אביעדדרעי1 : |
אולי שכחתי לציין שאני הוא הטכנאי. |
ציטוט: |
בד"כ במאסטרינג עובדים על ציוד אנלוגי שתמיד יודע לתת חם ואהבה לכל... ולכן עדיף לתת לאיש המאסטרינג שלך קטע עם מקום עבודה כלומר מינוס 10DB ישנם כאלה שרוצים מקסימום מינוס 6DB אבל הרעיון הוא להשאיר מקום עבודה לאוספת EQ להגברה של תדרים מסוימים וקימפרוס והגברה וכ"ו זה נכון שזה משתנה מאחד לאחד ובנוסף זה גם מאוד מאוד תלוי בציוד שעליו עושים מאסטרינג... |
אביעדדרעי1 : |
שלום לכולם
לפני כמה חודשים הפקתי סינגל באולפן שבו עבדתי. לאחר שסיימתי עם כל ההקלטות כולל מיקס שלחתי את השיר לידי טלי כץ לעבודת מסטרינג. לפני ששלחתי לו את השיר התקשרתי אליו לשאול אותו כיצד הוא רוצה את השיר כלומר איזו תדירות דגימה ,סיביות,עוצמה וכוי. תשובתו הייתה תן לי את השיר בדיוק כמו שהקלטת כלומר אם הקלטתי על 48KHZ אני אביא לו אותו על 48KHZ . הייתי אצלו והכל היה בסדר גמור. כעבור זמן מה סיימתי פרוייקט גדול של מיקסים לאלבום שבעזרת השם יצא בקרוב. ושוב צריך לשלוח את השיר למסטרינג הפעם היה זה יורם וזאן. שוב התקשרתי לשאול אותו כיצד הוא רוצה לקבל את הפרוייקט? תשובתו הייתה : 44.1KHZ 24BIT עוצמה מקסימלית מינוס 10 DB ואני שואל למה מינוס 10 DB ?זה סיגנל חלש מידי. תודה . חשוב לציין שהאלבום גמור ומוכן אחרי המסטרינג והכל נשמע טוב. פשוט מסקרן אותי לדעת. |
אביעדדרעי1 : |
אך האם זה אומר שאנו בתור טכנאי מיקס אמורים לדעת איך הולך ואיפה המיקס שלנו? כלומר האם המיקס הולך להיעשות בצורה דיגיטלית לכן נכין לו{לטכנאי המסטרינג}את הקובץ כך? או בצורה אנלוגית לכן נכין לו כך? האם בכלל טכנאי אמור להתחשב בזמן המיקס לקראת המסטרינג? |