תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:38
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך להשיג סאונד אלקטרוני מקצועי???
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  shlomiabo  
Act Compatible
הצטרף: 31 מאי 01
הודעות: 610
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',01 05:55   
היי,
אני עושה מוסיקת האוס אלקטרונית מקצועית.
אני עובד עם CUBASE REASON
ומודולים של KORG,WALDORF
אבל כשהכל מוכן וערוך, הסאונדים
(בעיקר הREATHAM SECTION)
נשמעים לי תפלים וחסרי כח ועומק
איך אני משיג סאונד מקצועי (כמו בדיסקים
של ה-GLOBAL UNDERGROUND למשל???
(אפקטים וכו,...)
מחשב פנטיום 933MHZ
512 מגה בייט זכרון
תודה
sushi
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 25
מיקום: Florida
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',01 15:00   
"איך אני משיג סאונד מקצועי (כמו בדיסקים
של ה-GLOBAL UNDERGROUND למשל??? "
שתי תשובות:
1. עושה כמוהם, ואז זה ייצא בדיוק.
2. משנה קצת, ואז זה ייצא קצת אחרת.
:spin:
הציוד שהזכרת לא ממש משנה, יותר חשוב כמה אתה שומע ומבחין בדברים. זו שאלת המיליונים, שבגללה יש כאלה שמרוויחים יותר, ויש אחרים שמצליחים פחות, והכישרון הוא חלק משמעותי כאן.

שים לב...
אם במערכת שלך אתה שומע משהו מבחוץ (גלובל אנדרגראונד ושות') שנשמע לך כמו שהיית רוצה לשמוע את החומר שלך, אז שלב 1 ומסובך כבר עברת.
תמשיך לשמוע את הדיסק הזה כל עוד אתה עושה את המיקס, מדי פעם.
תשווה. תשווה. תשווה. אם קשה לך למצוא הבדלים והכל מסתמך על תחושה או רגש, רצוי שתביא איש סאונד למטרה הזו. שווה!

אם אתה מסוגל לשמוע ולהצביע על הבדלים, תפרק אותם למרכיבים:
-כלי נגינה
-התפקידים של כלי נגינה (עיבוד), מתי והיכן הם מופיעים, כמה בו זמנית והדינמיקה שלהם.
-השילוב שלהם בתמונה המוסיקלית. יחסים ביניהם.
=תעבור עכשיו לסאונד (שזה קשור ללמעלה):
-הצבע של כל כלי והתחום שהוא תופס
-העובי. הכפלות כלים (גם באוקטבה שונה, השהייה וכו).
-החלל שהם תופסים במיקס, כיוונים ועומק
-המיזוג של כולם

אם אתה מתקשה בזיהוי, יש לנו בעיה קטנה. אם זה רק קושי שלא באוזן, אלא של נסיון אולפני, אז עתידך בכל זאת וורוד. המשך להשוות, תפריד בין הסאונד לעיבוד ותנסה לפרק לגורמים. מצא מה הכי מרגש אותך במה שאתה שומע אצל אחרים, והאם זה גם עושה את אותו הדבר לחבר למשל, או שרק אתה רגיש לזה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',01 15:06   
ממממ.........
ניתן לחקות במדוייק כל סאונד שבעולם. נקודה.
יש שיודעים לעשות זאת טוב מאוד, ויש פחות.
אם ניקח את זה בתור תרגיל, אז נסה לשלוח לכאן
לינק לשמיעת הדוגמא שאליה אתה רוצה להשתוות
ונסה לשלוח לנו לינק גם לתוצאת המיקס שלך.
בפורום הזה מסתובב חומר מקצועי מנוסה דיו
כדי להצביע לך על ההבדלים.
---
לא ציינת את הציוד החשוב כמו מיקסר
מוניטור, רמקולים, והאם ההבדל נשמע לך באותה סביבת שמיעה
---------
Gibon
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 78
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',01 17:30   
הפתיחה היתה ממש טובה :
אני עושה מוסיקת האוס אלקטרונית מקצועית.
אבל ההמשך לא משהו .
אתה יכול לעבוד עם קיובס וריזון ומודולים
ועוד הרבה ועדיין זה ישמע גרוע כמו הרבה דברים , אתה מבקש מה שכל אחד היה רוצה
שהקטעים שלו ישמעו מיליון דולר .
תתחיל להקדיש זמן ומחשבה לכל הפרמטרים
הקטנים בזמן העריכה והמיקס שלך.
תכוון כל תפקיד במיקס שישב בתדרים הנכונים אם אין צורך בנמוכים אז תעשה איקיו ותוריד את הנמוכים ,תשקיע בדינמיקות
תדע להבחין ב-Velocity +5 -5 זה אולי נראה חסר חשיבות אבל לפעמים כיוון קטן "מושיב" את הסואנד במקום .
אם אתה עובד עם ה reason תפריד את כל ה Rythem Section שלך במיקסר ותכוון כל תפקיד לערוץ תשתמש בסאונדים של HH זהים ותשנה להם את הPitch כך שהבסיס זהה אבל הגוון שונה,
אתה יכול גם לכתוב אוטומציה למכשירי אפקטים,תשתדל לא ל"דחוף" ריוורב מוגזם.
בקיצור תשקיע בכל תפקיד ואל תכתוב עם
"מברשת" תצייר עם מכחול עדין ככה הציור יצא יפה ומדוייק יותר.

אפשר לכתוב ספר על השאלה שלך .
תהיה סבלני בזמן שאתה עובד .
:smile:


SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',01 23:45   
סיפור קטן:
גם אני ניסיתי להשיג סאונד "כמו בחו"ל" ולא הצלחתי עד שנפל בחלקי להקליט איזה פרויקט בחו"ל (כן כן במוסיקה אלקטרונית) וזכיתי להיות שבוע שלם , 18 שעות ביום באולפן יחד עם מפיק ותיק ומנוסה בתחום.
אז ככה: אין להם שלוש ידיים וחמש אוזניים (אחד לcenter) הם בני אדם כמונו ויותר מזה , לא ראיתי שם שום דבר שאין בארץ , ההבדל הענק הוא בגישה: כשאני כבר הייתי בטוח שסיימנו את העבודה הבנאדם הוריד את הטרק לדיסק , הלכנו לשמוע בסלון , בחדר שינה , ברדיו דיסק המאפן במטבח , באוטו ו... חזרנו לאולפן לתקן , תאמין או לא עשינו את זה 10 פעמים (!!!)ולפעמים בנגיעה של חצי db לערוץ בודד ורגע לפני שאמרתי לעצמי שהבנאדם לא נורמלי , שמעתי את התוצאה הסופית. עפו לי האוזניים מהמקום.

לא פחות חשוב שתדע איך נשמעים המוניטורים שלך והיכן נקודות התורפה שלהם (ואל תגיד לי שיש לך מוניטורים מושלמים ותנאי אקוסטיקה מושלמים כי כמעט ואין דבר כזה)

עם הזמן תלמד את הטכניקה ותגיע לאן שתרצה.

עוד טיפ אחד קטן:כשאתה עושה מיקס אל תעבוד עליו יותר משעתיים ברצף ולא בעוצמה גבוהה , האוזן האנושית מתעייפת די מהר והשמיעה נעשית כהה , תעשה הפסקה תרענן את האוזניים ותחזור לשולחן.

subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 474
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: חמישי 21 יונ',01 17:19   
קבלת תשובה ששווה זהב.
"כשאני כבר הייתי בטוח שסיימנו את העבודה הבנאדם הוריד את הטרק לדיסק , הלכנו לשמוע בסלון , בחדר שינה , ברדיו דיסק המאפן במטבח , באוטו ו... חזרנו לאולפן לתקן , תאמין או לא עשינו את זה 10 פעמים (!!!)ולפעמים בנגיעה של חצי db לערוץ בודד ורגע לפני שאמרתי לעצמי שהבנאדם לא נורמלי , שמעתי את התוצאה הסופית. עפו לי האוזניים מהמקום."

כל המוסיף גורע...

orior
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: שישי 22 יונ',01 07:09   
מדובר במסטרינג וזה דבר לא פשוט בכלל.

לא רק שזה דורש אוזן מיוחדת לפרטים הקטנים ביותר, זה גם דורש הרבה ידע תאורטי על כל הנושא (נמוכיםת גבוהים,Frequency ועוד ועוד).

אני יודע רק שאני עבדתי על השירים שלי ובשלב של המסטרינג, פשוט הותשתי טוטאלית,
הגעתי למצב שאני עובר שוב ושוב ושוב על השירים שלי, ועד עכשיו זה לא הגיע לתוצאה כמו שצריך. אז אני פשוט החלטתי שאני נרגע עם זה, ובסה"כ זה סקיצות.

העצה שלי היא, או שתשב ותלמד את כל התיאוריה, או שפשוט תשלח את זה לאיש מאסטרינג מנוסה. (הרבה כסף)

חבל שסתם תתברבר שוב ושוב על אותם שירים, כי בסוף גם תקיא מהם מרב שטחנת אותם במיקסינג ומאסטרינג.
electron
Act Compatible
הצטרף: 08 יונ' 01
הודעות: 779
הודעה פורסם: ראשון 24 יונ',01 02:38   
כדי להדפיס cd צריך מסטרינג שזה בעל מקצוע ועוד קצת ציוד.

כדי רק לשפר הסאונד בבית
כך את הטרק ב wav לתוכנה נחמדה t-Racks
כאן ניתן לשפר קצת.

):אם לא יצא טוב ואתה כשרוני
(-: נכנסת ל ז'אנר electro lo-fi

Muze
הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 40
הודעה פורסם: חמישי 12 יול',01 06:25   
ציטוט:

בתאריך 2001-06-20 17:45, SL כתב:
ההבדל הענק הוא בגישה: כשאני כבר הייתי בטוח שסיימנו את העבודה הבנאדם הוריד את הטרק לדיסק , הלכנו לשמוע בסלון , בחדר שינה , ברדיו דיסק המאפן במטבח , באוטו ו... חזרנו לאולפן לתקן , תאמין או לא עשינו את זה 10 פעמים (!!!)ולפעמים בנגיעה של חצי db לערוץ בודד ורגע לפני שאמרתי לעצמי שהבנאדם לא נורמלי , שמעתי את התוצאה הסופית. עפו לי האוזניים מהמקום.

עוד טיפ אחד קטן:כשאתה עושה מיקס אל תעבוד עליו יותר משעתיים ברצף ולא בעוצמה גבוהה , האוזן האנושית מתעייפת די מהר והשמיעה נעשית כהה , תעשה הפסקה תרענן את האוזניים ותחזור לשולחן.



כל הכבוד- בנאדם שמתייחס בכבוד למוסיקה.
הכל בפרטים!
הקץ להפקות בזק זולות!
כל מה שנחוץ זה התמקדות, וסבלנות.
זה לא קסם.
זה שיוף,ועוד שיוף

_________________
>>==--MuZe--==<<
Artist,Producer,Synthesist, crezym0n
makes music not war
Yogimeister
הצטרף: 28 יול' 01
הודעות: 35
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 05:28   
Orior and I will go on a little Mastering - Summer camp and we will change this attitude towards MAstering ... wont we ?? :wink:

Yogi
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון