Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שבת 23 פבר',02 07:09
אני מתלבט אם לקנות את המוניטור YAMAHA NS-10M STUDIO. לקחתי אותו לבדיקה, שמעתי דרכו חומרים שלי ותקליטים ושירים אותם אני מכיר היטב. לקח זמן עד שהמוח שלי התרגל אם בכלל למה ששמעתי. הכל היה נשמע קרוב מידי עם הרבה "מידים" ובמילים אחרות- בפרצוף. לפי עצת ראובן ייחסתי חשיבות לגבוהים ולפי אוזניי הם לא נשמעו לי מלאכותיים, בוהקים מידי. מה שכן היה חסר לי זה נמוכים בריאים. אחרי הקשבה של שעה הכל נשמע לי טרנזיסטורי, חסר עומק. זוהי התרשמותי הקצרה מפאת חוסר הזמן שהיה לי.
האם זאת האמת המרה???
זה מה שמאפיין מוניטורים ש"מתיימרים" להיות FLAT
???
הייתי שמח לשמוע דעות של אוזניים יותר מנוסות, או של אנשים שעובדים עם המוניטוריים הספציפיים האלה או ששמעו אותם לאורך זמן. טעמי הוא טעמי אבל זה רק יוסיף לי לשמוע עוד דברים.
במידה ואקנה את המוניטורים אני ייקנה באותה עסקת חבילה גם מגבר "ימהה 1600" (אשמח לקרוא תגובות גם על המגבר) הכל ביחד, יד שנייה כמובן, ב 3000 שקל.
P3
LUNA
MACKIE24
90% עבודה באודיו
מידות החדר: 3.5*5.5
המוניטורים ישכבו בשתי קצוותיו של ה 5.5 מטר.
כמטר וחצי מרחק מכל פינה.
חשוב לציין שגובה החדר הוא בשיפוע. בקיר 5.5 הגובה הוא 1.5 וכנגדו הגובה הוא כ- 2.5. אין חלונות.
אשמח אם תתיחסו לנושא הצבת המוניטורים.
(אני מודע שחלק מן השאלה מיועד לפורום "הסביבה". פשוט לא רציתי לפרק את השאלה לאלף גורמים. כדי לקבל תמונה אחת ברורה.מתנצל מראש)
ומודה לעונים.
תודה רבה.
_________________
SARTER KNOW'S IT
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
פורסם: שבת 23 פבר',02 08:22
בקשר ל-ns10 - זה ידוע שהם לא מגיעים נמוך מספיק, אם אני לא טועה מדובר על מינימום 80 או 90 הרץ.
בקשר לצווחניות שלהם- גם זה ידוע.
דרך אגב, הם יכולים להתיימר עד מחר שהם פלאט, אבל אין כזה דבר רמקולים פלאטיים.
אני אישית לא מתלהב מהם בכלל, שמעתי 3 זוגות שלהם וכולם נשמעים רע (לדעתי)
אני כנראה אחד מאותם 50% מאנשי הסאונד שלא אוהבים אותם.
אל תשכח שהחמישים אחוז האחרים כן אוהבים אותם, אבל לך תבין..
מבחינת מחיר כולל מגבר (כמובן אם הציוד במצב מצויין) - יצא לך מחיר טוב.
אני מציע שתשמע את אלה שהבחור מלמעלה המליץ. אני לא מכיר אותם, אבל בחיים תמיד יש הפתעות.
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: שבת 23 פבר',02 11:00
בלי קשר לחדר, אם רמקול לא משקף לך את מה שאתה רוצה לשמוע (ממספר, לא אחד, דיסקים מוגמרים איכותיים - משולמים) אז חבל. יש הרבה תופעות למוניטור שלא מתאים לאדם (EARFATIGUE עייפות האוזן שגורמת לאיבוד הריכוז בצליל או בנכון), חוסר באיזורים שהייתי רגל אליהם (טרבל חריף שאתה אוהב נניח או בס נמוך ויפה שתמיד שמעת).
מוניטור נועד לשקף את הצליל זה נכון אבל עדיף ציוד שיקרא דיסק וישמיע לך אותו כמו שאתה רוצה מאשר ציוד שלא יתאים לאוזן (ולמוח) שלך ויגרום לך להוציא דברים שכלפי חוץ נשמעים איום.
מוניטור לצערנו זה דבר אישי וכל אחד במהלך חייב נמשך לסוג מסויים עם תכונות מסויימות.
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
פורסם: שבת 23 פבר',02 16:03
קשה לדעת מה לעשות עם התקרה המשופעת הזו...
תנסה לרכוש את אחד הספרים של ALTON EVEREST
זה לפחות התחלה..
במידות הנוכחיות של החדר נראה לי שהכי כדאי להציב את המוניטורים בפינה אחת של החדר (כלומר לא מופנים ישירות לקיר הנגדי) ולטפל עם חומרים סופגים מאחורי שני המוניטורים ובנקודות הפגיעה הראשוניות בקירות ממול. זה כמובן אחרי שחישבת עם איזה תדרים של גלים עומדים אתה הולך להתמודד.כמו כן להציב כמה DIFFUSERS...
נו ZOOT, AB,
בואו תקרעו לי את הצורה...אני מחכה :smile:
:smile: :smile:
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 23 פבר',02 17:01
למה בן אדם מן היישוב ירצה לרכוש היום את הרמקול הזה?
מה כל כך טוב בחיים שצריך להרוס את השהייה בהם?
חסר?!
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שבת 23 פבר',02 21:03
למה? השם שלו תמיד נזרק באויר לטובה והנה הזדמן לי לקנות אותו במחיר לא רע. משהו רואה כאן מוניטור שמשתווה לו (עם המגבר) במחיר של 3000 ש"ח?? אז לא היססתי לקחתי אותו לבדיקה, הקשבתי לו שעה וחצי (כל כ 20 דקות עשיתי הפסקה קצרה לאוזניים) וגיליתי המון דברים על החומרים שלי... דברים התחילו לצוץ פתאום. מודה- לא הכי אהבתי את מה ששמעתי אבל אולי זה מה שאני צריך לשמוע. חשבתי שבנוסף אני ישים רמקולים של מערכת סטריאו לקבל בנוסף לתמונה הגסה, הבוטא, את התמונה הרכה.
טוב אז הם קצת ישנות, אבל ראובן אל תהפוך אותי לקאובוי.
אח...תמיד זה נעשה יותר ויותר מסובך.
תודה.
_________________
Sartre knows it
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 23 פבר',02 23:29
מצטער.
התכוונתי, ואני בטוח שנולדת לתקופה אחרת, שאין כיום כבר טעם ממשי לאגדה המקורצפת הזו.
נכון, אני שייך ל-50% שלא אוהבים NS10. זה עדיין לא אומר שאתה גם צריך להיות כזה.
לגבי הבדיקה שעשית, תמיד תמצא הבדלים - בכל רמקול כמעט, ובכל פעם בתחום אחר - אז אי אפשר להגיד על כל רמקול שמשמיע "הבדלים" שהוא מוניטור אולפן.
בוא נחדד קצת, כי רשמת "שמו נזרק לאוויר" שזו אחת התופעות שאני לא ממליץ לבנות עליהן (כמו אלה שאמרו לך כנראה), אלא מכוח התאוצה והאוטומטיות של מ"פה לאוזן":
כשה-NS קיבל רישיון להיכנס לאולפן הקלטות, הוא הוכנס לשם תחת מעמד של Shit Box ממוצע, שהיה יותר טוב מהשיט שהיה לפניו, auratone (ה"שיט" הוא במובן שיקוף מצב השמיעה בביתו של מאזין טיפוסי, מה שנקרא "סטריאו"). בתקופה ההיא לא היה עשירית מההיצע והמחירים שיש כיום.
כשאני חיפשתי מוניטור לעצמי, הNS ישב בבדיקת AB יחד עם זה שרכשתי בסוף, כשבין הדיסקים ששמעתי היה גם אחד ספציפי לבדיקות רמקולים. ברגע שהגיטרה נעלמה לגמרי בNS וכן נשמעה בזוג השני (ואני רגיש לכלי הזה מן הסתם), נחרץ הגורל.
ידידי הטוב ZOOOT משתמש עד היום בשניהם. אבל זה מתוך מיומנות של לדעת כיצד נשמעים ויישמעו דברים (ראה את הודעתו), ואת מעמדו בתחום הסאונד הוא השיג מקרדיטים בפועל ולא מדברים שנזרקים באוויר.
NS זהה בשני צדדים זו תופעת טבע שיש להנציח, וכל שכן אחד שעבר תיקון. ויש הבדלים בין הסוגים (ראה הודעות קודמות).
אז, אם ה-NS עושה לך טוב, זה מה שחשוב, ולא מה שאני אומר.
אבל לעולם אל תקח דברים אוטומטית. זו הסכנה במקצוע הסאונד והאקוסטיקה גם יחד. ביחוד לאחד עם ראש טוב כמו שלך. ואני יודע שאתה בכיוון הנכון.