תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אולם ספורט
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  elroi  
הצטרף: 20 אוק' 02
הודעות: 117
מיקום: מרכז
אולם ספורט
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 12:23   
אני לא בטוח שהשאלה בפורום הנכון מקסימום יעבירו אותה אז סליחה מראש :?:

היו לנו מספר אירועים באולמי ספורט עד עכשיו הקהל היה יושב לאורך(הצד הארוך) באולם והסאונד פחות או יותר היה נשמע טוב אני מדבר על תקרה בגובה של 8-10 מטר כך שעל אקוסטיה אין מה לדבר.

בשני האירועים האחרונים הקהל ישב לרוחב האולם כך שמי מי שיושב בסוף או סתם כך לא שמע ברור וכו' אנו מדברים על מערכת 3Way של JBL 4745 האומנים לא היו מוכנים לעשות סאונד לפני ההופעה, אז נאלצנו לעשות סאונד עם פלייבק ואחד העובדים ניסה לשיר והתוצאה עם הורדת נמוכים וקצת ב100-500 הרץ היתה טובה.

כשהאומנים עלו עם הפלייבק שלהם, התחיל הבאלגן עד ששיפרנו להם את הסאונד סופי זה היה בשיר השני וממש לא היה נעים #cry
השאלה איך מונעים דבר כזה ? ?

שינוי מערכת הגברה למערכת קטנה יותר בלי נמוכים כמט בכלל?(-ולגרוע את הבס?)
:?: :?:
_________________
www.zoaretz.net
תחשבו טוב יהיה טוב
0505-474486
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
במילה אחת
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 13:51   
התשובה היא: EQ של האולם.

מה שצריך היה לעשות לפני ההופעה הוא תיקוני EQ לתדרים הבעיתיים שבאולם הספציפי.
כמובן שאין פה פיתרון קסם שיביא את כל שטח האולם לאיכות האזנה של אולפן... אבל אפשר לשפר הרבה ע"י ניטרול הפיקים והדיפים
העקריים הנובעים מהאקוסטיקה של החלל המסויים.

יכולת התיקון הנ"ל תלוייה ברמה והידע המיקצועיים של הנפשות הפועלות, בהימצאות ציוד הניתור והכייול וכן הידע בהפעלתם הנכונה #read

עם זאת, להלן דרך "ידנית" אבל יעילה ופשוטה לביצוע שגם אני השתמשתי בה פעם... #smile

1. הכן לך CD עם טרקים של דגימות סינוסים בסיסיים, ברמת עצמה אחידה, באורך של כ30 שניות כל אחד, כאשר הטרקים תואמים לתדרי
ה"טיפול" של הEQ שלך (בד"כ בקפיצות של 1/3 אוקטבה - לפי הרשום על הסליידרים שב EQ). הכן דף אינדקס נלווה שבו יהיו רשומים הטרקים והתדרים.

2. כאשר המערכת מורכבת ומוצבת במקומה הסופי באולם. השמע את הCD הנ"ל דרך המערכת הכוללת כמובן את הEQ על ה PA.
יש לוודא שכל EQ אחר (כגון של ערוץ כניסת ה CD במיקסר) במסלול האות מה CD - יהיה מנוטרל !

3. יש להאזין לעצמה היחסית של כל טרק (לא חייבים לשמוע את כולו...) כאשר טרק מסויים יישמע חזק יותר מהאחרים יש להוריד (להנחית)
את הסליידר הרלוונטי שב EQ עד להשוואה עם התדרים האחרים. כמו כן, במידת הצורך (ובזהירות) יש להרים (להגביר) את התדרים שישמעו חלשים יותר מהאחרים.
יש לעשות את הבדיקה תוך האזנה בכמה מקומות מייצגים לקבלת תמונה ממוצעת של שטח הקהל.

בהצלחה.
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 14:16   
אני לא מכיר את המערכת, משום מה גם לא הצלחתי למצוא בגוגל :?:


אישית הייתי משתמש באיקיו קודם כל לפידבקים.
בגלל שאני לא מכיר את המערכת ולא סיפקת פרטים על הבמה (מעבר לכך שההופעה היא עם פלייבק?)


כדאי להגביה את הרמקולים, זה משפר מאוד את מה שמגיע לחבר'ה מאחורה.

באלאגן הוא עניין יחסי....אם תיתן פרטים יותר מדוייקים על הבמה אפשר יהיה לעזור לך יותר.
בגדול, במקרים כאלה, אני מכוון צידודים "על עיוור" לפי המיקומים של המיקרופונים והכלים על הבמה, היי פאס על המיקרופונים, והכי חשוב, תתחיל חלש ותעלה משם, לאט, בלי להלחץ
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 17:56   
ציטוט:
האומנים לא היו מוכנים לעשות סאונד לפני ההופעה


זבש"ם.

אולמות ספורט רבים הם פשוט סיוט וממש לא מתאימים להגברה, את ההידהוד המתמשך אפשר לשמוע כל פעם שמקפיצים כדור או שנעל חורקת על הרצפה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
  elroi  
הצטרף: 20 אוק' 02
הודעות: 117
מיקום: מרכז
מספר פרטים
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 18:01   
נימרוד: יש לי דיסק לא בדיוק שהכנתי אך של הופעות חיות שמבחינת סאונד הם אמורים לתת מענה (עד עכשיו נתנו יפה) לרוב האירועים בהם אני עוסק.

כך שזה לא בדיוק עזר-בנושא חשבתי לרכוש מיקרופון RTA של dbx למדידה ותיקונים

נמשיך בבחינת במה מדובר על במה של 3 מטר על 4 מטר אורך האולם 40 מטר רוחב 10/15 מטר
על הבמה שני מוניטורים 4728A
פרוססור דריב רייק PA של DBX
PA של JBL גבוהים(טויטרים) 2380
מיד 4745
בס/סאב 4745

רבותי זוהי בדיוק הבעיה זה לא אירוע ראשון שלנו ולא ה-30 אך מה שהיה בשבוע האחרון אני בשוק איך המערכת מגיבה למקומות כאלה אני כנראה זקוק לפעם הבא לקחת מערכת קטנה יותר שלא לקבל החזרי

לדוגמא סט כפול של 4726A עם בס של DAS G30 ואולי אפילו לוותר עליו
_________________
www.zoaretz.net
תחשבו טוב יהיה טוב
0505-474486
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 19:19   
יש כל מיני שיטות להתגבר על הדהודים, אחת מהן היא לייצר מצב שהקול שמגיע מהרמקולים יהיה הרבה יותר חזק מההחזרים (קשה יותר, מצריך אולם גדול יותר מהרחבה, דהיינו מרחק מהקירות), אפשר גם לתחום את הקהל ע"י רמקולים(תצורה פחות נפוצה בהופעות, יותר מועדוני או לכנסים, כשיש קהל שרחוק מהבמה) או ע"י שימוש ב"מגדלי דיליי" ושאר חיזוקים שיתנו מענה ויכסו את החלקים הרחוקים יותר.

עוד רעיון הוא להרחיק את הרמקולים מהקירות הצדדיים, ולהצמיד אותם לבמה, ואת הסאבים למקם אפילו במרכז אם ניתן(לא נתת על זה פרטים, אולי אתה כבר נוהג כך, וגם לא בכל מערכת אפשר לעשות את זה)

בתור מישהו שעובד דיי הרבה באולמות ספורט (אומנם לכיוון הקהל ולא לרוחב בד"כ) אני יכול להעיד שההגברות בכאלה מקומות ברוב המקרים רחוקות מלהיות מושלמות.

אני חושב שהעניין פה הוא פחות של ה"אומנים" שלא הגיעו לסאונד צ'ק, תכל'ס, אם כל מה שהיה להם זה רק מיקרופונים, ואין בעית פידבקים (שפותרים אגב לפני שלב הבאלאנס) אז לעשות להם באלאנס ON THE FLY הוא לא עניין מסובך, ודורש רק תשומת לב ועדינות.

מערכת קטנה לדעתי יכולה להחמיר לך את הבעיה, וכל עוד יש לך פיידר, לא צריכה להיות בעיה להנמיך.
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
Re: מספר פרטים
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 20:12   
elroi :
נימרוד: יש לי דיסק לא בדיוק שהכנתי אך של הופעות חיות שמבחינת סאונד הם אמורים לתת מענה (עד עכשיו נתנו יפה) לרוב האירועים בהם אני עוסק.

לא הבנתי את כוונת המשורר :?:

elroi :
חשבתי לרכוש מיקרופון RTA של dbx למדידה ותיקונים

זאת אפשרות, עשיתי גם את זה איזו תקופה. הבעייה שהתוצאה של ה EQ האוטומטי של ה DR-PA בעזרת המיק' הנ"ל
מתקבלת ברוב המקרים לא נעימה/טבעית עם יותר מדי גבוהים. בכל מקרה נדרשת אח"כ נגיעה "אנושית".

elroi :
...אני כנראה זקוק לפעם הבא לקחת מערכת קטנה יותר ...

אם תביא מערכת "קטנה" יותר תקבל סאונד קטן יותר #ugh. זאת לא הדרך לפתור בעיית באלנס או EQ של מערכת/אולם.
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  elroi  
הצטרף: 20 אוק' 02
הודעות: 117
מיקום: מרכז
התכוותי. . .
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 20:31   
בס"ד

אז פידבקים לא היו! לא הגענו לרמה כל כך נמוכה לא להגזים. . . #thumbsdown

כפי שאמרתי עשינו צ'ק סאונד והיה עוד מספיק זמן גם לחפיסת סיגריות לעובדים כך שזו לא לעשות צ'ק סאונד וזהו .. .

ולכותרת התכוונתי "מערכת קטנה" מבחינת הרכב הסט שלה, למכירי המערכת ששהתה שם היא די עוצמתית אשר מדגישה לרוב מיד נמוכים ונמוכים וכאשר אתה מוריד אותם באי קיו אז אתה פוגע בסאונד. כך שעדינות נועדה למקומות כאלה.

בקיצר אין קסמים אני רואה לפי התגובות. .. חשבתי אולי המציאו מכשיר למילוי נפח או להקטנת אולמות ואני עדיין לא רכשתי אותו :razz:

נימרוד:
[QUOTE] לא הבנתי את כוונת המשורר

אולי אני לא הבנתי אך במקום להקליט מספר צלילים ולהשמיע אותם זה לא משתווה להשמעת הופעה או הופעת דמה של אחד העובדים? ?
_________________
www.zoaretz.net
תחשבו טוב יהיה טוב
0505-474486
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
בנוסף לאי קיו של האולם...
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 20:38   
יצא לי מספר לא קטן של פעמים-באולמות שונים ועם מערכות שונות -להתמודד עם הבעיה הזאת של אולמות ספורט... הגודל והזמינות גורמים להרבה אירועים להתקיים באולמות אלו שמעולם לא נועדו להשמעת מוזיקה -שלא לדבר על הגברת מופעים

העצות שלי הן:
1.-מיקום נכון של המערכת--- הרבה לפני אי קיו - צריך לדאוג לכיסוי מלא של הקהל- ורק של הקהל--- כל צליל שיגיע לפרקט או לחלונות מעל ראשי האנשים יוחזר באלף החזרים לכל עבר.
כל שיטה טובה למען המטרה הזאת--
החל מהבאת ליפטים ותליית מערכת בגובה רב--שתכוון לשורות העליונות ומטה-בתוספת מערכת קטנה של FRONT FILL לכיסוי מדוייק של השורות הראשונות.
חלוקה של כמה שיותר עמדות רמקולים--שתים או ארבע עמדות דיליי-(כאן אתה יכול למצוא שימוש למערכת הקטנה יותר שלך) כדי לייצר פיזור מדוייק יותר בלי צורך להגביר את הMAIN PA - ושימוש בFRONT FILL מאותה סיבה.
מיקום עמדת הסאונד באמצע הקהל - ולא קרוב מדי לבמה- על מנת ליצור סאונד נכון לגבי רוב האולם.
שימוש במקרופון אלחוטי ו\או השמעת דיסק רפרנס כדי למקם מערכת מכמה נקודות על מנת לבדוק את הכיסוי-כולל סוף העולם..אה.. האולם התכוונתי :razz:
מיקום מוניטורים כך שאף מוניטור לא יזרוק סאונד לחלל האולם-אלא ישירות לנגנים-אפשר להגביה אותם על קייסים או אפילו להשתמש בסטנדים... אם לנגנים יש IN EARS זה הזמן לשלוף אותם.

2. כיוון מערכת תוך התחשבות מיוחדת בתדרי הSUB-LOW-LOWMIDS
כיוון מוניטורים שונה מהרגיל - הכוונה לא לתת לאמנים סאונד "פיצוץ" אלא לדאוג שהעוצמה והסאונד שהמוניטורים מוציאים לא מפריעים לקהל ולמובנות של המערכת.-לצורך כך כדאי לכוון מוניטורים גם מחוץ לבמה -ממיקום הקהל.
כיוון המערכת מכמה נקודות- המערכת יכולה להשמע מצויין בשורות ראשונות וזוועה באחרונות-

3.אם מדובר גם בהגברת כלים או מקהלה-- לעבוד עם CLOSE MIKING ופחות עם קונדנסרים מרוחקים- לקרב את המקרופונים על מנת שיישמעו רק את מה שהם אמורים לשמוע - ולא את ההחזרים שבאים מכל עבר...

4. לא להתפתות להגביר מעבר למה שצריך --- יותר ווליום=יותר בעיות.

5. לשכנע את המארגנים לעשות את האירוע הבא באולם אקוסטי :razz: סתם -- זה רק יגרום להם לעשות את האירוע הבא עם חברה אחרים....
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
Re: התכוותי. . .
הודעה פורסם: חמישי 02 מרץ,06 20:47   
elroi :
אולי אני לא הבנתי אך במקום להקליט מספר צלילים ולהשמיע אותם זה לא משתווה להשמעת הופעה או הופעת דמה של אחד העובדים? ?

כנראה שלא הבנת #smile
אם תקרא שוב בתשומת לב. זה לא "סתם" להקליט צלילים. אלו בדיוק ה"צלילים" שבהם "מטפל" ה EQ.
אם תנסה את הפרוצדורה שתיארתי, תגלה שיש לך שליטה טובה בעיצוב ההיענות של המערכת בהתאם ל"בעיות" שיוצר החלל/אולם.
זו דרך בדוקה להיפטר מתדרים מהדהדים ש"מכסים" (מבחינת העצמה הנשמעת) על תדרים אחרים וגורמים לסאונד הרע האופיני למקרה שתיארת.
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון