S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: רביעי 12 אפר',06 07:09
נו, תהיה רציני...
כבד את הפורום בו אתה שואל.
מה זה "מיקרופון נוימן TLM103 שעמד במרחק מה ממנו"?
היית רוצה תשובה בסגנון "המקרופון צריך להיות באופן מה שונה" או "יש להקליט במרחק מה אחר"?
מיקרופון:
ההקלטות באמת לא נשמעות טוב, ונתחיל מהמקרופון - ה-103 הוא קונדנסר בהיר יחסית, עם תוספת "נוכחות" בהיענות, מותאם גם להקלטת קול - לא פלא שהוא צבע את הטרומבון "כמו זמר".
טרומבון הוא כלי חריף וחזק מאד, לכן אני מקליט אותו בד"כ עם מקרופונים של "כמעט בייסדרם" - דינמיים, עמידים או מקרופון סרט (RIBBON).
תקציב רגיל - זנהייזר 421MD, MD441,
EV RE20, AKG D112.
תקציב פינוק - מקרופון RIBBON כהה - COLES 4038 נהדר לטרומבונים.
עוצמה:
מדוע לא שמעתם ותיקנתם את הבעיה כבר בבאלנס?
למרות שה-103 יכול לעמוד בלחץ גבוה (ומסיבה זו אין לו מנחת), הרי כל השרשרת אמורה לעבוד בעוצמה מקובלת. עוצמה גבוהה מסמנת שהיכן שהוא אתה מתקרב לגבול, ואתה "מחוץ למקובל", ז"א שיש לבדוק את הצליל המתקבל בשבע אוזניים.
למעט מקרים בהם מכוונים לסאונד כזה (עוצמה, דיסטורשן וחריפות) - אם אתה רואה שהעוצמה המתקבלת חזקה בטירוף - סימן שכנראה יש להרחיק את המיקרופון או להנחיתו. זה קצת חסר טעם להנחית בפרה אמפ, אם הכניסה (והטכנאי) כבר בדיסטורשן.
במקרים של עוצמה חזקה מאד, המקום להנחית הוא במיקרופון (אם יש לו אופציה כזאת) כדי להגן על האלקטרוניקה הפנימית. יש גם מנחתים קויים של חברת שור למטרה זו, המגינים על הכניסה.
הצבה:
הטרומבון (כמו חצוצרות) גם פולט "התקפת אויר", ואם יש צורך (כמו במה שאני שומע בטרקים שלך) יש להגן על המקרופון במגן רוח (ווינדשילד, פופ פילטר).
יש להקליט מחוץ לציר הכלי (AXIS) ובמרחק מודגש יחסית, לפי תנאי החדר ואגרסיביות הנגינה. טרומבון רגוע - ~ -80-60 סנטימטר, טרומבון אגרסיבי מאד בחדר טוב ניתן להקליט גם ממרחק מטר וחצי,מטר שמונים... הכל לפי האוזן והתוצאה בחדר.
פרה אמפ:
לא עבדתי עם הפרה אמפ הזה, אז אני לא יכול להתיחס - אבל קח בחשבון שבניגוד ל-103 (TLM= "חסר טרנספורמר") מקרופונים רגילים נשמעים שונה על פרה אמפים שונים בצורה יותר קיצונית, וכדאי לנסות שילובים ככל שידך משגת.
Peace,
Zooot
הצטרף: 12 יונ' 02
הודעות: 233
פורסם: רביעי 12 אפר',06 08:47
מנסיון,כל הקלטה של כלי "חריף"(טרומבון,חצוצרה גבוהה....)ברגע שההקלטה עצמה,ללא תוספות, נעימה לאוזן,באיכות טובה,ומקומפרסת כראוי,אין צורך כמעט לגעת בסאונד במיקס עצמו.
והמסקנה פשוטה,לא מתחילים להקליט עד שאין רפרנס משביע רצון,
דבר שדורש זמן עבודה גדול יותר מכלים סטנדרטיים אחרים.לא להתפשר...
אחרת חבל על הזמן והכסף.
שלא לדבר על הזמן המבוזבז במיקס כדי לפצות "וליישר את הכלי".
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: רביעי 12 אפר',06 10:08
ואם ניצור מהנקודות של זוט משהו לעניים / אולפני בית זוטרים (שימו לב למשחק המילים) -
אם אין יותר מדי אופציות 57/58 עשויים להישמע יותר טוב עם הכלי מאשר קונדנסרים מסויימים.
למרות שההיענות בנמוכים לא תמיד מושלמת כמו מיקרופונים דינמיים אחרים.
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: רביעי 12 אפר',06 15:40
פעם הקלטתי קלרינט עם תוצאות דומות לשלך: חריפות-יתר ו"שבירה" של הצליל בעצמות גבוהות. אחר-כך, עקב זהירות יתר, כאשר הקלטתי Brass - טרומבון, טובה, חצוצרה וכו', כולם ע"י אותו נגן, קיבלתי תוצאה הפוכה - צליל "רחוק" וקצת "סתום", שבמיקס (למזלי ואחרי די-הרבה עבודה) הלך לכיוון די נחמד של סאונד "ענתיקה" שדווקא מצא חן בעיני. בהקלטות הבאות העזתי יותר והגעתי לתוצאות לא רעות גם עם קונדנסר. המפתח הוא להיזהר מכיוון ישיר לתוך "הפעמון" של הכלי אבל לא להתרחק ממנו יותר מדי. מאד תלוי בנגן, בסגנון ובעצמה. אפשר להשתמש בזוויות שונות יחסית לפעמון, במרחק ובתבניות קליטה שונות של המיקרופון כמו ב-EQ.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 13 אפר',06 09:00
תנסה את ה - AKG 414 ULS אם אתה רוצה צבע של קונדנסר אבל:
1. טרומבון ישאר טרומבון גם אם תנחית את כל העולם לרמה של ליבת כדור הארץ.
הדרך הכי נכונה לטפל בטרומבון היא קודם כל לטפל בטרומבוניסט.
אם הנגן ניגן ומהמקום שבו המקרופון עומד אתה כבר נכנס לקליפ (שזה אומר אישונים מורחבים ונסיון להיזכר איפה החבאת את הסכין מטבח), ככה בדיוק מרגיש המקרופון.
טרומבון (בניגוד לכמה כלים אחרים מהמשפחה), אפשר לנגן חלש ועדיין פאנצ'י מאד. וזה דבר שצריך להסביר לנגן.
2. בלי להיכנס להכללות גורפות, אולפן ביתי קטן לא יתאים להקלטת טרומבון. פה צריך הרבה אוויר. תוציא אותו מציר הקליטה העיקרי של המקרופון (במקרה של קונדנסר).
יש גם איזה עניין שקשור להכרעה הפקתית עקרונית אבל אני אשאיר את זה לאח"כ כי זה לא ממש קשור ל"איך מקליטים טרומבון" ויותר קשור לסוגיה של "מתי נחסוך ונשתמש בדגימות" ומתי אין תחליף לכלים חיים.