הצטרף: 23 אוק' 03
הודעות: 171
מיקום: guatamala
פורסם: חמישי 18 מאי,06 11:59
הריי במילא בהקלטות מבצעים את זה אחד אחד.
גם אם נרצה להקליט תופים (בערוצים נפרדים) או מקהלה יחד עדיין זה לא מצדיק את הגודל של הקונסולה שיש באולפנים (אני מדבר על מעל 60 ערוצים) מה הסיבה האמיתית?
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: חמישי 18 מאי,06 12:45
התשובה הקצרה - לא צריך.
התשובה הארוכה - כמו שנאמר מעלי יש כאלה שמבצעים עדיין מיקס בקונסולה ולא במחשב, ולא נדיר למצוא שיר או יצירה מוסיקלית שיש בה למעלה משישים ערוצים שיש למקסס. מלבד זאת, באולפנים רבים, לצורך הנוחות, נוטים לחבר מכשירי אפקטים, מכונות הקלטה והשמעה שונות ושאר צעצועים לערוצים פנויים בקונסולה. גם בזמן המיקס וגם בזמן עבודה שוטפת מסוגים אחרים. אם למשל אתה מקליט סט תופים + בסיסט, קלידן, גיטריסט ושירה גייד, ואתה רוצה לקבל את החזרה של כל ערוץ הקלטה בערוץ קונסולה בגודל מלא ולא בחזרת מוניטור של מכונת ההקלטה, אתה יכול בקלות להזדקק ליותר מ32 ערוצים להקלטה די סטנדרטית - אם ההקלטה קצת פחות סטנדרטית המספר יכול לעלות.
סביר להניח שמרבית האולפנים היו יכולים להסתדר עם קונסולות צנועות יותר מהמפלצות שאתה מתאר אבל במחיר של פגיעה בנוחות ובמהירות העבודה. כשכל שעת אולפן עולה לא מעט כנראה ששוה לבעלי האולפן להחזיק קונסולה גדולה, מה גם שמספר הערוצים הוא לאו דווקא הגורם המשפיע הדומיננטי על עלות הקונסולה.
אני לא מבין את האמירה על שימוש באינסרטים.
דווקא בהגברה אפשר בקלות למצוא שימוש למפלצת מרובת ערוצים, כאשר צריך להגביר מספר גדול של הרכבים מתחלפים ויש לשמור על הבאלאנס שהושג לפני המופע לכל הרכב.
בימים שלפני האוטומציה נהגו גם באולפני הקלטה "לשמור את המיקס" ולהשתמש בערוצים פנויים כדי להקליט למחרת בבוקר. אני בטוח שיש מקומות שעדיין עושים זאת.
הצטרף: 14 אפר' 06
הודעות: 70
מיקום: קריות
פורסם: שישי 19 מאי,06 00:00
אבל עדיין לא מבין
אולי זה בגלל שאני "ירוק"
נדמה לי שהיום הקונסולות יכולות לזכור איזה כמה פריסטים קבועים
ככה שגם אם יש כמה להקות באותו ערב לא חייבים מפלצת
ובכל זאת בהופעות גדולות תמיד ראיתי "מפלצות"
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
פורסם: שישי 19 מאי,06 00:13
פריסטים עדיין לא עוזרים כשיש לך כ"כ הרבה כלים שמחוברים בו זמנית.
חוץ מזה, שאתה לא תתחיל לחווט באמצע ההופעה סט אפ-חדש, גם אם זה אומר שיש לך פריסטים ואתה לא צריך לכוון את הסאונד מחדש.
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: שישי 19 מאי,06 00:38
אם תבשל פעם פרויקט של 40 ערוצים (וזה צנוע) כשכל ערוץ מופיע על רצועה (משובחת) משלו, כולל EQ, קומפרסור, גייט ונקודת השחלה משלו - תבין.
אנשים הרי קונים רצועות בודדות של המיקסרים האלה רק כדי לעבור דרכם בהקלטה - תאר לך את הצליל של כל מקור או אפקט במיקס מטופל ברצועה כזאת. יש כאלה שאוהבים צליל טוב לכל ערוץ, מה לעשות.
מעבר לצליל שנשמע יותר טוב (גם בגלל הסיכום), הרי כל מקור או חזרת אפקט נמצא תחת היד, וכל כפתור במיקס זמין בגישה מיידית ללא דפדוף בתפריטים ותיבות דו-שיח: העבודה מהירה מאד, אינטואיטיבית ויצירתית, שלא לדבר על זמן אמיתי - SIDE CHAIN בתוכנות מסוימות זה עדיין מדע בדיוני, ולעומת זאת במיקסרים כאלה אני עושה זאת בלחיצת כפתור אחת.
נסה לדוגמא לשלווט על סשן של 8 נגנים במחשב, כשכולם מבקשים באלאנסים אחרים בוזמנית,ואז מופיע רעש/פידבק באוזניות בגלל אחד המיקרופונים... יקברו אותך עם העכבר ביד.
בשולחן אתה גם יכול לעבוד על שני מקורות בוזמנית - לדוגמא לתאם שני איקווליזרים של כלים מתחרים.
היתרונות (מה גם שהמחשב ממילא משולב במערכת) רבים מכדי למנות - כאילו שאלת למה יש ציירים שנוהגים לצייר בשמן על בד, במקום בעכבר.
Peace,
Zooot
הצטרף: 14 אפר' 06
הודעות: 70
מיקום: קריות
פורסם: שישי 19 מאי,06 01:08
למרות שאני עדיין לא מכיר את כל המושגים