תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת שירה - דינמי או קונדנסור?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הקלטת שירה - דינמי או קונדנסור?
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 11:27   
קודם כל חיפשתי #read - אני רואה שמתעצבנים מהודעות חוזרות (ובצדק) אז פתחתי את ההודעה במשפט הזה כי עברתי על המון המון הודעות בנושא הזה "דינמי או קונדנסור".

חלק אוהבים דינמי, חלק אוהבים קונדנסור, חלק מעדיפים (או לא) צבע, חלק מעדיפים (או לא) עומק וכו' וכו'....

תגובה כמו: "תנסה ותבדוק מה מתאים לך" ראיתי הרבה הרבה פעמים אז בבקשה אל תענו לי כך.

אני חושב שהדרך לעשות בה סדר היא להציג את הבעיה כך:

אני בעל "אולפנון" בבית. בחדר השינה שלי (כתוצאה מכך האקוסטיקה לא טובה).
אני מקליט בעזרת המחשב (Cubase) ומחבר כיום מיקרופון פשוט (100 ש"ח באופיסדיפו) לסינטי שלי (roland E-500) בתור PREAMP. ומשם לוקח אותו ב-LINEOUT למחשב (כרטיס קול audiophill M-Audio).
אני מקבל צליל מעומעם ורחוק (צפוי מאוד) ולכן אני רוצה להשתדרג במיקרופון (כי נראה לי שזו הבעיה המרכזית חוץ מהאקוסטיקה).
המטרה היא הקלטת שירה בלבד (אולי גם גיטרה אקוסטית)- שאר הכלים באים ב-LINE מהסינטי או שימוש ב-VST.

השאלה היא מה כדאי? דינמי או קונדנסור?

אני אשמח אם מישהו יוכל (בסבלנות) לפרט מה היתרונות של הדינמי על הקונדנסור וההיפך. מה החסרונות של הדינמי על הקונדנסור וההיפך ולתת דוגמאות לדגמים המובילים (מבחינה סטטיסטית ולא טעם אישי כי לכל אחד יש טעם משלו) גם בדינמיים וגם בקונדנסורים.

אנא תנו תשובה פרטנית למקרה שלי ואחר כך תשובה כללית לשאר המקרים.

מצבים שכיחים ופתרונות גם יועילו. לדוגמא:
מה כדאי בחדר ללא אקוסטיקה טובה (כמו חדר שינה, סלון, מלקט, ממ"ד וכו')
מה כדאי בחדר עם אקוסטיקה בינונית
מה כדאי להקלטת שירה של גבר? של אישה?
איפה מומלץ למקם את המיקרופון בחדר?

לפי דעתי אם ההודעה תהיה מוגדרת כ"מיקרופונים להקלטת שירה - מידע כללי" וכל הטיפים המקצועיים יהיו מופיעים בהודעה הזו אז המון שאלות ייחסכו.
שוב אני מבקש - תנו תשובות אובייקטיביות (ברור לי שלכל אחד יש טעם שונה).

מודה לכם מאוד על הסבלנות!

ערן צנציפר
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 12:19   
קודם כל קצת פילוסופיה - אתה התחלת #wink. נסה לרגע להסתכל על השאלה שלך "מבחוץ" ותראה שמשפטים כגון

ציטוט:
תגובה כמו: "תנסה ותבדוק מה מתאים לך" ראיתי הרבה הרבה פעמים אז בבקשה אל תענו לי כך.


לא עוזרים כי אלה בעצם התשובות העיקריות שתקבל, ובצדק. למשל, תאר לעצמך מה היה קורה אם צייר מתחיל היה מפרסם בפורום 'אקט פסטורלי' שאלה כגון:

ציטוט:
חבר'ה למה אני צריך להשתמש כדי לצייר עץ? צבעי שמן או מים?
מה אם הקנבס שלי עשוי מצמר עזים?
תגובה כמו: "תנסה ותבדוק מה מתאים לך" ראיתי הרבה הרבה פעמים אז בבקשה אל תענו לי כך.
אני אשמח אם מישהו יוכל (בסבלנות) לפרט מה היתרונות של צבעי שמן על מים וההיפך. מה החסרונות וההיפך ולתת דוגמאות לחברות ומודלים מובילים (מבחינה סטטיסטית ולא טעם אישי כי לכל אחד יש טעם משלו).


ומהכלל אל הפרט.

ציטוט:
מה כדאי בחדר ללא אקוסטיקה טובה (כמו חדר שינה, סלון, מלקט, ממ"ד וכו')


בדר"כ דינמי - ר' תשובה לשאלה הרביעית.

ציטוט:
מה כדאי בחדר עם אקוסטיקה בינונית


מה זה אקוסטיקה בינונית?

ציטוט:
מה כדאי להקלטת שירה של גבר? של אישה?


בלי מידע נוסף, אין עדיפות לכאן או לכאן.

ציטוט:
איפה מומלץ למקם את המיקרופון בחדר?


ככל שתרחיק את המיקרופון מהמקור תקלוט יותר "חדר" ופחות "מקור". ככל שתרצה יותר "חדר" כך תרחיק יותר את המיקרופון. בדר"כ אלא אם כן יש לך חדר טוב מאד אתה תרצה כמה שפחות חדר ולכן ברוב האולפנים הקטנים ההקלטה נעשית ממרחק קרוב למקור - לעומת, למשל, הקלטה של פילהרמונית שיכולה להעשות עם 2 קונדנסרים במרחק גדול מהתזמורת.

ציטוט:
ולתת דוגמאות לדגמים המובילים (מבחינה סטטיסטית ולא טעם אישי כי לכל אחד יש טעם משלו)


סטטיסטיקה אובייקטיבית לא תקבל לעולם כי היצרנים והחנויות מחזיקים את כל הנתונים, וגם אם כן - אז מה? זה שהרבה אנשים קונים מיקרופון לא הופך אותו לטוב.

הדינמיים ה"קלאסיים" לאולפן הביתי הם SM57 ו-SM58 של SHURE. הם גם זולים.
אין קונדנסרים "קלאסיים" זולים לאולפן הביתי. קונדנסרים יקרים (במונחים של אולפן ביתי) "קלאסיים" הם AKG 414, AKG C4000B, AT4050, TLM103, KSM44 בעלי דיאפרגמות גדולות וקונדנסרים כגון KM184, C42, C1000 וכו' (ויש הרבה וכו'). אגב זה לא מעיד על כך שהם מתאימים לכל סוג ההקלטות.

אם אתה מחפש קונדנסרים זולים לאולפן הביתי ובכלל הייתי ממליץ לך לבדוק את מה שיש ל-Studio Projects להציע. בפרט, אם אתה קונה את הקונדנסר הראשון שלך נסה את ה-B1 או את ה-B3 שלהם - הם זולים, שימושיים ובעלי איכות גבוהה ביחס למחיר. אם תתייחס אליהם יפה הם ישמשו אותך עוד שנים רבות, גם אם "תשתדרג" בעתיד ותקנה קונדנסרים יקרים יותר.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 13:16   
אז מה היתרונות של מיקרופון דינמי על פני הקונדנסר? ומה החסרונות?
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 13:21   
אגב, בקשר לאנלוגיה לציור....
אם אני הייתי אותו צייר מתחיל הייתי שואל שאלות כמו:
אם הייתי משתמש בבד כזה איך זה היה משפיע על המריחות של הצבע?
הצבע נמרח יותר?
הוא יותר אחיד?
אם אני אשתמש בבד אחר איך אני ארגיש את השינוי?

הבנת למה אני מתכוון?
מכיוון שהתקציב שלי הוא דבר כואב ובעייתי אז אין לי את הפריויליגיה לנסות מכשירים שונים.
אך לפני שאני אקנה את הראשון שלי אני צריך לדעת את הבסיס - מה ההבדלים בין הדינמי לקונדנסר (בקווים כלליים - לדעת מאפיינים כלליים).
לזו הייתה כוונתי.
אחרי שיהיה לי את הידע הזה אני חושב שרמת המקצועיות בשיחה שלי תעבור שלב ואני אוכל לדבר על טעם אישי במיקרופונים.
Gantlett
Supporter
הצטרף: 06 יול' 02
הודעות: 1173
מיקום: Down Under
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 13:35   
ההבדל העקרוני בין מיקרופון דינאמי לבין קונדנסר הוא שהדינאמי ממוקד, כלומר הוא יקלוט רדיוס מצומצם של צליל, ואילו הקונדנסר קולט שטח רחב בהרבה ואף מציע רגישות גבוהה יותר. כמובן שזו הכללה ולכל מיקרופון התכונות היחודיות לו, לטוב ולרע.

למה כל אחד טוב? הדינאמי מתאים ליישום בו לא רוצים לקלוט מה שקורה מסביב (כמו מגברים, תופים, מוניטורים - מתאים לדוגמה להופעות) ואילו הקונדנסר מתאים איפה שכן רוצים לקלוט את הסביבה (לדוגמה, חדר או הקלטות חוץ). שוב, אלו רק דוגמאות ובאופן עקרוני "מותר" הכל, רק צריך לדעת במה ולמה משתמשים. לדוגמה, משתמשים בדינאמיים לא רק בהופעות, אלא גם באולפן ובהקלטות חוץ - הכל עניין של דרישה.

לגבי השאלות על הצבע, התשובות רבות כמספר דגמי המיקרופונים הקיימים בשוק, אך בסופו של יום כל אחד שומע אחרת, לכל אחד טעם שונה וכל אחד מקליט מקור אחר ולכן כל התשובות יהיו ממילא לא רלוונטיות.

אם היית ממקד יותר את הטעם שלך (האם שמעת/התרשמת ממיקרופונים בעבר? מה אהבת ומה לא?) הרשימה היתה מצטמצמת מאוד.
_________________
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 13:48   
erancen :
אגב, בקשר לאנלוגיה לציור....
אם אני הייתי אותו צייר מתחיל הייתי שואל שאלות כמו:
אם הייתי משתמש בבד כזה איך זה היה משפיע על המריחות של הצבע?
הצבע נמרח יותר?
הוא יותר אחיד?
אם אני אשתמש בבד אחר איך אני ארגיש את השינוי?

הבנת למה אני מתכוון?


כן. אבל זה לא עוזר, כי התשובות לכל השאלות שלך הן: "נסה ותראה".
כמו באימרה, "לדבר על מוזיקה זה כמו לרקוד על ארכיטקטורה".
כאשר השאלות טכניות אז התשובות טכניות וקלות לנתינה.
כאשר השאלות פילוסופיות התשובות קשות פי כמה.
כאשר השאלות לא ממוקדות - בגלל שאין לך ניסיון, כמו שאמרת - מתן התשובות נהיה קשה עוד יותר, וגם אם איזושהי תשובה תקלע למטרה, ספק אם השואל יפרש אותה בצורה שבה המשיב התכוון.

ובנימה פחות מייאשת: אני מבין את הבעיה שלך, וכולנו היינו באותה הנקודה פעם. הפתרון הוא מאד פשוט: פשוט קנה 2 מיקרופונים, אחד דינמי ואחד קונדנסר, מתחת ל-1000 ש"ח כל אחד.

"הדינמי האוניברסלי" הוא SM57 או SM58, כ-700 ש"ח.
קונדנסר סביר מתחת ל-1000 ש"ח גם לא קשה למצוא - המלצתי על B1 ועל B3, ואני בטוח שיהיו המלצות נוספות פה בפורום.

אם אתה שואל: "מה לקנות קודם", הייתי אומר: אם החדר שלך לא מטופל אקוסטית ולא מבודד מרעש חיצוני ויש בו מחשב עם מאווררים וכו' וכו' וכו' - כלומר, ב-99% מהמקרים - תתחיל עם דינמי, ואח"כ תעבור לקונדנסר.
אם החדר שלך שקט ונשמע טוב, קרי - האוזניים שלך אוהבות מה שהן שומעות כשאתה מנגן - תטיל מטבע ולך על התוצאה (אני ממליץ על פלי = קונדנסר, עץ = דינמי). אני רציני לגמרי ולא מדבר מתוך התנשאות\שעמום\עצלנות\רשעות. עד שלא תנסה פשוט לא תבין וצריך לנסות את שניהם.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 13:57   
תודה רבה. התשובה של Gantlett ממש קלעה למה ששאלתי. התשובה של אסף בקשר למה שכדאי לקנות קודם פתרה לי גם כן את הדילמה.

תקנו אותי אם אני טועה: במידה ואני רוצה להקליט קולות של 4-5 אנשים אז אני אעדיף להשתמש בקונדנסר. נכון?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 14:03   
erancen :
תקנו אותי אם אני טועה: במידה ואני רוצה להקליט קולות של 4-5 אנשים אז אני אעדיף להשתמש בקונדנסר. נכון?


לא בהכרח.
(א.) תוכל להקליט אותם אחד אחד.
(ב.) אם כולם יצטופפו מספיק ליד המיקרופון תוכל להקליט אותם עם דינמי טוב בלי שום בעיה.
תשובה יותר מפורטת תדרוש שאלה יותר מפורטת: מהו סיגנון המוזיקה, מה סגנון הסאונד הרצוי, מהי שרשרת ההקלטה, מהו החדר וכן הלאה.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 14:13   
הבנתי.
אני אצבור קצת יותר ניסיון עם הדינמי ואולי זה יענה על השאלה מעצמו.
תודה בכל מקרה #clap
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 18:02   
בוא ואסבך אותך עוד קצת... :razz:
כניסת המיקרופון שיש לך בסינטי, היא מסוג XLR או PL?
אם הכניסה היא PL, אין לך כרגע מה לחשוב על קונדנסר לפני שתשדרג את קדם המגבר שלך, בגלל שקונדנסר זקוק למתח הפעלה (שקוראים לו מתח פאנטום), ובחיבור PL אין אפשרות לספק אותו (גם אם החיבור הוא XLR זה לא אומר שיש בו ספק מתח פאנטום, אבל דיה לצרה...).
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון