תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סינטוז של כלי נשיפה אוריינטלי במודולאר III
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
סינטוז של כלי נשיפה אוריינטלי במודולאר III
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 15:24   
שלום חברים,

מזה זמן מה שאני מנסה לשחזר את הסינטוז של אותו כלי נשיפה אוריינטלי בו משתמש סיימון פוספורד לעיתים קרובות.
לצורך הנוחות נקרא לסאונד הזה "רבאבא" (שהיא בכלל כלי מיתר, אבל לא ניתפס לקטנות).
אפשר לשמוע את הרבאבא של סיימון פוספורד במלא הדרה בדיסק של שפונגל "are you shpongled", בדקה 7:40, בטראק Vapour Rumours.

ניסיתי לגשת לסינטוז מכיוון של מספר פילטרי BandPass מקבילים, שסוחטים החוצה פורמנטים מסויימים מאוסילטור של שן מסור.
התוצאה מעניינת, אבל לא משביעת רצון ברמת הדיוק שלה.

כל הכוונה, הצעה, או אפילו "מתכון" יתקבלו בשמחה והערכה רבה.
אני מעמיק עכשיו בעולם של סינטוז כלי נשיפה שונים, כך שגם הפנייה למקורות ידע אחרים תעשה לי שירות גדול.

תודה מראש,
עודד
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 17:02   
אתה בטוח שלא מדובר בכלי נשיפה אמיתי או סימפול? הבנתי שראג'ה ראם מתפעל שם כל מיני כלי נשיפה אוריינטליים ומערביים.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 17:40   
פריסט מס' 90 בנורד ליד #biggrin
תעביר אותו דרך גייט (שידוע שסיימון משתמש בו כמעט להכל) ו ....... וואללה קיבלת #thumbsup
לגבי צורת גל לא ממש זוכר אבל לדעתי גל סינוס בתוספת FM שנותן לו את האופי
פרטים בהמשך #smile
_________________
watch out from Solar Plexus.
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 17:56   
אסטונד: זה באמת נשמע ריאליסטי באופן מטעה, אבל מדובר בסינטוז. בטראקים אחרים הוא מאפנן אותו באופן שלא מותיר מקום לספק.

ערן: עשית אותי מאוד מאוד שמח! תוכל בבקשה לבדוק מה המתכון של הפריסט הזה בנורד ליד?
ואם יש איזה קובץ PDF שמפרט את מבנה כל הפריסטים של הנורד, זה בכלל תענוג.

תודה לשניכם! #thumbsup
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 18:40   
סיימון הגאון.
כל פריסט שהוא בוחר פשוט גאונות, כל כלי או שירה מחבילת סמפלים נבחרת בקפידה ומשולבת בצורה מתאימה להפליא במוסיקה שלו.

לגבי המודולציות, בטח זה איזה פריסט של מודולציית פורמנט באוונטייד, הוא תמיד עושה את זה, תנסה לעשות את זה עם הפיץ' טראנספורמר של waves וקצת אוטוטיון, זה סודותיו של פוספורד.
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 19:55   
אוקיי אז ככה :

oscilator - מורכב משתי צורות גל כשהאחת היא גל משולש (Triangle) שהוא הראשון מבין השניים , והשני הוא גל פולס (Pulse) עם רוחב צר יחסית כש Knob ה Pulse width נמצא על 110 מתוך 127 אם נתייחס לערכים/רזולוציה במידי . בנוסף כמו שאמרתי ישנה תוספת של FM ביחס של 95 מתוך 127 שפועל על אוסילטור 1 .
היחס (Mix knob) בין שני הגלים עומד על 60/40 לטובת המשולש .

פילטר - בנורד ישנה אפשרות לשלב בין שני סוגים כשבמקרה הזה מדובר ב :
Notch+LP 12 DB .
Cutoff - עומד על 40 מתוך 127.
Res - עומד על 25 מתוך 127 .
Env - נתון לשיקולך מהסיבה שהפילטר Cutoff מאופנן ע"י גלגל המודוליישן . פשוט קבע אותו על ערך ביניים ומטה ע"מ לאפשר לצליל לקבל את השפעת הפילטר .
מעטפת עוצמה - במקור הפריסט מגיע עם התקף איטי שיאפשר הטרגה רק דרך גייט ככה שלגבי ההתקף זה נתון לשיקולך .
Decay - עומד על 60 מתוך 127 .
Sustain - פתוח עד הסוף 127 .
Release - עומד על 55 מתוך 127 .

מעטפת פילטר זהה למעטפת עוצמה מבחינת ערכים .

LFO - מאפנן את OSC 1+2 מבחינת גובה הצליל (Pitch)
ערך ה Rate עומד על 74 מתוך 127 .
ערך ה Amount עומד על 24 מתוך 127 .

Portamento/Glide - נתון לשיקול שלך לפי האוזן .

לא הצלחתי למצוא קובץ שמתאר את מבנה הפריסטים בנורד . מה שאני יכול להציע זה פשוט להוריד מאתר החברה Clavia קובץ מידי שמכיל את הפריסטים של הנורד ולפתוח אותם דרך Disco Dsp Discovery . ממש לא קרוב לנורד אבל לצורך הסינטוז מבחינת הערכים זה יהיה נחמד .

טיפ קטן למשתמשי נורד (לאלו שלא מכירים)
shift+כפתור שמאלי של LFO 1 מאפשר לנורד להציג ערך מספרי של כל Knob .

שבת שלום וסינטוז נעים . #thumbsup
_________________
watch out from Solar Plexus.
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 20:53   
אויש, קונדרה, רד כבר מפוספורד. #smile
גם עם כמה פריסטים ברזומה, אתה לא יכול להכחיש שיש לו כישרון אימתני.

ערן - אלפי תודות, יצאת גדול! #clap
אני אנסה את המתכון הזה בסופ"ש, ואעלה לכאן דוגמיות, בעזרת השם יתברך.
הדבר היחידי שלא לחלוטין ברור לי, הוא מה אחראי ל-FM על האוסילטור הראשון.
איזו תצורת גל? באיזה תדר? כמו כן, אפנון תדירות של 95/127 הוא גבוה למדי.
זה לא אמור לחנטרש את הצליל לכיוון ה'חריטות' בטראנס...?

נ.ב. עוף תופיק:
יש עכשיו גל של פריצות לפורומים ישראלים ע"י גורמים ערביים עויינים.
עד כמה אקט מוסיקלי מוגן ומגובה?
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 21:37   
פרמטר ה FM בנורד הוא בעצם "deep linear FM" אפנון תדר לינארי עמוק (סליחה על התרגום העילג #biggrin ) מה שעושים בו שימוש סינטים מבוססי FM . אופן הפעולה שלו קצת שונה מכל הקונספט האנלוגי של הנורד .
ברגע שאתה מוסיף את ה FM שהוא בעצם חלק מהאוסילטור הראשון בנורד , אוסילטור 1 מאופנן ע"י אוסילטור 2 . טיפונת יותר בהרחבה , אוסילטור 1 הוא ה "נושא" ואוסילטור 2 הוא המאפנן . כלומר אם תשנה את גובה (PITCH) הצליל של אוסילטור 2 בעיקרון לא תהיה השפעה על הצליל , אלא על הגוון הכללי עצמו .
זה ממש גבולי עם ה FM ונכון שבגדול אם נרים אותו מעל הוא ממש מתחיל לחרפן את הסאונד לאיזור החריטה . מה גם שאל תשכח שאוסילטור 1 במקרה הספציפי של הפריסט הוא גל משולש שנחשב לגל לא עשיר בהרמוניות כך שהגיוני שערך ה FM יהיה גבוה יחסית .
לגבי האנגלי המדובר #biggrin כישרון אימתני זו לא מילה רק שהוא דיי מאכזב עם חומרים חדשים בטראנס ביחס לישנים שעד היום לא קם 1 שהצליח להגיע לרמה שלו .
_________________
watch out from Solar Plexus.
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 21:52   
ds-sound :
נ.ב. עוף תופיק:
יש עכשיו גל של פריצות לפורומים ישראלים ע"י גורמים ערביים עויינים.
עד כמה אקט מוסיקלי מוגן ומגובה?


בוא נגיד שהתורכים אוהבים את אקט.
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 14 יול',06 23:00   
עשיתי את הפאץ במודולאר, יצא מגניב ביותר.
הפורמנטים טיפה מזכירים חצוצרה ולא "ערביים" מספיק, אבל אני בהחלט מבסוט.

ויתרתי על עניין ה-FM לעת עתה, אני אבדוק את זה לעומק בהמשך.
הופתעתי לגלות שלאוסילטורים ולפילטרים הייתה חשיבות פחותה מאשר המודולאציה על הפיץ'...
האיפנונים על הפיץ' כוללים פורטמנטו, LFO של 7.3 הרץ בעומק בינוני, ומעטפת עם decay מהיר ש"צובטת" את התו ונותנת לו attack מגניב בירידה חדה מתדר גבוה.

סביר להניח שהחיסרון המרכזי של הסינטוז שלי לעומת המקור, הוא אופי הפילטר.
אין לי פילטר משולב LP עם נוץ', ונסיון לבנות משהו כזה יצר צליל עמום ומשעמם.
באופן פרדוקסלי משהו, הפילטר הקיים הוא בדיוק ההיפך!
שמתי פילטר HP (במקום LP) עם אקווילייזר פרמטרי שמדגיש תדר (במקום לחתוך אותו).

זאת התוצאה:
http://www.blendstudios.co.il/sp-rababa.mp3

בסיס מעולה להרבה סינטוזים חדשים. #thumbsup

תודה ערן, שיחקת אותה. #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון