמעתי תלונות מטלי..(יצא לי חרוז)

ToneMaster #biggrin
_________________
"Pull that kick 2 db down"


http://www.wix.com/supersonicstudio/site
  אביעדדרעי1  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 23:01   
חס וחלילה תלונות טלי גאון.....
אך האם זה אומר שאנו בתור טכנאי מיקס אמורים לדעת איך הולך ואיפה המיקס שלנו?
כלומר האם המיקס הולך להיעשות בצורה דיגיטלית לכן נכין לו{לטכנאי המסטרינג}את הקובץ כך?
או בצורה אנלוגית לכן נכין לו כך?
האם בכלל טכנאי אמור להתחשב בזמן המיקס לקראת המסטרינג?
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: רביעי 27 ספט',06 23:23   
באולפני מאסטרינג אמורים לדעת לקבל מספר פורמטים. כמו קבצי WAV או AIFF, קלטות DAT, סלילים וכו'. האולפן אמור לדעת להתמודד עם ההפורמטים השונים, וגם עם צורות מיקס שונות שמגיעות אליו. הוא לא אמור לבקש ממך להמיר את החומר שלך, כי ההמרה צריכה להיעשות בזמן המאסטרינג, בשלב האחרון ביותר.

זה מאוד מוזר.
אבל אני חושב שיורם וזאן ידע לתת לך תשובה אמיתית למה הוא דרש ממך את הפורמט והעוצמה האלה.
מנו סויסה
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 28 ספט',06 04:19   
לדעתי כוונתו של יורם היא שלא להשתמש ב master fader על מנת להביא מיקס שמימילא נמצא בממוצע עוצמה של -6 או -10 לעוצמה גבוהה יותר מכיוון שאין בכך "תוספת ביטים" או המרת עוצמה איכותית שלא ניתן לבצע בכלים שלו.
אם אני מבין אותו נכון, הוא מניח שלא התחלת את המיקס עם הסיגנל הראשון קרוב ל 0db
אלא עבדת יותר נמוך כדי לתת headroom למיקס שלך
א כך הדבר והכל הלך בסדר, סביר להניח שבסוף תנחת באיזור שבין 6- ל 10-
ואם זו התוצאה עדיף שלא לבצע פיצויי קוסמטיקה במאסטר שמימילא יבוצעו בצורה טובה יותר אצל איש מקצוע עם הכלים המתאימים
_________________
מנו
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: חמישי 28 ספט',06 09:29   
אביעדדרעי1 :

אך האם זה אומר שאנו בתור טכנאי מיקס אמורים לדעת איך הולך ואיפה המיקס שלנו?
כלומר האם המיקס הולך להיעשות בצורה דיגיטלית לכן נכין לו{לטכנאי המסטרינג}את הקובץ כך?
או בצורה אנלוגית לכן נכין לו כך?
האם בכלל טכנאי אמור להתחשב בזמן המיקס לקראת המסטרינג?


בתור טכנאי מיקס כלשונך, לא אשלח את המיקסים שלי מבלי לדעת לאן (ויותר חשוב

למי) הם הולכים.

במקרה הטוב אהיה נוכח בסשן. במקרה הפחות טוב, אאפס מטרות עם טכנאי המאסטרינג

בטלפון.

אם תחזור ותקרא את תשובתי הראשונה, תסיק שאין צורך "להכין" מיקסים בצורה

מיוחדת לעריכה, ההמרות (אם יש צורך) יתבצעו שם.


ToneMaster
_________________
"Pull that kick 2 db down"


http://www.wix.com/supersonicstudio/site
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון